• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Te budowle powstaną w 2013 roku. Powody do dumy?

Ewa Budnik
6 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

W ciągu minionych dwóch lat oddano w Trójmieście kilka dużych budynków. Bursztynowy stadion, Ergo Arena, terminal na lotnisku w Rębiechowie to tylko część z nich. Z czego będziemy dumni w tym roku? Przedstawiamy dziesięć inwestycji, które zostaną oddane do użytku do końca 2013 r.



Pomorski Park Naukowo-Technologiczny w Gdyni zobacz na mapie Gdańska

Futurystyczne wizualizacje zamieniły się w rzeczywistość. Futurystyczne wizualizacje zamieniły się w rzeczywistość.
Rozbudowa PPNT rozpoczęła się 8 października 2010 r. Zakończenie inwestycji planowane było na wrzesień 2012 roku. W związku z problemami ze szklaną fasadą, dla której trzeba było zamówić dodatkowe ekspertyzy oraz bankructwem jednego z głównych podwykonawców, data ta przesunęła się na ten rok. Budynek ma zostać oddany do użytku w styczniu.

Docelowo gdyńska "Dolina Krzemowa" ma zajmować ponad 76 tys. m kw. (60 tys. nowo powstałej), w nowej części znajdzie się miejsce dla 300 firm. Całkowita wartość przedsięwzięcia wynosi około 208 mln zł, z czego około 137 mln zł to środki pozyskane z funduszy Unii Europejskiej. Pozostałą część finansuje Gdynia.

Centrum Handlowe Wzgórze zobacz na mapie Gdańska

Wzgórze będzie największym centrum handlowym na Pomorzu. Wzgórze będzie największym centrum handlowym na Pomorzu.
Budynek będzie miał powierzchnię 150 tys. m kw., z czego niemal połowa zostanie przeznaczona na handel. Zmieści się w nim 270 sklepów oraz kino.
Zachwycać ma fasada o długości 600 m, porośnięta bluszczem, zmieniająca swój kolor w zależności od pory roku. Koszt przebudowy to 200 mln euro.

Prace na budowie ruszyły po długiej przerwie w październiku 2011 roku, inwestycja ma zostać oddana do użytku we wrześniu 2013 roku. Budynek jest niemal w całości skomercjalizowany.


Europejskie Centrum Solidarności zobacz na mapie Gdańska


ECS - brama Młodego Miasta, którego powstanie planowane jest na terenach postoczniowych. ECS - brama Młodego Miasta, którego powstanie planowane jest na terenach postoczniowych.
Na budowie ECS coraz wyraźniej widoczny jest zamysł architektoniczny - na elewacjach pojawia się ruda blacha, która z prostej bryły ma uczynić ikonę i bramę Młodego Miasta. Bogaty program funkcjonalny obiektu zostanie rozlokowany na 25 tys. m kw. powierzchni użytkowej.

Budowa ma zostać zakończona do końca roku. Po jej zakończeniu i odbiorze technicznym budynku wewnątrz instalowana będzie wystawa - zwiedzanie będzie można więc zacząć 4 czerwca 2014 roku. Wartość projektu to prawie 230 mln zł, w tym ponad 107 mln to pieniądze unijne.

Terminal lotniska cywilnego w Gdyni zobacz na mapie Gdańska

Nowy terminal z czasem obsługiwał będzie coraz więcej pasażerów. Nowy terminal z czasem obsługiwał będzie coraz więcej pasażerów.
Pierwsi pasażerowie zostaną odprawieni w nowym terminalu prawdopodobnie latem tego roku. By lotnisko mogło funkcjonować potrzebne są jeszcze: realizacja systemu bagażowego, kontroli bezpieczeństwa i informacji oraz dokończenie budowy ogrodzenia. Koszt budowy szacuje się na 100 mln zł.

Tuż po uruchomieniu lotnisko będzie mogło przyjmować samoloty, których rozpiętość skrzydeł nie przekracza 24 m. Z czasem na płycie mają lądować coraz większe maszyny. Po przystosowaniu infrastruktury lotniska możliwa będzie na nim obsługa nieregularnego ruchu pasażerskiego.

Neptun zobacz na mapie Gdańska

Powstanie Neptuna zmieni panoramę Gdańska. Powstanie Neptuna zmieni panoramę Gdańska.
We wrześniu 2012 wmurowano kamień węgielny pod blisko 85-metrowy biurowiec, którego inwestorem jest amerykański Hines. Sama budowa ruszyła kilka miesięcy wcześniej. Wyburzyć trzeba było stojący tam budynek Domu Handlowego Neptun oraz zrobić wykop na fundamenty i trzypoziomową halę garażową.

Powierzchnia użytkowa Centrum Biurowego Neptun (włącznie z częścią podziemną) wyniesie 21,6 tys m kw., a całkowita kubatura 78,5 tys. m sześc. Powierzchnia części użytkowych biurowca - 15,3 tys. m kw. na 19 kondygnacjach - sprawi, że będzie mogło w nim pracować ok. 1800 osób, dla których w podziemnym garażu zaplanowano 159 miejsc parkingowych.

Neptun, zgodnie z deklaracją inwestora, powinien być gotowy z końcem 2013 r.

Rozbudowa Teatru Muzycznego w Gdyni zobacz na mapie Gdańska

Przekrój dużej sceny i widowni rozbudowanego teatru. Przekrój dużej sceny i widowni rozbudowanego teatru.
Rozbudowa Teatru Muzycznego ma zostać ukończona w czerwcu 2013 roku.

Na głównej widowni Muzycznego zasiądzie 1070 widzów, blisko 400 więcej niż dotąd. W odróżnieniu od zabudowanej, sprawiającej wrażenie zamkniętej, bryły elewacji Nowej Sceny (od strony placu Teatralnego), wejście do Dużej Sceny (główne wejście do teatru) oraz oba foyer będą niemal całkowicie przeszklone. Ogólna powierzchnia foyer wzrośnie do 2700 m kw. z dotychczasowych 1500 m kw.

Projekt wart jest ponad 71 milionów złotych.

Wydział Chemii i Wydział Neofilologii z budynkiem administracyjnym w oliwskim kampusie Uniwersytetu Gdańskiego zobacz na mapie Gdańska


Neofilologia z administracją centralną UG powstaje u zbiegu ulic Wita Stwosza i Bażyńskiego. Neofilologia z administracją centralną UG powstaje u zbiegu ulic Wita Stwosza i Bażyńskiego.
Chemia to najnowszy z dużych budynków powstających w oliwskim kampusie Uniwersytetu. Miał być już gotowy, jednak w związku z problemami z wykonawcą budowa przesunęła się w czasie. Budowa pięcioskrzydłowego obiektu jest opóźniona z powodu problemów finansowych wykonawcy. Ostatecznie obiekt zostanie uruchomiony w październiku. Jego budowa z wyposażeniem to koszt prawie 137 mln złotych.

W przyszłym roku akademickim życie zawita także w nowym budynku Wydziału Neofilologii. Będą się mieściły tam instytuty Anglistyki, Filologii Germańskiej, Filologii Wschodniosłowiańskiej, Romańskiej, katedry Filologii Klasycznej, Skandynawistyki i Slawistyki.

Alchemia zobacz na mapie Gdańska

Dwa budynki Alchemii to początek. Docelowo będzie ich siedem. Dwa budynki Alchemii to początek. Docelowo będzie ich siedem.
Dwa biurowce Alchemii - sześcio- i ośmiokondygnacyjny - połączone będą wspólną czterokondygnacyjną podstawą.

Powierzchnia użytkowa przewidziana do wynajęcia to prawie 21,5 tys. m kw. Ale nie znajdą się tu wyłącznie biura. Na powierzchni 4 tys. m kw. powstać ma kompleks rekreacyjno-sportowy z 25-metrową pływalnią, salą sportową do gier zespołowych, 15-metrową ścianką wspinaczkową, a także centrum fitness, siłownią, salą cardio oraz innymi atrakcjami.

Budowa ma zakończyć się w trzecim kwartale tego roku. Docelowo Alchemia będzie miała siedem budynków.

Hampton by Hilton zobacz na mapie Gdańska

Hotel tuż obok lotniska w Rębiechowie to dobra wiadomość dla biznesmenów odwiedzających Trójmiasto. Hotel tuż obok lotniska w Rębiechowie to dobra wiadomość dla biznesmenów odwiedzających Trójmiasto.
Nowy hotel powstaje na działce o powierzchni 4,5 tys m kw., należącej do spółki Port Lotniczy Gdańsk. Od obu terminali lotniska dzieli go wręcz kilkanaście kroków.

Hampton by Hilton to obiekt hotelowy klasy ekonomicznej, przewidziany dla osób podróżujących w celach biznesowo-wypoczynkowych. Będzie w nim 116 pokoi, sala konferencyjna, centrum fitness i strefa publiczna. Budynek będzie miał cztery kondygnacje hotelowe oraz ogólnodostępny parter.

Planowe oddanie budynku ma nastąpić w lipcu tego roku, chociaż jeden z podwykonawców zgłosił problemy z płatnościami.

Lighthouse zobacz na mapie Gdańska

Niebanalny kształt i duża ilość przeszkleń zapewnią mieszkańcom niezwykłe widoki. Niebanalny kształt i duża ilość przeszkleń zapewnią mieszkańcom niezwykłe widoki.
Apartamentowiec powstaje niedaleko plaży, kortów tenisowych i Bulwaru Nadmorskiego przy ul. Norwida w Gdyni. Jego budowie towarzyszyły protesty okolicznych mieszkańców, ale to jeden z niewielu budynków mieszkalnych w Trójmieście, które naprawdę można określić mianem apartamentowca.

Ma 12 pięter, z każdego z apartamentów (jeden lokal na jednym piętrze) rozciąga się widok na morze i panoramę Gdyni. Najwyższy lokal znajduje się na wysokości 78 m n.p.m. (budynek posadowiony jest na wzniesieniu). Do każdego apartamentu będzie można dojechać bezpośrednio windą - wyjść z niej prosto do domu. Uwagę zwraca także niebanalna bryła budynku.

Nowi właściciele otrzymają klucze do swoich apartamentów jeszcze w pierwszym kwartale tego roku.

Nieruchomości Mapa inwestycji

Mapa inwestycji

Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.

Miejsca

Opinie (332) 8 zablokowanych

  • Ale artykuł wybitnie tendencyjny (1)

    Gdańsk - 60 inwestycji w budowie
    Gdynia - 13 inwestycji w budowie

    urbanity.pl

    • 9 4

    • tendencyjny artykół

      W Gdyni 14 inwestycja to budowa kładki z dwóch desek na kaczej rzece między działkami Krefta i Chinca

      • 0 0

  • Ciekawe ile Gdynia odbierze pasażerów z naszego lotniska (3)

    życzę Gdyni wszystkiego najlepszego. W Gdańsku lotnisko jest umiejscowine za blisko osiedli mieszkaniowych i w nikorzystnym położeniu ze względu na pogodę.

    • 9 10

    • Spytaj się mieszkańców Obłuża, Kosakowa i Górnego Oksywia czy mieszkają odpowiednio daleko.. (2)

      A pogoda to 2-3 dni mglistych różnicy w skali rocznej. Ale Gdańsk ma ILS, a Kosakowo nie.

      • 5 2

      • "ILS, a Kosakowo nie"

        No, no Kosakowo ma NATO-wski TUKAN dostosowany do pokładowych i naziemnych ILS (system naprowadzania umożliwiający lądowanie przy znikomej widoczności, np. w mgle lub śnieżycy), ale celem podwyższenia klasy dostosowania do lotniska cywilnego - wiadomo, że chyba już został ogłoszony przetarg na naziemne dostosowanie do klasy ILS. Nie wiem tego na pewno, ale chyba na BD działa jeszcze system PRMG, który nie jest co prawda kompatybilny z ILS, ale z samolotami ze wschodu a i owszem no i systemy GPS.

        • 1 3

      • kompletna nieprawda!

        i w kwestii systemu naprowadzania, i w kwestii statystyki dni z mgła w Kosakowie. Czarny PR przeciw Gdyni jak zawsze!

        • 0 0

  • Tomek (2)

    Pojedz tylko do Wrocławia lub do WArszawy to zobaczysz dlaczego Gdansk jest w Tyle.

    • 10 3

    • Taa do Warszawy, może jeszcze do Nowego Jorku

      • 1 0

    • złe prównania

      Wrocław jest większy od Gdańska i bliżej świata, a Warszawa to już zupełnie inna sprawa

      • 2 2

  • Sporo pracy wykonała Pani redaktor, to robi wrażenie :)

    • 1 1

  • (1)

    "... sprawi, że będzie mogło w nim pracować ok. 1800 osób, dla których w podziemnym garażu zaplanowano 159 miejsc parkingowych."
    No super, gdzie zaparkuje pozostałe kilkaset samochodów? Współczuję mieszkańcom Wrzeszcza

    • 7 0

    • może wreszcie

      zaczną jeździć komunikacją, zamiast tyłek wozić pod samą windę

      • 1 4

  • Tu brak jest Gospodarza i Gospodaeki Produkcji Inwestycji Polska juz niedlugo upadnie

    polska w kolejnych rozbiorach , bieda nedza bezroboocie glod i smrud

    • 4 1

  • A oto mój niezależny i obiektywny ranking ważności inwestycji, które powstaną w 2013 roku (8)

    1.Bezwzględnie Lotnisko Gdynia-Kosakowo, choć prezydent Adamowicz z Gdańska, wolałby aby te 100 mln. prezydent Szczurek jemu przekazał;))i określił to na swoim blogu jako "niezrozumiały" - pomysł budowy terminalu obsługującego ruch pasażerski na lotnisku wojskowym Oksywie-Babie Doły? I jakoś dalej nie przekonuje go, że to "ucywilizowanie tylu jednak bezużytecznych pastwisk, gdzie podpasano krowy nie przekonuje znanego działacza PO, że to szansa i element szerszego planu nie tylko dla Gdyni, ale i dla regionu a nawet Gdańska.

    No, ale gdy się liczy tylko na partyjnych kolesi, że coś pod stołem dadzą, czy też POprą w unijnej komisji, trudno się dziwić, że normalna zdrowa ekonomia może przerażać. Tak samo jak często czytam na tym forum wypowiedzi malkontentów zainfekowanych tę chorobą interlokutorów.

    Fakt, sam się zastanawiam czy Zarząd Lotniska sobie poradzi? Z uwago na pilne dokapitalizowanie spółki musi szukać strategicznych partnerów, wcześniej dokonać operatu całościowego, a moim zdaniem posługując się tylko współczynnikami wynosi on już ca 100 x 3. Więc będzie to kura która dla miasta i regionu zniesie złote jaja!!!

    Osobiście podzieliłbym to przedsięwzięcie na kilka innych;
    1. samo lotnisko jako takie,
    2. działania biznesowe około lotniskowe,
    3. przygotowanie planu i odpowiednie wykorzystanie terenów powojskowych na dole (na granicy Gdynia Kosakowo i torpedownii)

    Samo lotnisko jak zaznaczyłem wyżej należy odpowiednio dokapitalizować najlepiej największymi operatorami Cargo i podobnymi, lecz Gdynia musi mieć pakiet kontrolny własnościowy. Bo współczesny świat coraz intensywniej wykorzystuje transport lotniczy - o czym tu już pisałem, nie tylko w działalności biznesowej, ale transportu w łańcuchu dostaw i gospodarce czy małym ruchu turystyce- zakupowej. I w tym względzie widziałbym już, aby uruchomiono starania o linie Gdynia - Kaliningrad.
    Starania o zagraniczne podmioty, nie uczestniczące w Polsce w przewozach frachtowych. Chodzi mi o wzrastające potrzebny transportu ciężkiego na towarowy, dalekiego zasięgu wymagające specjalistycznego uzbrojenia lotnisk i odpowiedniej infrastruktury, którą Gdynia po części już posiada. I nie martwym się, że obecnie skupia się on głównie w Azji, czy w rejonie Zatoki Perskiej i Ameryce. Taka infrastruktura buduje się obecnie w Chinach, dlaczego Gdynia nie miałaby być przyczółkiem do wejścia do unii? Jak najszybciej należy "podkręcić" Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe SA CHIPOLBROK, bo działają mało ekspansywnie. Z ich budynkiem w kierunku torów już powinien stać co najmie dwudziestopiętrowy nowoczesny biurowiec. Tym bardziej, że komunikacja lotnicza wypiera komunikacje morską zapewnia szybki transport i nawet ekonomikę przewozu. Z czasem powoli wyprze on ze szlaków tradycyjny morski transport - zostawiając masówkę, mało psujące się towary itd, które nie ograniczają długość czasowa rejsu, okrężne omijanie kontynentów i inne kłopoty o których tu już pisałem. Bo jak wiemy samolot dostarczy towar o wiele, wiele szybciej i nie jest wcale aż tak droższy. Polska dotychczas nic w tym względzie nie robi - i całe szczęście, Gdynia wstrzeliwuje się w niezagospodarowaną nisze i oby potrafiła wykorzystać nasze lotnisko i rejon? No ale za pewne wszyscy widzimy w jakich bólach i jakie kłody są rzucane Szczurkowi, choćby na początku wypowiedź na Twitterze Adamowicza i całego sztabu czarnoPiaRowskich urzędników PO przy kompach, którzy nie patrząc ile możemy zyskać i jakie posiadamy możliwości do prowadzenia strategicznej gospodarczej polityki transportu lotniczo-morskiego z odległymi rejonami świata idąc jak stado owiec za baranem bezmyślnie neguje, złorzeczy i psioczy na najlepsze gdyńskie inicjatywy. Wiadomo, że nie tylko samo lotnisko jest tu ważne, ale otoczenie i klimat wokół niego jaki się tworzy, a na dodatek jeśli taki zły klimat tworzą prominentni działacze partii rządzącej, co ja o tym szaraczek mam myśleć? Ja osobiście cieszę się z rozwoju Trójmiasta Gdańska, Sopotu, ale i tych mniejszych jak Pruszcz, Rumia, Reda, Wejherowo czy ostatnio najdynamiczniej rozwijającego się Kosakowa. Kochani to zostaje tutaj i cieszę się, że któryś z tego grona prezydentów ma wizję, dlaczego nie mamy mu pomóc. Czy ciągłe aktualne jest powiedzenie o diabłach przy kotle w piekle i Polakach?

    Więc chyba najwyższy czas, aby za pośrednictwem nowoczesnego lotnictwa były realizowane kontakty handlowo-biznesowe na potrzeby polskiej gospodarki.

    A aby tego dokonać musimy jeszcze wiele zrobić, choćby zmienić tzn. powiększyć zakres programowy Akademii Morskiej i powołać Uniwersytet Transportu(Logistyki) stworzyć naukową i warsztatową bazę, itd.

    Co prawda odniosłem się tylko do maleńkiego fragmentu planowanej działalności Lotniska, pozostaje turystyka, szkolenia, rozbudowa autoryzowanych servisów(na miarę na XXI wiek jak ten już istniejący RR wykorzystując najnowocześniejszą technologię oraz techniki rodem z SF, psychologii, robotyki, ... i tworzenie do nich start-up'ów tak abyśmy sięgnęli po technologię SaaS (Software as a Service), - strategii zielone technologie miały stać się nowym kołem zamachowym, a chodzi m.in. o pobliski GAZ), itp itd.

    Zawiść i politykierstwo to najgorszy doradca gospodarczy. Zostawcie Gdynię w spokoju i jej dalej nie niszczcie i jej nie przeszkadzajcie.

    Jak to dobrze się słucha i ogląda - przed chwilą w TELEPLOTKACH (TVPInfo)dowiedziałem się Rzym idzie śladami Miasta z Morza i Marzeń, wprowadzonej przez Agencje Rozwoju Gdyni i promuje "Turystyczne Kulinarna", czy to nie buduje? Oczywiście że Rzym mekka turystyki idzie wzorem Gdyni, ale rozszerza je na swoje liczne dzielnice, wprowadzając jako własne destynacje, ale jednak mamy skromny udział;))

    • 7 18

    • ślepcze, (4)

      to widać gołym okiem, że chcą lotniska dla tzw "biznesu" gdynianie mają sfinansować budowę i działalność lotniska dla złodziei zwanych "biznesmenami"

      • 4 3

      • nie można mieć ciastko i zjeść ciastko (3)

        wszyscy chwieliśmy Państwa Kapitalistycznego, bo w socjalistycznym było źle, a najbardziej go chcieli robotnicy? Do tego jak twierdziliśmy okradała nas Moskwa. Często bywałem wtedy w Moskwie i innych i wyobraź sobie wszyscy mówili tam jak dobrze by im się żyło gdyby nie Ci "nieroby Polacy";))

        Mogę Ci przytoczyć wywiady Ormiany Fallaci, która takie kontrowersyjne wywiady w tamtym czasie przeprowadzała m. in. pokazała ogromną ilość psów Haili Selasiego i głodujące dzieci.

        To samo widzę na tym forum. Jak się pierze mózgi, magluje i manipuluje ludźmi i ich głupim "owczym pędem", który nijak się ma do rzeczywistości. Trzech zanegowało moją wypowiedź a tylko Ty miałeś jakieś zdanie, choć zupełnie nieprawdziwe i niemerytoryczne, ale jednak.

        Jeśli masz jakieś podejrzenia odnośnie biznesmenów złodziei - mamy najbardziej inwigilowane państwo, 9 instancji, które nas podsłuchuje, sprawdza, ale możesz i Ty donieś do prokuratury, aby poprawić swoje ego.
        Ja tylko przedstawiam fakty i to nie w pełnym zakresie tego rzeczonego lotniska i nie ma to nic wspólnego naprawdę ze złodziejstwem.

        • 2 1

        • (2)

          Komuna z zlasowała ludziom mózgi i nauczyła posłuszeństwa. Nawet się nie staraj im nie wytłumaczysz.

          • 2 0

          • No jak wytłumaczyć?

            Tym niedowiarkom, że Price Water House Cooper przeprowadził analizę kilka lat temu zanim wydano zgodę na budowę lotniska w Gdy-Kosakowie. I stwierdził, że doskonale wpisuje się w niszę i role komplementarnego z Rębiechowem, a dużo lepiej usytuowanego i doskonale nadającego się jako Cargo czy inne obsługi. Gdańskie to najbardziej nie udane lotnisko w Polsce głownie poprzez swoje położenie, ale również:
            1. jeden pas, z małym naciskiem na koła i bez możliwości rozwoju,
            2. zła strefa mikroklimatyczna(ciągłe mgły występujące w kotlinie)do tego duże skupisko ptactwa żerujące w Szadułkach
            3. duże skupiska ludzkie w pobliżu ( większe ryzyko przy ew.wypadku, brak strefa zrzutu paliwa,.. )
            4. sama modernizacja lotniska wymaga odkupienia od kolesi drogich gruntów, wcześniej przewidujących taki stan rzeczy( czyli na pokaz, nie ekonomicznie, a nawet cwaniacko)
            Chyba o tym wiedzą działacze PO z Panem Adamowiczem, dlatego taki rwetes przy każdym artykule jeśli chodzi o modernizacje"za własne pieniądze" Lotniska Gdyna-Kosakowo? Dlatego w postach widzimy aż tyle agresji?Zacietrzewienia! Nawet jeśli gdańskie wątpliwości są irytujące, to nie powód żeby siać niepotrzebny defetyzm, ferment i opluwać Władze Gdyni. Niestety większość dużych inwestycji w całym kraju (może w mniejszym zakresie w Gdyni) jest dotowana z Unii, ale tylko dlatego, że PO wdzięczy się do swoich ludzi i nawet gdyby Szczurek stawał na głowie to jemu za dużo nie dadzą. A to że Gdynia remontuje i przebudowuje lotnisko z własnego budżetu jest godne pochwały i rozgłosu, że bez Unii też można zrobić zrobić coś sensownego i przynoszącego na pewno ogromne korzyści dla miasta i regionu. Natomiast nie mają najmniejszego sensu te wszelkie idiotyczne gdańsko -gdyńskie docinki, musimy robić swoje o mądrze konkurować a wtedy będzie postępował rozwój tak Gdyni jak i Gdańska. W końcu jesteśmy mieszkańcami jednej, tak różnorodnej o różnych korzeniach aglomeracji Trójmiejskiej kibicujmy sobie nawzajem i pomagajmy sobie a nie antagonizujmy się nawzajem.

            • 1 0

          • to widać na tym forum dobitnie

            szkoda, że ludzie nie myślą:((

            • 0 0

    • Bezstronny ? Powinieneś mieć nick ,,Bez Jarka nie zmienię nawet grzywki" albo ,,Smoleńsk" (2)

      • 3 1

      • rozwiń to, bo widać jestem mało inteligentny i nie wiem jak Lotnisko to, powiązać ze Smoleńskiem?

        Dla mnie Smoleńsk(i Katyń), w którym byłem z ca 40 lat temu wspominam jak wspominam. Zresztą do każdego wyjazdu przygotowywałem się skrupulatnie z myślą, że miejscowi mogą mi zrobić wszystko co złe, a liczyć mogłem tylko na siebie.
        I zazwyczaj się nie myliłem i dokładnie sprawdzałem miejscowych"pomagierów" inaczej na pewno dawno bym już nie żył;))

        Więc mnie tu nie wpuścisz w "kanał smoleński", bo uważam - i od początku tak sądziłem co potwierdziłem szczegółowo analizując rozmowy między pilotami a wieżą jak i konteksty ten większy i ten mniejszy;)) To musiało do tego dojść. Szkoda tylko że zamiast kary nagradza się takich.

        • 1 2

      • a co ma Smoleńsk

        chyba tylko to, że na Babich Dołach lądowała ileś tam razy Tutka?

        • 0 1

  • 1000 szkół i przedszkoli zamiast ECS! (3)

    • 10 3

    • budyń z Tuskiem niewybudują ani szkoły ani przedszkola bo zamykaja te kótre juz istnieja!

      Na portalu ciągle piszą o protestach przeciwko zamykaniu szkoły!

      • 0 1

    • taa uczniów nie ma, szkoły likwidują a ty chcesz kolejne budować

      ciekawe po co

      • 3 1

    • taaaa zwłaszcza podczas niżu demograficznego. Niech lepiej dają kasę na staże absolwenckie i zwolnienie ze składek pracodawców

      Wtedy będziesz miał dzieci i będą potrzebne szkoły

      • 0 0

  • Lightohouse s****thałs. Jak widać nadal nas nie szanują. Potem idą sobie młodzi ludzie ulicą i odzwyczajeni od ojczystego języka śmią mówić, że polska nazwa brzmiałaby śmiesznie.

    • 5 0

  • ECS, to pomnik niegospodarności Budynia !

    • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane