- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (199 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (408 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (71 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (133 opinie)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (442 opinie)
Testowaliśmy rower metropolitalny Mevo
Posiadają m.in. 26-calowe koła, regulowane siodełka, koszyk, dzwonek i co najważniejsze - są wspomagane elektrycznie. Sprawdziliśmy, jak wyglądają i sprawują się pierwsze testowe rowery systemu Mevo, który na dobre ruszy najprawdopodobniej dopiero na wiosnę.
Czytaj także: Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta
- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie - mówił w piątek Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji Obszaru Metropolitalnego.
Postanowiliśmy przekonać się o tym na własnej skórze. Czy rowerem jedzie się lekko i swobodnie? Rzeczywiście, dla ludzi, którzy nigdy nie jeździli rowerem ze wspomaganiem elektrycznym, różnica zauważalna jest od razu. Niestety nie ma możliwości wyboru stopnia wspomagania - silnik elektryczny włącza się z pierwszym naciśnięciem na pedał. Na prostej drodze jedzie się dość szybko i bardzo przyjemnie. Jednak mimo wspomagania i ustawionego pierwszego biegu (w przerzutkach), podjazd pod górę sprawia trudność.
Rower Mevo wyposażony jest w trzybiegową przekładnię, która bardzo płynnie zmienia biegi. Duże i regulowane (udogodnienie dla wysokich osób) wygodne siodełko oraz 26-calowe koła sprawiają, że rowerem podróżuje się komfortowo. Na wyposażeniu dodatkowym znajdziemy, oświetlenie, centralną stopkę, dzwonek oraz całkiem spory koszyk np. na torbę lub siatkę z zakupami.
Według zaleceń producenta w pełni naładowany akumulator w rowerze powinien wystarczyć na 60 km trasy. Czy tak będzie? Dowiemy się tego, kiedy Mevo oficjalnie wkroczy do Trójmiasta (testowy rower dostaliśmy na 1,5 godziny).
- Bateria w rowerze musi wytrzymać do około 60 km trasy na pełnym ładowaniu. Operator zapewnia, że akumulator będzie w stanie przetrwać nasze warunki atmosferyczne, czyli okres zimowy. Roweru nie będzie można wypożyczyć, kiedy akumulator wskaże poniżej 20 proc. mocy. Informacja o rozładowanym akumulatorze pojawi się u nas w systemie, a serwisant wymieni baterię na naładowaną - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji Obszaru Metropolitalnego.
Czytaj także: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się
Test i odbiór rowerów to nie wszystko. Pracownicy Obszaru Metropolitalnego muszą jeszcze sprawdzić aplikację na smartfony, która odpowiada m.in. za wypożyczenie roweru i włączenie automatycznej blokady (aplikacja jest w fazie testów), system nadzorujący do kontroli wykonawcy oraz stojaki rozmieszczone w mieście.
W Trójmieście pojawi się ponad 3500 rowerów Mevo, z czego 2160 będzie do użytku w Gdańsku. Rower ma być przystosowany do osób o wzroście 150-200 cm i masie do 120 kg.
Miejsca
Opinie (517) ponad 20 zablokowanych
-
2018-12-12 00:04
Ten rower powinien ważyć 22 kg (1)
a 15 kg dodano jako zabezpieczenie przeciwkradzieżowe
- 8 0
-
2018-12-12 00:20
czekamy na hulajnogi elektryczne
te rowery to jakaś pomyłka.
Ciekawe czy prezydent Gdańska będzie tym jedził do pracy.- 4 1
-
2018-12-12 00:59
(2)
Chyba Mewa??
- 2 3
-
2018-12-12 01:31
Tico
- 2 0
-
2018-12-12 07:22
Lepiej MEWQ ;)
- 0 0
-
2018-12-12 01:34
niekompetencja i propaganda (2)
Hamule są rolkowe nie tarczowe (to koło w osi to radiator, nie tarcza). Rower wygląda na ciężki i niewygodny dla wysokiej osoby. Sama idea roweru miejskiego jest OK, ale realizacja, już nie.
- 8 1
-
2018-12-12 01:46
Troll portalowy ma jeszcze zapłacone za komentowanie (1)
- 2 1
-
2018-12-12 14:06
podać ci nr konta?
Jeśli masz ochotę mnie wspomóc, to nie krępuj się i poproś o nr konta. Przy okazji, co rozumiesz przez "troll"?
- 0 1
-
2018-12-12 06:16
Mam rower elektryczny z 5 trybami wspomagania (2)
20%, 40%, 60%, 80% i 100% mocy silnika. W większości używam ten ostatni bo zależy mi na czasie i na tym żeby do pracy nie przyjść spocony jak świnia. Jeżeli te rowery z mevo mają fabrycznie ustawiony najsłabszy tryb wspomagania to nadają się tylko do jazdy rekreacyjnej i to po płaskim. Szkoda.
- 8 0
-
2018-12-12 06:22
Elektryczne i słabe dla oszczędności energii. Kiepsko. Wolę moje auto.
- 3 3
-
2018-12-12 08:09
To tak jakby okazyjnie kupił nowy samochód...(analogia do taniego abonamentu na rowery mevo)
Ale ma fabrycznie ustawiony pierwszy bieg i nie ma możliwości użycia wyższego.
- 1 0
-
2018-12-12 06:37
mieszkam na słonecznej morenie (2)
to jest fajne osiedle, miło się tu mieszka, a ten rower będzie takim uzupełnieniem. Ciekawa jestem czy w okolicy będzie punkt wypożyczeń tych roweryków?
- 1 5
-
2018-12-12 07:23
Jaśkową Doliną ..... (1)
...będzie kłopot z podjazdem.
Trzy biegi, waga 36 kg, cienkie wspomaganie.- 0 1
-
2018-12-13 02:34
Myślę, że jeżeli podjeżdżasz bez wspomagania, to podjedziesz ze wslomaganiem nawet przy gorszym przełożeniu, a to wariant pesymistyczny. Optymistycznie - będzie łatwiej. Morena to też Nowa Bulońska, Rakoczego i okolice PKM Jasień
- 0 1
-
2018-12-12 07:11
Nie uznaję tego testu
Brak obcisłych gacie i kasku z Lidla. Brak fotek na FB. Brak 40 letniego Janka na rowerze z bebzonem.
- 0 4
-
2018-12-12 07:22
Super sprawa
Ale ja będę jeździć swoim zwykłym rowerem bez wspomagania dla kondycji
- 3 0
-
2018-12-12 07:23
I znowu to samo...
I wyjedzie flota mevo na chodniki bo ludzie nie znają przepisów. ..i we większość nie wiedzą kiedy jedzie się ulicą a kiedy droga rowerowa jeśli taka jest.
- 3 0
-
2018-12-12 07:40
słaba jakość jak z marketu
niestety ale ten rower na pierwszy rzut oka jest słabej jakości jak z marketu. publiczny powinien być kuloodporny. szykuje się kolejna porażka.
- 2 2
-
2018-12-12 08:16
czy nie można wiąz przykładu z innych miast i zrobić podobne rowery miejskie? Białystok, Warszawa, Poznań... ale po co jak trójmiasto chce być wyjątkowe i mieć bubla ;))
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.