- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (256 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (23 opinie)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (106 opinii)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
Testy Mevo w obecnym kształcie nie mają sensu - czas je przerwać
W środę, 27 września, miną dwa tygodnie testów systemu Mevo. Testów, które idą jak po grudzie. Testów, w których brakuje rowerów, naładowanych baterii i zdrowego rozsądku. Czas je przerwać - uważa Maciej Korolczuk.
- Testowa jazda w koszykach na kierownicy? Już nikogo nie dziwi.
- Testowe rozwożenie posiłków rowerem miejskim? Proszę bardzo!
- Testowe zamykanie rowerów w garażach i na prywatnych posesjach? Prawdziwa plaga.
Skala nadużyć i łamania regulaminu tylko w ciągu pierwszych dwóch tygodni testów jest porażająca. A na ulicach Trójmiasta jest zaledwie połowa dostępnej floty.
Co będzie, gdy z magazynów wyjedzie druga połowa nowych rowerów i system ruszy już w pełnej skali? Czy aktów wandalizmu będzie jeszcze więcej, a rowerów jeszcze mniej? Skoro operator nie jest w stanie zapanować nad dostępnością rowerów i zachowaniami użytkowników już teraz, to co nas czeka dalej?
Zepsuty rower Mevo (9 opinii)
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
Testy w obecnym kształcie nie mają sensu. Czas je przerwać i albo wprowadzić radykalne ograniczenia i zacząć egzekwować zapisy regulaminu, albo uruchomić system już w pełnym zakresie z poborem opłat.
Pierwszy mały krok wykonano w sobotę uruchamiając tabelę kar i opłat za łamanie regulaminu. Dlaczego mały krok? Bo gdy w poniedziałek sprawdziliśmy, ile kar nałożono przez pierwsze dwie doby ich obowiązywania, okazało się, że... ani jednej.
Na forach dyskusyjnych coraz częściej pojawiają się opinie, że bezpłatne oddanie w ręce i nogi użytkowników 2 tys. nowych rowerów było błędem i czas najwyższy go naprawić.
Kłopotem okazała się już sama formuła bezpłatnych i niczym nieograniczonych testów. Miały one - w jak najbardziej zbliżonych warunkach do rzeczywistych - dać odpowiedź Obszarowi Metropolitalnemu i operatorowi, co działa, a co wymaga jeszcze poprawek. Ale testy w obecnym kształcie takich odpowiedzi dać nie mogą.
- Po pierwsze - na ulicach jest tylko połowa rowerów.
- Po drugie - teraz system jest darmowy, a będzie płatny.
Już tylko te dwa elementy sprawiają, że testy są niemiarodajne i kompletnie bezcelowe.
Zwłaszcza, że docelowo mają potrwać jeszcze... siedem tygodni! Jeśli nadal będą przebiegać na dotychczasowych zasadach, to w drugiej połowie listopada nie będzie czego zbierać.
Nie ma już ani sensu ani czasu, by biernie się temu przyglądać. Szkoda i rowerów, i publicznych środków i pracy całego zespołu Mevo, który - jak zakładam - robi wszystko co w jego mocy, by system ruszył i okazał się sukcesem.
Miejsca
Opinie (455) ponad 20 zablokowanych
-
2023-09-26 11:09
Testowano czy jesteśmy Dzikim Krajem
Zdaliśmy na piątkę (do szóstki zabrakło niewiele - wciąż jeszcze są jakieś rowery w systemie, na dodatek bywają oddawane sprawne)
- 1 1
-
2023-09-26 11:17
Jak dla mnie system działa jak trzeba.
Ruszamy z wynajmem zeby jeszcze pokazać sukces przed wyborami.
Ola- 0 1
-
2023-09-26 11:17
Marudzenie, narzekanie.
zajmij się czymś przyzwoitym.- 0 2
-
2023-09-26 11:26
Czy kierownik tego projektu to kompetentna, sprawdzona osoba?
Bo jak do tej pory to projekt Mevo jest to prowadzony z baaardzo dużym i błędami
- 4 0
-
2023-09-26 11:33
Moje pieniądze?
Moje pieniądze na podatki! Uwielbiam to. Proponuję przeprowadzić się do kraju gdzie nie trzeba płacić podatków
- 1 0
-
2023-09-26 11:35
Ha, ha kary!
Ośmieszacie się tekstami o karach. W jaki sposób operator ma się dowiedzieć o jeździe na bagażniku czy błotniku. Roweru nie skonstruowano dla i**otów więc nie raportuje przeciążenia. Gdyby tak było jazda pod górę to takie same obciążenie silnika. Może nagradzać donosicieli pod warunkiem opisu gdzie,kiedy , jaki numer roweru? Naprawdę chcecie tego? W Polsce kar za wszystko tysiące tylko nie ma kto egzekwować. Monitoring miejski też nic nie da nie za to płacą operatorowi by pilnował cudzych rowerów. Kit i utopia.
- 1 0
-
2023-09-26 11:39
Obywatel (1)
Jestem ciekaw jak tych z krainy u będą karać Ci dopiero szaleją tak to wpuścić ludy stepowe do cywilizacji
- 0 4
-
2023-09-26 11:54
Sciaganiem środków z podpiętej karty
- 3 0
-
2023-09-26 11:40
Modyfikacja warunków (1)
Wystarczy nieco zmodyfikować warunki wypizyczania na czas testów: 1. Brak ruchu przez 30 min (może godzinę) = automatyczne zakończenie wypożyczenia + oczywiście opłata 10 zł za zwrot poza stacją. 2. Czujniki obciążenia silnika + żyroskopowy w przypadku wykrycia obciążenia statycznego ponad dopuszczalne w regulaminie 120 kg = brak wspomagania. 3. Zmiana kształtu koszykow na głębsze, albo ich likwidacja.
- 3 0
-
2023-09-27 08:32
Brawo panie Słodowy!
Czyli dołożyć jeszcze parę milionów w doposażenie rowerów. Dwóch głupków w sumie nie waży 120 kg, żyroskop po upadku roweru do wymiany. Proponuję wysięgnik z kamerą i transmisję obrazu na koszt jadącego albo śledzenie satelitarne. Wszystko dlatego że baranów nie brakuje.
- 0 0
-
2023-09-26 11:43
Mevo
Rowery powinny byc jak naprostsze. Krotko mowiac i**otoodporne
- 1 0
-
2023-09-26 11:45
(1)
Testy Mevo odsłaniają niestety brak kultury polskiego społeczeństwa. Chcemy żyć w standardach europejskich a niestety ciągle słoma wystaje nam z buciorów.
- 3 1
-
2023-09-27 05:13
Od lat używamy samochodów na minuty, hulajnogi sobie też świetnie radzą. Tylko z rowerami jakoś nie idzie. A może to dlatego,że w sprawę zaangażowała się grupa ludzi którym brakuje kompetencji?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.