• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Thyssenkrupp Automation Engineering otwiera zakład w Gdańsku

erka
11 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Działająca na arenie międzynarodowej firma Thyssenkrupp Automation Engineering chce od początku 2023 roku budować w Polsce maszyny i systemy transportowe dla przemysłu motoryzacyjnego. Na zdjęciu linia montażowa silników elektrycznych. Działająca na arenie międzynarodowej firma Thyssenkrupp Automation Engineering chce od początku 2023 roku budować w Polsce maszyny i systemy transportowe dla przemysłu motoryzacyjnego. Na zdjęciu linia montażowa silników elektrycznych.

Firma Thyssenkrupp Automation Engineering chce od początku 2023 roku budować w Polsce maszyny i systemy transportowe dla przemysłu motoryzacyjnego. W gdańskiej lokalizacji produkowane będą maszyny i systemy montażowe do układów napędowych z obszaru e-Mobility. Wśród klientów docelowych figurują producenci i dostawcy samochodów. Dokładna lokalizacja zakładu nie jest jeszcze znana. Ma on powstać w gotowej hali, którą firma zamierza wynająć.



Fabryka Northvolt. Gdańsk hubem logistycznym branży ogniw elektrycznych Fabryka Northvolt. Gdańsk hubem logistycznym branży ogniw elektrycznych

Zagraniczne inwestycje w Trójmieście:

Przedsiębiorstwo budowy maszyn i urządzeń Thyssenkrupp Automation Engineering GmbH zwiększa swoje zdolności produkcyjne, aby sprostać rosnącej liczbie zamówień w obiecującej dziedzinie elektromobilności. Zarząd firmy wybrał Gdańsk jako miejsce lokalizacji nowego zakładu produkcyjnego.

- Z naszego punktu widzenia warunki w Polsce i Gdańsku są idealne - wyjaśnia Olaf Schultz, członek zarządu Thyssenkrupp Automation Engineering oddział Polska. - Od wielu lat utrzymujemy bliskie i udane relacje biznesowe z polskimi firmami partnerskimi, w szczególności mamy bardzo dobrą sieć w rejonie Gdańska. Chcemy w przyszłości rozszerzyć tę sieć i rozwijać współpracę, a także wspierać ją poprzez naszą własną lokalizację w Gdańsku.
Wodorowe pojazdy na pomorskich drogach i torach Wodorowe pojazdy na pomorskich drogach i torach

Produkcja w nowym zakładzie ruszy wiosną 2023 roku



Obecnie trwają przygotowania do uruchomienia zakładu produkcyjnego. Trwa rekrutacja personelu o zróżnicowanych kwalifikacjach. Planowane jest zatrudnienie 30-50 osób. Poszukiwani są inżynierowie, konstruktorzy budowy maszyn, programiści PLC i robotycy, projektanci układów automatyki, mechanicy i elektrycy instalacji przemysłowych. Niezwykle pożądanym jest doświadczenie w budowie maszyn i uruchamianiu linii przemysłowych, a także w zarządzaniu projektami w branży automotive.

SEVI - trójmiejski pomysł na elektryczne auto miejskie SEVI - trójmiejski pomysł na elektryczne auto miejskie

Thyssenkrupp stawia na elektromobilność



Thyssenkrupp Automation Engineering jest jednostką operacyjną segmentu Multi Tracks firmy Thyssenkrupp AG. Firma łączy wszystkie działania w zakresie montażu napędów i akumulatorów z naciskiem na elektromobilność i jest niezawodnym partnerem dla swoich klientów z wysokimi standardami jakości i innowacji. Na całym świecie pracuje tu ponad 1,4 tys. pracowników w dziesięciu krajach na trzech kontynentach. Z lokalizacją w Gdańsku Polska jest obecnie 11 krajem.
erka

Miejsca

Opinie (110) 7 zablokowanych

  • czy to jeszcze Polska?

    a gdzie polskie firmy?

    • 1 1

  • Dlaczego polscy przedsiębiorcy nie inwestują?? (2)

    Zachętą dla obcych inwestycji jest 2 razy tańsza energia elektryczna i 3 razy tańsza siła robocza oraz darmowe działki od lokalnych władz. Zyski jednak nie powiększają polskiej gospodarki, podatków też nie płacą stosując kreatywną księgowość (konsultacje zagranicznych prawników, specjalistów, rebranding). Do inwestowania potrzebny jest rynek zbytu. Polacy rozwijają swoje firmy inwestując bezpośrednio na zagranicznych rynkach bo to tańsze. Skonczylyvsie dobre czasy dla geszefciarzy i karuzel vatowskich, stąd zastój w inwestycjach. Nie ma też polskiego silnego kapitału prywatnego mogącego konkurować na Zachodzie a gdy nawet uda się Polakom wejść na rynek to Niemcy z Francuzami wprowadzają szykanujące ich przepisy. Swobodny przepływ siły roboczej, kapitalu i uczciwa konkurencja to tylko chwytliwe hasło mające otworzyc polski rynek zbytu.

    • 9 3

    • "Swobodny przepływ siły roboczej, kapitalu..."

      ale tylko w określonym ściśle kierunku.

      • 5 0

    • bo do tego trzeba mieć wiedzę, chęć i jaja

      Większość naszych "podsiębiorców" pożąda uwieszenia się możnej "klamki", stałego dopływu kasy i władzy nad stadem ludzi, których uważają za swoją własność...

      Ustawią rodzinę na kilka pokoleń, resztę zadołują w czym się tylko da.
      Ryzykować?
      Do tego oprócz środków trzeba mieć charakter.
      Poza tym, po co?
      Jak wszystko można kupić...

      "Inwestycje" Tyssena to żadna inwestycja tylko przesunięcie niemile widzianej działalności w tańsze i mniej restrykcyjne środowisko.

      • 1 0

  • Znowu zatrudnią programistów za mniej niż średnia krajowa? (2)

    Pamiętacie thyssenkrupp system engeneering? Jako były pracownik (4 lata jako konstruktor mechanik) nie polecam. Proces zamknięcia firmy (chyba 11 lat temu) to idealny przykład kolesiostwa i braku empatii ze strony menagerów. Ulubieńcy Niemców (imprezki, wyjścia itd) dostali kontrakty na nowe linie i założyli swoje prywatne firmy, z gotowym odbiorcą i pewną kasą, reszta podstawową odprawę i do widzenia. Nikt nawet się nie wspomniał, że aby "przeżyć" kryzys pracownikom obniżyli pensje do 80% - nikt tego potem nie chciał wyrównać. Podpisaliście - to sp...... Reasumując, można było zdobyć fajne doświadczenie, nic poza tym. Radzę trzymać się z daleka.

    • 17 1

    • Było dokładnie tak jak piszesz ...

      Ale warto było, bo ekipa programistów była fajna i na wyjazdach było wesoło ;-). Pozdrownienia dla byłych kolegów TKSE.

      • 3 2

    • Polskie cechy

      Masz niestety rację. Ale wynika to z tego, że nasi wspaniali obrotni rodacy, którzy w obcych firmach zajmują stanowiska menedżerskie sprzedali by swoich rodaków za grosz aby samemu się przypodobać zagranicznemu pracodawcy i zrobić karierę.

      • 5 0

  • Dobre sobie... (1)

    Zatrudniają na świecie tysiące ludzi a tutaj zespół ma mieć 30-50 osób... A biją pianę jakby było co najmniej 300-500... Ehhhh

    • 6 2

    • Bedzie znacznie wiecej. Od czegos trzeba zaczac

      • 0 1

  • A cco na to prezes

    Niemcy nas najeżdżają dają miejsca pracy pensje płacą no po prostu skandal.

    • 3 0

  • Kiedys byl Elmor

    Dzisiaj kosmopolityczne wynalazki.

    • 8 2

  • to ten hitlerowski koncern (2)

    robili gazy zabijajace w obozach?

    • 6 4

    • Nie wiem jakiego gazu używasz, ale towar masz zacny bo bredzisz jak naćpany.

      • 0 0

    • ta firma robiła uzbrojenie, głównie artyleria

      Chemią zajmowała się IG Farben, po wojnie podzielona, stając się częścią Agfa, BASF, Bayer i Hoechst.

      W przyrodzie nic nie ginie.

      • 2 1

  • (2)

    Po zakończeniu wojny, Thyssen był sądzony w procesach denazyfikacyjnych za przynależność do NSDAP oraz złe traktowanie swoich żydowskich pracowników przez jego firmy w latach 30. XX wieku. W dniu 2 października 1948 r. sąd skazał go na grzywnę w wysokości 15% jego majątku jako rekompensatę dla pracowników, którzy ucierpieli w wyniku jego polityki.

    W styczniu 1950, wraz z żoną wyemigrowali do Buenos Aires, gdzie zmarł w następnym roku. Thyssen został pochowany w rodzinnym mauzoleum w Mülheim.

    • 7 1

    • mial tez znaczacy wplyw na przebieg Wielkiego Kryzysu w Niemczech

      I wypromowanie ruchu nazistowskiego jako przeciwwagi dla rewolucji bolszewickiej i jej niemieckich nasladowcow
      Ktora wspierali i finansowali jego koledzy po pieniadzach...
      Polecam film Babylon Berlin...

      • 1 0

    • Krupp tak samo

      żeby Niemcy mieli chociaż tyle przyzwoitość by zmienić nazwę. Pielęgnują swoje piękne tradycje i jak widać są z ich dumni.

      • 0 0

  • Oferty pracy - gdzie?

    Ma ktoś informację gdzie znajdę oferty pracy do tej firmy?

    • 2 3

  • silniki elektryczne

    Do samochodów będą eksportować na Ukrainę

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane