- 1 Pod prąd uciekał przed policją (175 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (535 opinii)
- 3 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (73 opinie)
- 4 Wyręby w TPK mimo sprzeciwu społecznego (150 opinii)
- 5 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (508 opinii)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (306 opinii)
Trąba wodna nad Zatoką Gdańską
W niedzielę nad Zatoką Gdańską nasi czytelnicy zauważyli trąbę wodną. Niecodzienne zjawisko było widoczne w północnych rejonach Gdyni, Kosakowie i Mechelinkach.
O tym, co działo się za oknami, nasi czytelnicy informowali w Raporcie z Trójmiasta.
Wieczorem zrobiło się jeszcze ciekawiej, bo do bardziej zimowej niż wiosennej aury, dołączyła... trąba wodna nad zatoką. Tzw. lej kondensacyjny powstał w wyniku zderzenia chłodnego arktycznego powietrza z masami cieplejszego powietrza nad Bałtykiem i widoczny był w północnej części Gdyni, Kosakowie i Mechelinkach.
Zjawisko było też widoczne na radarze pomorskich synoptyków.
- Dzisiejsza aura sprzyja powstawaniu tego typu zjawisk - przyznaje Agata Wojtkiewicz, dyżurny synoptyk Oddziału Morskiego Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej w Gdyni. - W niedzielę mieliśmy do czynienia ze słoneczną aurą przeplataną opadami deszczu, śniegu i krupy śnieżnej przy jednoczesnym silnym wietrze. Przy takiej sporej dynamice tworzenie się trąb wodnych jest bardzo możliwe i choć nie jest zjawiskiem częstym, to wcale nie tak zaskakującym.
Pionowy chmurzasty wir pojawił się na zatoce na kilkanaście minut i nie wyrządził na szczęście żadnych szkód.
Trąba wodna widziana na północy Gdyni (23 opinie)
Opinie wybrane
-
2021-04-25 21:40
Moim zdaniem to od kilkunastu lat jest ochłodzenie klimatu (42)
A nie ocieplenie. Latem trafić w piękną pogodę w urlop to jak wygrać w lotto . Ja się dziwię turystą po co w ogóle chcą tu przyjeżdżać jak nie deszcze i wiatr to gdy zrobi się cieplej to od razu wykwit sinic.
- 182 234
-
2021-04-26 12:51
Panie "inżynierze", a podstawówkę pan skończył?
- 1 0
-
2021-04-26 10:59
Inżynier analfabeta
Taki inżynier a turystom nie potrafi napisać. On się turystą dziwi.
- 3 0
-
2021-04-26 10:36
"Jeśli fakty przeczą moim przekonaniom, tym gorzej dla faktów."
- 4 0
-
2021-04-26 10:25
Sprawdz na czym polega ocieplenie klimatu
- 1 0
-
2021-04-26 10:22
Błędnie wyciagasz wnioski
Ocieplenie klimatu jest globalne, światowa średnia tempratura rośnie. Największe zmiany zachodzą na biegunach i przy równiku, w strefie umiarkowanej zmiany są najmniejsze. Co nie zmienia faktu, że nadal są. Z resztą klimatu nie określa się na podstawie kilku lat tylko kilkudziesięciu, a tu różnice już widać bardzo dobrze. Coraz częstszy brak śniegu
Ocieplenie klimatu jest globalne, światowa średnia tempratura rośnie. Największe zmiany zachodzą na biegunach i przy równiku, w strefie umiarkowanej zmiany są najmniejsze. Co nie zmienia faktu, że nadal są. Z resztą klimatu nie określa się na podstawie kilku lat tylko kilkudziesięciu, a tu różnice już widać bardzo dobrze. Coraz częstszy brak śniegu zimą (intensywne opady nawet kilka lat z rzędu nic nie znaczą), wydłużająca się jesień i coraz większa zmienność pogody wiosną i jesieni. Dodatkowo pustynnienie kujaw, lubelszczyzny i poszerzanie się pustyni błędowskiej w polsce, coraz większy problem z wodą. To są skutki, których nie widać na pierwszy rzut oka, szczególnie jeśli nie interesujesz się tematem.
- 4 3
-
2021-04-26 09:11
mieszkam całe życie nad morzem
zupełnie nie rozumiem ludzi, którzy tu przyjeżdżają i chcą spędzać urlop. Naprawdę jest tyle o wiele lepszych, miejsc w Europie, które są ciekawsze, ładniejsze i przede wszystkim tańsze.
- 6 1
-
2021-04-26 09:09
"pogoda" i "klimat"
Polecam zaznajomić się z pojęciami "pogoda" i "klimat" - to wbrew pozorom nie to samo
- 3 0
-
2021-04-26 08:49
Ekolodzy: "upały bo ocieplenie", " mrozy bo ocieplenie"
Zajmijcie sie gryzoniowatymi i czerwona falą w gdyni. Zróbcie im raport ile auta spalają stojac na czerwonym lub ile emisji kosztuje nature produkcja baterii do jego autobusów... Adac sprawdzil ze elektryki sa zdrowsze od diesli po 240tys km... Zakladajac ze ladujesz auto z wiatraka czy solara a nie z węgla.... Ekologia buhahahaha
- 5 2
-
2021-04-26 08:47
Raczej od kilku dobrych lat, jest wdrażana lichwa klimatyczna.
A jedyne ochłodzenie przydałoby się finansierze żydowskiej ... Póki co przerzucili się na szczepionki więc może odpuszcza na chwilę.
- 3 2
-
2021-04-26 08:29
Taka z ciebie pogodynka? A pada jak jaskółki latają nisko?
Może przestań pisać głupoty i dokształć się. Są ludzie ktorzy są ekspertami w tej dziedzinie, ty najwyraźniej nim nie jesteś, wieć siedz cicho z twoimi teoriami.
- 1 0
-
2021-04-26 08:27
Zadaj sobie trudu i przeczytaj raporty ludzi, ktorzy się na tym znają.
Wyraźnie podają, że czekają nas ekstremalne przypadki pogodowe i większa amplituda.. W Polsce każdy ma opinie o wszystkim, nawet nic o tym nie wie.
- 2 3
-
2021-04-26 08:08
Zadaleś sobie trudu i przeczytales raporty?
Wyraznie podają, ze czeka nas nasilenie ekstremalnych zjawisk pogodowych i większa amplituda . Przeczytaj troche a nie wykładasz swoje teorie w internecie. W Polsce każdy ma opinie na temat o którym nie ma pojęcia.
- 2 1
-
2021-04-26 07:33
(1)
Ocieplenie jest faktem. A pogoda na Pomorzu to juz inna sprawa. Zgadzam się, ze prwdziwego lata tutaj praktycznie nie ma. Mieszkałęm w gdansku 10 lat. Miałęm szczescie na poczatku pobytu, ze przezpierwszyrok była bardzo fajnasłoneczna pogoda. Potem wszystko wróciło do normy. Jestem z południa krau i z ledwoscia sie zaadaptowałem do tego surowego,
Ocieplenie jest faktem. A pogoda na Pomorzu to juz inna sprawa. Zgadzam się, ze prwdziwego lata tutaj praktycznie nie ma. Mieszkałęm w gdansku 10 lat. Miałęm szczescie na poczatku pobytu, ze przezpierwszyrok była bardzo fajnasłoneczna pogoda. Potem wszystko wróciło do normy. Jestem z południa krau i z ledwoscia sie zaadaptowałem do tego surowego, kaprysnego klimatu. Nawet teraz, kiedy przegladam fotografie z tamtego czasu, zdumiewa mnie to ze czesto w czerwcu widze siebie w jesiennej kurtce. Na niebie pomrocznia, wiatr i zacnajacy deszcz. Taki urok tego miejsca. Poza tym uwielbiam Gdansk i Pomorze. To wspaniały rejon, przepieny jesli chodzi o przyrode, dziedzictwo kulturowe. Gdyby nie kaprysna aura to Gdansk byłby miastem wręczidealnym.Pozdrawiam wszystkich mieszkancwów Trpjmiasta!
- 5 2
-
2021-04-26 12:56
Następny bez podstawóki napisał...
- 0 0
-
2021-04-26 07:31
podziw
tez podziwiam tych ludzi co przez pół kraju pędzą żeby odpoczą w tym plazowym zgiełku :) Dzień Świra
- 5 0
-
2021-04-26 05:55
Nie do końca
To jest pomylenie pogody z klimatem. To tak nie działa. Pozdrawiam
- 5 2
-
2021-04-26 00:50
Tak jest Panie inżynierze
- 0 0
-
2021-04-25 22:48
Zamiast patrzeć na lato - patrz na zimy (3)
W tym roku mieliśmy mocną zimę, która 20 lat temu byłaby uznana za łagodną. Rok temu realnej zimy nie było.
A i wakacje raczej pamiętam coraz większe upały.- 24 7
-
2021-04-25 23:13
(2)
Też tak to widzę. Mieliśmy pierwszą od lat, w miarę normalną dla naszego klimatu zimę. I od razu jojczenie, że zimno, i gdzie to ocieplenie. Teraz mamy normalny kwiecień (trochę zimy, trochę lata), i znowu to samo. Jeszcze dwadzieścia lat temu temperatury w wakacje powyżej 30 stopni Celsjusza były u nas raczej wyjątkowe. Teraz to norma.
- 9 13
-
2021-04-26 08:44
Gdzie ty masz 30 stopni latem ? (1)
Chyba we Wrocławiu
- 6 8
-
2021-04-26 09:23
Akurat. Ludzie mają krótką pamięć. Odjedź od Bałtyku na 20-30 kilometrów i masz od razu kilka stopni więcej, niż w Trójmieście.
- 8 1
-
2021-04-25 22:48
Turystą?
Serio?
- 16 3
-
2021-04-25 22:17
Nie wiem czy wiesz, ale jak nie wierzysz w ocieplenie to wystarczy popatrzeć na afrykę. Jeśli jeszcze trochę wzrośnie temperatura na ziemi przez ocieplenie to w 2030 roku afryka nie będzie zdatna do zamieszkania, a w 2032 roku wszystkie zwierzęta w Afryce wyginą ...
- 9 19
-
2021-04-25 21:57
Iks de (1)
Niby inżynier, a jednak głupi. Polecam poczytać najpierw jaki wpływ globalne ocieplenie ma na kierowanie prądów morskich i jaki związek mają one z temperaturą, a dopiero potem próbować robić z siebie pośmiewisko w publicznych miejscach
- 22 15
-
2021-04-25 22:26
Dyplom inzyniera to dostal
Wraz z paszportem polsatu
- 17 7
-
2021-04-25 21:53
(16)
Twoim zdaniem znaczy się nie masz bladego pojęcia o czym mówisz, to prędzej. Powtarzasz bzdety ze stron które z nauką mają tyle wspólnego co pewne polskie dzienniki z patriotyzmem. Brak pogody (a tak naprawdę upałów ) czy upały letnie nasilone nie mają nic wspólnego z ocieplaniem klimatu, to anomalie pogodowe jak już. Ocieplanie się klimatu jest stopniowe w porach roku w których nie powinno być wyższych temperatur, co prowadzi do długotrwałych suszy lub kuriozalnie powodzi.
- 72 51
-
2021-04-27 15:42
to ty powtarzasz bzdety ze stron ekoterrorystycznych
prawda jest taka jak gość napisał,- pogoda jest z roku na rok coraz bardziej parszywa
- 1 0
-
2021-04-26 07:53
(2)
"tyle wspólnego co pewne polskie dzienniki z patriotyzmem." buhehe a tusk i sikorski to przewódcy patriotów :)
- 3 6
-
2021-04-26 08:57
Człowieku.. w idź do lekarza, wszędzie widzisz Tuska. To jakaś niezdrowa fascynacja. (1)
- 14 4
-
2021-04-29 19:50
Zafiksował się
- 0 0
-
2021-04-26 00:16
....i
...zaraz taki głoopi jeden z drugim ,,ekozbok,, tu wyskoczy że ,,nie odróżniacie klimatu od pogody,, hehe banda oszołomów nie potrafi odróżnić dnia od nocy , a co dopiero mówić o cykliczności ;)
- 7 10
-
2021-04-26 00:11
...poczytaj...
...sobie oszołomie jeden z drugim co to jest precesja planetarna i przestudiuj wyniki badań rdzeni lodowych z biegunów i wtedy głos zabieraj bo na razie to zwyczajnie prdlisz ;)
- 1 19
-
2021-04-25 22:18
Człowiek tu pisze o swoich odczuciach, a wy wyjeżdżacie ze statystykami tempetatur. (9)
Bardziej mnie boli to "turystą", ale teraz jest taka edukacja, że nikt tego nie zauważa.
- 79 5
-
2021-04-26 11:07
Pokaz mi te statystyki temperatur
Najlepiej pokaz zebrany material z ostatnich kilku tysiecy lat.
A naukowo to ja ci wytlumacze: (wiedza z IV kl post geografia) kula ziemska jest okragla i kreci sie wokol slonca i wlasnej osi. W zaleznosci od roznych czynnikow (grawitacja, wybuchy na sloncu, zmienne pole magnetyczne , oddzialywanie ksiezyca i pobliskich planet itd)Najlepiej pokaz zebrany material z ostatnich kilku tysiecy lat.
A naukowo to ja ci wytlumacze: (wiedza z IV kl post geografia) kula ziemska jest okragla i kreci sie wokol slonca i wlasnej osi. W zaleznosci od roznych czynnikow (grawitacja, wybuchy na sloncu, zmienne pole magnetyczne , oddzialywanie ksiezyca i pobliskich planet itd) temperatura na ziemi w poszczegonych okresach i miejscach moze sie zmieniac. Okres zmian temperatury mozna liczyc w setkach lat a wieksze zmiany klimatyczne na ktore czlowiek nie ma wplywu moga zachodzic w kilka tys lat- 4 1
-
2021-04-26 09:02
Coraz więcej ludzi tak pisze.. tragedia
- 8 0
-
2021-04-25 22:32
Zapytaj nauczycieli szkół wieczorowych z (5)
czasów PRL. Słabopiszących zawsze było dużo. Jak sprzątałem kiedyś sklep to dostaliśmy książkę skarg i zażaleń z lat 70 i 80. Matko Boska co tam się działo....
- 27 5
-
2021-04-25 23:33
Co do edukacji. (4)
Tegoroczny maturzysta z klasy mat-fiz nie zrozumie poleceń zadan maturalnych sprzed 40 lat.Tyle w temacie.
- 33 5
-
2021-04-26 01:04
A i owszem ! (3)
Toć one staropolszczyzną formułowane były !! XD
- 9 10
-
2021-04-26 09:10
one były matematyczne a nie pokoloruj drwala..na obecnej maturze przebieg zmienności (2)
funkcji to dramat dla mat-fiz..kiedyś był podstawą w klasach ogólnych i pewnikiem, ze będzie
- 9 1
-
2021-04-26 10:07
i co przebieg zmienności wnosi do ogólnego wykształcenia? (1)
polecenie standardowe, łatwe do wykucia schematu, nie sprawdza w żaden sposób głębszego zrozumienia
- 5 5
-
2021-04-26 14:59
o stary... jak tobie zmienność funkcji nie jest potrzebna do niczego, to znaczy że kopiesz rowy, żyjesz na garnuszku mamusi i nie wystawiasz nosa poza seriale w tv
- 2 0
-
2021-04-25 22:35
Nie pisze o odczuciach
ale na bazie swoich odczuć przeczy ogólnie przyjętym faktom naukowym, a to różnica. I to znaczna.
- 25 7
-
2021-04-27 09:43
Nie hejtujcie tego komentarza z "ochłodzeniem klimatu"
Zmiana klimatu to nie tylko globalne ocieplenie, w niektórych miejscach moze wystąpić ochłodzenie czy zmiana cyklu pór roku czy występowanie nadzwyczajnych zjawisk pogodowych
- 4 0
-
2021-04-26 09:46
Trąba powietrzna To Nie Anomalia (5)
Mojemu dziadkowi Augustynowi Dorsz z Kosakowa Trąba powietrza w 1920 roku czyli sto lat temu zerwała dach z stodoły.Stodoła była niedawno wybudowana . Dach wylądował w Zatoce Puckiej w pobliżu Mechelinek.
Czyli rzadko a jednak się zdarza. Samochodów wtedy w Kosakowie nie było może kilka w Gdańsku.
Ocieplenia klimatu też nie było.- 56 6
-
2021-04-26 10:08
pozdrawiam dziadka Augustyna (1)
pozdro 320 elo
- 3 0
-
2021-04-26 14:00
Ja też, nawet serdecznie współczuję z powodu stodoły, ale jednak Augustynowi Dorszowi, nie Dorsz. To nie Ameryka. Polskie nazwiska odmienia się przez przypadki.
- 2 0
-
2021-04-26 10:03
nie chodzi o to, że nie było a o częstotliwość (2)
To tak jak osoby niepalące też mogą mieć raka płuc, ale prawdopodobieństwo się znacznie zwiększa jak palisz.
Jak klimat cieplejszy, to siłą rzeczy większe wahania temperatur, większa dynamika wiatru (zasada zachowania energii i takie tam)- 10 4
-
2021-04-26 10:53
(1)
Czyli badasz częstotliwość trąb powietrznych w okolicy, że tak mówisz, czy po prostu gadasz głupoty?
Swoją drogą - kiedyś też nie było internetu i nie każdy chodził z aparatem albo kilkoma w ręku toteż częstotliwość takich zjawisk była jakby mniejsza.- 9 3
-
2021-04-26 11:54
trab powietrznych nie (wybitnie lokalne zjawisko), ale już pomiary temperatur mamy wykonywane od dość dawna
To samo wielkie powodzie, susze itp. Wyobraź sobie, że są ludzie co to badają. To, że ty o czymś nie masz pojęcia nie znaczy, że nikt tego nie wie
- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.