- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (328 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
Tramwaj na Łostowice w połowie maja. My jechaliśmy już dziś
Poznaj nową trasę tramwajową na Łostowice
Przejazd spod Dworca PKP w Gdańsku do pętli na Łostowicach zajmie 19-20 minut. Mieszkańcy pojadą tą trasą w połowie maja.
Za trzy tygodnie, czyli w połowie maja, pasażerowie pojadą nową trasą tramwajową wzdłuż al. Havla do pętli Łostowice Świętokrzyska. Do tego miejsca skrócona zostanie także większość linii autobusowych z tzw. dzielnic południowych.
- Dziś ruch aut na przecięciu z torami tramwajowymi sterowany jest przez sygnalizację świetlną o stałym cyklu, ale w momencie oddania trasy tramwajowej, pojazd szynowy miał priorytet, dzięki tzw. pętli indukcyjnej - mówi Romuald Nietupski, wiceprezes zarządu Gdańskich Inwestycji Komunalnych.
Pętla przy ul. Świętokrzyskiej będzie funkcjonować podobnie do tej na Chełmie, czyli przesiadki między tramwajem oraz autobusem będą odbywały się "drzwi w drzwi".
- Na nowej pętli bieg kończyć będą linie tramwajowe 2, 6 oraz 7. Łączna częstotliwość kursowania w godzinach szczytu wyniesie co 3 minuty i 20 sekund. Do pętli skrócona zostanie większość linii autobusowych. Będą one mieć wprawdzie krótsze trasy, ale za to będą kursować częściej. Na Chełmie zawracać będą natomiast tramwaje linii 11 oraz autobusy linii 156 - wylicza Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.
Czas przejazdu między nową pętlą Łostowice Świętokrzyska a dworcem głównym w godzinach szczytu wyniesie ok. 19 - 20 minut.
Na pętli pojawi się także publiczna toaleta oraz punkt obsługi klienta, gdzie będzie można kupić bilet lub przedłużyć ważność karty miejskiej. Na razie nie planuje się montażu biletomatów. - Za montaż automatów odpowiada prywatna firma i to ona decyduje po uwzględnieniu popytu na tego typu usługi, gdzie pojawią się urządzenia do sprzedaży biletów. W ramach nowej trasy pojawi się na pewno jeden automat, w ciągu ul. Witosa - mówi Zomkowski.
Niestety, pętla posiada też kilka wad. Najważniejsza z nich, wynikająca z własności gruntów, to okrężna droga z bloków na Oruni Górnej (oficjalne dojście) lub spacer wąskim przesmykiem za ekranem akustycznym (nieoficjalne przejście). Na pętli pojawiły się także ekrany Systemu Informacji Pasażerskiej, lecz w formie monitorów LCD, na których trudno cokolwiek odczytać w słoneczny dzień. Brakuje także chodnika w linii prostej pomiędzy bocznym parkingiem samochodowym a pętlą.
Pętla Łostowice Świętokrzyska będzie przypuszczalnie ostatnią inwestycją w tworzeniu układu szyn dla typowego zawracania pojazdów. Tramwaje na Morenę będą zmieniać kierunek z użyciem tzw. trójkąta torowego lub przy wykorzystaniu tramwajów dwukierunkowych. Być może jeszcze przed jej uruchomieniem, planowanym na 2014 rok, pojawi się w Gdańsku nowy tabor.
- Negocjujemy z jednym z zachodnioeuropejskich miast kupno 16 dwukierunkowych, używanych tramwajów. Będą one, podobnie jak Dortmundy, poddane modernizacji. Jeżeli dojdzie do transakcji, na gdańskich torach pojawią się w 2013-14 roku. Dodatkowo planujemy zakup 4-5 zupełnie nowych tramwajów, także dwukierunkowych - informuje Alicja Mongird, rzecznik ZKM Gdańsk.
Przejazd przebudowanym torowiskiem w Brzeźnie i Nowym Porcie.
Przejazd wyremontowanym torowiskiem na terenie Strzyży i Wrzeszcza.
Opinie (161) 8 zablokowanych
-
2012-04-27 21:40
Fatalnie zlokalizowana pętla!
Od dawna pisałem i nie zmieniłem zdania, że tę pętlę źle zlokalizowano. Nie było potrzeby, żeby przerzucać ją na drugą stronę ul. Świętokrzyskiej, ten błąd powoduje kolizję ruchu samochodowego z wszystkimi tramwajami tam docierającymi. Tłumaczenie, że będzie kontynuowana dalsza budowa torów tramwajowych w kierunku południowo-zachodnim niczego nie zmienia, bo dalej ma docierać mniej linii tramwajowych (jedna?) i tylko tyle krzyżowałoby się z ruchem
samochodowym.- 1 1
-
2012-05-12 23:05
Parking rowerowy na nowej pętli to lipa
Nowa Pętla znalazła się na trasie mojej krótkiej przejażdżki rowerowej. Oglądałem też znajudjący się na niej parking rowerowy Bike and Ride i mam pytanie dlaczego on jest zamknięty na klucz i czy wogule go otworzą. Po drugie dlaczego jest on zadaszony częściowo a nie w całośći , to kpina jakaś jest zadaszenie dla wybrańców czy co. Po trzecie kto będzie z niego korzystał , bo jak w radiu Gdańsk mówili że będzie np. z Zakoniczyna podjechać do nowej pętli , pytanie tylko jak ruchliwą Świętokrzyską , gdzie jedzie samochód za samochodem , a z Mojego Marzenia jak po dziurawym polnym dukcie , który po deszczu napewno zamieni się w bagno. Ludzie przed wybudowaniem tego parkingu powninniście zrobić najpierw ścieżki rowerowe na Świętokrzyskiej i do Mojego Marzenia. Tylko od strony Oruni Górnej wyasfaltowano ciąg pieszo - rowerowy i to wszystko , poza oczywiście super ścieżką na Al. Havla
- 0 0
-
2012-05-13 23:32
takie bubla jak ta linia dawno nie widziałem. 15km/h, co chwile postój (czerwone) no i fatalnie wykonane torowisko
tak rzuca że trzeba się trzymać żeby nie wypaść z siedzenia. dramat!!!!
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.