- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (175 opinii)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (47 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (221 opinii)
- 4 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (333 opinie)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Tramwaj na Stogi: ponad 1 km barierek wymaga przebudowy
Ponad kilometr barierek na Stogach wzdłuż niedawno wyremontowanej trasy tramwajowej będzie trzeba przebudować. Prace pochłoną ponad 200 tys. zł i będą polegały na dodaniu stalowej poprzeczki celem spełnienia norm bezpieczeństwa. Urzędnicy przekonują, że barierki zostały wykonane zgodnie z przepisami i sztuką budowlaną, a zmiany są m.in. efektem rozmów z mieszkańcami.
Ich całkowita długość to dokładnie 1264,80 m i jak zapewniają urzędnicy, wszystkie barierki "zostały wykonane zgodnie z przepisami i sztuką budowlaną".
Mimo to urzędnicy zamierzają je przebudować, poprzez dodanie stalowej poprzeczki w każdej barierce wraz z malowaniem i odpowiednim zabezpieczeniem antykorozyjnym.
W dokumentacji przetargowej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska czytamy, że jest to działanie niezbędne celem "dostosowania barier ochronnych do obowiązujących norm bezpieczeństwa".
Urzędnicy: wsłuchujemy się w opinie mieszkańców
Na czym polega niespełnienie norm bezpieczeństwa i dlaczego od samego początku nie wybrano odpowiednich barier? Urzędnicy w tym zakresie nie udzielili nam odpowiedzi na pytania. Przekonują natomiast, że działają w oparciu o sygnały docierające od mieszkańców.
- Wsłuchując się w opinie mieszkańców w toku ewaluacji inwestycji związanej z modernizacją trasy tramwajowej na Stogach oraz w porozumieniu z zarządcą infrastruktury podjęto decyzję o udoskonaleniu elementów zabezpieczających - mówi Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Czytaj też:
Projekt planu zagospodarowania bulwaru nad Martwą Wisłą na Stogach
Barierki, które może sforsować bez problemu dziecko
Jakie konkretnie sugestie zgłaszali mieszkańcy? Tego również urzędnicy nie wyjaśnili. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że zmiany w konstrukcji barierek podyktowane są zamiarem likwidacji wolnej przestrzeń między kotwieniem bariery w gruncie a jej zwieńczeniem, przez którą na torowisko tramwajowe może bez problemu dostać się dziecko.
W standardowych barierach stosowanych na terenie Gdańska przestrzeń ta wypełniona jest szczelnie pionowymi szczeblami lub poziomą poprzeczką mniej więcej w połowie wysokości całej konstrukcji.
Dodatkowe oznakowanie przystanków z myślą o autobusach
To jednak nie wszystkie prace na Stogach. Urzędnicy chcą także poprawić oznakowanie przystanków. Na czterech wiatach wzdłuż torów zostaną dodatkowo zamontowane tablice D-15 informujące o przystanku autobusowym, bowiem oprócz tramwajów zatrzymują się tutaj także pojazdy linii autobusowych.
Wszystkie prace mają być wykonane w trybie "zaprojektuj i wybuduj" wraz z dokonaniem niezbędnych uzgodnień w zakresie szczegółowych rozwiązań technicznych.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście
Dwie próby wyłonienia wykonawcy wszystkich poprawek
Przetarg na prace ogłaszano dwukrotnie. W pierwszym postępowaniu realizacją obu zadań zainteresowane była tylko firma Polwar z Gdańska, która zaproponowała łączną kwotę ok. 197 tys. zł. Przetarg został jednak unieważniony ze względów na błędy formalne w złożonej ofercie.
W drugim postępowaniu wpłynęły dwie oferty:
- ponownie od firmy Polwar z Gdańska - łączna kwota ok. 230 tys. zł,
- Przedsiębiorstwa Remontowo - Usługowo - Projektowego Hydro-Rem z Gdańska - łączna kwota ok. 252 tys. zł
Przy ocenie ofert brano pod uwagę kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz przedłużenia okresu gwarancji (40 proc.). Ponieważ oba przedsiębiorstwa zadeklarowały pięć lat gwarancji na jakość robót, urzędnicy na początku września ostatecznie wybrali firmę Polwar.
Podczas otwarcia ofert poinformowano także, że na wszystkie prace planowano przeznaczyć nie więcej niż 280 tys. zł (w pierwszym postępowaniu zaplanowano identyczną kwotę).
Zgodnie z zapisami przetargu, na prace budowlano-montażowe wraz z wcześniejszym przygotowaniem projektu i jego uzgodnieniem przewidziano 70 dni od zawarcia umowy.
Wszystkie roboty sfinansowane z budżetu miasta
Czy zaplanowane prace będą w jakimś stopniu finansowane przez projektantów lub wykonawców zmodernizowanej infrastruktury tramwajowej? Urzędnicy nie przewidują takiej możliwości.
- Zadanie będzie finansowane ze środków budżetowych Gminy Miasta Gdańska - zapowiada przedstawicielka DRMG.
Czytaj też:
Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-09-30 19:01
Przystanek Stogi Plaża (4)
Pod wiatami nie dość że nie ma żadnego oświetlenia to jeszcze są pionowe szyby bez żadnych pasków poprzecznych
- 37 0
-
2021-10-01 11:01
I co? Masz lęki, że nie ma poprzecznych pasków? (1)
- 2 0
-
2021-10-01 11:31
a jak w pośpiechu dzieciak czy jakaś grażyna wpadnie na taką szybę...
myślisz, że dulkiewicz ze swojej prywatnej kasy wypłacać będzie odszkodowania?
- 2 1
-
2021-09-30 21:56
(1)
Cud że w ogóle są szyby. To jakas namiastka postępu cywilizacyjnego w Gdańsku gdzie 20 lat temu wiaty w centrum miasta zamieniały się regularnie w drobny mak a na takich stogach?? Fiu fiu, zabawa na jeden wieczór, spaliliby z fundamentami. Potem przyszła era oklejania wszystkiego ulotkami kredytów i kwater na wynajem. Lubię estetykę w miejscach publicznych dlatego ucieszyła mnie uchwała krajobrazowa, która po początkowym efekcie wow zaczyna okazywać się bublem prawnym.
- 7 1
-
2021-10-22 23:05
Zgadza się. Ta ustawa to bubel
Patodeveloperka i patowspólnoty nadal stawiają płoty
- 0 1
-
2021-09-30 11:45
Troche dziwi mnie to barierkowanie (13)
np w Pradze tory idą rownolegle z chodnikiem albo weń wkomponowane, nie ma żadnych barierek, jakoś tam ludzie rozumieją że jak jedzie tramwaj to schodzi się z torów. Chyba podobne tez rozwiązania w Warszawie, Wrocławiu, drogi są generalnie wąskie, czasami tylko na jeden tor dwukierunkowy, nie ma miejsca na barierki, obok toru jest pół metra
np w Pradze tory idą rownolegle z chodnikiem albo weń wkomponowane, nie ma żadnych barierek, jakoś tam ludzie rozumieją że jak jedzie tramwaj to schodzi się z torów. Chyba podobne tez rozwiązania w Warszawie, Wrocławiu, drogi są generalnie wąskie, czasami tylko na jeden tor dwukierunkowy, nie ma miejsca na barierki, obok toru jest pół metra chodnika i jakoś wszyscy żyją
W Gdańsku to wszystko trzeba pogrodzić, osłonic, zakazać. a przecież średnia prędkość tramwaju tutaj to 14km/h, to nie pendolino
Czy te barierki wynikaja z przepisów budowlanych? Czy to widzimisię naszych urzędników?- 115 13
-
2021-10-01 02:53
(1)
Dokładnie, w melbourne to tramwaje zatrzymują się na ulicy. Większość nie ma nawet krótkiej barierki. Ale też kierowcy nie są tak dzicy jak w Polsce.
- 7 0
-
2021-10-01 11:37
nie w polsce, nie w polsce... tylko w Katowicach
i to tylko jeden trafił się taki lekko dziki
- 0 0
-
2021-09-30 21:59
W wielu cywilizowanych, zabytkowych europejskich miastach tak jest. Nawet u nas było - przykład tramwaju na długiej czy Targu Weglowym. A jakby ozywiloby to deptak ! Nie, u nas tylko wschodnie standardy, autostrada, tramwaj pośrodku, kilkuetapowe przejścia i wszystko obarierkowane.
- 4 0
-
2021-09-30 20:46
Jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo o co chodzi co nie ?
- 3 0
-
2021-09-30 20:35
Wytłumacz to małemu dziecku. (3)
Druga sprawa, dziecko jadąc na rolkach czy rowerem może się przewrócić i wpaść pod tramwaj. Jak będziesz dorosły i miał dzieci to zrozumiesz o czym pisze.
- 3 22
-
2021-10-01 11:35
to swojego kaszojada prowadzaj na smyczy - to ci nigdzie nie wskoczy i pod nic ci nie wpadnie
- 2 1
-
2021-09-30 20:59
(1)
Jadąc chodnikiem także może się przewrócić i wpaść pod samochód lub autobus. Czy w takim razie mamy odgrodzić chodniki od ulic barierkami?
- 16 2
-
2021-09-30 21:58
Tak
- 1 5
-
2021-09-30 20:13
Kanały (1)
Dodatkowo w Niederlandii czy w Niemczech nie stoduje się barierek przy kanałów (a kanałów tam pełno). Jeśli już ma być ta barierka, to proponuję przeciągnąć drut kolczasy po środku barierki. Będzie taniej (nie trzeba tego malować) no i będzie spełniało swoją rolę :)
- 8 1
-
2021-10-01 13:21
Niedługo będziemy góry grodzić, bo ktoś może spaść. No i oczywiście setki utonięć mniej jeśli ogrodzimy morze, rzeki i jeziora. Do dzieła!
- 2 0
-
2021-09-30 16:12
(2)
Skąd wiesz że nikt nie ginie?
- 1 4
-
2021-09-30 21:24
(1)
Sprawdzałem
- 3 0
-
2021-10-01 11:34
śladów krwi na bruku nie stwierdzono
flaczków ciągnionych kilometr po asfalcie też śladu nie było
- 2 0
-
2021-09-30 11:40
(10)
Kiedy wreszcie zostanie wprowadzona odpowiedzialnosc urzednicza, m.in. za takie rzeczy? Za opoznienia, fuszerki, bledy, odbiory i temu podobne? Nie mam nic przeciwko podwyzkom dla urzednikow, niech beda nawet spore. Ale po drugiej stronie musi byc odpowiedzialnosc za publiczne pieniadze, czyli nasze - bo tego nie ma mimo 30-kilku lat po transformacji. Polskie piekielko.
- 261 12
-
2021-09-30 21:52
W Gdańsku nie ma urzędników. Jest ferajna . Krewni i znajomi i nikogo więcej.
- 5 1
-
2021-09-30 17:09
(1)
Chyba masz na myśli 70 mln zł wywalone w błoto przez Morawieckiego i s-kę.
- 1 12
-
2021-09-30 21:53
d**il.
- 1 0
-
2021-09-30 14:43
A może dowiemy się konkretnie co za urzędnicy
i sami wstawimy (wiecie gdzie) im poprzeczki farbą antykorozyjną malowane
- 6 2
-
2021-09-30 12:06
Jeśli masz podejrzenie o niegosporadności to złóż zawiadomienie. Po co tu klawiaturę niszczysz. (1)
- 9 34
-
2021-09-30 12:31
uderz w stół a nożyce się odezwą
- 24 3
-
2021-09-30 11:53
(3)
Jakby była taka odpowiedzialność to większość by dawno siedziała.A tak fajnie szasta się nie swoją kaską)
- 35 4
-
2021-10-01 11:39
odpowiedzialność ustawowa jest
ale to zawsze to samo - jak z Sasinem - NiK zebrał dowody przestępstwa - ustalił liczne paragrafy - sprawę skierował do prokuratury ...a tam zioobro dokumenty za szafę za szafę i za regał i nogą ugniata
- 1 0
-
2021-09-30 12:04
Hmm, cały rząd za kratkami... Marzenie... (1)
- 20 8
-
2021-09-30 14:09
*Cały parlament
- 8 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.