• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Szymon Zięba
8 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Kierowcy narzekają na źle skalibrowaną sygnalizację świetlną przy al. Adamowicza. - To czerwona fala - podkreśla pan Sebastian.
  • Kierowcy narzekają na źle skalibrowaną sygnalizację świetlną przy al. Adamowicza. - To czerwona fala - podkreśla pan Sebastian.
  • Kierowcy narzekają na źle skalibrowaną sygnalizację świetlną przy al. Adamowicza. - To czerwona fala - podkreśla pan Sebastian.

Kierowcy narzekają na zbyt krótkie zielone światło na al. AdamowiczaMapka na wysokości skrętu w lewo z al. Armii Krajowej. Ich zdaniem w godzinach szczytu przez "kilkusekundowe wąskie gardło" zdążą przejechać raptem trzy samochody. Urzędnicy odpowiadają, że taka sytuacja w ciągu trzech godzin zdarzyła się siedem razy i była spowodowana przejazdem tramwaju, któremu nadaje się priorytet.



Widzisz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym w Raporcie z Trójmiasta.


Jak oceniasz działanie sygnalizacji świetlnej na al. Adamowicza?

O sprawie poinformował nas czytelnik. Jak relacjonuje pan Sebastian, al. Adamowicza w godzinach szczytu korkuje się praktycznie codziennie. Problemy są zwłaszcza przy zjeździe w kierunku Jasienia. W zatorze stoją tam auta jadące od strony obwodnicy.

Zdaniem naszego czytelnika powodem korków jest źle skalibrowana sygnalizacja: światło zielone dla skręcających w lewo w al. Adamowicza trwa zaledwie siedem sekund. W tym czasie - wylicza nasz rozmówca - zdążą tędy przejechać maksymalnie trzy auta.

- Tak krótki czas dla światła zielonego jest niezrozumiały. Podczas gdy korkuje się zjazd - najczęściej na al. Adamowicza - ruch od strony Moreny jest znikomy i tam zielone światło świeci się dłużej, mimo że samochodów nie ma - pisze czytelnik.
W tym miejscu warto zaznaczyć, że temat kalibracji świateł na al. Adamowicza wraca jak bumerang. O problemie pisaliśmy w grudniu zeszłego roku. Urzędnicy obiecywali, że przyjrzą się sprawie i wprowadzą niezbędne zmiany.

Jak do tematu odnoszą się teraz?

"Zielone" najczęściej 11 sekund, krócej, gdy jedzie tramwaj



- Przeanalizowaliśmy długości sygnałów zielonych nadawanych na skrzyżowaniu al. Adamowicza - południowa łącznica AK z 1 czerwca 2021 r. z godzin popołudniowego szczytu komunikacyjnego, tj. godziny 15-18. W tym czasie 98 razy nadawany był sygnał zielony na wyjeździe z łącznicy - tłumaczy Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak długo wyświetlano zielone światło?
  • minimalna długość światła zielonego wynosiła 6 sekund,
  • maksymalna długość światła zielonego wynosiła 22 sekundy,
  • średnia długość światła zielonego wynosiła 14,4 sekundy.

Rozkład częstotliwości występowania długości zielonego światła. Trwające sześć sekund (pozioma oś) "zielone" wyświetlano siedem razy (pionowa oś i wartość nad słupkiem). Rozkład częstotliwości występowania długości zielonego światła. Trwające sześć sekund (pozioma oś) "zielone" wyświetlano siedem razy (pionowa oś i wartość nad słupkiem).
- Jak wynika z wykresu, minimalna długość światła zielonego, czyli 6 sekund, w przeciągu trzech godzin wystąpiła siedem razy. Spowodowane jest to przejazdem tramwaju, któremu nadaje się priorytet - mówi rzeczniczka GZDiZ.
Poza przejazdami tramwajów zielone światło wyświetla się dla kierowców dłużej i związane jest to m.in. z natężeniem ruchu - np. liczbą aut oczekujących na lewoskręcie.

Z informacji przekazanych przez drogowców wynika, że najczęściej zielone światło wyświetlało się 11 sekund (24 razy). Najdłużej - bo 22 sekundy - "zielone" wyświetlało się 10 razy.

Opinie (325) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Żółte światło powinno włączać się wcześniej i trwać dłużej zanim zmieni się na zielone (12)

    Obecnie zanim kierowca zareaguje na szybko pojawiające się światło zielone mija sekunda może więcej. W skali dnia to dużo dla przepustowości danego skrzyżowania.

    • 55 21

    • wazniejsze fanaberie magistratu.. pamietam usuwanie sprawdzonej siatki polaczen autobusowych.

      za adamowicza generalnie ludzie sie nie licza

      • 3 7

    • Czemu kierowca ma reagować na cokolwiek, jak wystarczy nieco zwolnić żeby trafić na zieloną falę? (6)

      • 10 1

      • Na Adamowicza nie ma zielonej fali (5)

        • 1 8

        • Nie było na początku, teraz jest. (4)

          50-55km/h, zależnie jak szybko sie do nich rozpędzisz.

          • 6 0

          • (3)

            Przy od skrzyżowania przy stacji, jadąc do skrzyżowania z warszawską, jabloniowa, nie ma zielonej fali. Swoją drogą, ten kto zaprojektował skrzyżowanie Adamowicza kartuska powinien stracić robotę, tam powinno być rondo turbinowe, tańsze, plynniejsze rozwiązanie. Szkoda, tego miasta. Ogromny potencjał ale podstawy leżą przez marnych urzędników

            • 1 6

            • brak gospodarza/ nadzoru

              W Gdańsku jest wiele sknoconych rzeczy:
              wymienię na Adamowicza
              1) przejazd tramwajowy , kolebie jak na "Falach Dunaju"
              2) źle umiejscowiona wiata przystankowa koło Kartuskiej, scieżka rowerowa konczy się przed przystankiem, zaczyna za. wystarczyło przesunąć przystanek do jezdni, a scieżkę puścić za wiatą przystankową.
              3) wielokrotne przejazdy tramwajowe przez ulicę

              Tego kto to projektowął to trzeba powiesć za ja.....

              • 5 0

            • Rondo turbinowe w Polsce?

              Tutaj ludzie nie potrafią zwykłego ronda przejechać....

              Ba, nie potrafią jechać zgodnie z limitem żeby trafić na zieloną falę, a Ty tu o turbinowych rondach mówisz :D

              • 9 1

            • Rondo turbinowe? pojedź na to na budowlanych zobacz co tam się popołudniu dzieje. Nieważne czy światła czy rondo, jak jest za dużo samochodów korki będą.

              • 1 0

    • (3)

      Żółte trwa 3s w całej Polsce. Zamiast szukać problemu gdzie indziej, odłóż telefon i jak stoisz pierwszy na światłach czekaj z wrzuconą jedynką

      • 2 2

      • 3s to trwa przy zmianie na czerwone (przy dop. do 50 km/h)

        Przy zmianie na zielone trwa 1 sekundę.

        • 2 0

      • Tak właśnie rozpi... sobie sprzęgło znawco (1)

        • 0 0

        • ale

          to nie jest możliwe...

          • 0 0

  • gdyby kierowcy ruszali a nie spali kiedy wyświetli się zielone to więcej aut by przejechało

    • 6 1

  • A przy zjeździe z AK jadąc od strony Gdańska

    Jak jedzie tramwaj cykl zielonego w ogóle wypada. Trzeba czekać 2x dłużej na zielone

    • 3 0

  • jak się rusza z pod sygnalizatora

    jak towarowym z pod semafora, to potem takie efekty. :)

    • 1 4

  • to efekt al. Adamowicza - rano blokada w stronę Bulońskiej i dalej, po południu od strony Rakoczego skręt w lewo w Bulońską i dalej, nie mówiąc już nic o skręcie w prawo z Potokowej - Rakoczego w Bulońską (tam jest miejsce przy drobnym odchudzeniu rzadko używanego w tym miejscu chodnika na drugi pas do skrętu w prawo)

    • 0 4

  • Jaki patron taka ulica (1)

    Adamowicz zostawił po sobie bałagan i syf.

    • 10 1

    • Prawda.

      Miał głowę do polityki historycznej, ale nie miał do urbanistyki i planowania miasta. Zostawił to miejskiemu rzeźnikowi - Wieśkowi

      • 6 0

  • A kto ma mieć priorytet w ruchu? Kierowca auta? W każdym cywilizowanym mieście tramwaje mają bezwzględny priorytet na skrzyżowaniach.

    • 3 1

  • Pr,y światłach przydałyby się sekundniki.

    3 sekundy wcześniej włączony bieg to 1 samochód więcej przejedzie pr,ez skrzyżowanie.

    • 5 0

  • Chwila zadumy w codziennej gonitwie

    Światła są dobrze ustawione.
    Kierowcy w drodze do pracy, podczas tego postoju mają się oddawać zadumie po najwspanialszym prezydencie tego miasta jaki mógł się przytrafić w całym "znanym" kosmosie.

    • 6 1

  • zawsze..

    zawsze i wszędzie tramwaj pierwszy i piesi i rowerzyści..auta mają pierwszeństwo na autostradzie...

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane