- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (432 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (125 opinii)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (57 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (271 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Tramwaj zgubił dwa wagony
O tym, że tramwaje poruszające się Gdańsku to często stare, zdezelowane pojazdy, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Kilka dni temu jeden z naszych czytelników napisał o wypadających z tramwaju drzwiach. Jednak sytuacja, do której doszło w poniedziałek na Przeróbce, była tak niewiarygodna, że niektórzy przecierali oczy ze zdumienia...
Po godzinie 12 trzywagonowy skład na linii osiem jechał z Stogów w stronę centrum. Zaraz za zjazdem z Mostu Siennickiego i zarazem kilkaset metrów przed przystankiem "Głęboka"... rozłączyły się wagony! Motorniczy prowadzący pierwszy wagon pozostawił za sobą dwa kolejne. Na szczęście nie odjechał zbyt daleko i po kilku metrach się zatrzymał.
Okazało się, że przyczyną awarii był sprzęg - element łączący ze sobą poszczególne wagony. Nie rozłączył się on jednak podczas jazdy, a został wyrwany w całości z pierwszego wagonu.
- Spowodowane to było wadą materiałową. Był to wypadek losowy. - tłumaczy Izabela Kozicka-Prus, rzecznik ZKM Gdańsk.
Na szczęście nikomu nic się nie stało. Awaria została usunięta po około 20 minutach. Skład powrócił do zajezdni w dwóch częściach. Pierwszy wagon z wyrwanym sprzęgiem bez większych problemów zjechał do bazy. Drugi wagon również był wyposażony w kabinę motorniczego, więc także nie było większych kłopotów ze sprowadzeniem jego oraz połączonego z nim trzeciego wagonu do zajezdni.
Opinie (161) ponad 10 zablokowanych
-
2008-08-06 16:57
graty
ja bardzo duzo razy jechalam tramwajem gdzie drzwi sie nie zamykaly nie otwieraly czy brakowalo roznych czesci tramwaju... najczesciej bylo to w 13 co kursuja na stogi hehe
- 0 0
-
2008-08-06 17:45
JA MAM SPOKÓJ
Na szczęście od dwóch lat już jeżdże samochodem i moje kontakty z przedstawicielami ZKM ograniczają się do sytuacji w których pokuzują swój brak kultury jazdy oraz brak umiejętności w prowadzeniu pojazdów. Ale swoje z nimi przeszedłem i już nie mogę się doczekać kiedy wreszcie transport miejski całkowicie przejdzie w prywtne ręce
- 0 0
-
2008-08-06 21:20
wypadek losowy ...................
tak sie składa ze to nie pierwszy przypadek kiedy wagony jada sobie osobno sammialem przyjemnosc jechac takim tramwajem lini nr 2 kiedy to drugi wago został na asfalcie a pierwszy wagon sobie pojechał
- 1 0
-
2008-08-06 23:45
Panie redaktorze
trzeba w UE podziałać i zakupić kilka nowych składów, biorąc przykład z POZNANIA:)
- 0 0
-
2008-08-07 02:38
(1)
Tydzień temu wypoczywałem akurat w Gdańsku. Muszę przyznać, że komunikację miejską macie trochę paskudną. Jeszcze przez parę dni po powrocie bolały mnie uszy od trzaskających drzwi w stopiątkach. Naprawdę jest to hałaśliwe, a wystarczyłoby dodać uszczelki. Nie chwaląc się, ale Poznań od 1995 roku zmodernizował wszystkie 105tki.
W ubiegły czwartek przez ponad 45 minut na Stogi Plaża nie jeździły tramwaje. Szkoda, że nikt nie pomyślał o podstawieniu komunikacji zastępczej - autobusów "za tramwaj".
Ale za to macie piękną trasę na Chełm, i bardzo dobrze, że kupiliście Bombardiery. Podziwiam, że dwa przystanki mają windy dla niepełnosprawnych. Jednak dziwi mnie, bo są narzekania dlaczego "1" nie jeździ do Dworca Głównego PKP, a nie wystarczyłoby ją wydłużyć przez 3 Maja, Hucisko do Węzła Kliniczna?
Zastanawia mnie też, dlaczego jeden z tramwajów 2 lub 6 nie jedzie w stronę przeciwną, jak taki pasażer z PKSu ma dojechać do Galerii Bałyckiej - czy musi jechać naokoło przez 3 Maja i Okopową?
Czemu 11 jeździ tylko od 9 do 14?
Pozdrawiam z Poznania
PS: Czyżby mój wpis byłby 150 :-)- 0 0
-
2008-08-08 00:38
1 wydłuzyć na razie nie mozna, bo nie ma odpowiedniej ilosci odpowiedniego taboru.
2 i 6 jezdza tak a nie inaczej, zeby z dworca gł pkp - gdzie jest rzeczywisty ruch pasażerski - aby częstotliwosc odjazdów przy pkp tramwajów w odpowiednich kierunkach był duża
11 jest linia miedzyszczytowa. Jest to skrócona 12. Poza szczytem nie ma sensu puszczać 12 na cała trasę, a waznym polaczeniem jest wrzeszcz-dworzec_pkp dlatego kursuje 11, która rozwiązuje ten problem.
Gdańsk przekonał się już, że 105-tek nie opłaca się remontować... choć owszem, mozna. 105-tki znikną z Gdańska tak w 2011-2012 z drobnymi wyjątkami.- 0 0
-
2008-08-08 12:45
a dzisiaj zapalił sie trawaj na przeróbce i było spoko
- 0 0
-
2008-08-08 12:46
paliło sie aż miło
- 0 0
-
2008-10-30 17:00
gdańszczańka
I czemu mnie to nie dziwi ? Graty!!!!!!
- 0 0
-
2010-10-30 19:45
Uczestnik
Byłem akurat w tym tramwaju , jechaliśmy na wycieczke do kina ,a tu bach rach ciach i wagonów nie ma.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.