• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje na nowej trasie wadzą lusterkami o słup

Szymon Zięba
12 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
  • Trwają próbne przejazdy przez al. Adamowicza. Podczas jednego z nich okazało się, że jeden z modeli tramwajów delikatnie zahacza o słup trakcyjny.
  • Trwają próbne przejazdy przez al. Adamowicza. Podczas jednego z nich okazało się, że jeden z modeli tramwajów delikatnie zahacza o słup trakcyjny.

Popularne w Gdańsku tramwaje N8C mają problem z wjazdem na węzeł integracyjny Ujeścisko. Podczas przejazdów próbnych przez al. AdamowiczaMapka okazało się, że skład zahacza lusterkiem o słup trakcyjny. Urzędnicy podkreślają, że trasa zostanie oddana w momencie, gdy wszystko zostanie już dokładnie sprawdzone, przetestowane i gotowe do użycia. Według zapowiedzi pasażerowie z tramwaju jadącego przez al. Adamowicza mają skorzystać jeszcze w czerwcu tego roku.



Jak oceniasz tempo prowadzenia inwestycji w Trójmieście?

O problemie na linii tramwajowej, która połączy Piecki Migowo z Jasieniem, poinformował nas czytelnik. Z jego relacji wynika, że podczas jazd testowych na trasie okazało się, że na pętli tramwaje typu N8C będą zahaczać o słup trakcyjny lusterkami.

- A więc albo będą musiały chować lusterka, albo przestawią słup, albo w ogóle nie będą tam te tramwaje wpuszczane, a są to jedne z najpopularniejszych tramwajów w Gdańsku - zauważył czytelnik.
Przypomnijmy: tramwaje N8C nazywane są potocznie dortmundami lub helmutami, kupione zostały w Dortmundzie. Jak można przeczytać na oficjalnej stronie Gdańskich Autobusów i Tramwajów, składy Düwag były pierwszymi po kilkudziesięciu latach dwukierunkowymi pojazdami we flocie gdańskich zakładów. W roku 2014 Gdańsk kupił jeszcze 16 takich wozów - tym razem z Kassel.

Zajmą się piratami drogowymi na al. Adamowicza



Wykonawca: inwestycja zgodna z projektem



By wyjaśnić problem, o którym poinformował nas czytelnik, poprosiliśmy o komentarz urzędników.

- Przejazdy techniczne na al. Pawła Adamowicza wykazały, że lusterko tramwaju typu N8C może delikatnie kolidować z jednym ze słupów trakcyjnych, zlokalizowanym przy zakręcie prowadzącym na węzeł integracyjny Ujeścisko - przyznaje Aneta Niezgoda z DRMG.
Tramwaje N8C to jedne z najpopularniejszych składów, jeżdżących po Gdańsku. Na zdjęciu: przejazd specjalny tramwajem na trasie Migowo - Lawendowe Wzgórze z 27.05.2020. Tramwaje N8C to jedne z najpopularniejszych składów, jeżdżących po Gdańsku. Na zdjęciu: przejazd specjalny tramwajem na trasie Migowo - Lawendowe Wzgórze z 27.05.2020.
Urzędniczka zaznacza, że przejazdy techniczne z definicji odbywają się właśnie po to, by eliminować ewentualne usterki na trasie, przed jej uruchomieniem. Dają możliwość i czas zarówno inwestorowi, jak i wykonawcy na ewentualne korekty, przed oddaniem trasy do użytku.

- Inwestycja nadal jest realizowana i będą wykonywane jeszcze kolejne testy z użyciem tramwajów. Trasa zostanie oddana w momencie, gdy wszystko zostanie już dokładnie sprawdzone, przetestowane i gotowe do użycia - zapewnia Aneta Niezgoda.
Magdalena Skorupka-Kaczmarek, przedstawicielka wykonawcy prac - konsorcjum firm, którego liderem jest firma NDI z Sopotu, zaznacza, że inwestycja jest wykonana zgodnie z projektem.

- W tej chwili trwają odbiory i przebiegają one pozytywnie - podsumowuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek.

Przy wyjeździe z pętli na Chełmie trzeba złożyć lusterko. Tekst z 2007 roku



Pasażerowie skorzystają z tramwajów w czerwcu



Tymczasem na niedawno otwartej trasie, nazwanej roboczo Nową Bulońską, trwają przejazdy testowe. Pierwszy odbył się pod koniec maja. Miał on za zadanie m.in. pokazać, w jakim czasie uruchomiony na trasie będzie mógł być ruch pasażerski.

Rozkłady autobusów i tramwajów w Gdańsku



Wówczas Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG, zapowiedział, że pasażerowie będą mogli skorzystać z tramwaju w czerwcu tego roku - prawdopodobnie w drugiej połowie miesiąca.

ZTM zapowiada, że al. Pawła Adamowicza w ciągu dnia pojadą tramwaje linii nr 12 - co 10 minut w dni powszednie i co 20 minut w weekendy. Nocą trasa ta będzie obsługiwana przez autobusową linię N2. Obie linie zostaną uruchomione równocześnie.

Tak wyglądał pierwszy przejazd techniczny przez al. Adamowicza.

Opinie (419) ponad 50 zablokowanych

  • tramwaje nie mieszczą się...

    a kto projektował trasy ? Podczas projektowania jakichkolwiek rzeczy trzeba po prostu myśleć a nie patrzeć w ekran komputera. Rozumiem, że dziś dla tzw. projektantów to kłopot bo nie wiedzą , że
    programy komputerowe nie myślą i często dają złe wyniki.

    • 6 2

  • nie ma jak malarz ...

    ... Co spier..li , to zamaluje

    • 5 1

  • ,,Książka życzeń i zażaleń "

    Dyrekcja naszej placówki serdecznie dziękuję,

    • 2 1

  • Czy ktoś z państwa kupiłby dla siebie i rodziny trzydziestoletni samochód? (4)

    Jasne, że nie. Tyle właśnie lat mają tramwaje NC8 "Dortmund" nabyte przez gdańskich urzędników. Niemiec śmiał się jak sprzedawał.

    • 15 7

    • POtolgia w Gdansku

      • 2 4

    • jasne ze nie ale 20 letni to juz tak :)

      • 0 0

    • Patrząc na ulice to wielu

      • 1 0

    • Do 2000 Niemcy uzywali w Berlinie wagonów 70-letnich

      W Szwajcarii 40-letni tabor kolei górskich nikogo nie dziwi. Poza bałwanami pisowskimi.

      • 2 3

  • Oto całe NDI...

    Brak myślenia wykonawczego, brak profesjonalizmu a na koniec, ze zbudowali zgodnie z projektem.

    • 5 1

  • Gdanska mafia

    • 9 1

  • nowe tramwaje

    Niech teraz miasto kupi nowe tramwaje. Chudsze albo takie co im się lusterka będą składać :)

    • 3 0

  • Maile, komputery, komórki

    I jak zwykle coś nie styka. Albo styka za bardzo - zbyt dosłownie.
    Niezmiennie bawią mnie informacje o tym jak to dwa fragmenty drogi się nie spotkały, albo moduły budowli nie pasują do siebie. XXI wiek. Dużo dymu, mało ognia w tej pracy. A projekty oczywiście opóźnione i ponad zaplanowany budżet.
    Europę po wojnie odbudowano w 10-15 lat. Bez maili, komputerów i komórek. Powstały drogi, szlaki kolejowe, energetyka, tysiące wielkich fabryk, a i miasta stanęły na nowo. Bez zbędnego pitolenia, że tak się wyrażę.

    • 9 0

  • jak zwykle w Gdańsku ha ha

    • 5 2

  • Zgodnie z prawem każdy obywatel ma prawo dostępu do informacji publicznej.
    W necie są gotowce. Wystarczy, że raz w miesiącu każdy niezadowolony wyśle prośbę o dostęp do dokumentacji takiego cuda myśli inżynierskiej. Następnie opublikuje to na stosownej stronie. Z niedowierzaniem stwierdzicie, że w większości przypadków o jakości waszego życia decydują tumany po politologii, a wszystkim kieruje klan nieomylnych absolwentów Wydziału Prawa i Administracji UG. Facebook prawdę Ci powie.
    A takich bubli w tej wiosce są tysiące.
    Z niecierpliwością czekamy na realizację projektu pod nazwą "Zwężenie Grunwaldzkiej", co sparaliżuje tą wioskę totalnie.

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane