• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje pojadą inaczej przez Węzeł Kliniczna

Krzysztof Koprowski
25 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Ruch tramwajowy na Węźle Kliniczna miał być wznowiony już we wrześniu. Ruch tramwajowy na Węźle Kliniczna miał być wznowiony już we wrześniu.

W sobotę, 26 listopada, kolejna reorganizacja ruchu tramwajowego czeka pasażerów podróżujących przez Węzeł Kliniczna zobacz na mapie Gdańska. Nie oznacza to jednak całkowitego zakończenia opóźnionego już o dwa miesiące remontu.



Przystanek Kliniczna Szpital jest już niemal gotowy. Przystanek Kliniczna Szpital jest już niemal gotowy.
Od soboty ponownie zostanie zamknięta południowa część węzła tj. wjazd od strony ul. Jana z Kolna do rozjazdów w kierunku al. Hallera. Przystanek Twarda zobacz na mapie Gdańska będzie wyłączony z użytku do połowy grudnia. Będzie tu trwać montaż trakcji do nowych słupów oraz wykonywany pobliski rozjazd zobacz na mapie Gdańska właśnie w kierunku al. Hallera.

- Ze względu na te prace niemożliwe jest utrzymanie ruchu tramwajów między Węzłem a Stocznią Północną. Dlatego wszystkie tramwaje jadące z Nowego Portu przez Letnicę zostaną skierowane na trasę zastępczą przez przystanek Kliniczna Szpital zobacz na mapie Gdańska - dodaje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ds. przewozów w ZTM Gdańsk.

Dla zapewnienia dojazdu w rejon biurowca Stocznia Północna, zostanie uruchomiona tymczasowa, funkcjonująca wyłącznie w godzinach szczytu, linia 98. Będzie ona kursować wahadłowo po jednym torze między przystankami Plac Solidarności zobacz na mapie GdańskaStocznia Północna zobacz na mapie Gdańska.

Co najbardziej irytuje cię w komunikacji miejskiej?

Do Nowego Portu skierowane zostaną dwie tymczasowe linie: 92 i 94. Będą one kursować z wykorzystaniem nieużywanego liniowo łuku w stronę węzła zobacz na mapie Gdańska, w okolicach wiaduktu w ciągu al. Hallera.

Linia 94 będzie funkcjonować jednak w zmienionej trasie: Nowy Port Zajezdnia - Letnica - Kliniczna - Zwycięstwa - Dworzec Gł. - Centrum (powrót przez 3 Maja Hucisko).

Ponadto dla polepszenia obsługi komunikacyjnej Młynisk, Letnicy i Nowego Portu, tramwaje szczytowej 92 zamiast do Strzyży będą kursować do Nowego Portu trasą: Siedlce - Dworzec Gł. - Zwycięstwa - Kliniczna - Letnica - Nowy Port Zajezdnia.

Drobnej korekcie ulegają także rozkłady linii: 3, 5, 8 i 9.

Na węźle będą teraz trwać prace skupione głównie na wykonaniu torowisk, tak by móc w pełni przywrócić ruch tramwajowy we wszystkich relacjach, co ma nastąpić w połowie przyszłego miesiąca. Na przełomie listopada i grudnia zaplanowano również fragment kanalizacji deszczowej ul. Klinicznej między estakadami a al. Hallera, co będzie wiązać się z tymczasowym zwężeniem jezdni.

- Do końca grudnia wykonane zostaną całkowicie prace remontowe, jednak ze względu na warunki pogodowe i porę roku zezwolimy wykonawcy na przeprowadzenie pewnych prac w tym m.in. związanych z wykonaniem zielonego torowiska na wiosnę przyszłego roku. Jednak większość prac, także tych typowo wykończeniowych będzie gotowa w tym roku - zapewnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za realizację tego remontu.

Gdańskie Inwestycje Komunalne zapowiadają także, że będą żądać odszkodowania za przedłużające się prace remontowe - ruch tramwajowy miał być wznowiony już we wrześniu br. Opóźnienia jednak spowodowały błędy w dokumentacji technicznej.

- Będziemy występować z roszczeniami do pracowni projektowej ponieważ to ona popełniła błąd w dokumentacji. Na dziś jednak trudno określić dokładną wysokość roszczeń - kończy Skorupka-Kaczmarek.

Opinie (105) 8 zablokowanych

  • Pytanie: Kiedy wrócimy do właściwegoukładu linii tramwajowych? (2)

    • 2 0

    • Do tego z przed remontów nigdy :) Namiastka będzie w miesiącach styczeń-kwiecień a od maja nowy układ, wydłużenia zmiany. 2 i 6 Orunia Górna-Jelitkowo, 11 szczytowa Chełm-Zaj.Wrzeszcz, 7 szczytowa Orunia Górna-Nowy Port mała pętla, 4 (z Zaspy), 5 (z Oliwy), 10 (z Siedlec) do Nowego Portu duża pętla, 12 po staremu do Zaspy a 3, 8 i 9 zapewne pozostaną tak jak dziś. Ewentualnie 9 zejdzie w dwie strony pod dworzec a stworzy się linie która pojedzie z Oliwy przez Wrzeszcz i Dworzec PKS zawróci przez AK i pojedzie przez Dworzec Gł. i Wrzeszcz.

      • 0 0

    • Majowa Rewolucja 2012!

      Ja tu mam pomysły na nowe linie:
      1 Strzyża-Dworzec PKS-Centrum-Dworzec Gł.-Strzyża (co 30 minut, obsługa pojedynczy wagon) ||2 Orunia Górna- Chełm- Dworzec Gł-Opera-Zaspa-Jelitkowo||3 Stogi Pasanil-Opera-Brzeźno||4 Nowy Port (Oliwska) - Jana z Kolna-Dworzec Gł.-Urząd Miejski-Hucisko||5 Oliwa-Wrzeszcz-Brzeźno-Nowy Port (Oliwska) ||6 Orunia Górna-Chełm-Dworzec Gł-Opera-Wrzeszcz-Oliwa-Jelitkowo||7 Orunia Górna-Jana z Kolna-Nowy Port (Oliwska)||8 Stogi Plaża-Stogi Pasanil-Jana z Kolna-Zaspa-Jelitkowo||9 (Marzenie: Stogi Pasanil) Przeróbka-Dworzec Gł/PKS- Opera- Strzyża||10 Nowy Port (Góreckiego)-Letnica-Jana z Kolna-Siedlce||11 Strzyża-Chełm||12 Zaspa-Oliwa-Opera-Siedlce||14 Zaspa-Kliniczna-Letnica-Nowy Port (Góreckiego) (co 20 min. pojedynczy wagon)||NA Orunia Górna-Opera-Oliwa-Zaspa|| NB Stogi Pasanil-Jana z Kolna-Nowy Port-Brzeźno-Zaspa. Moje propozycje

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane