• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje powinny "mówić" częściej?

szym
22 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (173)
Zbyt liczne komunikaty głosowe w komunikacji miejskiej mogą uprzykrzyć podróż. Zbyt liczne komunikaty głosowe w komunikacji miejskiej mogą uprzykrzyć podróż.

Czy w pojazdach komunikacji miejskiej powinny się pojawić komunikaty głosowe dotyczące numeru linii i kierunku jazdy? Zdania na ten temat są podzielone. Zwolennicy podkreślają, że będzie to ułatwienie dla osób starszych i niewidomych, przeciwnicy zwracają uwagę, że wpłynie to negatywnie na komfort podróży.





Jakie komunikaty głosowe można usłyszeć w tramwaju?



Czy przydałby się komunikat głosowy o trasie konkretnego pojazdu komunikacji publicznej?

Dziś w większości autobusów i tramwajów w Gdańsku pasażerowie mogą śledzić trasę, po której porusza się pojazd na specjalnych ekranach informacji pasażerskiej. Dodatkowo w tramwajach są informowani komunikatem dźwiękowym o kolejnym przystanku.

Są także przystanki "specjalne", na których pojawiają się dodatkowe komunikaty głosowe. Dzieje się tak np. przy przystanku Miszewskiego Teatr Miniatura (czytany głosem dziecka) oraz Opera Bałtycka (tu nazwa jest "wyśpiewana").

Przez pewien czas w komunikacji miejskiej można było także usłyszeć komunikaty dotyczące obowiązku zakrywania nosa i ust w związku z pandemią koronawirusa.

Czasem zdarzają się także informacje głosowe dotyczące np. wydarzeń kulturalnych czy sportowych.

"Wyśpiewana" zapowiedź przystanku "Opera Bałtycka".



Komunikaty głosowe w autobusach i tramwajach. Będą dłuższe?



Gdańska radna Anna Golędzinowska zwróciła się do miasta z pytaniem, czy liczba komunikatów głosowych nie powinna być większa.

- Reagując na potrzeby zgłaszane przez mieszkańców, zwracam się z prośbą, aby w autobusach oraz tramwajach, prócz zapowiadanej nazwy przystanku, znalazła się informacja o numerze linii oraz kierunku jazdy (np. przystanek Jaśkowa Dolina, linia 115, kierunek Jaworzniaków) oraz informacja o przystankach końcowych. Takie rozwiązanie byłoby szczególnie pomocne dla osób starszych i niedowidzących - argumentuje radna.

Opowieść o historii tramwajów... w tramwaju.



Na razie nie wiadomo, jak do sprawy odniosą się urzędnicy. Pytani przez nas o zdanie pasażerowie podkreślają jednak, że większa liczba "komunikatów głosowych" może negatywnie wpłynąć na komfort podróży.



Głośne rozmowy w komunikacji miejskiej. Pasażerowie narzekają



- Może lepszym pomysłem byłoby wprowadzenie przycisku odczytującego taki komunikat "na żądanie", jak na przystankach. Puszczanie ich regularnie, na dłuższych trasach, uprzykrzy podróż i na dłuższą metę będzie uciążliwe - twierdzi pani Kasia.
Zdaniem pasażerów należałoby pójść także krok dalej i skupić się na nadmiernym hałasie w komunikacji miejskiej.



- Zmorą są tu zwłaszcza rozmowy przez telefon, szczególnie w opcji "głośnomówiącej", albo oglądanie filmów czy słuchanie muzyki bez głośników. Kiedyś w komunikacji miejskiej można było trafić na nalepki wskazujące na naganność takich praktyk. Później zniknęły z przestrzeni miejskiej. Może warto do nich wrócić? - zastanawia się nasza czytelniczka.
Głośne rozmowy przez telefon w komunikacji. Gdzie granica? Głośne rozmowy przez telefon w komunikacji. Gdzie granica?

Komunikat o maseczkach w komunikacji miejskiej w pandemii koronawirusa.

szym

Opinie (173) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Niech te tramwaje nawet śpiewaja.

    Tylko nie wprowadzajcie na FALI. :)

    • 68 8

  • Piszecie o uprzykrzaniu komunikatami głosowymi a na załączonych obrazkach tłok jak w wagonie bydlęcym. Korzystanie z komunikacji miejskiej to totalne upodlenie.

    • 57 4

  • Jak będzie FALAaaaaa (2)

    To pasażerowie będą sami cienko śpiewać... Takie ceny biletów nam władza zafunduje ...

    • 47 2

    • Śpiewać głosem kastrata (finansowego)

      • 5 0

    • faaaaaaaaaaaala niech się oddaaaaaaaaaaaaala

      • 5 0

  • Najważniejsze jest wprowadzenie komunikatów po Angielsku - jesteśmy wszak miastem turystycznym (3)

    • 19 27

    • aspiracje miasta wskazują raczej na potrzebę wprowadzenia (1)

      języka Niemieckiego.

      • 7 6

      • Oby nie ukra

        • 11 5

    • Spoko bedzie tak

      This service is for.. New Port, the next stop is "ooooooppeeeraaa baaałtyyckaaa" Change here for services to Oliva :)

      • 3 1

  • w Intercity w wagonach "strefa ciszy" nie ma tego problemu (1)

    Są zapowiedzi przed przystankiem, na przystanku i po przystanku, a dla pasażerów stęsknionych ciszy jest odgrywana z głośników etiuda Fryderyka Szopena.

    • 20 1

    • Szopena, a to dobre!

      O Chopinie to słyszałem, ale ten drugi to jakiś brat bliźniak?

      • 0 0

  • (1)

    błagam niech wyłączą już historie tramwajów na okopowej

    • 56 5

    • Nie tylko na okopowej..:)

      • 12 1

  • Patrząc na pierwsze zdjęcie (3)

    to nadmiar komunikatów głosowych nie ma już czego pogarszać w kwestii komfortu jazdy. Ludzie upakowani jak bydło na ubój. I jeszcze ktoś śmie polecać tą formę przemieszczania się po mieście.

    • 55 2

    • (1)

      Jeszcze nie jest tak źle- w PKM do Kościerzyny ludzie nie łapią się uchwytów, bo jeden drugiego amortyzuje, no i jak podniesiesiesz reke to już jej nie schowasz przynajmniej do Żukowa

      • 6 0

      • Nie narzekaj!

        Donald dał, PO zbudowała!

        • 1 2

    • Nom.

      Masakra!

      • 0 0

  • W Krakowie przy przystankach węzłowych są komunikaty: (1)

    Możliwość przesiadki na inne linie tramwajowe i autobusowe.

    U nas też takie komunikaty by się przydały.

    • 33 8

    • u nas za to zaleje nas fala.. magiczna fala

      • 1 0

  • Pani Radno

    Pani Radno a ile to osób widać w komunikacji słabo widzących lub niewidzących? Starsi ludzie też wiedzą gdzie mają jechać. A 90 procent pasażerów to do pracy i szkoły i będą słuchać dzień w dzień te same drażniące uszy komunikaty. No ale trzeba się wykazać że coś się robi jeżdżąc na co dzień do pracy samochodem

    • 69 6

  • Nie dość że tłok to jeszcze to gadanie

    każdy marzy o tym żeby jak najszybciej wyjść

    • 67 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane