- 1 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (196 opinii)
- 2 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (58 opinii)
- 3 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (66 opinii)
- 4 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (126 opinii)
- 5 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (408 opinii)
- 6 Trójmiejskie mola, których już nie ma (109 opinii)
Tramwaje się zatrzymują, ale autobusy już nie. Mieszkańcy chcą to zmienić
Mieszkańcy chcą przystanku, a ZTM odpowiada, że ze względów bezpieczeństwa się nie da. Ci jednak nie odpuszczają i walczą. A chodzi o przystanek autobusowy na Siedlcach przy ul. Kartuskiej na wysokości przystanku tramwajowego "Paska", przy którym zatrzymują się tramwaje.
- Propozycja mieszkańców była taka, by otworzyć końcową część przystanku tramwajowego, żeby autobus mógł zabrać pasażerów. Tym bardziej że w stronę Bysewa mieszkańcy mają przystanek, ale w stronę centrum już nie - wyjaśnia czytelnik Trojmiasto.pl, pan Norbert.
![Osiem tramwajów N8C zyska klimatyzację](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3531/150x100/3531782__kr.webp)
Peron jest za wąski - ale czy na pewno?
Jak mówi mieszkaniec, ZTM nie zgodził się na propozycję. Komisja bezpieczeństwa i organizacji ruchu nie wyraziła zgody, ponieważ peron przystanku jest za wąski. Mieszkańców taka odpowiedź nie przekonała.
- Jeden przystanek dalej rozwiązanie przez nas zaproponowane funkcjonuje, więc coś tu jest nie tak. Jeden przystanek może być wąski, a drugi już nie? A jak przez rok podczas remontu autobusy się zatrzymywały, to wtedy było dobrze? Dla nas mieszkańców jest to niezrozumiałe - dodaje pan Norbert.
Nie ma możliwości obsługi przystanku z dwóch stron
ZTM w Gdańsku potwierdził wcześniejsze stanowisko, wyjaśniając, że planując trasy i przystanki, zawsze brane są pod uwagę potrzeby mieszkańców, jak również ich bezpieczeństwo. A to ostatnie nie zostało spełnione.
Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
- Podczas remontu torowiska tramwajowego na przystanku "Paska" 02 zatrzymywały się jedynie autobusy, nie zaś jednocześnie autobusy i tramwaje. Rozwiązania stosowane w trakcie prac remontowych (krótkotrwałe) uwzględniały demontaż barier ochronnych, ponieważ peron był obsługiwany tylko z jednej strony przez zastępczą komunikację autobusową. Natomiast obsługa przystanku z dwóch stron (przez tramwaje i autobusy) wymagałaby spełnienia odpowiednich warunków technicznych względem szerokości peronu, by zapewnić bezpieczeństwo podróżnym. Obecnie takie rozwiązanie nie jest możliwe - przekazała Dagmara Szajda, rzeczniczka ZTM-u.
Realne zagrożenie
Według ZTM funkcjonowanie w tym miejscu podwójnego przystanku stwarzałoby zagrożenie.
- Na przystanku "Paska" 02, po demontażu barier ochronnych, powstałoby realne zagrożenie, że przy równoczesnej wymianie pasażerów z tramwaju i autobusu ktoś mógłby zostać wepchnięty prosto pod koła jadącego samochodu. Natomiast na przystanku "Zakopiańska" jest pas buforowy w postaci dodatkowego pasa ruchu pełniącego funkcję przystanku autobusowego. Przystanek "Zakopiańska" jest miejscami 2 razy szerszy (mieści się na nim duża wiata przystankowa), na przystanku "Paska" konieczny byłby demontaż wiaty. Priorytetem jest bezpieczeństwo pasażerów - wyjaśnia rzeczniczka.
Miejsca
Opinie (66)
-
2023-09-04 14:20
Opinia wyróżniona
Można tylko trzeba chcieć (2)
Można , tylko trzeba trochę chęci i wyobrażni jak widać na jednym ze zdjęć : wystarczy przesunąć jeznię o pas buforowy w tym miejscu i będzie miejsce na autobus , korzystam często z tego przystanku tramwajowego i bardzo odczuwam brak przystanku dla autobusu , Przystanek autobusowy jest tam potrzebny wręcz konieczny a samochody mogą zwolnić do 40 km i będzie bezpiecznie . Na ul sąsiedniej Bema jest ograniczenie 30 km a szaleńcy jeżdżą 100 km a motory to już na zasadzie hamulec gaz do oporu i nikt nie reaguje gdzie jest policja kto robi przeglądy motorów z wielką rurą.
- 18 41
-
2023-09-04 15:29
Na Zakopiańskiej jest łączony przystanek. Wystarczy.
- 6 0
-
2023-09-04 17:48
Pewnie zrobmy przystanki co 50 metrow bo ciezko tylek ruszyc
- 7 2
-
2023-09-04 15:21
A ja chce gwiazke z nieba i piec pomaranczy... Zadnego przystanku! Daja te 800 plusy i inne zapomogi i ludzie sie tak nauczyli brac, teraz juz przystanku chca, a co za rok bedzie, lotnisko na siedlcach? Nie dawac nic, mowie wam. Pozatym sprytny to by wymyslil sam jak wysiasc
- 3 0
-
2023-09-04 15:22
A może jeszcze PKM poprowadzić, będzie większy wybór
Ludziom nigdy nie dogodzisz
- 4 0
-
2023-09-04 15:56
No dobra ale tak na serio. Po co? Bo ktoś jeden chce?
Ps. Czy jutro można spodziewać się interpelacji radnego w tej sprawie?- 3 0
-
2023-09-04 16:22
Gdzie te czasy gdy miałeś multum autobusów na Siedlce
Ano tak, do 30.08.2015...
- 0 2
-
2023-09-04 16:42
Zabawne
Zabawne staje się tłumaczenie ztm dot szerokości peronu, chyba już zapomnieli jak wyglada peron podwójny na pętli Tramwajowo-autobusowej Siedlce. Jest tak wąski, że ciężko poruszać się, przesiadać na nim z dzieckiem w wózku. Trudno powiedzieć żeby brakowało tam miejsca na szersze perony !
- 1 2
-
2023-09-04 18:30
Dlaczego pan Norbert mówi o sobie my?
Mieszkańcom w okolicy do niczego ten przystanek nie jest potrzebny. Tramwaje do centrum i dalej jeżdżą wystarczająco często.
- 4 0
-
2023-09-04 18:54
Ciekawe. (1)
Na Siedlcach nikomu nie wadzą wąskie przystanki. A na Paska raptem tak ??
- 0 4
-
2023-09-04 19:00
A to na pętli jezdzą szybko samochody osobowe?
- 2 0
-
2023-09-04 20:01
Ale po co?
Tramwaj jeździ praktycznie co chwile, po co tam jeszcze autobus...?
- 4 0
-
2023-09-05 23:02
A co na to prezydent Borawski?
Komunikacja to jego działka i mieszka w okolicy.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.