- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Tramwaje (śmigną) jak komety?
- Pomysł mający zapobiec dublowaniu się linii autobusowych z trasami tramwajowymi pomoże rozładować korki, np. na Podwalu Grodzkim i Wałach Jagiellońskich, usprawni komunikację i skróci czas dojazdu do centrum - tłumaczy Włodzimierz Popiołek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Nie chodzi o ograniczenie kosztów, ale o to, że w godzinach szczytu przez Podwale Grodzkie przejeżdżają aż 34 linie autobusowe, mocno zwiększając korki.
Zgodnie z polityką władz miasta, wszystkie dublujące się z tramwajami linie autobusowe zostaną skrócone. W ciągu kilku najbliższych miesięcy "nadprogramowe" autobusy znikną z ul. Kartuskiej, ma odcinku z Siedlec do centrum miasta.
Podobny los czeka część linii łączących Śródmieście z dzielnicą Gdańsk-Południe. Obsługujące ją autobusy będą kończyły trasę na pętli "Chełm", skąd do centrum pasażerów będzie zabierał nowy tramwaj linii nr 1. "Jedynka" najpierw będzie jeździła tylko do Huciska, a po kupnie nowych składów mogących wjechać i zjechać z Chełmu, również do Nowego Portu i Oliwy.
- Niestety, takie nieracjonalne rozwiązania jak dublujące się linie, są pozostałością minionej epoki. Wiem, że mieszkańcy się do nich przyzwyczaili, ale to będzie prawdziwa oszczędność czasu - zapewnia Włodzimierz Popiołek. - Przejechanie w godzinach szczytu trasy od Akademii Muzycznej do Dworca PKP zajmuje od 20 do 30 min. Ten sam odcinek można pokonać tramwajem w 5 min.
Czy mieszkańcy pogodzą się z takimi zmianami? Trudno powiedzieć. Dopóki miasto nie zrezygnuje z biletów czasowych, zmiany nie powinny odbić się na portfelach pasażerów, bo taryfa czasowa dopuszcza przesiadki w trakcie podróży. Problemem może być za to tłok w - już teraz przepełnionych - tramwajach. ZTM zapowiada, że zwiększy częstotliwość ich kursowania dopiero po wykonaniu badań nasilenia ruchu.
Opinie (388) ponad 20 zablokowanych
-
2007-10-16 23:53
Popieram (1)
to racjonalny pomysł, tym bardziej że niedługo z Gdańska i tak zniknie taryfa czasowa
- 0 0
-
2007-10-17 07:30
Zniknie taryfa czasowa? Czyli przy takiej wymuszonej przesiadce trzeba będzie skasować drugi bilecik?
Myślę, że wielu pasażerów ZKM w ciepłych słowach mogłoby się wyrazić o takich pomysłach racjonalizatorskich :)
- 0 0
-
2007-10-16 23:57
Tramwaj to podstawa!
- 0 0
-
2007-10-17 00:00
(1)
Taa super, to niech radni samo dojeżdżąją z przesiadkami. Jak korki mają się zmniejszyć poprzez zmniejszenie ruchu io kilka autobusów na godzinę? Kolejny durny pomysł!!!
- 0 0
-
2007-10-17 06:42
Ale tu nie chodzi o zmniejszenie korków, tylko o zrobienie pasażerom dobrze (nie dając im możliwości wyboru)
Oczywiście wcale nie chodzi o żadne oszczędności, bo jak wiadomo autobus poruszający się w korku wcale nie spala paliwa, nie zużywa mechanizmów silnika, a i jego kierowca nie bierze grosza za pracę.
Nie chodzi też o dodatkowe wpływy z biletów, bo przesiadka zajmuje 2 sekundy, a podróż autobusem zajmuje dokładnie tyle samo czasu, ile wypisano na rozkładzie.
Tak więc - pan racjonalizator z ZKM miał na myśli wyłącznie dobro pasażerów :)
Jednak na wszelki wypadek, gdyby jakiemuś bezrozumnemu pasażerowi się to nie podobało - wprowadził swój pomysł po cichu i nie dając żadnego wyboru.- 0 0
-
2007-10-17 00:04
Jak to nie poinformował przecież na stronach ZKM i ZTM są wyraźne informacje, a również w tramwaju linii 13 informacja się znalazła. Oj panowie dziennikarze radzę najpierw sprawdzić, żeby później głupot nie pisać.
- 0 0
-
2007-10-17 00:04
na pewno, mądralo, piszemy osobno
jesteś prorokiem czy wróżką, że wiesz o co mi chodzi?
może zaczniesz tłumaczyć sny, co??- 0 0
-
2007-10-17 00:26
Urbanista do konta !!!
1)No ciekawe jak dojedziemy na Orunię lub Niedźwiednik.... w 2099 roku
2)A może jeszcze parę nowych Galerii Centrum w środku miasta... to na pewno rozładuje korki
3) Po co budować tunel łączący Galerie z przystankiem tramwajowym . Lepiej jak będzie gigantyczny korek do pasa skrętu w ul.Słowackiego ITP.- 0 0
-
2007-10-17 00:28
gmatwu gwatmu
Na przystanku widzialem nowy rozklad 178 z kilkoma kursami trasa, ktora zwykle nie jezdzi! Nie jest to uwzglednione na stronie internetowej!!! Dobra! Przezyje juz ten brak 106,111,138 i 178 i zero wiekszej czestotliwosci kursow tramwajow, ale za to niech 8i13 we wszystkich kursach maja po 3 wagony w skladzie, bo jest strasznie ciasno! A ta nowa 1 naprawde nie bedzie mogla jezdzic od LOTu kolo dworca, Jana z Kolna i zakrecac na Klinicznej? Chociazby w porannym i popoludniowym szczycie? I niech motorniczowie naprawde nie zatrzaskuja przed nosem drzwi na przystanku Akademia Muzyczna zwlaszcza wieczorem!
- 0 0
-
2007-10-17 00:30
Adamowicz
W roku 2099 to albo będzie megakorek, albo nas nie będzie juz po wojnie, albo ludzie przyjdą po rozum do głowy i będzie normalnie.
- 0 0
-
2007-10-17 00:32
uff dobrze, ze nie korzystam z komunikacji miejskiej
wyobrazam sobie jak bym byl zly gdyby moj los byl w rekach naszych specow od komunikacji miejskiej. Gdybym spieszac sie gdzies dowiedzial sie w polowie drogi, ze autobus konczy bieg i musze kupic nowy bilet oraz przesiasc sie do tramwaju...w biegu, w tlumie, w deszczu...
No i jeszcze bilet metropolitalny, najdrozszy bilet sieciowy w Polsce.
Jutro czekam na ciag dalszy serii artykulow pt: "Co zrobic by nie bylo: tanio, wygodnie, szybko i przyjemnie czyli studium rozwoju komunikacji miejskiej w...."- 0 0
-
2007-10-17 00:32
A może...
Zamiast skracania lini autobusowych, po prostu w rejonie śródmieścia drogi dla autobusów zrobić w traktach tramwajowych.
Tak właśnie jest w miastach cywilizowanych.
Władze miasta już dały ciała, że tego nie zrobiły podczas niedawnych remontów.
To z czym mamy do czynienie teraz, to marna próba ratowania sytuacji.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.