• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska będzie otwarta 21 grudnia

Maciej Korolczuk
13 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (299)
  • Drogowcy zapowiedzieli, że kierowcy pojadą Trasą Kaszubską jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia.
  • Drogowcy zapowiedzieli, że kierowcy pojadą Trasą Kaszubską jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia.
  • Drogowcy zapowiedzieli, że kierowcy pojadą Trasą Kaszubską jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia.

Jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia, konkretnie 21 grudnia, drogowcy udostępnią kierowcom Trasę Kaszubską z Gdyni do Bożepola Wielkiego - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Trasą Kaszubską przejadę się:

Nie prezentem noworocznym, jak się wydawało jeszcze w ubiegłym tygodniu, lecz świątecznym będzie długo oczekiwane otwarcie Trasy Kaszubskiej, na której trwają ostatnie prace porządkowe. We wtorek prowadząca inwestycję Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że nowa droga zostanie udostępniona kierowcom jeszcze przed świętami. Dokładnie 21.12.2022 r.

- Kierowcy korzystają już z fragmentu nowej trasy pomiędzy Bożepolem Wielkim a Strzebielinem. Do świąt Bożego Narodzenia planujemy udostępnić do ruchu pozostałą część drogi ekspresowej S6 do węzła Gdynia Wielki Kack. W efekcie do dyspozycji kierowców będzie ponad 40 km Trasy Kaszubskiej - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Do tego czasu mają być już gotowe wszystkie elementy nowej trasy, zarówno te fizyczne, jak i administracyjne. Prace prowadzone są jeszcze głównie pomiędzy węzłami Chwaszczyno i Gdynia Wielki Kack. Montowane są tam m.in. bariery ochronne, ekrany akustyczne, ustawiane jest oznakowanie drogowe.

Kierowcy zyskają w sumie 43 km trasy ekspresowej. Kierowcy zyskają w sumie 43 km trasy ekspresowej.

Tablice także w języku kaszubskim



- Jak sama nazwa wskazuje, Trasa Kaszubska przebiega przez tereny Kaszub - regionu kulturowego w północnej Polsce, stanowiącego część Pomorza Gdańskiego - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA. - Bierzemy pod uwagę walory językowe i regionalne. Dlatego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom społecznym, mającym na celu upowszechnianie kultury kaszubskiej również na drogach i przydrożnych znakach, podjęliśmy decyzję, że miejsca obsługi podróżnych przy trasie S6 zostaną oznakowane również w języku kaszubskim, który ma status języka regionalnego.
Na terenie całego województwa (przy drogach krajowych nr 6, 7 i 20) zostały ustawione łącznie 142 tablice z nazwami dwujęzycznymi łącznie aż 35 miejscowości.

Miejsca

Opinie (299) ponad 10 zablokowanych

  • trasa ktora konczy sie w szczerym.. Bozympolu

    • 10 5

  • obstawiam (1)

    21-2-3 obstawiam. no ale tak. jak większość pisze wielkopolska to chyba wybuchnie wtedy

    • 7 2

    • Wielkopolska dla nikogo z tej trasy nie jest celem

      więc niczemu nie przeszkodzi. Cóż to za mania myślenia, że wszyscy z Lęborka chcą na Karwiny jechać

      • 5 1

  • Opinia wyróżniona

    No i git. Znakomity prezent na święta (25)

    Brawo!

    • 330 31

    • Ciekawe kiedy będzie na google maps? (3)

      • 11 1

      • Jak zwykle

        Ankieta trąca zdechłym śledziem. Mieszkam pod Lęborkiem, kilka razy w tygodniu jeżdżę do Gd - celowo- taka niespodzianka. Czekam ponad rok na Tr Kaszubska, około 15 km więcej do przejechania ale czas krótszy około 40%. Panie Korolczuk trochę więcej wyobraźni. Pzdr

        • 4 4

      • Googl maps (1)

        Mapy się zaktualizują jak tylko ludzie mający komórki w autach zaczną nią jeździć, algorytm przeanalizuje ilość ruchów o określonej prędkości i wywnioskuje że musi tam być droga, słowej za kilka dni.

        • 4 0

        • Myślisz że Google wstawi trasę bez aktualnych zdjęć satelitarnych?
          Zakładam, że obecnie aktualizacja to kwestia dwóch kwartałów.

          • 0 4

    • i tak będą korki na obwodnicy bo miszczowie kierownicy będą stawać na s6 i cofać się po niej , bo nie umieją czytać znaków i zja

      • 6 5

    • (8)

      Te tablice w języku kaszubskim są denerwujące.

      • 22 20

      • Wyprowadź się do rodziny za Buga (4)

        • 11 10

        • Od pokoleń gdańszczanin. Dla mnie tak to nie jakieś dziwadło w postaci jo.

          • 6 5

        • jo jo a ty pewnie miałeś dziadka w wehrmachcie (2)

          • 4 7

          • Tak

            Müller & Wasserman

            • 3 2

          • Kurski to nie moja rodzina!

            • 3 0

      • nikt tego nie chce, nikt tego nie czyta ALE SĄ (1)

        totalny bezsens

        • 3 4

        • bezsens ze na terenie kaszubnapisy sa po kaszubsku, masz mentalnosc kolonizatora?

          • 9 2

      • U ciebie w buriacji są po rosyjsku

        Po kiego przyjechałeś na Kaszuby

        • 2 1

    • (1)

      Biłbym brawo gdyby oddali w terminie, czyli równy rok temu!

      • 18 7

      • W terminie to był czerwiec 2021, czyli 1,5 roku.

        • 9 0

    • Gdańszczanie i gdańszczanki całym sercem dziękują Prezesowi Kaczyńskiemy za trasę kaszubską. Niech żyje PiS! (2)

      • 11 25

      • że zablokował projekt na całym odcinku do słupska, za to mu trzeba dziękować

        • 15 7

      • Proponuję szybką wizytę u psychiatry. Tak na marginesie trasa wybudowana że środków UE wynegocjowanych za rządów Tuska!

        • 16 6

    • (1)

      Poprawić znaki poziome! Wjazd od strony Chwaszczyna na węzeł w kierunku Chylonii nie wszyscy ogarniają. Szczególnie przyjezdni.

      • 1 2

      • To prawda! Znaki na tej trasie to porażka. Podobnie jak na Obwodnicy Trójmiasta. Jadący od strony A-1 często są zdezorientowani, np kiedy najbliżej będzie zjechać do Śródmieścia Gdyni. Często jadą na koniec Obwodnicy!

        • 1 0

    • super, no to teraz OPAT

      Kiedy OPAT? Na następne święta dawajcie OPAT!

      • 0 0

    • Mogłeś sobie szybciej taki prezent zafundować

      po prostu wdychając spaliny z rury wydechowej.
      To co zrobiono, to ciąg dalszy horroru. Lasy przeorane trasą dla trucicieli. Od tego umieramy.

      • 1 0

    • Prezent za twoje pieniądze.

      Jak to małemu PiSowskiemu człowieczkowi potrzeba.

      • 0 0

    • a mogło się skończyć jak z CPK - studium wykonalności od 7 lat i wydany miliard - efektów zero , co mamy ? nic !

      • 0 1

  • Z pewnych żródeł (1)

    wiem, że ma to być 23.12. w piątek. Mają jeszcze 10 dni wliczając w to weekend

    • 8 3

    • Miało być 21.12

      i o tym słyszałem kilka dni temu, to już zaczynają się obsówy :)

      • 2 0

  • Opinia

    • 1 3

  • Będzie jeżdżone ;D

    • 5 1

  • W sobotę wracam do Gdyni na Święta (1)

    I chciałbym już pojechać nową drogą

    • 6 5

    • Nie pojedziesz

      • 1 1

  • Trasa Kaszubska.

    Brawo, nareszcie

    • 6 3

  • Trasa Kaszubska będzie płatna? (29)

    Rząd chce zmienić wszystkie nowe drogi ekspresowe w autostrady i pobierać opłaty za przejazd nimi. Może o tym niech redakcja też powie? Bo niedługo możemy się niemiło zdziwić.

    • 39 43

    • Jest to potwierdzone info odnośnie płatnych dróg? (4)

      • 5 6

      • Od paru dni media o tym mówią (3)

        wrzuć hasło w Google to dostaniesz sporo informacji. Decyzji oficjalnej jeszcze nie ma, ale skoro rząd głośno o tym mówi to nie wróży nic dobrego

        • 4 3

        • Gdzieś ty to słyszał ? (2)

          Może czytał w wyborczej ?

          • 2 3

          • Na stronie Sejmu poszukaj dokumentu z dnia 6.12.2022 (1)

            Minister Infrastruktury
            Znak sprawy: DDP-2.054.135.2022

            ...
            Ministerstwo planuje w I kwartale 2023 roku rozszerzenie sieci dróg płatnych
            (będących w zarządzie GDDKiA) dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej pow. 3,5 t, na
            których pobierana jest opłata elektroniczna za pośrednictwem systemu e-TOLL. Sieć z poborem
            opłat poprzez e-TOLL ma być rozszerzona o odcinki dróg klasy A i S, które zostały wybudowane
            i oddane do ruchu od chwili ostatniego rozszerzenia sieci w 2017 roku. Zasilenie KFD dodatkowymi
            funduszami zgromadzonymi w ten sposób pozwoli na realizację kolejnych, oczekiwanych przez
            branżę transportową i resztę interesariuszy drogowych inwestycji infrastrukturalnych, które przede
            wszystkim mają na celu ukończenie transeuropejskiej drogowej sieci transportowej TEN-T na terenie
            Polski.
            Rozszerzenie sieci dróg płatnych zostało zgłoszone do Komisji Europejskiej jako jedno z działań,
            które Polska zamierza podjąć w ramach Krajowego Planu Odbudowy i ma na celu wyrównanie
            warunków konkurencji międzygałęziowej pomiędzy transportem drogowym i kolejowym.

            • 1 0

            • Czyli dla ciężarówek. Po co siejesz ferment?

              • 2 0

    • Kłamiesz

      • 14 4

    • Inżynier (2)

      Kłamiesz. Jest to niemożliwe z przyczyn technicznych i konstrukcyjnych. To dwie różne budowle. Do szkoły nieuku.

      • 16 5

      • Trolle to samouki.

        • 6 4

      • dokładnie odwrotnie, rzekomy inżynierze

        Aktualnie wymagane parametry nowych dróg klasy A i S są bardzo zbliżone, a często zdarza się, że droga klasy A ma gorsze parametry niż S. Przykładowo, S8 pod Wrocławiem ma lepsze parametry niż łącząca się z nią A4. Ponadto, nazewnictwo jest często historyczne, wspomniana A4 patrząc na parametry nie mogłaby być autostradą.
        A więc jest to tylko kwestia konwencji (umowna). Dodajmy że wszystkie drogi A i S spełniają definicję autostrady z Konwencji Wiedeńskiej. Bo aby spełnić wymagania konwencji, wystarczy aby były osobne pasy w obie strony, brak skrzyżowań na jednym poziomie i brak obsługi ruchu lokalnego.
        A więc przemianowanie S-ek na A to tylko kwestia woli i da się to zrobić w jedną noc.

        Co innego z poborem opłat. Na A stawiano i**otyczne bramki, komplikując i podrażając ich budowę. Ale jeśli gdaka zrezygnuje z bramek i przejdzie na pobór elektroniczny, albo jakąś formę winiet, to i opłaty zostaną ogarnięte.

        • 6 3

    • A jak się nie zdziwisz, to odszczekasz? (1)

      • 4 4

      • Jak twój donek dojdzie znowu do władzy, to na pewno będzie platna, jak jej wczesniej nie sprzeda dojczom lub ruskim

        • 8 8

    • Polecam obejrzeć najnowszy odcinek na kanale Autostrady Polska na YouTube

      Tam jest to dość jasno i przejrzyście wytłumaczone, dlaczego taka zmiana mogłaby być korzystna

      • 2 5

    • Niestety to jest prawda (4)

      Prawie 3 tysiące km dróg ekspresowych ma być przekształcone w autostrady pomimo różnic technicznych. Prawdopodobnie dopuszczalna prędkość zostanie ustalona na 130 km/h. Będą też opłaty.

      • 4 12

      • (2)

        Jesteś w mylnym błędzie , jak kiedyś powiedział gdański klasyk . Wczoraj był wywiad z ministrem infrastruktury , który powiedział , że rząd planuje aby wszystkie odcinki autostrd i drogi ekspresowe zbudowane po roku 2017 , były drogami płatnymi . Już od 2023 r. obejmie to pojazdy o ciężarze pow. 3,5tony . W kolejnym roku dosięgnie to też samochody osobowe i motocykle . A o limicie prędkości nie było tam mowy .

        • 5 3

        • Limit prędkości chce UE (1)

          Oszczędności paliwa i prądu

          • 1 2

          • Szwajcaria już przygotowała ustawy o max V 100 km/h

            • 0 0

      • Bzdury

        Ludzie wy łykacie wszystko jak pelikany?

        • 1 2

    • możliwe ze dla pojazdów powyżej 3,5 tony (1)

      • 1 1

      • Nie możliwe tylko na pewno

        Opłaty na A i S dla pojazdów >3,5t to warunek wypłaty pieniędzy z KPO

        • 0 0

    • Wszystkie eSki będą płatne od przyszłego roku to prawda. (4)

      Ale dla pojazdów powyżej 3,5t

      To jeden z kamieni milowych KPO

      • 3 4

      • Ale docelowo mają być płatne (3)

        dla wszystkich także osobówek

        • 2 2

        • Nie ma o tym mowy (2)

          Ministerstwo Infrastruktury podjęło kroki mające na celu zwiększenie wpływów do Krajowego
          Funduszu Drogowego. Ministerstwo planuje w I kwartale 2023 roku rozszerzenie sieci dróg płatnych
          (będących w zarządzie GDDKiA) dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej pow. 3,5 t, na
          których pobierana jest opłata elektroniczna za pośrednictwem systemu e-TOLL. Sieć z poborem
          opłat poprzez e-TOLL ma być rozszerzona o odcinki dróg klasy A i S, które zostały wybudowane
          i oddane do ruchu od chwili ostatniego rozszerzenia sieci w 2017 roku. Zasilenie KFD dodatkowymi
          funduszami zgromadzonymi w ten sposób pozwoli na realizację kolejnych, oczekiwanych przez
          branżę transportową i resztę interesariuszy drogowych inwestycji infrastrukturalnych, które przede
          wszystkim mają na celu ukończenie transeuropejskiej drogowej sieci transportowej TEN-T na terenie
          Polski.
          Rozszerzenie sieci dróg płatnych zostało zgłoszone do Komisji Europejskiej jako jedno z działań,
          które Polska zamierza podjąć w ramach Krajowego Planu Odbudowy i ma na celu wyrównanie
          warunków konkurencji międzygałęziowej pomiędzy transportem drogowym i kolejowym.

          • 2 0

          • Czyli Trasa Kaszubska jako droga ekspresowa (1)

            jak najbardziej może stać się płatna, na początek dla pojazdów > 3,5 ton, a potem dla wszystkich

            • 2 1

            • Będzie płatna dla >3,5t najpóźniej od marca 2023

              Z tym że nagle okaże się, że transport wróci na stare DK i tyle z ułatwień

              • 2 0

    • I bardzo dobrze...

      teraz system się nie spina finansowo i nie mam ochoty jako podatnik do niego dokładać. Im szybciej jedna grupa przestanie drenować wspólny budżet tym lepiej.

      • 0 6

    • Według dzisiejszego stanu prawnego do pobierania opłat nie jest potrzebne przekształcenie dróg S na A

      Obowiązujące przepisy ustawy jeszcze z czasów PO pozwalają na pobieranie opłat od dróg ekspresowych.
      Pomysł ujednolicenia drug szybkiego ruchu i autostrad wydaje się dobrym pomysłem. To samo zrobiły Czechy.
      Z uwagi na fakt że nasze ekspresówki są nowe to w pełni odpowiadają przepisom międzynarodowym dotyczącym autostrad, w tym konwencji wiedeńskiej.
      Standard naszych dróg ekspresowych jest również często dużo wyższych jak autostrad w Niemczech (budowanych wiele lat temu) czy Włoszech.
      Na dłuższa metę utrzymywanie dwóch systemów dróg które w praktyce nie różnią się w sposób bardzo istotny nie ma sensu.

      • 5 1

    • Bzdury (1)

      To niepotrzebne szerzenie defetyzmu.

      • 2 3

      • To mówiłem ja

        Mały Jarek z Żoliborza

        • 1 0

    • dla ciężarówek tylko pow. 3,5 T - tak jak teraz jest np. obwodnica. Nie siej paniki.

      • 0 0

  • Do malkontentów (1)

    Ej, co z wami? Otwierają- źle, nie otwierają -jeszcze gorzej! O co chodzi?

    • 15 9

    • Bo nie otworzą tej drogi przed świętami mówię o pełnym otwarciu

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane