• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska bez Osowej

Michał Tusk
29 stycznia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 21:10 (29 stycznia 2008)

Mieszkańcy gdańskiej Osowej dopięli swego. Tzw. Trasa Kaszubska, czyli droga ekspresowa łącząca Trójmiasto z Lęborkiem będzie zaczynała się na gdyńskiej Dąbrowie, a nie w Wysokiej, tak jak dotychczas planowano.



Trasa Kaszubska to jedna z najbardziej kontrowersyjnych inwestycji na Pomorzu i równocześnie jedna z najbardziej potrzebnych. Według pierwotnych planów miała być przedłużeniem ul. Spacerowej w Gdańsku i dalej, przez Chwaszczyno biec do Lęborka.

Od początku przeciw temu projektowi byli znani z obywatelskich protestów mieszkańcy Osowej. Droga miała bowiem przebiegać północnym skrajem dzielnicy, na granicy pomiędzy zabudowaniami a lasem. I to właśnie ten las, a nie protesty były powodem zmiany koncepcji przebiegu trasy. Już w zeszłym roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła studium zakładające możliwość odgięcia trasy w Chwaszczynie w stronę Gdyni i włączenie jej do obwodnicy istniejącym węzłem z ul. Chwaszczyńską. Decyzja już zapadła.

- Las w Osowej jest częścią Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego - mówi dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA Franciszek Rogowicz. - To skomplikowałoby procedury budowlane. Dlatego włączenie Trasy Kaszubskiej w Dąbrowie jest już pewne. Cały czas analizowane są natomiast konkretne warianty przebiegu drogi w Gdyni - mówi Rogowicz.

W praktyce to rozwiązanie oznacza przebudowę na bezkolizyjną trasę istniejący odcinek ul. Chwaszczyńskiej, pomiędzy obwodnicą a Polifarbem. Jednym z wariantów jest np. budowa estakady nad istniejącą ulicą.

Zmiana przebiegu Trasy Kaszubskiej może jednak obrócić się przeciwko mieszkańcom Osowej. Jej "miejską" częścią miała być zmodernizowana ul. Spacerowa wraz z tunelem pod Pachołkiem. Gdańsk już postanowił, że do 2012 miejski ring (jego częścią będzie istniejąca obwodnica, projektowana obwodnica południowa i Trasa Sucharskiego) na północy utworzony zostanie z pominięciem Spacerowej - przez poszerzoną ul. Słowackiego.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (160) 5 zablokowanych

  • Czarna Żmijo (2)

    Z tej "większości krajów europejskich" zrobilo sie raptem pare, ale mniejsza z tym.
    Nadal nie rozumiem ulatwienia wynikajacego ze zmiany tego przepisu dla obywateli V RP.
    Najwazniejsze, ze nie ma nazwisk na dzwonkach, sensu tego posuniecia, nie potrafie rowniez ogarnac moim ptasim mozgiem.

    • 0 0

    • (1)

      Tak samo parę jest takich, które obowiązek meldunkowy posiadają.
      A jeśli policzymy np. powierzchnią czy liczbą mieszkańców, to obstawiam, że większość będzie w tych krajach, które ja wymieniłam.

      • 0 0

      • Czarna Żmijo

        Widze,ze lubisz, zeby Twoje bylo na wierzchu.

        • 0 0

  • i NASZA GDYNIA znowu GORA (1)

    brawo gdynianie

    • 1 0

    • BONO

      Dla mnie ważniejsze jest to jaki wpływ ma drogą na środowisko, a więc w konsekwencji na nas, a nie czy to Gdynia, czy Gdańsk.

      • 0 0

  • Frajerstwo z Osowej

    Chcą mieć cichą dzielnicę, a potem się pierdzielą, że nie ma jak do centrum dojechać, albo do Gdyni bo korki są...

    • 0 0

  • Nowa decyzja niewiele zmieni

    Nowa decyzja niewiele zmieni dla mieszkańców Dąbrowy! Między Obwodnicą, a Polifarbem nadal będzie droga dwujezdniowa (co najwyżej bez dziur). Poprawi się komunikacja z zachodnią częścią Kaszub - to wielka korzyść dla całego Trójmiasta! Problemy mieszkańców Osowy i tak będą dalej nierozwiązane (niezależnie od wariantów S6). Skoro Spacerowa nie byłaby poszerzana i zakończona tunelem (szkoda!) nadal w godzinach szczytu szybciej się pojedzie po niej rowerem niż samochodem. Chociaż, tak z drugiej strony, korki na Spacerowej dotykają nie tylko osowiaków. W godzinach szczytu blokują się wszystkie drogi łączące tzw.dolny taras Trójmiasta z Obwodnicą.

    • 0 0

  • Bzdury i brednie

    To prawda, że protestowano, ale żadne protesty mieszkańców nie spowodowałyby zmiany planów takiej drogi. Władze mają w nosie takie grupki niezadowolonych. Pewnie wkrótce dowiemy się jaki jest prawdziwy powód. Albo Osowej zafundowane będzie jakieś gorsze sąsiedztwo albo... Na terenie zagrożonym Trasą Kaszubską ma działki jakiś podejrzany trójmiejski typ, który właśnie od kilku miesiecy siedzi przy POwskim żłobie w Warszawce. Zobaczymy.

    • 0 0

  • budowac drogi ! (1)

    ale nie koło nas tylko koło nich !!

    • 0 0

    • gegroza

      Nie koło nich, ale koło tamtych.

      • 0 0

  • Trasa z Lęborka powinna wyjść na obwodnicę południową Gdańska

    wówczas spełni swoje zadanie i odciąży miasto.
    Chwaszczyńska już teraz stoi a co będzie jak dołączy potok pojazdów z Lęborskiej? Kanał!!!
    Ten Regowicz to jełop jakiś czy co?

    • 0 0

  • Czemu zaraz korki w Osowej?

    Masa ludzi pisze, że dobrze tak Osowianom, ze nie będą mieli drogi, że normalini ludzie pojadą sobie trasą Lęborska, a my, Osowianie, będziemy nadal stali w "koreczkach".
    1. "Wy" - pojedziecie Trasą i tyle Was ubędzie ze Spacerowej
    2. Nie będzie zakazu wjazdu na Trasę dla Osowian, więcz część z nas pojedzie naokoło przez Chwaszczyno
    3. Spacerowa stanie się droga lokalną i "koreczki" nie muszą byc na zawsze
    4. Ewentualna kolej pozwoli na dojazd części młodzieży dowożonej obecnie przez rodziców samochodami. Zauważcie, ze w czasie ferii i wakacji korki znikają, wiec to nie ludzie pracy, ale soccer-mamy blokują zjazd między 7 a 8:30

    Po co nam Trasa w Osowej, skoro i tak ona będzie, czyli zjazdów będzie o 1 więcej, a tak byłoby tyle samo, tylko jeden by sie nieco udrożnił. Mamy to, czego chcieliśmy, a jeśli nas tak nie lubicie, to powinniście się raczej martwić, że się nam polepszy. My Was lubimy i cieszymy sie z Wami, że jestescie szczęśliwi z powodu nowej drogi, którą będziecie mogli jeździć.
    Pozdrawiam

    • 0 0

  • Osowa i Chwaszczyno

    , sprobujcie wyjechac z obwodnicy na mostku na Osowie...nie mozliwe.

    • 0 0

  • Dziwne

    To na cholerę wydano niezłą kasę na modernizację przelotówki w Wejherowie i za , w stronę Lęborka , gdzie światło gonio światło, jak należało od kilku już lat wykonać tą trasę. Przecież mnóstwo aut rozjeżdza dalej Wejherowo, Redę, Rumię zdążając do Trójmiasta od Lęborka i dalej.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane