- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (452 opinie)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (40 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (163 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (279 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Trasa Kaszubska: kiedy ruszy budowa?
W sierpniu i wrześniu wykonawcy poszczególnych fragmentów Trasy Kaszubskiej powinni uzyskać zgody na budowę pierwszych odcinków ekspresówki. To oznacza, że prace będą mogły ruszyć jesienią. Budowa 40-kilometrowej drogi szybkiego ruchu z Gdyni do Bożegopola zakończy się w drugiej połowie 2021 roku.
Budowa drogi ekspresowej, która rozpoczynać się będzie na węźle Wielki Kack Obwodnicy Trójmiasta i biec w kierunku zachodnim, podzielona została na trzy odcinki:
- z Gdyni do Szemudu (20 km): wykonawca Polaqua, koszt - 817 mln zł, termin realizacji - druga połowa 2021 r.
- z Szemudu do Luzina (10 km): wykonawca Budimex, koszt - 335,8 mln zł, termin realizacji - druga połowa 2021 r.
- z Luzina do Bożegopola Wielkiego (10 km): wykonawca PORR, koszt - 338 mln zł, termin realizacji - druga połowa 2021 r.
Inwestycja realizowana jest w systemie zaprojektuj i zbuduj, więc wybrani w zeszłym roku wykonawcy w pierwszej kolejności przystąpili do prac projektowych. Obecnie są one na ukończeniu.
W międzyczasie wykonawcy wystąpili do wojewody o wydanie zezwoleń na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Otrzymanie tego dokumentu daje zielone światło do rozpoczęcia budowy. Wnioski zostały złożone w następujących terminach:
- Gdynia - Szemud (odcinek 1) - 21.12.2018 (wykonawca Polaqua)
- Szemud - Gdynia (odcinek 2) - 25.01.2019 (wykonawca Polaqua)
- Luzino - Bożepole (odcinek 1) - 11.03.2019 (wykonawca PORR)
- Luzino - Bożepole (odcinek 2) - 11.04.2019 (wykonawca PORR)
- Szemud - Luzino - 18.04.2019 (wykonawca Budimex)
- Wojewoda ma 90 dni na wydanie decyzji, pod warunkiem, że złożone wnioski będą uzupełnione i kompletne - informuje biuro prasowe Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku. - 17 maja 2019 roku, po uzupełnieniu przez wnioskodawcę braków formalnych, wszczęte zostało postępowanie w stosunku do pierwszego odcinka Gdynia - Szemud. Wszczęcie postępowań odnośnie pozostałych wniosków nastąpi po uzupełnieniu przez inwestorów braków formalnych dokumentacji.
Kiedy wykonawcy planują wejść na plac budowy?
- Mamy nadzieję, że ZRID zostanie wydany na przełomie sierpnia i września. Prace budowlane ruszą niezwłocznie po uzyskaniu tej decyzji i przekazaniu przez inwestora [GDDKiA - red.] placu budowy - zapowiada Michał Wrzosek, rzecznik Budimexu, który będzie realizował odcinek Szemud - Luzino.
- Pierwszy ZRID będzie procedowany szybko i wejdziemy jeszcze w tym roku na plac budowy - może nawet na przełomie października i listopada - informuje Mateusz Gdowski, rzecznik PORR, który będzie budował odcinek Luzino - Bożepole. - W przypadku drugiego odcinka będzie to po 1 stycznia 2020 roku.
Z kolei przedstawiciele firmy Polaqua nie udzielają żadnych informacji na temat postępów w przygotowaniach do rozpoczęcia prac związanych z budową odcinka Gdynia - Szemud i z pytaniami odsyłają do inwestora. Wiadomo jednak, jak już wspominaliśmy wcześniej, że to ich wniosek o wydanie ZRID-u jest procedowany jako jedyny. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, to zezwolenie powinno zostać wydane do 17 sierpnia. Potem wykonawca będzie mógł wejść na plac budowy.
Wiele więc wskazuje na to, że wbicia pierwszej łopaty na każdym z odcinków możemy spodziewać się już jesienią.
- Terminy zakończenia prac pozostają bez zmian, to druga połowa 2021 roku - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Nieoficjalnie, pierwszy i trzeci odcinek mają zostać ukończone w sierpniu, a drugi w październiku 2021.
Na koniec trzeba podkreślić, że nawet po zakończeniu prac Trasa Kaszubska będzie niekompletna. Wciąż do zrealizowania będzie bowiem fragment z Bożegopola do Lęborka. Ten odcinek drogi ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie wiadomo jednak, kiedy.
Opinie (200) ponad 10 zablokowanych
-
2019-06-27 18:25
Nie będzie można z Karwin jechać w prawo na obwodnicę (3)
Ciekawe dlaczego zlikwidują wjazd z Chwaszczyńskiej od strony Karwin na obwodnicę w kierunku Gdynia Cisowa. Teraz jest. Po przebudowie nie będzie. Tak jest na zdjęciu.
- 2 0
-
2019-06-27 22:57
koment (2)
wjazd w kierunku Chyloni będzie się odbywal poprzez wezel Dabrowa (analogia istn. wezła z Chwaszczynska) ,
- 0 0
-
2019-08-04 21:14
nie wezel Dabrowa a wezel Wielki Kack ale w dzielnicy Dabrowa , przy ulicy Nowowiczlinska (1)
- 0 0
-
2019-08-05 21:40
Wjazd od strony Karwin w kierunku Chyloni będzie w okolicach obecnego wiaduktu na Nowowiczlińskiej (za Tesco)
- 0 0
-
2019-06-27 18:45
hehehłe
czyli jadąc z Gdyni do Szczecina wpadam z tej cudnej trasy do Strzebielina na wiejską jednopasmówkę, gdzie sen o fajnej drodze poszedł się...., bo obwodnicy Lęborka nie budują..hahahaha
- 5 0
-
2019-06-27 20:11
Nie zadzieraj z władzą
Robione bez głowy
Ale jak powiedziano w jednym z filmów; na władze nie poradzę.- 2 1
-
2019-06-28 00:34
znając szybkość pisowców - będzie za 5 lat, a powinna być już skończona (1)
www
- 2 6
-
2019-06-28 21:30
No platfusy, ci to szybko ją budowali
- 1 0
-
2019-06-28 11:10
Już się Drelich postara, aby trasa powstała w następnym stuleciu.
- 1 0
-
2019-06-28 13:13
Żukowo
Mieszkańcy Żukowo powinni wybrać się na spacer wokół rond i blokować ruch tworząc korek do obwodnicy. Może ktoś się w końcu obudzi, chociaż nie wierzę bo Żukowo nie głosuje na PIS !!
- 3 0
-
2019-06-28 14:45
Jestem pod wrażeniem i pełen podziwu.
To jest niesamowite jak NASZ kraj się zmienia na przestrzeni 30-40 lat.- 1 0
-
2019-06-28 15:43
Przeprowadzam się (1)
Jestem mieszkańcem Pruszcza Gdańskiego. Jak powstanie ta droga to przeprowadze się do Lęborka. Mieszkania 50% tańsze niż w u nas, tańsze życie, a dojazd do pracy w Gdynii zajmie mi mniej niż dotychczas. Mam tam rodzinę i żyje im się tam przyjemnie.
- 3 1
-
2019-06-28 21:31
Radzę dobrze przemyśleć
- 0 0
-
2019-06-29 21:40
JO,jo
Chińczycy wyśmiali by was za te terminy.
- 2 0
-
2019-07-03 12:07
Z szemudA
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.