• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: ostatni odcinek gotowy w połowie

Michał Brancewicz
3 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (227)

Budowa ostatniego odcinka Trasy Kaszubskiej

Gdzieniegdzie widać już asfalt, wytyczone są korytarze przyszłej ekspresówki, powstają obiekty inżynierskie nad drogą. Ostatni odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożepola Wielkiego do Leśnicy pod Lęborkiem jest gotowy w połowie. Otwarcie ma nastąpić w listopadzie 2025.



Ktoś zapyta: jak to? Przecież Trasa Kaszubska została oddana do użytku pod koniec 2022 roku. To prawda, ale należy pamiętać, że na początku tym mianem nazywano nie 3, a 4 odcinki ekspresówki S6 między Gdynią a Lęborkiem.

Trasa Kaszubska już otwarta. 43 km nowej ekspresówki Trasa Kaszubska już otwarta. 43 km nowej ekspresówki

Jechałe(a)ś już Trasą Kaszubską?

Zmiany w ruchu w okresie wakacji



Na całym 22-kilometrowym odcinku widoczny jest już korytarz przyszłej ekspresówki. Nad nim powstają obiekty inżynierskie - w sumie 17, w tym dwie estakady i 11 mniejszych przepraw. W niektórych miejscach wylany został asfalt.

Obecnie zaawansowanie prac wynosi 49 proc.

W lipcu nastąpią zmiany w ruchu w okolicy węzła Bożepole Wielkie, gdzie budowany odcinek połączy się z istniejącą Trasą Kaszubską.

Jeszcze w wakacje kierowcy pojadą gotowym fragmentem S6 na wysokości miejscowości Mosty.

Kontrakt na 718 mln zł



Fragment S6 między Leśnicami koło Lęborka a Bożepolem Wielkim realizuje w formule zaprojektuj i zbuduj firma Budimex. Wartość kontraktu podpisanego 29 lipca 2021 roku wynosi 718,6 mln zł.

Co ciekawe, nie była to najtańsza oferta, tylko druga w kolejności o 140 mln zł wyższa.

Sama budowa ruszyła na początku 2023 roku.

  • Ostatni odcinek Trasy Kaszubskiej jest gotowy w połowie. Prace potrwają do listopada 2025.
  • Ostatni odcinek Trasy Kaszubskiej jest gotowy w połowie. Prace potrwają do listopada 2025.
  • Ostatni odcinek Trasy Kaszubskiej jest gotowy w połowie. Prace potrwają do listopada 2025.
  • Ostatni odcinek Trasy Kaszubskiej jest gotowy w połowie. Prace potrwają do listopada 2025.
  • Ostatni odcinek Trasy Kaszubskiej jest gotowy w połowie. Prace potrwają do listopada 2025.
W ramach prac powstaje dwujezdniowa droga po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na trasie o długości ok. 22 km powstają węzły: Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce, a węzeł Bożepole Wielkie jest rozbudowywany.

Opinie (227) 6 zablokowanych

  • a letniki nadal przez Trójmiasto jeżdżą,

    korkując Gdynię i "małe" Trójmiasto...

    • 3 0

  • Dlaczego niema zjazdow na wejherowo

    Ciekawi mnie wejherowo jest dość dużym miastem dlaczego niema zjazdu na wejherowo tylko trzeba kręcić się po wioskach i dziurawych wąskich drogach

    • 2 0

  • Jakby budowal to najlepszy specjalista on infrastruktury po socjologii

    Przypomne ze takze usuniety przez bratni kraj za korupcje! Zdecydowanie koszty bylyby nizsze bo kazdy podwykonawca zarobilby maksimum zaliczke.

    • 5 0

  • a kiedy modernizacja linii kolejowej do Lęborka? (5)

    bo obecnie promuje się ruch samochodowy kosztem kolejowego. Kierowcy z radością korzystają z dróg ekspresowych i autostrad tylko zapominają iż miasta nie budują parkingów gdzie popadnie

    • 43 35

    • od kilku miesięcy jest uruchomiona (2)

      Początek to modernizacja węzła i dworca w Słupsku oraz budowa drugiego toru ze Słupska do Lęborka.

      • 7 0

      • (1)

        Pytanie było o modernizacje linii z Gdyni do Lęborka

        • 2 0

        • w następnej kolejności

          kolejny etap...

          • 1 0

    • Że co? (1)

      Transport drogowy był zaniedbany od lat, Transport kolejowy również. Jest tylko jedna różnica między tymi inwestycjami. Na drogach jeżdżą samochody, ciężarówki finansowane potem przez własny powszechny kapitał społeczeństwa (os. prywatne i firmy), a Transport kolejowy to publiczne tory, a potem publiczna spółka, która kupi tabor i będzie go utrzymywać. Koszty kolei są dużo wyższe niż dróg w perspektywie czasu, dlatego budują najpierw nowe drogi. Bo te stare były zaniedbane lub ich nie było wcale. Mam nadzieję, że projekt CPK wypali, bo wtedy kolej wróci na normalne tory. Będziemy mogli jechać gdzieś i w konkretnym czasie, a nie po paru nitkach w miejsca gdzie jechać musimy, w czasie przybliżonym. Kolej jest potrzebna, ale budowana jako całość. Drogi są teraz ważniejsze. Na ten moment.

      • 2 2

      • wg twojego rozumowania po stworzeniu CPK koszty utrzymania kolei przewozu towarów diametralnie spadną by stać się konkurencyjnymi do przewożenia towarów drogami? To niby czemu tak teraz nie jest? Swoją drogą lepiej zobacz ile czasu remontuje się drogę czy też buduje od nowa i porównaj to sobie z czasem zbudowania linii kolejowej. Jeszcze jedno towary koleją i tak będą przewożone ale jak widać wolisz by jeździły przez miasto zamiast korzystać z linii 201 bo wiadomo ważniejsze drogi.

        • 2 0

  • Brawo drogowcy!

    Będzie tylko lepiej choć długo to trwa, wytrzymamy.

    • 1 0

  • Poprzednia ekipa

    Ruszyła z kopyta i są efekty Mam nadzieję,że ,, nowi"dokończą dzieło i nie pozwolą eko terrorystom przyklejać się do dróg.

    • 4 0

  • Bardzo dobra trasa

    Szkoda że tak późno budowana. Bardzo potrzebna.

    • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Trasa Kaszubska: budowa ostatniego odcinka

    To w Gdyni Polaqa miała dwa lata opóźnienia

    Tam buduje Budimex a oni umieją liczyć pieniądze i wiedzą że czas to strata...

    • 4 0

  • Kontrakt na 718 milionów

    To niewiele więcej, ile Morawiecki przelał z naszych pieniędzy Pawłowi Szopie z "Red is bad". Widać chyba skalę wała.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane