• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: ostatni odcinek powstanie szybciej

Michał Sielski
9 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 

Prace na początku Trasy Kaszubskiej w Gdyni idą pełną parą.

Prezydent Andrzej Duda zapowiedział, że ostatni odcinek Trasy Kaszubskiej zostanie zbudowany z państwowych pieniędzy. Wcześniej planowano, że powstanie on w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Dzięki temu droga łącząca GdynięMapka z drogą S6 powstanie szybciej.



Czy czekasz na zakończenie budowy Trasy Kaszubskiej?

Dobra wiadomość dla mieszkańców Trójmiasta, którzy czekają na dokończenie Trasy Kaszubskiej, która ominie zakorkowane Rumię, Redę, Wejherowo i zapewni szybszą i bezpieczniejszą jazdę w kierunku Słupska, Lęborka i Szczecina. Jej ostatni odcinek - do Lęborka - miał powstawać w tzw. partnerstwie publiczno-prywatnym, ale na razie nie było chętnych na tę inwestycję.

W Lęborku na przedwyborczym spotkaniu pojawił się jednak prezydent Polski Andrzej Duda i - jak to na takich spotkaniach bywa - przywiózł dobre wieści dla mieszkańców.

- Jeszcze w tym tygodniu na posiedzeniu rządu zostanie podjęta decyzja o tym, że droga ta będzie finansowana z budżetu centralnego, co przyspieszy jej budowę o trzy lata - ogłosił prezydent Andrzej Duda.
Według prezydenta ma to sprawić, że zakończenie całej inwestycji przyspieszy się nawet o trzy lata. Przypomnijmy, że pozostałe odcinki - od Gdyni do Strzebielina - już powstają. Ich zakończenie planowane jest w 2021 roku. Wtedy trasa ma być już przejezdna, ale prace wykończeniowe będą jeszcze trwać do 2022 roku.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielki Kack,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Opinie (349) ponad 20 zablokowanych

  • Droga Kaszubska to droga dla Platformersów którzy się wybudowali za Gdynią - Rząd im buduje drogę a oni krzyczą i awantury sieją

    • 3 1

  • drogi

    Kto jeszcze wierzy Dudzie?

    • 6 3

  • brawo Panie Prezydencie, brawo .

    ta trasa ułatwi bardzo dużo.

    • 0 7

  • Na Prezydenta Dude można liczyć to fakt.

    • 0 6

  • oby tak dalej.

    • 3 1

  • tylko Trzaskowski zapewni nam zadymy i awantury już się nie mogę doczekać kiedy on zostanie prezydentem

    • 4 3

  • typowa

    kiełbasa wyborcza. Przetargi na odcinki Koszalin Słupsk , druga jezdnia obwodnicy Słupska i Słupsk Lębork były już ogłoszone w roku 2015 i zostały przez obecną ekipę odwołane . To samo dotyczyło obwodnicy metropolitalnej . Potem wymyślili budowę w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego , gdzie jak wskazuje praktyka, jeszcze żadnej drogi nie zbudowano . W systemie ppp zbudowano tylko A 1 z Rusocina do Torunia i A 2 z Konina do granicy niemieckiej. Wszystkie te kontrakty były jednak związane z wcześniej udzielonymi koncesjami dla operatorów prywatnych i gwarancją Skarbu Państwa wypłacalności tych przedsięwzięć. Poza tym wiąże się to również z pobieraniem odcinkowych opłat za przejazd tymi autostradami. Opłaty spłacają bowiem inwestycje i kredyty bankowe zaciągniete na ich budowę. W przypadku dróg ekspresowych nei ma poboru odcinkowego , zaś projekty w ogóle nie przewidują poboru opłat. Jest tylko Via Toll ale tylko dal pojazdów powyżej 3,5 tony tak jak na wszystkich drogach krajowych . Zatem nie ma możliwości są opłaty takiej drogi po jej wybudowaniu w celu spłaty zaciągniętych kredytów. Inwestor prywatny zaś nie będzie się ładował w budowę drogi o tak długim okresie zwrotu zainwestowanego kapitału 0k. 20 lat Nawet nie chcą budować na wynajem , gdzie stopa zwrotu to ok. 10 lat, a co dopiero dłuższa. Jeszcze niedawno mówiło się, że tak formuła dla części S 6 jest konieczna z uwagi na brak środków w budżecie i co nagle środki się znalazły i to w dobie spowolnienia gospodarczego. To dlaczego ich nie było wcześniej? Dlatego uważam, że to typowa ściema. Jak nie wygra Duda to na pewno znowu kasy nie będzie dla znienawidzonego przez rządzącą partię Gdańska i połaczeń z nim.

    • 6 1

  • Wyberzcie Trzaskowskiego (1)

    To wam tę budowe powstrzyma i drzewa zasadzi

    • 7 0

    • jestem za

      • 0 0

  • dobrze zawinieta

    kielbasa wyborcza..w grube banknoty

    • 4 0

  • Matecznik?

    Lębork broni dobrego imienia Wyrzeża! Nie wstyd wam mieszkańcy Trójmiasta?

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane