• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: pierwszy odcinek ma pozwolenie na użytkowanie

Maciej Korolczuk
9 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Odcinek między Luzinem a Szemudem otrzymał już zgodę na użytkowanie. Ale na pierwszych kierowców musi jeszcze trochę poczekać. Odcinek między Luzinem a Szemudem otrzymał już zgodę na użytkowanie. Ale na pierwszych kierowców musi jeszcze trochę poczekać.

Budowa Trasy Kaszubskiej wchodzi na ostatnią prostą. Jest już pozwolenie na użytkowanie pierwszego odcinka trasy między Luzinem i Szemudem. Jednak zanim skorzystają z niego pierwsi kierowcy, konieczne jest też zapewnienie przejezdności na dwóch pozostałych odcinkach. Drogowcy unikają podawania oficjalnych terminów i zastrzegają, że mogą one ulec zmianie ze względu na problem z odpływem pracowników z Ukrainy i Białorusi.



Sieć dróg ekspresowych na Pomorzu jest:

Trasa Kaszubska to najbardziej oczekiwana przez kierowców droga na Pomorzu, od czasu otwarcia S7 między Gdańskiem i Elblągiem.

Budowa 42-kilometrowej trasy między Gdynią a drogą krajową nr 6 trwa od marca 2019 roku i kosztuje 2 mld zł (prawie połowa tej kwoty pochodzi ze środków unijnych).

Pierwotnie jej przejezdność miała być zapewniona jeszcze przed końcem 2021 r., ale terminu nie udało się utrzymać.

Pierwszy odcinek ma już pozwolenie na użytkowanie



Ale drogowcy mają dobre wieści - właśnie otrzymali z nadzoru budowlanego pozwolenie na użytkowanie pierwszego - środkowego odcinka trasy S6 między Luzinem a Szemudem. Niestety, kierowcy muszą jeszcze poczekać z wjazdem na ten fragment.

Z dwóch powodów: pierwszy to konieczność usunięcia wad i usterek, jakie pojawiły się kilka tygodni temu, gdy padające deszcze uszkodziły skarpy na nowej ekspresówce.

Drugi to konieczność otrzymania analogicznych zgód na pierwszym i trzecim odcinku, by kierowcy mogli w ogóle tam wjechać i wyjechać. A to jeszcze trochę potrwa.

Planowane otwarcie poszczególnych odcinków Trasy Kaszubskiej. Planowane otwarcie poszczególnych odcinków Trasy Kaszubskiej.
- Drogą będzie można pojechać, kiedy będzie to możliwe na wszystkich trzech odcinkach, tylko wtedy ma to sens - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA. - Obecnie od 15 grudnia ubiegłego roku do połowy marca trwa tzw. przerwa zimowa, kiedy teoretycznie nie są prowadzone prace budowlane. Oczywiście są one kontynuowane w ograniczonym zakresie, który jest uzależniony od warunków atmosferycznych i od zapewnienia odpowiednich reżimów technologicznych. Obecnie są to przede wszystkim prace przy obiektach mostowych, a na odcinku między Chwaszczynem a Gdynią także przy budowie oświetlenia, instalacji sanitarnej i deszczowej. Budowany jest też kanał technologiczny.
Prace toczą się też na samej obwodnicy Trójmiasta. W tym tygodniu, w ciągu kilku nocy, w godzinach 21-6, na wysokości ul. Nowowiczlińskiej, ekspresówka będzie zwężona do jednego pasa ruchu. Przyczyną zmiany organizacji ruchu i ewentualnych - chwilowych utrudnień - są prace związane z ustawianiem belek na nowym wiadukcie nad obwodnicą.

  • W tygodniu w godzinach nocnych możliwe są utrudnienia na obwodnicy na węźle Kack, gdzie ustawiane są belki na nowym wiadukcie.
  • A tak nowy wiadukt wygląda z góry.

Kiedy nastąpi otwarcie Trasy Kaszubskiej?



W podawaniu oficjalnych dat otwarcia Trasy Kaszubskiej drogowcy są powściągliwi, ale mówią, że to już ostatnia prosta na budowie. Niestety, wojna na Ukrainie sprawiła, że wykonawcy borykają się z niedoborem pracowników ze Wschodu, co może mieć wpływ na ostateczny termin oddania trasy do użytku.

- Spodziewamy się, że z początkiem wiosny i poprawą warunków atmosferycznych front robót budowlanych będzie szerszy, rozpoczną się także prace bitumiczne. Należy też zauważyć, że wykonawcy sygnalizują pojawiające się problemy z odpływem pracowników z Ukrainy i Białorusi. Trudno w tej chwili powiedzieć, kiedy droga zostanie udostępniona dla ruchu samochodowego. Zależy nam na tym, by było to jak najszybciej. W związku z tym staramy się mobilizować wykonawców tym zakresie - dodaje Michalski.

Miejsca

Opinie (211) ponad 10 zablokowanych

  • ironia losu jak z 5-6 lat temu miałem własne dobre auto i dobre zarobki

    to nie było dróg, teraz są coraz lepsze drogi a mnie nie stać na atuo i paliwo po 7 pln :P

    • 6 1

  • Trzeba bylo zlecic budowe firmie z niemiec,to trasa bylaby juz dawno otwarta. (1)

    No i nie wymagalaby remontu po roku uzytkowania.

    • 6 1

    • Tylko, że te firmy nawet do nas z ofertami się nie zgłaszają. Ze swoimi stawkami nikt ich nie wybierze. Są droższe od naszych najdroższych a u nas wygrywa najtańsza. I mamy właśnie to co mamy.

      • 0 0

  • (3)

    Czy orientuje się może ktoś, czy jest już przejezdna droga z Koleczkowa do Kielna?

    • 3 0

    • (1)

      Przejedz się a sam zobaczysz - na łatwiznę idziesz?

      • 0 0

      • Pytam bo już za rogiem widać sezon rowerowy a to jest istotny fragment ulubionej pętli. Samochodem nie mam żadnego interesu ani ochoty żeby się zapuszczać w te tereny.

        • 0 0

    • Powinna byc, ciezarowki z piachem jezdzily

      • 0 0

  • Wezeł Kack i odcinek do Chwaszczyna jest tak rozgrzebany,

    że w głowie się nie mieści. Tu jest największy problem, a oni się cieszą, że pojedziemy trasą w okolicy Bożegopola....Litości.

    • 11 0

  • świetnie będą większe korki w mieście (15)

    Mieszkańcy Kacku czy też Karwin ucieszą się widząc więcej aut podążających do centrum miasta

    • 21 92

    • wyjasnij (9)

      Nie rozumiem tej logiki. Ludzie nie robią sobie wycieczek do miasta tylko dlatego, że droga jest nowa. Ci co muszą chcą jechać i tak by jechali. Lepiej żeby ten kompletnie niefunkcjonalny stary węzeł zaprojektowany chyba na 20% obecnego ruchu został? I się korkował regularnie? Wyjaśnij, bo chyba za głupi jestem.

      • 18 6

      • (4)

        To proste. Jeśli oddajesz nową drogę do użytku to zachęca się kierowców by nią przejechali. Owszem ci co jeździli wcześniej dalej będą z niej korzystali ale dołączy do nich grupa wcześniejszych sceptyków. Mieli oni dylemat między koleją a autem. Po otwarciu ekspresówki wątpliwości znikną

        • 6 22

        • ściągnij buty, bo zachęcają cię do chodzenia.. (2)

          • 14 1

          • jak cisną, to nie.

            • 0 0

          • poczytaj sobie prawo Lewisa-Mogridge'a może zrozumiesz o czym mowa

            • 1 2

        • no tak, bo jeżdzący trasa kaszubską, to nic tylko do gdyni chca jechać, bo to droga punkt-punkt, a nie przelotowa....... Tak czysto statystycznie, więcej ludzi nią pojedzie do Gdańska a nie Gdyni i nie przez Karwiny

          • 0 0

      • Nie było tunelu w Gdańsku to nie było tam samochodów (2)

        Tunel powstał i jest tam pełno samochodów (ponad 25tys przejazdów), a przez centrum wcale mniej nie przejeżdża.

        • 2 17

        • Centrum kiedyś permanentnie stało, teraz przynajmniej się porusza pomimo budowy i**otycznych przejść dla pieszych.

          • 20 4

        • Einstein

          Klękam przed tobą mistrzu i proszę i jeszcze więcej twoich mądrości

          • 1 0

      • to wyjaśnił już Lewis-Mogridge i nawet powstało jego twierdzenie

        • 0 2

    • Jo jo do riwiery

      • 3 0

    • Mówi się Kacka a nie Kacku (1)

      Słoiku jeden.

      • 9 2

      • Bydoszczu

        "autorytet" podał

        • 2 1

    • to niech się na wieś wyprowadzą

      • 0 0

    • Orzeł

      Kacku, to masz jak mało wypijesz gorzały. Chyba Pani od polskiego Ci umarła wcześnie. Co?

      • 0 1

  • Do Starogardu od A1 potrzebna szybka dwupasmówka. (1)

    • 3 0

    • Wszędzie jest potrzebna, do Kartuz, Sierakowic, Kościerzyny, Bytowa, Chojnic itd.

      • 1 0

  • Oszuści

    To dzieci projektowały .Miejsca pod s6 to woda wymyła , koparka przyjechała zasypała , przyklepała . Maluszki w piaskownicy się bawią. Ludzi oszukują .

    • 4 0

  • Zbudować trasy klasy S: Gdańsk-Miastko

    i Gdańsk-Człuchów.

    • 2 1

  • (1)

    Tylko PiS! Inni nie wybudowaliby nawet kilometra.

    • 2 5

    • Wypad stąd!

      • 0 0

  • co za bzdury mozna jeździć czy nie ? (5)

    bo jest gotowy ale jeździć nim nie można. A i tak obsuwa kilku lat. mam nadzieje ,ze odpowiednie kary umowne dla wykonawców nastapią

    • 36 46

    • można jeżdzić (2)

      tylko problem jest taki, że nigdzie się nie dojedzie, bo z jednej strony jest PORR a z drugiej Polaqua, które są w tyle

      • 3 0

      • (1)

        to po co najpierw tam budowali zamiast w Gdyni? do Chwaszczyna by otworzyli a nie pół miasta rozkopane

        • 1 4

        • Wlasnie po to. Zbudowali? Owszem, zbudowali. Gwarancja juz leci.

          • 1 0

    • a czytać artykuł umiesz ??

      • 3 0

    • O jakich karach mówisz.

      O jakich karach mówisz. Opóźnienia powstały przez zatrzymanie budowy, gdyż po odkryciu wierzchniej warstwy okazało się , że występuje konieczność badań archeologicznych

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane