• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska pod lupą urzędników od środowiska

Maciej Naskręt
1 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska. Na taki widok w ciągu planowanej Trasy Kaszubskiej będzie trzeba czekać najkrócej do 2013 r. Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska. Na taki widok w ciągu planowanej Trasy Kaszubskiej będzie trzeba czekać najkrócej do 2013 r.

Ruszyło postępowanie w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla budowy Trasy Kaszubskiej. Prawomocna decyzja otwiera drogę do uzyskania przez GDDKiA zezwolenia na realizację inwestycji. Przygotowania dokumentacji do budowy ekspresówki z Gdyni do Lęborka idą jak po grudzie.



Trasa Kaszubska będzie budowana według wariantu II (jasnozielony) i podwariantu A2 (jasnobrązowy). Trasa Kaszubska będzie budowana według wariantu II (jasnozielony) i podwariantu A2 (jasnobrązowy).
Zalotka większa. Zalotka większa.
Żagnica torfowcowa. Żagnica torfowcowa.
Pracownicy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad mogą odetchnąć. Po tym, jak przez kilka miesięcy uzupełniali dokumentację dotyczącą Trasy Kaszubskiej, na tablicy ogłoszeń Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku wreszcie ukazało się obwieszczenie o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla tej inwestycji. Taka decyzja otwiera drogę inwestorowi do uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji.

Trasa Kaszubska (droga S6) ma być największą w historii inwestycją drogową na Pomorzu. Całkowita powierzchnia placu budowy wyniesie ok. 850 ha. 69-kilometrowy odcinek z Gdyni do Słupska może kosztować ponad 4,1 mld zł. To najdroższa droga przeznaczona do budowy według Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.

Zobacz, jak zmieni się Węzeł Wielki Kack po wybudowaniu Trasy Kaszubskiej.

Nie wiadomo jednak, kiedy zakończy się postępowanie w RDOŚ.

- Termin wydania decyzji środowiskowej jest zależny od wielu czynników, m.in. jakości głównie raportu środowiskowego, tempa uzupełnień i poprawy dokumentów oraz ilości i jakości uwag zgłaszanych w procedurze udziału społecznego - tłumaczy Joanna Jarosik, Regionalny Konserwator Przyrody w Gdańsku, szef RDOŚ w Gdańsku.

W przypadku dużych i skomplikowanych inwestycji, a taka będzie budowa Trasy Kaszubskiej, procedura uzyskania decyzji środowiskowej może zająć nawet dwa lata.

Plusem jest to, że Trasa Kaszubska nie przecina obszarów chronionych programem Natura 2000. Przeprowadzenie drogi w takim terenie bardzo skomplikowałoby sytuację.

Choć droga przebiega przez tzw. obszary chronionego krajobrazu, nie wpłynie to na czas wydania decyzji. - Zakazy obowiązujące na terenie OChK nie obowiązują w stosunku do inwestycji celu publicznego - uspokaja Joanna Jarosik.

Kiedy ruszy budowa Trasy kaszubskiej?

Droga S6 przetnie konkretnie "Fragment Pradoliny Łeby i wzgórza morenowe na południe od Lęborka". - Rola tego obszaru, jako korytarza ekologicznego, zostanie zachowana dzięki przejściom dla zwierząt - zapewnia szefowa RDOŚ w Gdańsku.

Na drodze przyszłej trasy nie stoją też zagrożone gatunki kręgowców i bezkręgowców. Wyjątek mogłyby stanowić ważki żagnica torfowcowa i zalotka większa. Występują one jednak wyłącznie na trasie wariantu niebieskiego, a drogowcy zdecydowali się budować Trasę Kaszubską według przebiegu jasnozielonego.

Wariant optymistyczny zakłada, że budowa Trasy Kaszubskiej rozpocznie się w 2013 r. i potrwa do trzech lat.

Decyzja Środowiskowa - ocena oddziaływania danego przedsięwzięcia na środowisko, to postępowanie oceniające wpływ planowanego przedsięwzięcia na środowisko wraz z wpływem na zdrowie ludzi, na które składa się: weryfikacja dostarczonego przez inwestora przedsięwzięcia raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i uzyskanie wymaganych prawnie opinii i uzgodnień. W postępowaniu musi być zapewniona możliwość udziału społeczeństwa.

Miejsca

Opinie (98) 4 zablokowane

  • pitol.enmie głupot : "pod lupą " SŁOWA DLA DEBILI.

    jeden drugiemu daje w łapę w tej stolicy korupcyjnej i się śmieją razem z tego śmiesznego kraju ogromnych złodziejskich możliwości przy kolacji na wyspach kanaryjskich.

    • 2 4

  • kaszubska (2)

    tylko c 2 ma sens

    • 1 3

    • (1)

      W = m c 2

      • 0 0

      • Nie W tylko E

        • 0 0

  • PAWEL

    BUDOWAC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 4 0

  • (1)

    Nadal nie rozumiem jak można preferować trasę przelotową przez sypialnie Gdyni (Koleczkowo, Bojano), które są już w tej chwili prawie częścią miasta. Za 10-15 lat okaże się, ze trzeba znowu robić następną obwodnicę do trasy kaszubskiej. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest południowy wariant przebiegu trasy, omijający zagęszczone obszary zabudowy i łączący się z obwodnica za Gdańskiem i mający kilka zjazdów umożliwiających dotarcie do Gdyni i Gdańska.

    • 2 6

    • bo projektanci to idioci idący na łatwiznę pewnie najłatwiej jest zrobić z miejskiej ulicy Chwaszczyńskiej drogę ekspresową wyłączyć ją dla ruchu lokalnego i pojazdów niesamochodowych niż pomyśleć o odsunięciu tej drogi od terenów zamieszkanych tak jak się da przebieg tej obwodnicy jak i planowanej na następne dekady obwodnicy metropolitalnej to inżynieryjna karykatura nie wiem jak można się zgadzać na odcinanie Chwaszczyna od Gdyni dla ruchu lokalnego jak można budować obwodnice nie myśląc o drogach lokalnych

      • 0 2

  • Aż żal czytać wasze komentarze...

    Plujecie się że tak długo to trwa, że żaby są ważniejsze od człowieka itd. Tak to jest gdy drogi sie buduje przez lasy i parki. Nikt nie chce mieć drogi pod domem a każdy chce z niej kożystać. Najlepiej wykarczować hektary lasu pozabijać co sie da. Tylko że potem jak na złość człowiekowi, czeka sie na decyzje środowiskową z 5 lat. Ale nic dziwnego gdy droga biegnie prawie non stop przez las. Sami jesteście sobie winni

    • 7 1

  • ważki żagnica torfowcowa i zalotka większa...??? (1)

    CO TO JEST??? ŻART???

    • 2 2

    • jak dla mnie ważniejsze jest uprzykrzanie życia mieszkańcom Gdyni,cały ruch na Chwaszczyno przewędruje na Rdestową dlaczego władze Gdyni nic z tym nie robią?

      • 0 1

  • Oby nigdy

    Te pieniądze powinny iść na kolej.

    • 3 4

  • A OPAT???????????????

    A co dalej z opatem?? Po wyborach temat ucichł!!!!

    • 2 2

  • A OPAT i tak nie będzie

    bo Gdynia buduje lądowisko w Kosakowie.

    • 1 4

  • Tak, szybko proszę przeprosić ważki żagnica torfowcowa i zalotke większą,

    maszyny na bazę i budować wariant GZA 16 czyli wzdłuż wybrzeża Bałtyku cały czas prosto.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane