- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (504 opinie)
- 2 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (91 opinii)
- 3 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (44 opinie)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (78 opinii)
- 5 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (360 opinii)
- 6 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
Trasa Kaszubska pod lupą urzędników od środowiska
Ruszyło postępowanie w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla budowy Trasy Kaszubskiej. Prawomocna decyzja otwiera drogę do uzyskania przez GDDKiA zezwolenia na realizację inwestycji. Przygotowania dokumentacji do budowy ekspresówki z Gdyni do Lęborka idą jak po grudzie.
Trasa Kaszubska (droga S6) ma być największą w historii inwestycją drogową na Pomorzu. Całkowita powierzchnia placu budowy wyniesie ok. 850 ha. 69-kilometrowy odcinek z Gdyni do Słupska może kosztować ponad 4,1 mld zł. To najdroższa droga przeznaczona do budowy według Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.
Zobacz, jak zmieni się Węzeł Wielki Kack po wybudowaniu Trasy Kaszubskiej.
Nie wiadomo jednak, kiedy zakończy się postępowanie w RDOŚ.
- Termin wydania decyzji środowiskowej jest zależny od wielu czynników, m.in. jakości głównie raportu środowiskowego, tempa uzupełnień i poprawy dokumentów oraz ilości i jakości uwag zgłaszanych w procedurze udziału społecznego - tłumaczy Joanna Jarosik, Regionalny Konserwator Przyrody w Gdańsku, szef RDOŚ w Gdańsku.
W przypadku dużych i skomplikowanych inwestycji, a taka będzie budowa Trasy Kaszubskiej, procedura uzyskania decyzji środowiskowej może zająć nawet dwa lata.
Plusem jest to, że Trasa Kaszubska nie przecina obszarów chronionych programem Natura 2000. Przeprowadzenie drogi w takim terenie bardzo skomplikowałoby sytuację.
Choć droga przebiega przez tzw. obszary chronionego krajobrazu, nie wpłynie to na czas wydania decyzji. - Zakazy obowiązujące na terenie OChK nie obowiązują w stosunku do inwestycji celu publicznego - uspokaja Joanna Jarosik.
Na drodze przyszłej trasy nie stoją też zagrożone gatunki kręgowców i bezkręgowców. Wyjątek mogłyby stanowić ważki żagnica torfowcowa i zalotka większa. Występują one jednak wyłącznie na trasie wariantu niebieskiego, a drogowcy zdecydowali się budować Trasę Kaszubską według przebiegu jasnozielonego.
Wariant optymistyczny zakłada, że budowa Trasy Kaszubskiej rozpocznie się w 2013 r. i potrwa do trzech lat.
Miejsca
Opinie (98) 4 zablokowane
-
2012-02-01 12:18
pitol.enmie głupot : "pod lupą " SŁOWA DLA DEBILI.
jeden drugiemu daje w łapę w tej stolicy korupcyjnej i się śmieją razem z tego śmiesznego kraju ogromnych złodziejskich możliwości przy kolacji na wyspach kanaryjskich.
- 2 4
-
2012-02-01 13:13
kaszubska (2)
tylko c 2 ma sens
- 1 3
-
2012-02-01 16:02
(1)
W = m c 2
- 0 0
-
2012-02-01 16:03
Nie W tylko E
- 0 0
-
2012-02-01 13:14
PAWEL
BUDOWAC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 4 0
-
2012-02-01 13:28
(1)
Nadal nie rozumiem jak można preferować trasę przelotową przez sypialnie Gdyni (Koleczkowo, Bojano), które są już w tej chwili prawie częścią miasta. Za 10-15 lat okaże się, ze trzeba znowu robić następną obwodnicę do trasy kaszubskiej. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest południowy wariant przebiegu trasy, omijający zagęszczone obszary zabudowy i łączący się z obwodnica za Gdańskiem i mający kilka zjazdów umożliwiających dotarcie do Gdyni i Gdańska.
- 2 6
-
2012-02-01 17:19
bo projektanci to idioci idący na łatwiznę pewnie najłatwiej jest zrobić z miejskiej ulicy Chwaszczyńskiej drogę ekspresową wyłączyć ją dla ruchu lokalnego i pojazdów niesamochodowych niż pomyśleć o odsunięciu tej drogi od terenów zamieszkanych tak jak się da przebieg tej obwodnicy jak i planowanej na następne dekady obwodnicy metropolitalnej to inżynieryjna karykatura nie wiem jak można się zgadzać na odcinanie Chwaszczyna od Gdyni dla ruchu lokalnego jak można budować obwodnice nie myśląc o drogach lokalnych
- 0 2
-
2012-02-01 13:50
Aż żal czytać wasze komentarze...
Plujecie się że tak długo to trwa, że żaby są ważniejsze od człowieka itd. Tak to jest gdy drogi sie buduje przez lasy i parki. Nikt nie chce mieć drogi pod domem a każdy chce z niej kożystać. Najlepiej wykarczować hektary lasu pozabijać co sie da. Tylko że potem jak na złość człowiekowi, czeka sie na decyzje środowiskową z 5 lat. Ale nic dziwnego gdy droga biegnie prawie non stop przez las. Sami jesteście sobie winni
- 7 1
-
2012-02-01 13:55
ważki żagnica torfowcowa i zalotka większa...??? (1)
CO TO JEST??? ŻART???
- 2 2
-
2012-02-01 17:15
jak dla mnie ważniejsze jest uprzykrzanie życia mieszkańcom Gdyni,cały ruch na Chwaszczyno przewędruje na Rdestową dlaczego władze Gdyni nic z tym nie robią?
- 0 1
-
2012-02-01 14:49
Oby nigdy
Te pieniądze powinny iść na kolej.
- 3 4
-
2012-02-01 17:00
A OPAT???????????????
A co dalej z opatem?? Po wyborach temat ucichł!!!!
- 2 2
-
2012-02-01 17:43
A OPAT i tak nie będzie
bo Gdynia buduje lądowisko w Kosakowie.
- 1 4
-
2012-02-01 19:19
Tak, szybko proszę przeprosić ważki żagnica torfowcowa i zalotke większą,
maszyny na bazę i budować wariant GZA 16 czyli wzdłuż wybrzeża Bałtyku cały czas prosto.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.