- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (516 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (195 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (86 opinii)
- 4 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (149 opinii)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (97 opinii)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (72 opinie)
Trasą Kaszubską pojedziemy jeszcze w tym roku?
Jeszcze w tym roku pierwsi kierowcy mają pojechać pierwszymi odcinkami Trasy Kaszubskiej z Gdyni do Strzebielina. Drogowcy planują zapewnić przejezdność tego odcinka do połowy grudnia. Cała 42-kilometrowa trasa będzie gotowa w sierpniu 2022 r. Plac budowy odwiedziliśmy z naszą kamerą.
Opóźnienia przy wydanych pozwoleniach i przedłużające się prace archeologiczne sprawiły jednak, że budowa złapała roczne opóźnienie.
Dla mieszkańców Trójmiasta najbardziej widoczne są efekty (oraz odczuwalne utrudnienia) w rejonie węzła Wielki Kack, gdzie Trasa Kaszubska będzie "wpinać się" w trasę S6.
Ale równie intensywne prace toczą się także na kaszubskich odcinkach, które odwiedziliśmy z naszą kamerą.
Przejezdność jeszcze w tym roku
Jak mówi nam Piotr Żłobiński, inżynier kontraktu Lafrentz Polska, drogowcy chcieliby zapewnić przejezdność pierwszych odcinków TK jeszcze w tym roku. Miałoby to nastąpić przed zimową przerwą technologiczną w połowie grudnia.
- Jednak aby w ogóle miało to sens, musi zostać zachowana ciągłość poszczególnych odcinków. Zakładamy puszczenie ruchu między Gdynią a węzłem Strzebielino, przez obecnie funkcjonującą drogę wojewódzką i dalej w kierunku drogi krajowej nr 6 - mówi Żłobiński.
Rewolucja na miarę S7 z Gdańska do Elbląga
Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, dodaje, że częściowe oddanie do użytku trasy jeszcze w tym roku jest możliwe i na pewno znacząco skróci czas podróży na zachód województwa pomorskiego. Odciąży też gdyński odcinek obwodnicy oraz krajową "6" w kierunku Półwyspu Helskiego.
- Nie możemy niczego obiecać, ale zrobimy wszystko, by tak się stało - mówi Piotr Michalski. - Wówczas kierowcy pojechaliby z Gdyni przez Chwaszczyno, Szemud i Luzino aż do węzła w Strzebielinie. To nie tylko znacząco wpłynie na komfort podróżowania po naszym województwie, ale też poprawi bezpieczeństwo i skróci czasu dojazdu w kierunku Lęborka. Dziś, aby z Gdyni dojechać w okolice Bożegopola, potrzebujemy 60-75 min. Po otwarciu Trasy Kaszubskiej ten czas znacząco się skróci: do ok. 25 min. Tę rewolucję można porównać chyba tylko do zmiany, jaka nastąpiła po otwarciu trasy S7 między Gdańskiem a Elblągiem.
Widowiskowa estakada w Milwinie
Najbardziej widowiskowym obiektem na całej trasie jest bez wątpienia 31-metrowa estakada nad leśną doliną w okolicy Milwina. To ponad 200-metrowy trójprzęsłowy obiekt mostowy, budowany metodą nawisową, czyli łączenia poszczególnych segmentów mostu bez konieczności budowania rusztowania. Obecnie trwają przygotowania estakady do asfaltowania. Nawierzchnia bitumiczna na pierwszej nitce pojawi się już sierpniu, a na drugiej - miesiąc później.
Budowa 42-kilometrowej ekspresówki trwa od początku 2020 r. i zakończy się w sierpniu 2022 r.
Opinie (290) 3 zablokowane
-
2021-07-27 15:30
Niszczenie przyrody i nic więcej
- 0 4
-
2021-07-27 16:38
A tramwaj pan widzisz ?
PiS zbudował połowę dk 222 A dalej poczekamy na Von Tuska
- 1 0
-
2021-07-27 22:15
Swój
Jasne stekajcie będzie Tusk to zobaczycie co wam pajac wybuduje bo Nowak ma zarzuty a ten głupoty gada jak nawiedzony lis kto mu płaci za takie bzdury?????
- 1 2
-
2021-07-28 14:20
znaleźli stare gacie po hitlorowcach że się tak podniecali
- 0 0
-
2021-07-28 14:21
budujcie 4 pasy nowej obwodnicy nie p............. kotka za pomocą młotka rysować budować użytkować
- 0 0
-
2021-07-28 19:50
Osowa - Chwaszczyno
Do pełni szczęścia powinien powstać jeszcze odcinek Osowa - Chwaszczyno bo aż się prosi jak się patrzy na mapkę trasy, że brakuje dolnej odnogi.
- 2 0
-
2021-07-28 20:39
Do wszystkich antypisowców.
bojkotujemy drogi wybudowane za pisu. nie jedziemy drogami kaczyńskiego i morawieckiego.
- 0 2
-
2021-07-28 21:56
218
Ta trasa powinna przebiegać (dużo taniej ) zmodernizowaną 218 do Wejherowa i dalej do pełnego morza czyli do Karwi. Umożliwiłoby to w Karwi zjazd na półwysep i w drugą stronę na Dębki. Realnie odciążając Rumię i Redę . Dając rozsądny , krótki dojazd do pełnego morza. Natomiast z Wejherowa należało budować potężna A 6 do Szczecina . A 1 musi bezkolizyjnie być doprowadzona do pełnego , otwartego morza najtaniej do Karwi. Przebieg trasy kaszubskiej do Strzebielina poprzez okolice 224 jest najdelikatniej nie trafiony i nie. rozwiąże korków Rumi , Redy itp Piszę o tym już 10 lat ale zrobiono tak jak zrobiono.
- 1 1
-
2021-07-29 10:45
Szybko
Robić Straszyn Żukowo
- 0 0
-
2021-07-29 10:52
Tylko
Sie cieszyć ,że jesteśmy w unji bo do dziś w gumowcach po polu furmanka tą trasę by się robiło
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.