• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: ruch obwodnicą już po wiaduktach. Od 5 września kolejne zmiany

Patsz
29 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Nowa organizacja ruchu na obwodnicy w rejonie węzła Wielki Kack.

Od poniedziałku kierowcy jadący od strony Szczecina w stronę Gdańska jadą w okolicach budowanej Trasy Kaszubskiej zasadniczą i docelową jezdnią obwodnicy po dwóch wiaduktachMapka. Nawierzchnia jezdni nie jest jeszcze wyrównana, stąd ograniczenie prędkości. Kolejne zmiany GDDKiA zapowiada na 5 września.



Czy obawiasz się utrudnień w nowym roku szkolnym w okolicach Trasy Kaszubskiej?

Kierowcy z pewnością zauważyli, że na odcinku obwodnicy przy Trasie Kaszubskiej od poniedziałku zmieniła się organizacja ruchu. Od strony Szczecina do Gdańska jedzie się już docelową jezdnią po obwodnicy, a więc dwoma wiaduktami na wprost, a nie jak do tej pory jedniami zjazdowymi z pominięciem wiaduktów.

Ze Szczecina do Gdańska po docelowej jezdni na obwodnicy



- Dotychczasowa jezdnia zbiorczo-rozprowadzająca kieruje już pojazdy wyłącznie do zjazdu na ul. Nowowiczlińską oraz w kierunku Chwaszczyna (tak jak będzie to docelowo) - informują przedstawiciele GDDKiA w Gdańsku.
Niektórych zdziwić może uskok, jaki kierowcy "zaliczają" na łączeniu z wiaduktem. Urzędnicy odpowiadają, że droga jeszcze nie jest na tym odcinku skończona i zalecają stosowanie się do ograniczeń prędkości.

Trasa Kaszubska: kolejne zmiany w ruchu od 5 września



Kolejnych zmian należy się spodziewać ok. 5 września, a więc w przyszły poniedziałek. Na razie nie są znane dokładne daty, bo - jak mówią przedstawiciele GDDKiA - wiele zależy od pogody.

Informacje w tym zakresie powinny pojawić się w tym tygodniu.

Przypomnijmy:

  • Trasa Kaszubska to najbardziej oczekiwana przez kierowców droga na Pomorzu od czasu otwarcia S7 między Gdańskiem i Elblągiem.
  • Budowa 42-kilometrowej trasy między Gdynią a drogą krajową nr 6 trwa od marca 2019 r. i będzie kosztować co najmniej 1,5 mld zł (prawie połowa pochodzi z UE).
  • Pierwotnie miała być przejezdna przed końcem 2021 r., ale terminu nie udało się dotrzymać
  • Jako powód wskazywano pandemię oraz odkrycia archeologiczne, które wstrzymały prace
  • Także terminu czerwcowego nie udało się dotrzymać, prace nadal trwają
  • Gotowy jest drugi odcinek między Szemudem i Luzinem
  • Ostatnio podawany termin to końcówka października


Trasa Kaszubska po ulewach



Kilka dni temu pytaliśmy urzędników: jak wygląda Trasa Kaszubska po sierpniowych ulewach, które nawiedziły Trójmiasto? Przedstawiciele GDDKiA odpowiadali, że skutki burz to zamulone rowy drogowe i melioracyjne, studzienki, wyrwy w skarpach oraz zniszczone konstrukcje nawierzchni na skrzyżowaniu Chwaszczyńskiej z Nowowiczlińską.

- Nie mamy sygnałów, że może to spowodować opóźnienia w pracach - mówili przedstawiciele GDDKiA.
Trasa Kaszubska po ulewach: zamulenia i wyrwy Trasa Kaszubska po ulewach: zamulenia i wyrwy

Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno-Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, 2 przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym 2 mosty i 2 estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Patsz

Miejsca

Opinie (142) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Trasa Kaszubska. Jedziemy nowym wiaduktem w stronę Gdańska

    Bo tam jeszcze wszedzie nie ma ścieralnej

    • 20 3

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Trasa Kaszubska. Jedziemy nowym wiaduktem w stronę Gdańska

    Otwarto wiadukty na obwodnicy w stronę Gdanska . (1)

    W tytule kryje się zaproszenie by korzystać z tych otwartych wiaduktów . Problem polega na tym że zostały tak pokazane że mogą to być wiadukty pod Lublinem , Krakowem czy w okolicach Poznania .

    • 22 42

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Trasa Kaszubska. Jedziemy nowym wiaduktem w stronę Gdańska

    No i fajnie. To teraz kierowczyki weypad z centrów miast i z chodników i trawników -- na obwodnicę. (5)

    Tam sobie palcie gumę.

    • 18 62

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Trasa Kaszubska. Jedziemy nowym wiaduktem w stronę Gdańska

    Opinia wyróżniona

    suuuuuperr!

    • 12 7

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Trasa Kaszubska. Jedziemy nowym wiaduktem w stronę Gdańska

    piękny kant na łączeniu nowego asfaltu ze starym no poprostu perfekcja, nawet na kamerze widać moment walnięcia (8)

    robota odje...na perfekcyjnie, chciałbym aby wykonawca tak z 5 razy mordą w ten kant zarył, moze by się nauczył robić tak jak się powinno to ribić. Jeśli chcecie mi powiedzieć, ze jeszcze nie jest to skonczone to odpowiadam, powinno, a jeśli nie jest to nie otwierać bubla

    • 68 27

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Trasa Kaszubska. Jedziemy nowym wiaduktem w stronę Gdańska

      Ta budowa to jeden wielki bubel. Ciekawa jestem, ile samochodów zostało uszkodzonych podczas jazdy po tych wykopkach przez tyle lat, co się z tym bawią. Skręt z głównej pod antenę z powodzeniem mógłby robić jako tor przeszkód - mogli już zostawić Nową Rdestową, bo jest jeszcze większa tragedia niż była.

      • 18 8

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Trasa Kaszubska. Jedziemy nowym wiaduktem w stronę Gdańska

      A jechałeś zgodnie z ograniczeniem do 50 km/h? Czy z predkością kwalifikującą się do zabrania prawy jazdy ponad 100 km/h?

      Ja to się dziwię nie temu, że jest to plac budowy i trzeba utrzymywać ruch. Tylko, że nie ma służb co by kary naliczały takim piratom drogowym.

      • 19 14

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Trasa Kaszubska. Jedziemy nowym wiaduktem w stronę Gdańska

      Jesteś pewien że to połączenie dwóch odcinków ścieralnej? (4)

      Bo mi się nie wydaje

      • 11 1

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Trasa Kaszubska. Jedziemy nowym wiaduktem w stronę Gdańska

        mam gdzies czy połączone są warstwy docelowe czy moze piach z kamieniami (3)

        droga oddana do jazdy powinna być zdatna do uzytku, Jesli nie jest to nie powinna byc otwierana. Nawet jak położą scieralną to i tak pozostanie kant, patrz wszystkie studzienki, wiadukty i inne łączenia, praktycznie nigdy nie da sie po tym przejachać bez ostrego rąbni..cia

        • 14 4

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Trasa Kaszubska. Jedziemy nowym wiaduktem w stronę Gdańska

      Gimbusie, wystarczy przeczytać artykuł a nie tylko filmik oglądać. Chyba czytać już potrafisz?

      • 7 1

  • Ee tam w luzinie nie czekają na otwarcie. Już jeżdżą

    • 17 3

  • (3)

    Grzebią się z tym niemiłosiernie ale to pewnie przez brak pracowników którym trzeba zapłacić trochu więcej niż minimalna.

    • 31 5

    • Tam pracują raczej bezdomne puchatkiz rodos. (1)

      Ahahahaha.

      • 2 1

      • A gdzie spią

        • 1 0

    • pis grzebie sie z tym niemilosiernie

      • 3 3

  • Beton technologicznych (2)

    Podobno winę za opóźnienie winią na beton technologicznych. W w tym prawdy?

    • 0 17

    • A teraz skup się (1)

      I spróbuj to napisać po polsku.

      • 15 0

      • Będzie trudno. Po trzech latach nauki w siódmej klasie.

        Pisanie jeszcze nie wychodzi dobrze ale liczenie jeszcze gorzej.

        • 4 0

  • Ciekawe ile to jeszcze potrwa, nie widać jakoś ciśnienia u wykonawcy by to szybko zakończyć - mało się dzieje na placu budowy. (4)

    widać nie ma kar umownych

    • 60 10

    • Jest ciśnienie i wykonawca ma już ponad 10 baniek kary naliczone. (1)

      Nie ma ekip, wytwórnie bitumiczne nie wydalają plus kilka innych czynników.

      • 3 2

      • Wracałem ostatnio ze Słupska

        Z drugiej strony tej trasy już wszystko gotowe.
        Węzeł Boże Pole został już uruchomimy i DK 6, została tam już skierowana, jest oznaczenie pionowe i poziome. Co prawda z węzła jest możliwość zjazdu tylko na DK6 bo Na S6 stoją zakazy ale tam już czekają na zakończenie prac na innych odcinkach. Podobno październik maja otwierać

        • 4 0

    • (1)

      inwestorowi czyli pis nie zalezy, prxeciez to na pomorzu

      • 1 3

      • Ja bym tu w ogóle nie łączył polityki. Akurat w temacie tej inwestycji czy PiS czy ktokolwiek inny, to jej przebieg zależy od

        • 0 0

  • (3)

    "zalecają stosowanie się do ograniczeń prędkości"? co za badziewny kraj

    • 18 16

    • Badziewiaku. Po to są ograniczenia, żebyś (2)

      się do nich stosował.

      • 10 5

      • Zgadza się, dlatego słowo "zalecają" jest tu nieadekwatne.

        • 12 0

      • Po co remontować

        jak można ograniczenia wstawiać

        • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane