• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: sprawdzamy postęp prac

Patryk Szczerba
6 lipca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 

Trasa Kaszubska: postępy na budowie na początku lipca 2021

Trwa budowa 41-kilometrowego odcinka Trasy Kaszubskiej na odcinku Gdynia-Boże Pole. Droga według pierwotnego harmonogramu miała być gotowa w 2021 r., ale pewne jest, że trasą kierowcy pojadą najwcześniej dopiero w 2022 r.



Śledzisz postępy przy budowie Trasy Kaszubskiej?

Budowa S6 Trasy Kaszubskiej na wszystkich trzech odcinkach od Bożegopola do Gdyni trwa.

Trasę ze względu na długość podzielono na trzy odcinki realizacyjne: Bożepole Wielkie-Luzino, Luzino-Szemud oraz Szemud-Gdynia.

Prace na Trasie Kaszubskiej są już zaawansowane. Obecnie kontynuowane jest wykonywanie konstrukcji dróg i nawierzchni bitumicznych.

Betonowanie wiaduktu wzdłuż Lipowej. Film z kwietnia.



Budowa obwodnicy Trójmiasta: poszerzanie głównych jezdni



Podczas dwukrotnych zwężeń obwodnicy Trójmiasta w maju i czerwcu na węźle Gdynia Wielki Kack poszerzono główne jezdnie.

- Wszystko po to, by na nowych jezdniach były docelowo po trzy pasy ruchu i pasy awaryjnego postoju. Na nowych obiektach (od strony Karwin i Chwaszczyna) na tym węźle została wykonywana nawierzchnia z asfaltu lanego. Między innymi dzięki temu działaniu na przełomie lipca i sierpnia tego roku zostanie na nie przełożony ruch z obwodnicy Trójmiasta - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wyburzenia starych obiektów latem



To z kolei umożliwi wyburzenie starych obiektów nad Chwaszczyńską i budowę nowych, szerszych uwzględniających trzy pasy ruchu.

- Ze względu na silnie zurbanizowany teren w okolicach Gdyni i wynikający stąd obecność wielu instalacji technicznych w dalszym ciągu kontynuowane są przebudowy oraz przepięcia sieci uzbrojenia podziemnego - dodaje Michalski.
Do tego ostatnio budującym trasę nie sprzyja pogoda. Zeszłotygodniowa ulewa spowodowała wylanie wody na jezdnię na węźle Wielki Kack.

18:43 30 CZERWCA 21

Zalany węzeł Wielki Kack (11 opinii)

Brawa dla budowniczych węzła Wielki Kack.... Ulewa i wszystko pływa....
Brawa dla budowniczych węzła Wielki Kack.... Ulewa i wszystko pływa....


Trwa także budowa obiektów mostowych. Ostatnio betonowano zwornik największego z nich - estakady w Milwinie (na odcinku Luzino-Szemud).

Trasa Kaszubska: ogromna skala badań archeologicznych



Pod koniec czerwca zakończyły się ostatnie prace archeologiczne koło Bożegopola Wielkiego. Przedstawiciele GDDKiA przyznają, że zakres badań archeologów na wszystkich odcinkach wpłynął na termin realizacji trasy.

- Żeby uzmysłowić skalę: do przebadania był teren trzy i pół razy większy niż pierwotnie zakładaliśmy na podstawie wcześniejszych badań powierzchniowo-sondażowych. Zdarzało się wielokrotnie, że po zdjęciu zewnętrznej warstwy ziemi tzw. odhumusowanie ukazywały się ślady wskazujące na konieczność przeprowadzenia badań archeologicznych. To każdorazowo wstrzymywało roboty budowlane. Do tego często musieliśmy rozszerzać obszar poddany wcześniej badaniom. Z czymś takim, o takiej skali nie mieliśmy wcześniej do czynienia, choć standardowo wykonujemy na naszych inwestycjach takie badania. Cieszy nas zakończenie tych prac, bo dzięki temu wykonawcy mogą już skupić się wyłącznie na kontynuacji budowy drogi - przyznaje Michalski.
Prace budowlane na tych odcinkach skończą się w przyszłym roku.

Łączna wartość tych trzech odcinków to ok. 2,032 mld zł. Z funduszy UE na inwestycję zostanie przeznaczonych blisko 985 mln zł.

W tym roku do wspomnianych odcinków S6 dołączyły kolejne, które są na wstępnym etapie projektowania według formuły projektuj i buduj. To dwa zadania Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, a także odcinki za Lęborkiem: Leśnice-Skórowo, Skórowo-Bobrowniki oraz rozbudowa Obwodnicy Słupska o drugą jezdnię.

Postępy prac przy budowie Trasy Kaszubskiej. Film z kwietnia



- W najbliższym czasie zamierzamy podpisać kolejne dwie umowy, dzięki czemu w realizacji będzie siedem odcinków od Słupska do Bożegopola Wielkiego wraz Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej. Zakończenie prac na tych "nowych" odcinkach planowane jest na 2025 r. - kończy Michalski.

Trasa Kaszubska: co powstaje


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (212) ponad 10 zablokowanych

  • W skrócie: Są daleko w polu!

    a powinni już kończyć! Po co więc było gadane, że koniec inwestycji to 2021?!

    • 27 14

  • (6)

    Widać postępy, tylko szkoda, że zamykając skrzyżowanie przy antenie na granicy Gdyni z Chwaszczynem nie pomyśleli o ludziach, którzy wysiadali tam z autobusu i szli do pracy na ul. Rewerenda/Telewizyjną. Przystanki przeniesione na środek niczego.

    • 57 12

    • a gdzie je mieli przenieść? (3)

      • 8 4

      • Brakuje dojścia do przystanków (1)

        wysiadasz w środku budowy, idziesz ulicą...

        • 10 0

        • ale przeciez Ty teraz pracujesz na budowie, więc w czym problem?

          • 0 0

      • jak to grze? bezposrednio pod firmy, tak sie robi w cywilizowanych krajach

        • 1 0

    • Nic nie ma środka.

      • 3 7

    • To maszt, nie antena.

      • 0 0

  • Polska rzeczywistośc, a to deszcz pada a to kabel w ziemi znajdą, a to w międzyczasie Azor kośc w ziemi zakopie

    • 19 3

  • Betonowanie i degradacja środowiska. Popuszczanie pasa nie rozwiąże problemu otyłości.

    Tyle w temacie. Niedługo każdy dziki i zielony kawałek ziemii zostanie wyasfaltowany, utwardzony i zagospodarowany.

    • 15 28

  • Co z poszerzeniem ZOT czyli obecnej obwodnicy

    Zapytajcie pana Michalskiego z GDDKiA na jakim etapie są przygotowania do poszerzenia ZOT. Cały czas wciskają nam kit, że nie mogą poszerzać bo byłyby za duże utrudnienia i najpierw muszą zbudować OMT. Niech będzie, ale OMT ma być gotowa w 2025 roku, proces przygotowania dokumentacji dla modernizacji drogi ekspresowej jest długi, więc już powinny się toczyć prace, aby móc podpisać umowę z wykonawcą na początku nowej perspektywy unijnej, bo w tej nic z tego nie będzie. A więc pytania do GDDKiA: Jaki czas według nich jest potrzebny na przeprowadzenie procedury, która w efekcie da podpisanie umowy na poszerzenie ZOT. Na jakim etapie przygotowania dokumentacji są w tej chwili i czy wobec tego zdąża na początek następnej perspektywy UE (2028).

    • 19 6

  • Badania archeologiczne to farsa, warto to sprawdzić

    • 7 6

  • Mają rozmach

    Ale podkład muzyczny zamieniłbym na Bogurodzicę

    • 6 6

  • Do kompletu powinni reaktywować zamkniętą w 2000 roku linię kolejową nr. 229 (3)

    Powinną śmigać PKM na trasie:

    Lębork - Rozłazino - Nawcz - Kętrzyno - Linia Zakrzewo - Niepoczołowice - Kamienica Królewska - Sierakowice - Mojusz - Miechucino - Reskowo - Garcz - Prokowo - Kartuzy - Dzierżążno - Żukowo Zachodnie - Stara Piła - Niestępowo - Łapino Kartuskie - Kolbudy - Pręgowo Gdańskie - Bielkowo - Goszyn - Straszyn Prędzieszyn - Juszkowo - Pruszcz Gdański

    Ewentualnie krótszy wariant - odcinek Lębork - Kartuzy.

    • 25 0

    • Dziesiątki biwaków zaliczyłem tą linią :)

      • 2 0

    • :)

      Piękna trasa

      • 1 0

    • tą trasą powinna być poprowadzona "nowa weglówka"

      Po połączeniu Skorzewa z Sierakowicami.
      Powód, dla którego ciągnięto ją przez Wzgórza Szymbarskie i dolinę Kaczej dawno już nie istnieje.

      • 1 0

  • Przebudowa trasy kolejowej Gdynia - Słupsk wstrzymana. Tunelu na Puckiej nie będzie....

    Przebudowa trasy kolejowej Gdynia - Słupsk wstrzymana(problemy na temat koncepcji przebudowy, odnośnie prędkości itp. ) Gdynia może pomarzyć o tunelu na ulicy Puckiej w najbliższych latach. Niestety urząd miasta dalej wierzy że PKP coś im wybuduje!!!

    • 18 3

  • zrobią w Gdyni dodatkowo 3 pas (3)

    a kucyk i szczurek go zamalują (za względów bezpieczeństwa oczywiście)

    • 34 4

    • Dokładnie, były trzy pasy I zostały przemalowane.

      • 1 1

    • Na Świętojańskiej będzie czwarty i piąty pas.

      Fadromy już czekają by wyburzać domy.

      • 1 1

    • wystarczy jeden, lewy

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane