• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: w czerwcu pojedziemy 30-km odcinkiem

Patryk Szczerba
29 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

Przelot nad Trasą Kaszubską w ostatnim tygodniu kwietnia

Budowa Trasy Kaszubskiej zmierza ku końcowi, ale utrudnień na budowie na razie nie będzie mniej. Przedstawiciele GDDKiA informują, że pod koniec czerwca droga na odcinku Gdynia - Strzebielino ma być - z ograniczeniami prędkości - przejezdna dla samochodów. Prace wokół będą nadal trwały.



Czy Trasa Kaszubska wpłynie na rozładowanie zatorów w części Gdyni?

  • Trasa Kaszubska to najbardziej oczekiwana przez kierowców droga na Pomorzu od czasu otwarcia S7 między Gdańskiem i Elblągiem.
  • Budowa 42-kilometrowej trasy między Gdynią a drogą krajową nr 6 trwa od marca 2019 roku i kosztuje 2 mld zł (prawie połowa tej kwoty pochodzi ze środków unijnych).
  • Pierwotnie jej przejezdność miała być zapewniona jeszcze przed końcem 2021 r., ale terminu nie udało się dotrzymać
.

Trasa Kaszubska: wszystkie informacje o inwestycji



Trasa Kaszubska: co obecnie dzieje się na budowie?



Przedstawiciele gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad tłumaczą, że na odcinku pozamiejskim są obecnie wykonywane podbudowy dróg dojazdowych, natomiast na trasie głównej prace skupiają się na umacnianiu rowów i pracach brukarskich.

- W pobliżu Trójmiasta, gdzie są zlokalizowane dwa węzły zespolone - Chwaszczyno i Gdynia Wielki Kack, prowadzone są roboty na licznych obiektach mostowych, w tym na wiaduktach nad ulicami Chwaszczyńską i Nowowiczlińską. Oprócz tych bardziej widocznych prac wykonywane są budowy i przebudowy infrastruktury podziemnej, których na terenach mocno zurbanizowanych jest bardzo dużo. Utrudnieniem jest też fakt, że sieci podziemne do czasu przebudowy lub przepięcia muszą być cały czas czynne. Do tego prace prowadzone w jednym miejscu mają wpływ na inne - opowiada Piotr Michalski, rzecznik GDDKiA.
Przykładem jest budowa kanalizacji na ul. Rdestowej i powiązanej z nią ul. Chwaszczyńskiej. Prace przy tej części ul. Chwaszczyńskiej zostały zakończone.

W sobotę zmiana organizacji ruchu



Od soboty wykonawca przystąpi do zmiany organizacji ruchu.

- Od strony węzła Chwaszczyno pojazdy pojadą prawą jezdnią drogi ekspresowej, teraz jeżdżą lewą. Najważniejszą zmianą będzie zamknięcie wjazdu w ul. Rdestową przy Chwaszczyńskiej. Ruch będzie się odbywał łącznikiem (przy salonie Peugeota i firmie Weber) do ul. Nowej Rdestowej. Natomiast ruch na dalszym odcinku obecnej Chwaszczyńskiej będzie się odbywał jak dotychczas - wylicza Michalski.
  • Czwartkowe betonowanie wiaduktu WS-102 w ciągu obw. Trójmiasta. Docelowo pojadą po nim auta w kierunku Chyloni.
  • Czwartkowe betonowanie wiaduktu WS-102 w ciągu obw. Trójmiasta. Docelowo pojadą po nim auta w kierunku Chyloni.
  • Czwartkowe betonowanie wiaduktu WS-102 w ciągu obw. Trójmiasta. Docelowo pojadą po nim auta w kierunku Chyloni.

Co da Trasa Kaszubska kierowcom w Gdyni?



Z punktu widzenia kierowców jadących przez Gdynię, najistotniejszy przy budowie Trasy Kaszubskiej jest węzeł Wielki Kack. Łączy on Obwodnicę Trójmiasta z ul. Chwaszczyńską. Dzięki niemu kierowcy będą mogli pojechać zarówno w stronę Gdańska, autostrady A1, jak i gdyńskiego portu, Chyloni, Szczecina czy Żukowa, Kościerzyny i innych kaszubskich miejscowości.

Obecnie trwają prace nad budową nowych wiaduktów w ciągu Obwodnicy Trójmiasta. Latem ubiegłego roku drogowcy wybudowali dwie nowe przeprawy nad ul. Chwaszczyńską. Po tym, jak robotnicy rozebrali wiadukty, teraz stawiają je na nowo. Przecinać one będą dwie jezdnie: ul. Chwaszczyńską, która w tym punkcie będzie zdecydowanie poszerzona, oraz drogę stanowiącą element węzła, za pomocą której, jadąc od strony Karwin i centrum miasta dostaniemy się na Obwodnicę Trójmiasta w kierunku Gdańska i autostrady A1.

Węzeł Wielki Kack obejmuje także nieco mniejszy węzeł zjazdowo-wjazdowy. Znajduje się on w miejscu, w którym Obwodnica Trójmiasta krzyżuje się z ul. Nowowiczlińską. Kierowcy jadący z Dąbrowy, Chwarzna-Wiczlina czy Karwin będą mogli skorzystać z niego, omijając główny węzeł Wielki Kack.



Co zmieni się na ul. Chwaszczyńskiej?



Ul. Chwaszczyńska została już częściowo poszerzona i zyskała nową nawierzchnię. Nowy wjazd poprowadzi na Obwodnicę Trójmiasta w kierunku Gdańska. Z kolei nowy wiadukt - do Chwarzna, portu czy Chyloni.

Jezdnia będzie tu znacznie poszerzona. Drogowcy przygotowują obecnie teren pod kolejne pasy ruchu. W miejscu, gdzie ul. Chwaszczyńska krzyżuje się z ulicami Rdestową i Krzemową, nastąpią poważne zmiany.

Ul. Chwaszczyńska będzie tu nieco obniżać swój przebieg. Nad nią przerzucony zostanie wiadukt, którym docelowo kierowcy pojadą z ul. Rdestowej na ul. Krzemową. Drogowcy właśnie pracują nad jego konstrukcją.

Kiedy przejezdność Trasy Kaszubskiej?



Przypomnijmy, że niedawno informowaliśmy, że drogowcy otrzymali już pozwolenie na użytkowanie jednego z trzech budowanych odcinków. Sęk w tym, że to środkowy fragment i aby otwarcie trasy miało sens, trzeba też uzyskać przejezdność na pozostałych dwóch odcinkach.

- Pod koniec czerwca Trasa Kaszubska na odcinku Gdynia - Strzebielino ma być przejezdna dla samochodów - podaje Piotr Michalski.


Trasa Kaszubska: co powstaje


Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno-Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (254) 8 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    (18)

    Wcale nie cieszy mnie ta droga.
    Każda droga zachęca kierowców do ruchu, a co za tym idzie, jest większa liczba pojazdów, dłuższe korki, mniej miejsc parkingowych, bo wszystkie zajęte.
    Zamiast budować kolejne drogi, zbudujcie w końcu PKM 2, SKM do Tczewa, Malborka, odtwórzcie SKM do Nowego Portu.
    To jest realne rozwiązanie a nie kolejna droga...

    • 41 212

    • a brak dróg zachęca (5)

      do bezruchu...

      Z dwojga złego, wolę to pierwsze.

      • 19 6

      • (4)

        Otóż nie brak dróg zachęca do podróży innymi środkami komunikacji. Póki co jak powstanie ekspresówka do Słupska i Koszalina to zarżnie kolej i spowoduje że jeszcze więcej aut będzie w miastach

        • 8 25

        • ekspresówki nie buduje się do Słupska a do Szczecina a raczej nawet Hamburga (2)

          W przypadku ruchu kolejowego, jest on bezkonkurencyjny pod względem prędkości i wysiłku.
          Jest z nim natomiast jeden problem, jego nie ma. Nie ma możliwości ze skorzystania z szybkiej i wygodnej kolei. Nie ma przystępnego samochodu do wynajęcia w miejscu docelowym.

          Prosty wniosek, nie stać nas na komunikację... Wiec bezruch.

          • 18 2

          • (1)

            A stać nas na zakorkowane miasta? Czemu zamiast drogi Kaszubskiej nie dobudowali drugiego toru do Lęborka i Słupska? Wtedy byś miał konkurencję i być może szybszy dojazd koleją. Jednak dziwisz się że jej nie ma bo postawiono na budowę kolejnej ekspresowej drogi?

            • 2 6

            • bo żaden z tych środków nie jest samodzielnie skuteczny

              Ani tory, ani drogi...

              Miasto jest zakorkowane, bo styl i sposób w nim funkcjonowania wymusza częste i masowe przemieszczanie. Zarobić można w jednym tylko miejscu, spać można w jednym miejscu, cokolwiek kupić, też w jednym. I te miejsca dzieli wiele kilometrów. Co gorsza, dzieje się tak nie tylko na poziomie miasta, ale również kraju. A na każdym aspekcie codziennego życia ktoś chce zarobić.

              I wszystko praktycznie w jednym miejscu w województwie.
              Akurat trasa do Słupska jest jedną z najlepiej obsługiwanych. Jednak nie ma to sensu, bo po kilku latach 3h w komunikacji ludzie zauważają, że "coś" tracą. Znam to z autopsji, bo funkcjonuję w takiej kolapsującej/implodującej korporacji. Np. zamiast mieć terenowych pracowników, 3/4 zwolniono a reszcie "zafundowano" służbowe samochody.

              Komuś się to opłacało, a co ważniejsze, potrafił uniknąć kosztów takich działań, przerzucając je na plecy społeczeństwa.

              • 3 0

        • jak zrobią pendolino z gdańska do berlina to ludzie wybiorą pociąg

          póki co - sorry ale auto nie ma nawet nie tyle konkurencji, co alternatywy . a twoje wywody bez sensu

          • 3 0

    • (3)

      Masz samochód możesz jechać starą jedynką albo płatną A1.

      • 5 1

      • Nie mogę, nie mam na paliwo. (2)

        • 3 3

        • kto wywindowal cene?

          • 2 1

        • To idź do pracy, wtedy będziesz miał.

          • 7 2

    • Nowa Letnica (1)

      Nowa Letnica czeka na reaktywację kolejki SKM do Brzeźna przez Letnicę. Tory do NP już dawno zwinięte.

      • 6 1

      • Letnica - chińska dzielnica

        ale kolej by się przydała, może mniej korków by było

        • 0 0

    • Znowu lewak. Chyba putin już was lewaki wyleczył. Jego gasprom kręcił aby uzależnić Europę od ich surowców. (1)

      I to wszystko pod płaszczykiem bezsensownej ochrony środowiska. A ile teraz lewaku CO2 idzie w atmosferę na skutek wojny wywołanej przez ruskich?

      • 8 8

      • pan stworzyl ludzi zeby zniszczyli ziemie, wiec to czynia

        • 2 4

    • Opinia

      Nic głupszego już dzisiaj nie przeczytam

      • 4 0

    • Smerf maruda?

      Nic ciebie nie cieszy smerfie marudo? To co ty uważasz nie zawsze oznacza że jest to dobre dla wszystkich... Zawsze szklanka do połowy pusta?

      • 3 0

    • Żeby dziadzia mógł w biedronce sery kupić to potrzebne są drogi, a nie SKM-ka na zad*pie.

      • 0 0

    • Nie warto komentować słów i**oty...

      • 1 0

  • Zdjęcie przy artykule pokazuje, jak nieprzytomnie terenochłonna (przestrzeniożerna) jest infrastruktura drogowa (3)

    Takie pseudobezkolizyjne węzły zmniejszają zatory drogowe (korki) w jednym miejscu, ale przyczyniają się do zwiększenia stopnia zakorkowania miasta samochodami w innych miejscach. Popuszczanie pasa nie jest lekarstwem ani na nadwagę, ani na otyłość, ale nadal redaktorom tego portalu i wielu internautom wydaje się, że jeśli na tym węźle będą korki (w wyniku wzrostu skali tzw. ruchu indukowanego) to trzeba będzie realizować kolejne inwestycje (w domyśle: drogowe). Bez radykalnego postawienia na rozwój sieci połączeń kolei regionalnej i lokalnej wraz z zapewnieniem komfortu i bezpieczeństwa dostępu do jej stacji i przystanków dla pieszych i rowerzystów, skala zakorkowania Trójmiasta samochodami się tylko zwiększy.

    • 2 5

    • klaustro czy agora (2)

      fobia?

      • 1 0

      • (1)

        Raczej zdrowie i do tego kreatywne myslenie. Nie dla ciebie.

        • 0 1

        • powoływanie sie na "kreatywność" ma słabą prasę

          Ostatnio raczej mocno słabo się to kojarzy.
          Szczególnie w przypadku haseł, którym na pierwszy rzut oka nie ma co zarzucić. Problem w tym, że są stosowane do nieadekwatnych sytuacji a jeśli są realizowana, to wychodzi w efekcie mocny dysonans poznawczy...

          • 1 0

  • "Przejezdność"

    Adamczyk z PiS grał na czas tak długo, jak tylko mógł. S6 NIE będzie gotowa do kolejnych wyborów. O LK202 nawet nie warto wspominać. 8 lat obiecanek.

    • 0 4

  • Najbardziej oczekiwaną na Pomorzu panie redaktorze jest obwodnica Metropolitalna!

    • 0 1

  • iiiiiii (1)

    Dziś też oddano nowy kawałek do przejazdu na odcinku dojazdu na Dąbrowę tylko pytanie kto te ulice mikroskopijne projektuje z mikroskopijnymi zakrętami to aż prosi się o wypadek . To są takie malutkie i wąskie zakręty dobre dla dzieciaków na gokarty a nie do wożenia ludzi . Ronda tam też mają wielkość rondelka do gotowania. Normalny odlot.

    • 0 2

    • Jesteś analfabetą? Napisz to jeszcze raz poprawną polszczyzną używając znaków interpunkcyjnych- o ile wiesz co to znaczy.

      • 0 0

  • Brawoooooo

    Piiiiiis

    • 2 1

  • Ale zaznaczmy, że plany i wizualizacje tej drogi były już dawno w słynnej szufladzie kopacz

    Szczurek i reszta tej platformy okupacyjnej nie bez powodu uczy się od siebie na lewackich spedach.

    • 4 1

  • I fajnie

    Wszystko pięknie, ale jadąc na zachód w kierunku Szczecina na razie na dłużej i tak wylądujemy w szczerym polu, Bożympolu. A do Koszalina jeszcze kawał drogi więc może jakieś info na temat kiedy koniec całej inwestycji.

    • 1 0

  • Jakoś nie wierzę

    Dzisiaj jechałam w rejonach tej MEGA inwestycji. Sadząc po postepach prac (a raczej po braku postepów w wielu miejscach) to jeszcze długo będziemy jeżdzić objazdem do objazdu. Może dla TVP przetną wstęgę i otworzą te kawałki które będą "przejezdne", oczywiscie z odpowiednim limitem prędkości, ale wjazdy i ich rejony pozostaną skutecznie zakorkowane. Cóż, nadal wykonawcy stosują zasadę "jeden pracownik na jeden kilometr".

    • 7 0

  • Mordęga

    Nigdy tak długo w Gdyni nie budowano.Szczerze mówiąc mam już serdecznie dość tych remontów.A nie zapowiada się żeby w tym roku oddano do użytku te kluczowe węzły.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane