• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: wolno, wolniej, coraz wolniej...

Michał Sielski
10 lutego 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Wszystko wskazuje na to, że jeszcze dużo czasu upłynie, zanim na plac budowy Trasy Kaszubskiej wjedzie ciężki sprzęt. Wszystko wskazuje na to, że jeszcze dużo czasu upłynie, zanim na plac budowy Trasy Kaszubskiej wjedzie ciężki sprzęt.

Według planów z września ubiegłego roku, miała już być gotowa decyzja środowiskowa, umożliwiająca prace przy budowie Trasy Kaszubskiej. Tymczasem nie ma jeszcze gotowych dokumentów, na podstawie których można ją wydać.



Warianty Trasy Kaszubskiej brane pod uwagę przez GDDKiA. Warianty Trasy Kaszubskiej brane pod uwagę przez GDDKiA.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad już na początku września 2009 roku wyznaczyła projektantowi drogi dwumiesięczny okres na przygotowanie materiałów niezbędnych do sporządzenia decyzji środowiskowej. Na podstawie tych dokumentów decyzję miała wydać Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska. Ale nie wydała, bo dokumentów do tej pory nie otrzymała.

- Cały czas wprowadzamy poprawki. Dokumenty dostarczymy do RDOŚ, gdy wszystko będzie zapięte na ostatni guzik. Na razie nie jest - przyznaje rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA, Piotr Michalski.

Decyzja środowiskowa to ostatni dokument, który pozwoli zacząć prace przetargowe przed budową Trasy Kaszubskiej. Koszt budowy ekspresowej drogi waha się w granicach 4,4-5,7 mld. zł. Dwupasmowa trasa ma mieć - w zależności od wariantu - od 60 do 70 km długości. Średni koszt wybudowania kilometra drogi wraz z mostami, wiaduktami itp. wyniesie od 69 do 84 mln. zł.

Czy uda się dotrzymać terminu i do 2015 roku ukończyć Trasę Kaszubską?

GDDKiA wybrała wariant najkrótszy i najtańszy. Trasa, łącząca Lębork i Słupsk z Trójmiastem, połączy się z obwodnicą na węźle w Wielkim Kacku. Ominie jeziora Marchowskie od północy i przejdzie skrajną częścią Koleczkowa. Ale decyzja środowiskowa może ten wybór podważyć, a nawet całkowicie wykluczyć.

- Dlatego staramy się, by dokumenty były jak najlepsze. Nie chcemy pochopnie wysłać nieprecyzyjnych dokumentów, które potem będzie trzeba poprawiać. To obszerne materiały, a nie krótka umowa, którą można podpisać na kolanie. Jednocześnie chciałbym zaprzeczyć pogłoskom, że się nam nie spieszy, bo rząd postawił na autostrady, a drogi ekspresowe mogą poczekać. Wszyscy wiemy, że nie mogą - mówi Piotr Michalski.

Urzędnicy zapewniają, że kilkumiesięczne opóźnienie nie wpłynie na termin realizacji inwestycji. Trasa Kaszubska ma być gotowa w 2015 roku, choć pierwotnie premier Donald Tusk mówił nawet o roku 2012, w którym miała być gotowa już pierwsza część trasy od Gdyni do Lęborka.

- Mamy plan "B". Istnieje możliwość wykonania części prac równolegle. To droższe rozwiązanie, ale jeśli ceny na rynku utrzymają się na obecnym poziomie, będzie nas na to stać. Do tej pory musieliśmy wybierać wolniejsze, ale tańsze rozwiązania - zdradza nam jeden z pracowników warszawskiej centrali GDDKiA.

Plan "B" może jednak nie wypalić, bowiem Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wcale nie musi się spieszyć z wydaniem decyzji. Żadne przepisy nie precyzują, ile ma na to czasu.

Miejsca

Opinie (187) 9 zablokowanych

  • POLNOCNA OBWODNICA TROJMIASTA

    NIE ZADNA TRASE LEBORSKA TYLKO NALEZY BUDOWAC POLNOCNA OBWODNICE TROJMIASTA TAK JAK JUZ ZACZETO BUDOWAC POLUDNIOWA OBWODNICE TROJMIASTA

    Polaczyc Lebork z Gdynia nie ma sensu za to polaczenie Koszalina ze Straszynem ma sens ale to ma czas teraz trzeba budowac droge z Gdyni do Redy/Pucka czyli Polnocna Obwodnice Trojmiasta tak jak jest budowana Poludniowa Obwodnica Trojmiasta ze Straszyna do Przejazdowa

    • 4 4

  • KOCHANI INTERNAUCI !!!!

    POWOLI LECZ JEDNAK NADCHODZI KRES RZĄDÓW LUDZI OKRĄGŁEGO STOŁU MOŻE ZA ROK A MOŻE ZA 5 ALE TO NASTĄPI JUŻ CZAS NA LUDZI ZE ŚWIERZYM SPOJRZENIEM NIE SPACZONYM PRZEZ KOMUNĘ!

    • 3 2

  • Lipa czyli Lipka na drodze krajowej

    GDDKiA planuje budowę Trasy dopiero za 3 lata więc trasa o ile powstanie będzie, ale najszybciej w 2017. Wiec proszę nie wierzyć w cuda, że wszystko w mig zrobić się uda ;)

    • 0 0

  • (1)

    niech wogole nic nierobia,biora pieniadze zanic.jeszcze troche i wynosze sie ztego poj...kraju.nikt niebedzie juz namnie zerowal

    • 1 0

    • W drogę!

      Treść Twojej wypowiedzi mówi czytelnikowi jedno: kraj na Twoim wyjeździe nie ucierpi.

      • 0 0

  • Po co ta Trasa ? Wystarczy ponownie uruchomić kolej na linii Pruszcz - Lębork i będzie git.
    Ale nie !!! Po co ??? Lepiej zniszczyć środowisko i doprowadzić kolej do bankructwa, a potem wozić się u niemieckiego Pana, który przejmie stare linie kolejowe za złotówkę...

    • 1 4

  • jak będą czekać, to ceny znowu bardzo wzrosną

    a budowa jednocześnie na wielu odcinkach ma sens (zwłaszcza przy obecnych cenach), tyle że to problem FINANSOWANIA

    no a przeciez ważniejsza jest autostrada do Zakopanego, dla turystów, niż droga szybkiego ruchu służąca rozwojowi całego regionu

    • 1 0

  • POLNOCNA OBWODNICA TROJMIASTA

    POLNOCNA OBWODNICA TROJMIASTA

    NIE ZADNA TRASE LEBORSKA TYLKO NALEZY BUDOWAC POLNOCNA OBWODNICE TROJMIASTA TAK JAK JUZ ZACZETO BUDOWAC POLUDNIOWA OBWODNICE TROJMIASTA

    Polaczyc Lebork z Gdynia nie ma sensu za to polaczenie Koszalina ze Straszynem ma sens ale to ma czas teraz trzeba budowac droge z Gdyni do Redy/Pucka czyli Polnocna Obwodnice Trojmiasta tak jak jest budowana Poludniowa Obwodnica Trojmiasta ze Straszyna do Przejazdowa

    • 1 2

  • NIE - DLA DROGI (2)

    SKORO NIE MA TARCZY TO TEZ NIE MA DROGI - TA DROGA TO TYLKO PRYWATNY DOJAZD DO DZIALEK ZA MIASTEM

    • 1 2

    • rozczarowanie

      ludzie mysleli, że staną sie czary-mary i droga powstanie ot tak, a Ty tu brutalnie demontujesz iluzję :)

      • 0 0

    • Moze AS spojrzy łaskawie na mapę?

      i zobaczy że jest to de facto południowa obwodnica MTK a nie żadna droga dojazdowa do działek? Mozę AS nie stał nigdy w korku w Wejherowie, Redzie, Rumi że takie protesty wygłasza. Może nie jechał nigdy z Gdańska do Słupska albo z Lęborka do Gdyni?

      Zresztą: Gdańsk, kiedy tworzono nowe województwo pomorskie obiecał Słupskowi drogę do Trójmiasta. Miejmy honor i dotrzymajmy obietnicę.

      Oprócz tego zę w mediach mówią o tarczy to neich AS zobazy że jeszcze w Poslce są mieszkańcy a nie tylko medialne tematy. Ta droga jest potrzebna Nam - Pomorzanom - z Gdyni, Gdańska, Słupska, Redy, Szemuda, Luzina, Lęborka a nie tarczy ani mitycznym TiRom, które rzekomo nas zaleją i - jak tu ktoś histeryzował - "całkowicie sparalizują".

      • 0 0

  • my, mieszkańcy małych miejscowości

    które zostaną brutalnie dotknięte skutkami arbitralnie podjętych decyzji, wyrażamy swój stanowczy sprzeciw wobec wszystkim wariantom A drogi ekspresowej s-6, dokonanym przez GDDKiA.
    A jako obywatele państwa polskiego oczekujemy, że nasze racje zostaną w końcu wysłuchane i uwzględnione!
    Oczekujemy także podjęcia działań, które wykluczą wszelkie nieprawidłowości związane z podjętymi decyzjami.
    Jednocześnie oświadczamy, że wykorzystamy wszystkie możliwości wynikające z prawa europejskiego by zapobiec inwestycji arbitralnie narzuconym przez władze

    • 2 5

  • a

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane