• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska zmieni przebieg linii komunikacji miejskiej w Gdyni

Krzysztof Koprowski
26 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Jeszcze kilkanaście lat temu planowano przedłużenie sieci trolejbusowej z ul. Wielkopolskiej ulicą Chwaszczyńską. W tym celu ustawiono kilka słupów trakcyjnych. Ostatecznie trolejbusy wycofane zostaną nawet z krótkiego odcinka Rdestowa - Starochwaszczyńska.
  • Pętla Kacze Buki, do której dojazd zostanie poprowadzony nową drogą.
  • Ulica Rdestowa zostanie przedłużona aż do Chwaszczyna.

Budowa Trasy Kaszubskiej będzie oznaczała nie tylko zmiany dla kierowców samochodów, ale również pasażerów komunikacji miejskiej. Trolejbusy do pętli Kacze Buki będą korzystały z nowego odcinka sieci trakcyjnej, zaś autobusy do Chwaszczyna przedłużoną ul. Rdestową.



Czy budowa Trasy Kaszubskiej spowoduje spadek liczby pasażerów w komunikacji miejskiej?

Przypomnijmy, na początku maja wyłoniono wykonawcę dla ostatniego odcinka Trasy Kaszubskiej, z Luzina do Bożegopola. Obecnie dla całej długości nowej 40-kilometrowej drogi wybrane są już firmy, które najpierw przygotują dokumentację i przeprowadzą prace budowlane.

Z punktu widzenia Trójmiasta, największe zmiany czekają pasażerów komunikacji miejskiej i kierowców w rejonie obwodnicy. Oprócz rozbudowy węzła Gdynia Wielki Kack zobacz na mapie Gdyni, istniejąca na zachód od niego ul. Chwaszczyńska zobacz na mapie Gdyni zostanie przekształcona w drogę ekspresową. To z kolei ogranicza dostępność z niej do terenów przyległych oraz możliwość budowy przystanków autobusowych i trolejbusowych.

Po latach 2020-2021, bo wówczas powinna być gotowa nowa droga, pojazdy komunikacji miejskiej z przystankami na trasie między obwodnicą a Chwaszczynem, będą poruszały się wyłącznie ul. Rdestową zobacz na mapie Gdyni oraz jej przedłużeniem w stronę Chwaszczyna - tzw. Nowa Rdestową.

- Początek ul. Nowej Rdestowej będzie się znajdował na wysokości ulic Rdestowa - Krzemowa zobacz na mapie Gdyni, natomiast jej koniec powyżej ul. Polnej w Chwaszczynie, jako włączenie w istniejącą drogę krajową nr 20 - informuje Piotr Michalski, rzecznik oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku, która koordynuje realizację Trasy Kaszubskiej.

Trolejbusy pojadą nową drogą do pętli Kacze Buki



Wraz z przebudową ul. Chwaszczyńskiej w drogę ekspresową, zniknie z niej także sieć trolejbusowa. Dojazd do pętli Kacze Buki zobacz na mapie Gdyni zostanie wyznaczony zmienioną trasą: Rdestową - Krzemową (skrzyżowanie to zostanie rozbudowane do dwupoziomowego węzła) oraz zupełnie nową drogą zobacz na mapie Gdyni, oddaloną o ok. 300 metrów od ul. Chwaszczyńskiej (Trasy Kaszubskiej).

- Dojazd do zajezdni autobusowej zobacz na mapie Gdyni również będzie się odbywał tymi ulicami. Obecny wjazd [z ul. Starochwaszczyńskiej w ul. Chwaszczyńską zobacz na mapie Gdyni - dop. red.] zostanie "zaślepiony" - dodaje Michalski.
Co ciekawe, jeszcze kilka dekad temu planowano budowę sieci trolejbusowej od ul. Wielkopolskiej właśnie ul. Chwaszczyńską. Do dzisiaj zachowało się kilka słupów, które miały podtrzymywać przewody jezdne.

Sieć trolejbusowa na koszt wykonawcy Trasy Kaszubskiej



Obecna modyfikacja przebiegu sieci trolejbusowej będzie realizowana przez i na koszt wykonawcy wyłonionego w przetargu. Dla odcinka Trasy Kaszubskiej z Gdyni do Szemudu (przez Chwaszczyno-Koleczkowo) jest to firma Pol-Aqua, która otrzyma wynagrodzenie w wysokości ok. 817 mln zł.

Łączna wartość budowy i projektu całej Trasy Kaszubskiej do Bożegopola to ok. 1 mld 490 mln zł.

Opinie (145) 6 zablokowanych

  • droga ekspresowa wprost do miasta (3)

    lepszego rozwiązania nie można sobie wyobrazić na zwiększony ruch aut mieście. Nie zapominajcie tylko o miejscach do parkowania

    • 14 1

    • milion miejsc do parkowania wystarczy? (1)

      czy zaorać morze i zrobić na miliard miejsc?

      • 6 0

      • postawic 20 pietrowe parkingi

        ale po jednym na ulice, zebym to za daleko nie musial chodzic

        • 0 0

    • Łatwiej wjadą to łatwiej wyjadą.

      Korka nie będzie.

      • 0 0

  • I tak większość ludzi z tej trasy pojedzie obwodnica do Gdańska

    • 6 0

  • Teraz dwupasmówka w każdą stronę z jednym przejściem dla pieszych zakorkowana (3)

    prawie cały dzień i cały ten ruch drogowy zostanie wciśnięty w Rdestową - po jednym pasie w każdą stronę i 16, TAK: szesnaście przejść dla pieszych. Zanim zaczniecie minusować ruszcie du... i obejrzyjcie sobie tę Rdestową i policzcie przejścia dla pieszych. A na dokładkę do tego autobusy, trajtki, nieprzepustowe skrzyżowanie Nowowiczlińska/Rdestowa.

    • 13 0

    • Ale czy nie będzie wjazdu na wysokości kaczych bukow?

      Czyli czy z zukowa nie będą tam wyjeżdżać zamiast pchać się na dobowe?

      • 2 0

    • (1)

      Przecież Rdestowa będzie tylko dla mieszkańców, okolicznych zakładów i komunikacji miejskiej. Czyli nic się nie zmieni. Po co kierowcy jadący w stronę Chwaszczyna mieliby się na nią pchać. Bedzie przecież węzeł Chwaszczyno do zjazdu na wioski.

      • 3 1

      • chyba że tak jak i teraz, cwaniactwo

        po co mam stać na światłach jak przejadę po chodniku

        wyjeżdżający z wiczlina robią slalom po parkingu stokrotki bez zwalniania zamiast poczekać na swój skręt w prawo w rdestową

        codziennie paru łosiów wjeżdża na górę do tesco, objeżdża i się wbija na krzywy ryj za stacją pod żaglami

        na bank ci sami będą w razie korków próbować cisnąć rdestową
        korek obejmuje obszar, a nie tylko 1 ulicę

        • 3 0

  • polecam wszystkm

    trasakaszubska.pl/wp-content/uploads/2016/01/Gdynia/Za%C5%82_1%20-%20Pytania%20i%20odpowiedzi%20ze%20spotkania%20z%20dnia%2018.12.2015r_ost.pdf

    sesje pytań i odpowiedzi, są tam deklaracje masta, info nt. rozbudowy wiaduktu na dąbrowie itp.

    mnie to nie uspokaja wcale ale może będzie użyteczne

    • 2 2

  • Z Bojana

    A Bojano gdzie w tym wszystkim?

    • 4 0

  • (1)

    1 mld 490 mln zł.

    • 3 0

    • Minimum 3/4 idzie w łapy

      • 0 0

  • płatna droga (1)

    uważam że ta droga powinna być płatna dla samochodów które jadą nią a miasto w których mieszkają nie dołożyła się do budowy a zyski trafiałyby dla miast które budowały ją

    • 1 7

    • idea niezła

      ale jak byś to zrealizował?

      • 0 1

  • Sens artykułu (1)

    Tematyka artykułu jest zastępcza nieistotna Dlaczego portal Trójmiasto nie porusza problemu likwidacji dk20 po zakończeniu robot węzła Leborskiej w Chwaszczynie ? Którędy ruch będzie kierowany przez Chwaszczyno skoro Trasa Metropolitalna rozpocznie kilka lat później??
    Czy tymczasowe organizacje ruchu nie sparaliżują ruch w trakcie robot ?

    • 10 1

    • Taki temat to sie nadaje do portalu wioska.pl a nie trojmiasto.pl

      • 0 2

  • Panie Prezydencie Gdyni gdzie miał pan rozum godzac się na przebieg objazdu i przekierowanie całego ruchu od strony Chwaszczyna przez tzw.Nową Rdestową, Rdestową i Nowowiczlińską. Dlaczego tak się stało,że wariant rezerwowy ( o ile pamiętam siódmy),praktycznie nie brany pod uwagę przebiegu Trasy Kaszubskiej stał się tym otatecznym , najbardziej uciązliwym dla mieszkańców Gdyni Dąbrowy. Wszyscy ,którzy mogli oprotestowali pozostałe warianty a Pan gdzie był. Czy Pan rozumie plany przebiegu rozjazdów z węzła Wlk.Kack niszczące np. ul.Oliwkową(niedawno zbudowaną)przy Obwodnicy, ich bliskość budynków mieszkalnych (może są przewidziane do wyburzenia, bo przy takiej bliskości nie nadają się do mieszkania), Jeśli brakuje Panu wyobraźni zapraszam w teren na Dąbrowę.Pomarańczowe i różowe paliki są już w ziemi i pokrywają się z planami GDDKiA. A jak Pan wyobraza sobie tranzyt przez 2 lata ul.Rdestową przy jej całkowitej niewydolności już teraz.Co z uciążliwością i przekroczeniami norm hałasu i szkodliwością spalin stojących w korkach pojazdów. Mieszkańcy osiedla nie są jeszcze niczego świadomi i nie rozumieją tego co ich czeka od lipca 2019 r.Proszę się nie dziwić blokadom na przejściach dla pieszych na całym przebiegu Rdestowej.Ponoć już Pan się martwi opinią gdynian.Słusznie się Pan martwi.Jest czego.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane