• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kwiatkowskiego będzie zwężona od wtorku

Michał Sielski
18 lipca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Remont przegubów jest konieczny m.in. dlatego, że drogę permanentnie dewastują przeciążone ciężarówki. Remont przegubów jest konieczny m.in. dlatego, że drogę permanentnie dewastują przeciążone ciężarówki.

W poniedziałek zaczyna się trzeci etap remontu Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni. Jezdnia w stronę Obłuża zostanie zwężona do jednego pasa, więc korki są murowane. Ten etap remontu powinien zakończyć się po trzech tygodniach.



Zmieniasz swoje przyzwyczajenia transportowe, gdy na drodze do domu masz duże korki?

Prace na Trasie Kwiatkowskiego zaczęły się w kwietniu. Zostały przerwane tylko na okres festiwalu muzycznego Open'er. Wchodzimy właśnie w najbardziej uciążliwy dla kierowców etap prac, które wcześniej prowadzone były na łącznicach. W poniedziałek zwężona będzie natomiast jezdnia w stronę Obłuża, gdzie dostaniemy się jedynie jednym pasem. Teoretycznie nie powinno być to uciążliwe, bo na końcu estakady i tak droga zwęża się do jednego pasa, ale wydłużenie korka powoduje także zatory przed zjazdami.

- Zmiana organizacji ruchu w ciągu Estakady Kwiatkowskiego w kierunku Obłuża nastąpi pomiędzy ulicami Wiśniewskiego zobacz na mapie GdyniKontenerową zobacz na mapie Gdyni. Zmiany w organizacji ruchu polegać będą na zawężeniu prawej strony jezdni Estakady Kwiatkowskiego. Ruch odbywać się będzie tylko jednym pasem ruchu - informuje Sebastian Drausal, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Czas realizacji robót planowany jest na trzy tygodnie.

Niestety, trudno znaleźć jakąkolwiek alternatywę dla tej drogi, która pomogłaby ominąć korek. Można wprawdzie próbować dostać się na górny taras przez ul. Czernickiego zobacz na mapie Gdyni, ale dojazd do niej przez zakorkowane również ulice Unruga czy Hutniczą, to spora strata czasu. Z drugiej strony mamy natomiast ul. Zieloną zobacz na mapie Gdyni, ale dojazd do niej - biorąc pod uwagę za punkt startowy Estakadę Kwiatkowskiego - również ma niewielki sens. Pozostaje więc zacisnąć zęby i odstać dłużej w korku, ograniczyć liczbę przejazdów, zwłaszcza w godzinach popołudniowego szczytu lub przesiąść się na rower, ale podjazd do ul. płk. Dąbka to niezły trening nawet dla zaprawionych rowerzystów.

Cały remont skończy się w listopadzie

Wykonawcą jest firma MTM. Koszt prac to 1,7 mln zł, a zakończenie całego remontu przegubów zaplanowano na 17 listopada. Jak tłumaczą władze miasta, jest konieczny, ponieważ konstrukcja jezdni ulega coraz szybszej dewastacji. Najstarsze części Trasy Kwiatkowskiego mają nawet 40 lat i wymagają wymiany, na co wskazują regularnie zlecane przez miasto badania.

Opinie (194)

  • Likwidacja portu odkorkuje estakadę. (3)

    • 18 4

    • Widać, że wyborca samorządności, Szczurek mówi to samo. (2)

      Na nabrzeżach 4 piętrowe bloki?

      • 18 2

      • Bendzie dróga Nicea :) (1)

        • 7 1

        • i drugie zamachy :/

          • 4 2

  • Niech szczurek dokończy Kwiatkowskiego (5)

    Zamiast zwężać Kwiatkowskiego, niech Szczurek i jego dwór, dokończą wreszcie tę ulicę.
    Na Obłużu dotąd nie zbudowano drugiej nitki (ciągle jest jednojezdniowa).

    • 37 4

    • Nie da się! nie ma pieniędzy, nie nasz teren, spisek w Warszawie nie pozwala!

      • 14 3

    • Oho, geniusz drogownictwa się znalazł. Na czym miałaby polegać rozbudowa ulicy Kwatkowskiego? (3)

      Nie sądzisz, że tam nie ma miejsca na drugą nitkę ulicy? Poza tym, jaki jest sens jej budowy, jeśli na skrzyżowaniu z Kwiatkowskiego z Płk. Dąbka i tak masz wąskie gardło i dalej jedziesz tylko jednym pasem po Płk. Dąbka.

      Jedyny zysk tej inwestycji, to przesunięcie korka z Estakady na ulice Kwiatkowskiego, a dalej nic nie rozwiązujesz.

      • 2 7

      • głupoty piszesz. (2)

        Wystarczy zabrać teren przy "stawku" potem już jest pełno miejsca, aż do wiaduktu kolejowego, którego wystarczy poszerzyć a dalej masz już dwupasmówki w obie strony. Największy budżet to powiększenie wiaduktu nad torami przed Szperkiem. Taniej wyjdzie niż budowa "kolejki górskiej"...

        • 10 3

        • GA

          ale po co wydawać pieniądze gdynian? po to żeby wszelkiej maści GPU z Kokosowa miały jak dojechać? Niech jadą do Rumii umacniać związki GPU z GWE

          • 0 2

        • Haha, zabrać teren koło stawu?? Genialne. Teren rekreacyjny chcesz zabrać mieszkańcom na ulicę.

          Zjedzą cię mieszkańcy Obłuża od razu na miejscu. To po pierwsze. Po drugie. Powiększenie wiaduktu kolejowego do dwupasmówki?? To w prakytyce nowa budowa wiaduktu, bo ten obecny ledwo mieści dwa pasy i miejsca dla pieszych.

          • 0 3

  • a co na to wojtek?

    nic doradzam pisowi

    • 15 2

  • Przeopraszam ze niesmialo zapytam. Ile etapów remontu jeszcze zaplanowano?

    • 26 0

  • Byłaby PKM nie byłoby takiego problemu (4)

    a tak korki, spóźnienia do pracy i ogólne niezadowolonie.

    • 28 0

    • byłaby ale się nie da! (2)

      • 12 0

      • (1)

        Bo trzeba wkładać miliony w openera, arkę gdynia i sylwestra z polsatem.

        • 15 2

        • a na ifobox filmówkę muzeum emigracji cudawianki loty na byle czym ochronę lotniska kosmodrom itd???

          • 9 0

    • przecież PKM...

      też nie kursuje, bo podmyło nasypy.... Ale termin "zakończenia budowy" został dotrzymany.

      • 3 5

  • Masakra. Kwiatkowskiego od zawsze jest w remoncie. Czy nie można zrobić raz a porządnie a nie jakieś małe remonciki? (6)

    Tysiące ludzi stoi tam w gigantycznych korkach, a Szczurek przez tyle lat nie potrafił wybudować żadnej alternatywnej drogi

    • 37 0

    • nie da się! trwa ogólnoświatowy spisek przeciw najlepszemu samorządowcowi 1050 lecia.

      on chce a wszyscy wszystko blokują.

      • 12 1

    • To dlaczego (1)

      i przez kogo jest wybierany na kolejne kadencje?

      • 2 0

      • Przez debili, powiedzmy to sobie szczerze

        • 7 1

    • Ustrój obiektu mostowego

      Estakada została zaprojektowana i wybudowaja w schemacie przegubowym, co znacznie zmniejszyło przekrój elementów nośnych (czyli było tańsze w budowie), ale wiązało się z koniecznością wykorzystania tzw. przegubów. Przeguby te co jakiś czas (stosunkowo często) wymagają bieżących napraw i konserwacji. Żeby temu zapobiec trzeba by było wykonać remont praktycznie całej estakady..

      • 1 0

    • Jak sobie wyobrażasz kopleksowy remont Estkady? Zamkniesz całą esktakadę na 6 miesięcy? (1)

      Niech ludzie jeżdżą przez Pucką i morską do Centrum?

      • 3 4

      • No jak się ma w d budowę alternatywnych dróg to to właśnie tak później wygląda

        • 2 0

  • i część Gdyni de facto odcięta - samorządniaki przez całe lata sprawowania władzy nie zbudowali ani opat, ani połączenia hutniczej z obwodnicą na osi północna południowa (o stanie tych dróg z litości nie wspomnę) za to na marylki, lotniska, koleje górskie, czy wodne odrzutowce kasiora jest...
    swoją drogą skoro ciężarówki są rzekomo "permanentnie" przeciążone to co miasto i port i terminale robią w tej sprawie? a może to kolejna bajka?

    • 31 1

  • trasa Kwiatkowskiego (3)

    Trasa Kwiatkowskiego zwężona jest już od 115 dni. Od 115 dni zjazd z obwodnicy do Gdyni trasą Kwiatkowskiego - prawy pas jest zablokowany przez awarię nawierzchni. Postawione pachołki i bariery blokują prawy pas. 115 dni-- brawo G d y n i a. W normalności nie do pomyślenia.

    • 41 1

    • bo najpierw musi odbyć się wielka debata i badania, prezydent musi wiedzieć co mieszkańcy na to.

      powstanie jeszcze wielki projekt tego remontu, kilka wizualizaci i wtedy działamy.

      • 13 1

    • O jeju tragedia. 15 metrów prawego pasa zablokowane. Naprawdę ciężko ominąć? (1)

      • 0 9

      • Te 15 metrów wystarczyło, żeby skutecznie zwiększyć korki, a remont nawet się jeszcze nie rozpoczął.

        • 7 1

  • ? (3)

    I tak na końcu estakady wszyscy stoją na lewym pasem zamiast jechać na zamek, więc żadna różnica

    • 7 9

    • domorosły policjant... (2)

      ... od czasu do czasu też się znajdzie i prezentuje swoją nieznajomość przepisów wobec tych, co chcą jechać do końca pasa i włączyć się do ruchu na zamek. żenada :(

      • 8 2

      • bo jeden z drugim mają instynkt stadny

        Jeden stoi to stanę za nim i nikogo z innego pasa nie wpuszczę.... Barany.
        Nauczycie się kiedyś jeździć na suwak, to może zrozumiecie.

        • 5 1

      • Komuna dobrze ich wychowała - pan tu nie stał!

        • 3 0

  • (1)

    Kiedy powstanie jakakolwiek droga w północnej części miasta? Może w końcu przejazd przez torowisko w Chyloni?

    • 35 2

    • dopiero jak odsuniemy od władzy kosmonaute.

      wpsz sobie onet wojciech szczurek wywiad i poczytaj recepty na sytuacje w Gdyni.

      • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane