• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kwiatkowskiego do remontu: za 6 mln zł!

Michał Sielski
6 lipca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Jedna przeładowana ciężarówka niszczy estakadę jak milion samochodów osobowych. Jedna przeładowana ciężarówka niszczy estakadę jak milion samochodów osobowych.

Ponad 6 milionów zł będzie kosztował remont gdyńskiej estakady Kwiatkowskiego. Wszystko przez przeładowane ciężarówki, które niszczą nie tylko nawierzchnię, ale nawet podtrzymującą ją konstrukcję.



Raport NIK: polskie drogi remontuje się bez ładu i składu

Jak rozwiązać problem przeładowanych cieżarówek?

Kilka miesięcy temu rozpędzona ciężarówka uderzyła w barierkę na początku starego fragmentu estakady zobacz na mapie Gdyni. Policja odnalazła kierowcę, który będzie miał nie lada kłopot, bo straty oszacowano na 200 tys. zł.

Okazało się, że samochód był przeładowany i wskutek uderzenia naruszył konstrukcję belki, podtrzymującej przęsło estakady. Biegli zalecili natychmiastowe zwężenie drogi do jednego pasa i wprowadzenie na kilkunastometrowym odcinku ograniczenia prędkości do 30 km/h.

Na drodze postawiono barierki i znaki, ale od czasu wypadku nic się tam nie dzieje. Robotników, remontujących trasę nie widać. - Ze względu na wysoki koszt naprawy, musieliśmy ogłosić przetarg. A żeby to zrobić, wcześniej trzeba było zlecić zewnętrznej firmie wykonanie dokumentacji. Na szczęście wszystko jest już gotowe, jeśli zgłoszą się wykonawcy i nie będzie protestów, naprawa powinna się niedługo zacząć. Nam także zależy, by zrobić to jak najszybciej - tłumaczy Stefan Benkowski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Dużo większym problemem będzie jednak naprawa trzech przegubów estakady na odcinku pomiędzy bazą kontenerową i morską. Tu także przyczyną usterek są przeładowane TIR-y.

- Ostatnio na jednym z sympozjów ogłoszono wyniki badań, które stwierdzają, że jedna przeładowana ciężarówka niszczy nawierzchnię w równym stopniu co milion samochodów osobowych. Trzeba pamiętać, że w Gdyni mamy dwie bazy kontenerowe, a nie wszyscy przewoźnicy przestrzegają przepisów - dodaje Benkowski.

Właśnie z tego powodu co roku przeprowadza się przegląd estakady, a raz na pięć lat inspektorzy robią to bardzo szczegółowo. Wynikiem tegorocznej kontroli jest właśnie remont przegubów, który według wstępnych szacunków będzie kosztował minimum 6 mln zł.

Opinie (225) 5 zablokowanych

  • Skoro narzekamy na drogi to: estakada owszem do remontu

    ale to relikt PRL. A ZDiZ w marcu tego roku zakorkował na 2 miesiące Gdynię remontem w Orłowie niby modernizując dojazd do nowego centrum handlowego. Zrobili jeden lewoskręt i to nie przy Klifie!! Od Orłowskiej do Przebendowskich na wysokości Klifu nadal sie wszyscy toczą 5 km/h a lewy pas zajęty jest skręcającymi w Przebendowskich, a prawy skręcającymi do Klifu. Ciekawe jaki geniusz jest autorem takiej modernizacji. Fakt że to za kase Klifu, ale nie zmienia to faktu że dało to połowiczny efekt.

    • 6 0

  • ale chrzanicie jak potluczeni ( Ci co wymyslili podpis pod zdjeciem). Rząd wielkosci to 20-30 tysiecy osobowek a nie milion...

    • 0 0

  • Polskie normy są zaniżone

    Autor w artykule zapomniał wspomnieć, że polskie normy ucisku na oś, a co za tym idzie dopuszczalny ciężar TIR'a jest dużo niższy niż w innych krajach UE. Czyli budujemy słabe drogi a konsekwencje przerzuca się na firmy transportowe. Teraz jest tak, że ciężarówka jadąca z UE powinna na granicy wyrzucić kilka ton towaru aby przejechać przez Polskę. A nie lepiej od razu wybudować drogi, która wytrzyma nawet przeładowanego TIR'a?

    • 3 1

  • inspekcja transportu

    • 0 0

  • 100tyś zł kary za przejazd przeładowanym tirem przez estakade

    i polaczkom dorobkiewiczom zmiękną pały

    • 5 3

  • (3)

    1mln zł kary dla firm za źle wykonaną drogę :)

    • 7 1

    • (2)

      firma robi droge tak jakie wytyczne dostanie od inwestora-zgodnie z wytycznymi w dokumentach przetargowych.
      Jak inwestor chce przyoszcędzić i daje niskie normy, bo lepsze matieriały sa drozsze, to jest jak jest.
      Dodatkowo w trakcie robót jest nadzór inwestorski no i w końcu odbiór, czyli inwestor cały czas kontroluje budowę.
      Firmy budujace drogi DAJĄ gwarnację na swoje wykonanie.

      • 0 0

      • CO TY PIPESZYSZ GŁABIE JAKIE GWARANCJE! (1)

        A MYSLISZ ZE KTO PLACI ZA NAPRawy

        • 0 1

        • dają gwarancje na iles lat głąbie

          • 0 0

  • ciekawe czemu tylko w Polsce się drogi sypią zaraz po otwarciu (3)

    jakoś w innych krajach nie ma problemu z przeładowanymi ciężarówkami , tak jak tutaj z usprawiedliwieniem z***a.ej roboty. Każda droga jaka powstaje jest spartolona. I tylko idiota z urzędu tego nie widzi!!! Za te remonty, już dawno powstałaby 4 pasmówka przez cały kraj!

    • 5 1

    • Ciekawe dlaczego ?
      Bo : (kasa , kasa)
      firma robi droge tak jakie wytyczne dostanie od inwestora-zgodnie z wytycznymi w dokumentach przetargowych.
      Jak inwestor chce przyoszcędzić i daje niskie normy, bo lepsze matieriały sa drozsze, to jest jak jest.
      Dodatkowo w trakcie robót jest nadzór inwestorski no i w końcu odbiór, czyli inwestor cały czas kontroluje budowę.
      Firmy budujace drogi DAJĄ gwarnację na swoje wykonanie.

      • 0 0

    • (1)

      BO ROBIA JE BYLE JAK A CI CO DOBIERAJA DROGE DOSTAJA KUPESZMALU JAKO ŁAPÓWKE!!

      • 0 1

      • idiota

        • 0 1

  • 10 tys mandatu !!! (1)

    ZA PRZEKROCZENIE PRĘDKOŚCI W TERENIE ZABUDOWANYM O 10 km/h

    • 1 3

    • 50K

      a co, kto da więcej... co za łoś

      • 0 0

  • dlaczego tego problemu niemaja zagranica?

    A bardzołatwo to rozwiazali kontrlole sa bardzo czeste i karaja bezlitosnie!
    jestes przeladowany ,nieprzestrzegasz przepisów to mozesz byc pewny ze cie złapiemy i zostaniesz ukarany.
    Siwadomosc nieuchronnosci kary jest doskonała!!
    Wine za to ponosi drogówka i inspekcja drogowa która przymyka na wszystko oczy a kontrole robia tylko od swieta.!!
    sa jeszce lepsze rozwiazania które z powodzeniem działaja w innych krajach czyli TIRY NA TORY!!!

    • 2 0

  • TIRY na tory !!! (1)

    • 2 0

    • Jakie TORY ???

      W POLSCE TAKIE TORY JAK DROGI :-)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane