- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (255 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (22 opinie)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (104 opinie)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
Trasa Kwiatkowskiego do remontu: za 6 mln zł!
Ponad 6 milionów zł będzie kosztował remont gdyńskiej estakady Kwiatkowskiego. Wszystko przez przeładowane ciężarówki, które niszczą nie tylko nawierzchnię, ale nawet podtrzymującą ją konstrukcję.
Raport NIK: polskie drogi remontuje się bez ładu i składu
Okazało się, że samochód był przeładowany i wskutek uderzenia naruszył konstrukcję belki, podtrzymującej przęsło estakady. Biegli zalecili natychmiastowe zwężenie drogi do jednego pasa i wprowadzenie na kilkunastometrowym odcinku ograniczenia prędkości do 30 km/h.
Na drodze postawiono barierki i znaki, ale od czasu wypadku nic się tam nie dzieje. Robotników, remontujących trasę nie widać. - Ze względu na wysoki koszt naprawy, musieliśmy ogłosić przetarg. A żeby to zrobić, wcześniej trzeba było zlecić zewnętrznej firmie wykonanie dokumentacji. Na szczęście wszystko jest już gotowe, jeśli zgłoszą się wykonawcy i nie będzie protestów, naprawa powinna się niedługo zacząć. Nam także zależy, by zrobić to jak najszybciej - tłumaczy Stefan Benkowski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Dużo większym problemem będzie jednak naprawa trzech przegubów estakady na odcinku pomiędzy bazą kontenerową i morską. Tu także przyczyną usterek są przeładowane TIR-y.
- Ostatnio na jednym z sympozjów ogłoszono wyniki badań, które stwierdzają, że jedna przeładowana ciężarówka niszczy nawierzchnię w równym stopniu co milion samochodów osobowych. Trzeba pamiętać, że w Gdyni mamy dwie bazy kontenerowe, a nie wszyscy przewoźnicy przestrzegają przepisów - dodaje Benkowski.
Właśnie z tego powodu co roku przeprowadza się przegląd estakady, a raz na pięć lat inspektorzy robią to bardzo szczegółowo. Wynikiem tegorocznej kontroli jest właśnie remont przegubów, który według wstępnych szacunków będzie kosztował minimum 6 mln zł.
Opinie (225) 5 zablokowanych
-
2009-07-06 09:10
Skoro narzekamy na drogi to: estakada owszem do remontu
ale to relikt PRL. A ZDiZ w marcu tego roku zakorkował na 2 miesiące Gdynię remontem w Orłowie niby modernizując dojazd do nowego centrum handlowego. Zrobili jeden lewoskręt i to nie przy Klifie!! Od Orłowskiej do Przebendowskich na wysokości Klifu nadal sie wszyscy toczą 5 km/h a lewy pas zajęty jest skręcającymi w Przebendowskich, a prawy skręcającymi do Klifu. Ciekawe jaki geniusz jest autorem takiej modernizacji. Fakt że to za kase Klifu, ale nie zmienia to faktu że dało to połowiczny efekt.
- 6 0
-
2009-07-06 09:12
ale chrzanicie jak potluczeni ( Ci co wymyslili podpis pod zdjeciem). Rząd wielkosci to 20-30 tysiecy osobowek a nie milion...
- 0 0
-
2009-07-06 09:22
Polskie normy są zaniżone
Autor w artykule zapomniał wspomnieć, że polskie normy ucisku na oś, a co za tym idzie dopuszczalny ciężar TIR'a jest dużo niższy niż w innych krajach UE. Czyli budujemy słabe drogi a konsekwencje przerzuca się na firmy transportowe. Teraz jest tak, że ciężarówka jadąca z UE powinna na granicy wyrzucić kilka ton towaru aby przejechać przez Polskę. A nie lepiej od razu wybudować drogi, która wytrzyma nawet przeładowanego TIR'a?
- 3 1
-
2009-07-06 09:27
inspekcja transportu
- 0 0
-
2009-07-06 09:34
100tyś zł kary za przejazd przeładowanym tirem przez estakade
i polaczkom dorobkiewiczom zmiękną pały
- 5 3
-
2009-07-06 09:36
(3)
1mln zł kary dla firm za źle wykonaną drogę :)
- 7 1
-
2009-07-06 09:51
(2)
firma robi droge tak jakie wytyczne dostanie od inwestora-zgodnie z wytycznymi w dokumentach przetargowych.
Jak inwestor chce przyoszcędzić i daje niskie normy, bo lepsze matieriały sa drozsze, to jest jak jest.
Dodatkowo w trakcie robót jest nadzór inwestorski no i w końcu odbiór, czyli inwestor cały czas kontroluje budowę.
Firmy budujace drogi DAJĄ gwarnację na swoje wykonanie.- 0 0
-
2009-07-06 09:55
CO TY PIPESZYSZ GŁABIE JAKIE GWARANCJE! (1)
A MYSLISZ ZE KTO PLACI ZA NAPRawy
- 0 1
-
2009-07-06 10:17
dają gwarancje na iles lat głąbie
- 0 0
-
2009-07-06 09:44
ciekawe czemu tylko w Polsce się drogi sypią zaraz po otwarciu (3)
jakoś w innych krajach nie ma problemu z przeładowanymi ciężarówkami , tak jak tutaj z usprawiedliwieniem z***a.ej roboty. Każda droga jaka powstaje jest spartolona. I tylko idiota z urzędu tego nie widzi!!! Za te remonty, już dawno powstałaby 4 pasmówka przez cały kraj!
- 5 1
-
2009-07-06 09:52
Ciekawe dlaczego ?
Bo : (kasa , kasa)
firma robi droge tak jakie wytyczne dostanie od inwestora-zgodnie z wytycznymi w dokumentach przetargowych.
Jak inwestor chce przyoszcędzić i daje niskie normy, bo lepsze matieriały sa drozsze, to jest jak jest.
Dodatkowo w trakcie robót jest nadzór inwestorski no i w końcu odbiór, czyli inwestor cały czas kontroluje budowę.
Firmy budujace drogi DAJĄ gwarnację na swoje wykonanie.- 0 0
-
2009-07-06 09:53
(1)
BO ROBIA JE BYLE JAK A CI CO DOBIERAJA DROGE DOSTAJA KUPESZMALU JAKO ŁAPÓWKE!!
- 0 1
-
2009-07-06 10:17
idiota
- 0 1
-
2009-07-06 09:46
10 tys mandatu !!! (1)
ZA PRZEKROCZENIE PRĘDKOŚCI W TERENIE ZABUDOWANYM O 10 km/h
- 1 3
-
2009-07-06 10:13
50K
a co, kto da więcej... co za łoś
- 0 0
-
2009-07-06 09:52
dlaczego tego problemu niemaja zagranica?
A bardzołatwo to rozwiazali kontrlole sa bardzo czeste i karaja bezlitosnie!
jestes przeladowany ,nieprzestrzegasz przepisów to mozesz byc pewny ze cie złapiemy i zostaniesz ukarany.
Siwadomosc nieuchronnosci kary jest doskonała!!
Wine za to ponosi drogówka i inspekcja drogowa która przymyka na wszystko oczy a kontrole robia tylko od swieta.!!
sa jeszce lepsze rozwiazania które z powodzeniem działaja w innych krajach czyli TIRY NA TORY!!!- 2 0
-
2009-07-06 09:57
TIRY na tory !!! (1)
- 2 0
-
2009-07-06 10:35
Jakie TORY ???
W POLSCE TAKIE TORY JAK DROGI :-)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.