• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kwiatkowskiego zamknięta do końca stycznia

Michał Sielski
13 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Tak wyglądało skrzyżowanie ul. Hutniczej z Trasą Kwiatkowskiego gdy w zeszłym roku spadł śnieg. Teraz nawet przy pięknej pogodzie będą korki. Tak wyglądało skrzyżowanie ul. Hutniczej z Trasą Kwiatkowskiego gdy w zeszłym roku spadł śnieg. Teraz nawet przy pięknej pogodzie będą korki.

W związku z remontem przegubów wiaduktu nad ul. Hutniczą zobacz na mapie Gdyni przejazd Trasą Kwiatkowskiego będzie mocno utrudniony. Od poniedziałku 16 listopada korki murowane.



Remont Trasy Kwiatkowskiego zimą to:

Objazdy poprowadzone zostaną łącznikami, czyli wjazdami i zjazdami z trasy. W godzinach szczytu już teraz jest na nich tłoczno, więc w trakcie remontu można spodziewać się ogromnych korków.

- Wiem, że zaraz pojawią się zarzuty, że to zły termin, ale każdy byłby zły. Przy tego rodzaju pracach jesteśmy niezależni od pogody, nawet przy dużych opadach wykonawca założy osłony i będzie pracował dalej. Dlatego lepiej wykonać te prace po sezonie - mówi Stefan Benkowski z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Prace zaczną się w najbliższy poniedziałek, a skończą na koniec stycznia. Nie da się podzielić ich na etapy - tak by ruch choć w jedną stronę dało się poprowadzić po części wiaduktu - bo przy wykonywaniu remontu nadwyrężonych głównie przez przeciążone ciężarówki przegubów, konstrukcja nie może drgać. Poza tym na wiadukcie i tak będą stały maszyny. Kierowcy muszą się także uzbroić w cierpliwość, bo po wykonaniu pierwszej części prac, droga będzie wciąż zamknięta, a nic nie będzie się na niej działo.

- Widok rozpoczętego remontu i hulającego wiatru zamiast pracujących robotników zdenerwuje każdego, stojącego w korku kierowcę, ale takie są niestety wymagania nawet nowoczesnej technologii. To najważniejsze elementy estakady, a nikt nie chce za dwa lata robić napraw reklamacyjnych. Lepiej raz, a dobrze - podkreśla Stefan Benkowski.

Na czas remontu zmieniony zostanie cykl świateł na skrzyżowaniu ul. Hutniczej z Trasą Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Zielone światło dla jadących objazdem remontowanego fragmentu będzie dłuższe, kosztem kierowców podróżujących ul. Hutniczą zobacz na mapie Gdyni. Warto więc unikać tej ulicy, w miarę możliwości wybierając jazdę ul. Piaskową, Północną czy Pucką.

Remont będzie kosztował prawie 6 mln zł. Przetarg wygrała firma MTM. Planowane zakończenie to 31 stycznia 2010 r.

Opinie (175) 2 zablokowane

  • dlaczego wszystko naraz

    i pojechali......... Bosmańska zamknieta, Lłeśne -remont, Płk. Dąbka remont- gratulacje=jeszcze moze jakis remoncik????

    • 2 0

  • To jest remont samych przegubów nr 42, 53 i 64 Estakady Kwiatkowskiego! (1)

    Po tylu latach się zużyły.
    Zakres remontu obejmuje przede wszystkim:
    1. rozebranie i demontaż istniejących urządzeń dylatacyjnych w obrębie jezdni, chodników i pasów rozdziału, rozebranie nawierzchni bitumicznej oraz kap chodnikowych w sąsiedztwie dylatacji,
    2. rozebranie uszkodzonych części betonowych konstrukcji przegubów - fragmentów wsporników w obrębie dylatacji i w rejonie oparcia łożysk oraz fragmentów konstrukcji przęseł spoczywających na łożyskach; odsłonięte zbrojenie należy oczyścić i uformować do kształtu konstrukcji betonowej w obrębie przegubu,
    3. wymiana i uzupełnienie prętów (wycięcie uszkodzonych i wspawanie nowych odcinków prętów) w przypadku stwierdzenia znaczących ubytków korozyjnych stali zbrojeniowej w modernizowanych częściach przegubów, montaż siatek przeciwskurczowych w naprawianych częściach betonowych przegubów,
    4. demontaż istniejących łożysk stalowych i przeprowadzenie ich regeneracji (oczyszczenie, ewentualne przetoczenie powierzchni tocznych wałków i płyt górnych i dolnych) oraz ich ponowny montaż,
    5. reprofilację i uzupełnienie betonu B 45 w częściach rozkuwanych - zespolenie betonowych części nowych z istniejącymi poprzez zastosowanie warstw szczepnych na powierzchniach łączonych partii betonu,
    6. wbudowanie nowych szczelnych, blokowych, stalowych dylatacji palczastych (np. Mageba TENSARFLEX RC200) o całkowitym zakresie przemieszczeń 200 mm oraz umożliwiających żądany zakres przemieszczeń konstrukcji przy ekstremalnych temperaturach,
    7. wbudowanie systemu odwodnienia rynny elastomerowej zbierającej i odprowadzającej wodę ze szczeliny dylatacyjnej - rury spustowe mocowane do wsporników chodnikowych oraz słupów filarów,
    8. wbudowanie systemu odwodnienia izolacji z sąsiedztwa dylatacji - system drenażu poprzecznego i podłużnego ułożonego wzdłuż dylatacji oraz wzdłuż osi podłużnej konstrukcji przęseł w wyprofilowanych korytach odprowadzających wody z poziomu izolacji do nowych sączków odwadniających,
    9. odbudowa rozebranych fragmentów kap chodnikowych oraz pasów rozdziału,
    10. uzupełnienie izolacji poziomej konstrukcji przęsła oraz nawierzchni bitumicznej w sąsiedztwie dylatacji i modernizowanej części przegubów,
    11. zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni modernizowanych części przegubów.

    • 4 2

    • i dlatego ZIMĄ remont ... i wszystko jasne !!!

      Ciekawe jak robota przy mrozie - 20 bedzie im szła ... Idę o zakład ze remnot się przedłuży !!! och, bo pogoda nie sprzyjała :D 30 lat budować i zimą remontować ! POLAK potrafi !!!

      • 1 0

  • Tę Estakadę budowali 30 lat. Matko Boska Królowo Polski (1)

    i Wielka Księżną Litwy. W normalnym kraju przez 30 lat można zbudować autostradę na Księżyc!!!

    • 7 0

    • Na Księżyć nie. Ale z Moskwy do Paryża, zachaczając po drodze

      o Oslo, tak.

      • 0 0

  • Tam zawsze jest korek..

    w godzinach szczytu to co będzie teraz????

    • 3 0

  • ,,,,,

    przeciez juz teraz sa korki !!! jak to ma niby wygladać to bedzie jakaś masakra, jeszcze moze panowie z policji beda stać tak jak sie to zdarza pięcioma samochodami i wlepiać mandaty tak zeby całkiem zablokowac ruch. Same utrudnienia a do pracy trzeba dojechać jak to wytłumaczyć pracodawcy ehh

    • 6 0

  • wraca standard :}

    • 1 0

  • "Lepiej raz, a dobrze "

    "Lepiej raz, a dobrze" - czytamy w artykule, ale czy na pewno najlepiej zimą ?!?

    • 2 0

  • mam pytanie dotyczaca 3 zmian na dobe

    Dlaczego miasto nie szuka firm ktore oferuja prace 3 zmianowe czyli nie od 8-16 tylko przez cala dobe nikt mi nie powie ze w dobie kryzysu nie znajdzie sie taka firm ktora by zaoferowala taka oferte chyba ze miasto ma w tym interes aby roboty drogowe dlugop trwaly a co slyszalem miasto gdynia mialo byc przyjazne dla mieszkancow.A co jesli chodzi o mieszkancow ktorzy moga protestowc przeciw halasowi w nocy ,to mysle ze lepiej remont prowadzic miesiac niz 3 .a odnosnie zarzutom ze betoniarnie i asfaltownie nie pracuja w nocy to przeciez mozna inne prace w tym czaie prowadzic a reszte w dzien przyjmijmy standarty niemieckie lub niech ktos sie tym zainteresuje.A moze zalozycz stowarzyszenie na rzecz przyspieszenia robot drogowych w Polsce Pozdrawiam

    • 2 1

  • a co z Autobusami na Dabrowe to jedyne pospieszne autobusy kursujace w tata str prosze dac znak

    • 0 0

  • Wagi na wjeździe do miasta/wyjeździe z portu i alarm/zapory zamykające takiemu ruch i po sprawie. (1)

    muldy wymuszające wolną jazdę, by zważyć. Automatycznie, automatycznie zatrzymany, z automatu wzywana policja... mandat wypisywany ręcznie :) i rozładunek!!!( bo obok było by przygotowane miejsce, ale z wyjazdem też przez tą wagę ;PPP

    • 1 0

    • jaki rozładunek?

      Tonową paletę kierowca ma ręcznie ściągać? Czy sztaplarka ma stać w gotowości? Pomysł nawet ok, ale z rozładunkiem przesadziłeś. Po prostu mandat i nawrotka. Swoją drogą, gdzie widać w Trójmieście ITD? Na końcu obwodnicy w Gdyni, na obwodnicy na Shellu w Gdańsku i na Armii Krajowej. Nigdzie indziej nie spotykam "krokodylków". Nie mówię o Łęgowie, bo to nie 3M :)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane