- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (258 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (23 opinie)
- 5 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
- 6 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (106 opinii)
Trasa Kwiatkowskiego zamknięta do końca stycznia
W związku z remontem przegubów wiaduktu nad ul. Hutniczą przejazd Trasą Kwiatkowskiego będzie mocno utrudniony. Od poniedziałku 16 listopada korki murowane.
- Wiem, że zaraz pojawią się zarzuty, że to zły termin, ale każdy byłby zły. Przy tego rodzaju pracach jesteśmy niezależni od pogody, nawet przy dużych opadach wykonawca założy osłony i będzie pracował dalej. Dlatego lepiej wykonać te prace po sezonie - mówi Stefan Benkowski z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Prace zaczną się w najbliższy poniedziałek, a skończą na koniec stycznia. Nie da się podzielić ich na etapy - tak by ruch choć w jedną stronę dało się poprowadzić po części wiaduktu - bo przy wykonywaniu remontu nadwyrężonych głównie przez przeciążone ciężarówki przegubów, konstrukcja nie może drgać. Poza tym na wiadukcie i tak będą stały maszyny. Kierowcy muszą się także uzbroić w cierpliwość, bo po wykonaniu pierwszej części prac, droga będzie wciąż zamknięta, a nic nie będzie się na niej działo.
- Widok rozpoczętego remontu i hulającego wiatru zamiast pracujących robotników zdenerwuje każdego, stojącego w korku kierowcę, ale takie są niestety wymagania nawet nowoczesnej technologii. To najważniejsze elementy estakady, a nikt nie chce za dwa lata robić napraw reklamacyjnych. Lepiej raz, a dobrze - podkreśla Stefan Benkowski.
Na czas remontu zmieniony zostanie cykl świateł na skrzyżowaniu ul. Hutniczej z Trasą Kwiatkowskiego . Zielone światło dla jadących objazdem remontowanego fragmentu będzie dłuższe, kosztem kierowców podróżujących ul. Hutniczą . Warto więc unikać tej ulicy, w miarę możliwości wybierając jazdę ul. Piaskową, Północną czy Pucką.
Remont będzie kosztował prawie 6 mln zł. Przetarg wygrała firma MTM. Planowane zakończenie to 31 stycznia 2010 r.
Opinie (175) 2 zablokowane
-
2009-11-14 15:51
dlaczego wszystko naraz
i pojechali......... Bosmańska zamknieta, Lłeśne -remont, Płk. Dąbka remont- gratulacje=jeszcze moze jakis remoncik????
- 2 0
-
2009-11-14 17:41
To jest remont samych przegubów nr 42, 53 i 64 Estakady Kwiatkowskiego! (1)
Po tylu latach się zużyły.
Zakres remontu obejmuje przede wszystkim:
1. rozebranie i demontaż istniejących urządzeń dylatacyjnych w obrębie jezdni, chodników i pasów rozdziału, rozebranie nawierzchni bitumicznej oraz kap chodnikowych w sąsiedztwie dylatacji,
2. rozebranie uszkodzonych części betonowych konstrukcji przegubów - fragmentów wsporników w obrębie dylatacji i w rejonie oparcia łożysk oraz fragmentów konstrukcji przęseł spoczywających na łożyskach; odsłonięte zbrojenie należy oczyścić i uformować do kształtu konstrukcji betonowej w obrębie przegubu,
3. wymiana i uzupełnienie prętów (wycięcie uszkodzonych i wspawanie nowych odcinków prętów) w przypadku stwierdzenia znaczących ubytków korozyjnych stali zbrojeniowej w modernizowanych częściach przegubów, montaż siatek przeciwskurczowych w naprawianych częściach betonowych przegubów,
4. demontaż istniejących łożysk stalowych i przeprowadzenie ich regeneracji (oczyszczenie, ewentualne przetoczenie powierzchni tocznych wałków i płyt górnych i dolnych) oraz ich ponowny montaż,
5. reprofilację i uzupełnienie betonu B 45 w częściach rozkuwanych - zespolenie betonowych części nowych z istniejącymi poprzez zastosowanie warstw szczepnych na powierzchniach łączonych partii betonu,
6. wbudowanie nowych szczelnych, blokowych, stalowych dylatacji palczastych (np. Mageba TENSARFLEX RC200) o całkowitym zakresie przemieszczeń 200 mm oraz umożliwiających żądany zakres przemieszczeń konstrukcji przy ekstremalnych temperaturach,
7. wbudowanie systemu odwodnienia rynny elastomerowej zbierającej i odprowadzającej wodę ze szczeliny dylatacyjnej - rury spustowe mocowane do wsporników chodnikowych oraz słupów filarów,
8. wbudowanie systemu odwodnienia izolacji z sąsiedztwa dylatacji - system drenażu poprzecznego i podłużnego ułożonego wzdłuż dylatacji oraz wzdłuż osi podłużnej konstrukcji przęseł w wyprofilowanych korytach odprowadzających wody z poziomu izolacji do nowych sączków odwadniających,
9. odbudowa rozebranych fragmentów kap chodnikowych oraz pasów rozdziału,
10. uzupełnienie izolacji poziomej konstrukcji przęsła oraz nawierzchni bitumicznej w sąsiedztwie dylatacji i modernizowanej części przegubów,
11. zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni modernizowanych części przegubów.- 4 2
-
2009-11-15 01:14
i dlatego ZIMĄ remont ... i wszystko jasne !!!
Ciekawe jak robota przy mrozie - 20 bedzie im szła ... Idę o zakład ze remnot się przedłuży !!! och, bo pogoda nie sprzyjała :D 30 lat budować i zimą remontować ! POLAK potrafi !!!
- 1 0
-
2009-11-14 21:47
Tę Estakadę budowali 30 lat. Matko Boska Królowo Polski (1)
i Wielka Księżną Litwy. W normalnym kraju przez 30 lat można zbudować autostradę na Księżyc!!!
- 7 0
-
2009-11-16 01:55
Na Księżyć nie. Ale z Moskwy do Paryża, zachaczając po drodze
o Oslo, tak.
- 0 0
-
2009-11-14 21:49
Tam zawsze jest korek..
w godzinach szczytu to co będzie teraz????
- 3 0
-
2009-11-14 22:31
,,,,,
przeciez juz teraz sa korki !!! jak to ma niby wygladać to bedzie jakaś masakra, jeszcze moze panowie z policji beda stać tak jak sie to zdarza pięcioma samochodami i wlepiać mandaty tak zeby całkiem zablokowac ruch. Same utrudnienia a do pracy trzeba dojechać jak to wytłumaczyć pracodawcy ehh
- 6 0
-
2009-11-14 23:33
wraca standard :}
- 1 0
-
2009-11-15 01:11
"Lepiej raz, a dobrze "
"Lepiej raz, a dobrze" - czytamy w artykule, ale czy na pewno najlepiej zimą ?!?
- 2 0
-
2009-11-15 13:34
mam pytanie dotyczaca 3 zmian na dobe
Dlaczego miasto nie szuka firm ktore oferuja prace 3 zmianowe czyli nie od 8-16 tylko przez cala dobe nikt mi nie powie ze w dobie kryzysu nie znajdzie sie taka firm ktora by zaoferowala taka oferte chyba ze miasto ma w tym interes aby roboty drogowe dlugop trwaly a co slyszalem miasto gdynia mialo byc przyjazne dla mieszkancow.A co jesli chodzi o mieszkancow ktorzy moga protestowc przeciw halasowi w nocy ,to mysle ze lepiej remont prowadzic miesiac niz 3 .a odnosnie zarzutom ze betoniarnie i asfaltownie nie pracuja w nocy to przeciez mozna inne prace w tym czaie prowadzic a reszte w dzien przyjmijmy standarty niemieckie lub niech ktos sie tym zainteresuje.A moze zalozycz stowarzyszenie na rzecz przyspieszenia robot drogowych w Polsce Pozdrawiam
- 2 1
-
2009-11-15 18:21
a co z Autobusami na Dabrowe to jedyne pospieszne autobusy kursujace w tata str prosze dac znak
- 0 0
-
2009-11-15 18:51
Wagi na wjeździe do miasta/wyjeździe z portu i alarm/zapory zamykające takiemu ruch i po sprawie. (1)
muldy wymuszające wolną jazdę, by zważyć. Automatycznie, automatycznie zatrzymany, z automatu wzywana policja... mandat wypisywany ręcznie :) i rozładunek!!!( bo obok było by przygotowane miejsce, ale z wyjazdem też przez tą wagę ;PPP
- 1 0
-
2009-11-16 20:20
jaki rozładunek?
Tonową paletę kierowca ma ręcznie ściągać? Czy sztaplarka ma stać w gotowości? Pomysł nawet ok, ale z rozładunkiem przesadziłeś. Po prostu mandat i nawrotka. Swoją drogą, gdzie widać w Trójmieście ITD? Na końcu obwodnicy w Gdyni, na obwodnicy na Shellu w Gdańsku i na Armii Krajowej. Nigdzie indziej nie spotykam "krokodylków". Nie mówię o Łęgowie, bo to nie 3M :)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.