• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego i Sucharskiego: ruszyły przetargi, choć nie ma pozwoleń

Maciej Naskręt
28 lipca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Most wantowy im. Jana Pawła II to na razie jedyny, istniejący fragment Trasy Sucharskiego. Most wantowy im. Jana Pawła II to na razie jedyny, istniejący fragment Trasy Sucharskiego.

Miejska spółka GIKE 2012 walczy z upływającym czasem. Nie ma prawnej zgody na realizację Trasy Sucharskiego i Słowackiego, ale ogłasza przetargi na ich budowę. Dzięki temu na placu budowy szybciej pojawi się wykonawca.



Czy budowa Trasy Słowackiego i Sucharskiego odkorkuje gdańskie drogi?

Spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 ogłosiła przetarg na budowę Trasy Słowackiego oraz Trasy Sucharskiego. Wątpliwości wzbudza jednak fakt, że przetarg ogłoszono bez zezwoleń.

GIKE 2012 nie ma decyzji o warunkach środowiskowych dyrektora Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku oraz pozwolenia na budowę Wojewody Pomorskiego, które są wymagane w tego rodzaju przedsięwzięciach. Dzięki temu terminy uzyskania pozwoleń zbiegną się z rozstrzygnięciami przetargów - to pozwoli zaoszczędzić czas.

- Oba przetargi rozstrzygniemy dwuetapowo. Najpierw wybierzemy te przedsiębiorstwa, które spełniają wymogi niezbędne do realizacji inwestycji. W drugim etapie ustalimy zasadnicze kwestie. [między innymi koszt inwestycji - przyp. red.] Tak się działo miedzy innymi podczas wyłaniania wykonawcy na budowę stadionu PGE Arena Gdańsk - wyjaśnia Ryszard Trykosko, prezes spółki GIKE2012.

Decyzje wojewody i dyrektora RDOŚ w sprawie budowy Trasy Słowackiego i Sucharskiego mogą zawierać dodatkowe wymogi wobec tych inwestycji. Czy jest jeszcze miejsce na zmiany w projektach, skoro już przetarg trwa?

- Harmonogramy obu inwestycji są precyzyjnie opracowane. Uwzględniają one niezgodności, które mogą się pojawić w przyszłości - uspokaja Ryszard Trykosko. - Jeżeli nieścisłości nie będzie, termin rozpoczęcia realizacji obu przedsięwzięć znacznie przybliży się - dodaje.

Trasa Słowackiego zapewni dogodny dojazd autem po dwujezdniowej drodze do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy. Inwestycja przetnie Wrzeszcz i część gdańskiej Zaspy. Szacunkowy koszt inwestycji składającej się z czterech zadań to 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok 37 proc. kosztów budowy. Nową trasą będziemy mogli pojechać w 2013 r.

Nie wcześniej pojedziemy też Trasą Sucharskiego. Inwestycja obejmuje między innymi budowę dwujezdniowej drogi od Węzła Olszynka (zlokalizowanego w ciągu projektowanej Południowej Obwodnicy Gdańska) do ul. Ku Ujściu. Inwestycja przewiduje także modernizację ok. dwukilometrowego odcinka drogi w kierunku Westerplatte. Inwestycja będzie kosztować miasto 660 mln zł. Ok 40 proc. wydatków zwróci Unia Europejska. Trasa Sucharskiego będzie gotowa najwcześniej w 2013 r.

Trasę Sucharskiego i Słowackiego połączy w 2014 r. tunel pod Martwą Wisłą.

Opinie (186) ponad 20 zablokowanych

  • Trasa Słowackiego - Nową trasą będziemy mogli pojechać w 2013 r. (3)

    hmm - a Euro przecież w 2012 ...
    czyli totalna lipa... :(

    • 25 6

    • konstruuje maszynę zaginającą czasoprzestrzeń, taką by móc nieistniejącą trasą jeździć już w 2012

      więc nie bójcie się!

      • 7 2

    • obietnice

      Najlepszy jest minister, co obiecał A1 wybudować. Autostrady nie będzie, teraz czeka go przejażdżka rowerem. Może i nasi włodarze by coś obiecali w zamian?

      • 3 1

    • Spoko.

      Nie będzie dojazdu?

      Przesuną terminu EURO.

      Przecież nie raz już tak robili :DDDD

      • 2 0

  • zaprzestańcie budowania dróg (2)

    niech się ludzie przeniosą na rowery

    • 4 18

    • (1)

      a ty na hulajnoge, albo do dzieciecego wozka

      • 4 4

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Co ma Euro 2012 do rozwoju Gdanska .? (3)

    Miasto ma się rozwijać tu i teraz , a nie dla potrzeb jakiś pijanych kiboli na Euro.

    • 17 6

    • ma tyle, że będziesz sterczał w korkach z tymi pijanymi gejkami których zjedzie tu co niemiara (1)

      • 6 2

      • Kibice przyjadą, pojadą, problemy zostaną.

        • 6 1

    • ale Euro 2012 bylo wymowka na budowe drog itd. niby na to kasa byla.
      ja sie boje, ze potem bedzie wymoka, ze jak juz bedzie po Euro to juz oleja budowe drog.
      w koncu w Polsce wszystko jest mozliwe

      • 5 3

  • nie ma na co czekac, trzeba budowac chocby i nielegalnie (2)

    olac durna biurokracje i zajac sie nia potem (najlepiej wywiesic kilku urzedasow dla przykladu przy miejskich bramach)

    • 9 7

    • Oleją przepisy, przyjdzie CBA (1)

      i pozamyka.

      • 6 0

      • to sie kilku cebeajczykow utopi w martwej wisle dla przykladu

        • 4 2

  • Dzisiaj każdy musi jechać samochodem. (7)

    Palanty i to w dużej ilości nawet dzieciaka /300 metrów /podwożą samochodem , przy szkołach powstają gigantyczne korki. Do tego w niedzielę wszyscy walą do kościoła samochodami , chociaż kościoły są od siebie co przystanek autobusowy.
    Benzyna za tania.

    • 24 9

    • Po to ludzie kupują samochody aby nimi jeździć... (4)

      A to czy jadą 100 metrów czy 100 km to chyba indywidualna sprawa każdej osoby? Trzeba budować nowe drogi a nie ograniczać ruch na obecnie istniejących...

      • 7 7

      • Znaczy całkowicie odwrotnie jak na zachodzie , gdzie ogranicza się ruch w miastach. (2)

        To nie jest idywidualna sprawa , to sprawa nas wszystkich, bo za nasze pieniądze buduje się drogi zupełnie zbędne dla rozwoju kraju.

        • 5 3

        • Rozwój kraju bez dróg?, a może i bez kolei, portów, lotnisk, elektrowni, wodociągów, kanalizacji ...

          Jedź do jakiegoś kraju gdzie autostrady są czymś naturalnym i przejedź przez ten kraj a później przez Polskę.

          Zmienisz zdanie, bo nie chodzi tu o dojazd do kiosku po zapałki.

          • 6 1

        • Na Zachodzie masz gęstą sieć dróg. Ruch (czasem) ogranicza się w ścisłym centrum, a nie w "miastach", budując na obrzeżach pojemne parkingi, które albo są darmowe albo z łatwością Cię na nie stać. Od parkingów sprawna komunikacja zbiorowa bez śmierdzących żuli albo z ich mniejszą ilością niż w PL.
          Tyle w temacie.

          • 3 1

      • szkoda, że rozumu nie mogą dokupić,

        a tak to większość piątą klepkę przed samochodem zostawia.

        • 6 0

    • a otyłych coraz więcej Polska niedługo Anglię będzie przypominać

      • 2 1

    • Za 50 tys euro, rezygnuje z samochodu i prawa jazdy do końca życia.
      Gdyby takich było ze 20tys. w Gdańsku, nie potrzeba budować nowych dróg.

      • 1 0

  • Przestałem zwracać uwagę na te wszystkie wizualizacje, (2)

    koncepcje, projekty, broszury i tablice z zapowiedziami co będzie.
    Będzie to będzie, nie będzie to nie będzie - mogę co najwyżej wzruszyć ramionami.
    Teraźniejszość jest taka, że jeżdżę po wielu ulicach Gdańska, które są w tragicznym stanie, na których nie można doczekać się nawet przysłowiowych placków z asfaltu żeby załatać dziury (o poważniejszych remontach nie wspomnę)
    Nie wzruszają mnie uroczyste akty erekcyjne i kampanie medialne. Do czasu zanim przejadę się nowymi drogami pewnie jeszcze kilka razy będę naprawiał zawieszenie w samochodzie.

    Tak na marginesie to na te wszystkie prezentacje multimedialne, pokazy co będzie w przyszłości, tablice informacyjne itp.i idą wcale niemałe pieniążki, które można byłoby zagospodarować na bardziej pożyteczne cele.

    • 31 3

    • Nie jest źle ;) (1)

      Przejedź się po ulicach Wrocławia. Tam to dopiero poligon doświadczalny gdzie można zbadać wytrzymałość zawieszeń w pojazdach.

      • 2 0

      • Wrocław jest na pierwszym miejscu w rakingu opracowanym przez NIK

        (dotyczącym stanu nawierzchni dróg)

        Na drugim miejscu znajduje się Gdańsk.

        Doda, że im wyżej tym gorsze drogi. Zapraszam na stronę NIKu lub do artykułów prasowych z przed kilku miesięcy.

        • 0 1

  • Mam nadzieje, ze te trasy zostana tak przygotowane, ze na EURO2012 bedą przejezdne...

    ...nie zawsze trzeba czekac z otwarciem trasy do przeciecia wstegi przez budynia. Do roboty!!!!!

    • 12 1

  • KORKI NA SŁOWAKU SA NIE DO WYTRZYMANIA 24h KOREK ! A BILET MINUTOWY! (4)

    NIECH SIĘ PAN ADAMOWICZ RAZ PRZEJEDZIE W POŁUDNIE CZY OBOJĘTNIE KIEDY I ZOBACZY JAK SIĘ LUDZIE MĘCZĄ W KORKACH TO MOŻE RUSZY SIĘ DO ROBOTY BY COŚ DZIAŁAĆ I ZBUDOWAĆ W KOŃCU!!!!!
    jak może nie być pozwoleń o co tu chodzi?????????

    • 26 4

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Najtańszy bilet nie jest minutowy tylko od pętli do pętli. Za 2 mld to można zrobić metro pod Słowackiego, ale kierowcy ważniejsi...

      • 3 2

    • Łostowicką robią,robią i zrobić nie mogą! (1)

      • 4 1

      • No a wiesz jak można się napatrzeć co ludzie robią stojąc w korku?

        • 2 1

  • Bardzo mądra ankieta

    Ale odpowiedź znają chyba tylko gdańscy "eksperci" od korków
    Wszak to oni zaprojektowali "rondo turbinowe" (zawinił komputer, bo źle prognozował ruch samochodów). Twierdzą też, że wiadukt wiadukt z Łostowickiej w kierunku Moreny jest zbędny, bo będzie to droga o znaczeniu lokalnym.

    • 13 5

  • Most wantowy im. Jana Pawła II... (5)

    na cześć patrona prowadzi donikąd ;)

    • 28 5

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Ślepy zaułek im. Jana Pawła II (3)

      • 9 2

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

        • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • metaforą do rzekomej mądrości i nauk które prowadzą w to samo miejsce /jw/

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane