• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego i Sucharskiego: ruszyły przetargi, choć nie ma pozwoleń

Maciej Naskręt
28 lipca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Most wantowy im. Jana Pawła II to na razie jedyny, istniejący fragment Trasy Sucharskiego. Most wantowy im. Jana Pawła II to na razie jedyny, istniejący fragment Trasy Sucharskiego.

Miejska spółka GIKE 2012 walczy z upływającym czasem. Nie ma prawnej zgody na realizację Trasy Sucharskiego i Słowackiego, ale ogłasza przetargi na ich budowę. Dzięki temu na placu budowy szybciej pojawi się wykonawca.



Czy budowa Trasy Słowackiego i Sucharskiego odkorkuje gdańskie drogi?

Spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 ogłosiła przetarg na budowę Trasy Słowackiego oraz Trasy Sucharskiego. Wątpliwości wzbudza jednak fakt, że przetarg ogłoszono bez zezwoleń.

GIKE 2012 nie ma decyzji o warunkach środowiskowych dyrektora Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku oraz pozwolenia na budowę Wojewody Pomorskiego, które są wymagane w tego rodzaju przedsięwzięciach. Dzięki temu terminy uzyskania pozwoleń zbiegną się z rozstrzygnięciami przetargów - to pozwoli zaoszczędzić czas.

- Oba przetargi rozstrzygniemy dwuetapowo. Najpierw wybierzemy te przedsiębiorstwa, które spełniają wymogi niezbędne do realizacji inwestycji. W drugim etapie ustalimy zasadnicze kwestie. [między innymi koszt inwestycji - przyp. red.] Tak się działo miedzy innymi podczas wyłaniania wykonawcy na budowę stadionu PGE Arena Gdańsk - wyjaśnia Ryszard Trykosko, prezes spółki GIKE2012.

Decyzje wojewody i dyrektora RDOŚ w sprawie budowy Trasy Słowackiego i Sucharskiego mogą zawierać dodatkowe wymogi wobec tych inwestycji. Czy jest jeszcze miejsce na zmiany w projektach, skoro już przetarg trwa?

- Harmonogramy obu inwestycji są precyzyjnie opracowane. Uwzględniają one niezgodności, które mogą się pojawić w przyszłości - uspokaja Ryszard Trykosko. - Jeżeli nieścisłości nie będzie, termin rozpoczęcia realizacji obu przedsięwzięć znacznie przybliży się - dodaje.

Trasa Słowackiego zapewni dogodny dojazd autem po dwujezdniowej drodze do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy. Inwestycja przetnie Wrzeszcz i część gdańskiej Zaspy. Szacunkowy koszt inwestycji składającej się z czterech zadań to 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok 37 proc. kosztów budowy. Nową trasą będziemy mogli pojechać w 2013 r.

Nie wcześniej pojedziemy też Trasą Sucharskiego. Inwestycja obejmuje między innymi budowę dwujezdniowej drogi od Węzła Olszynka (zlokalizowanego w ciągu projektowanej Południowej Obwodnicy Gdańska) do ul. Ku Ujściu. Inwestycja przewiduje także modernizację ok. dwukilometrowego odcinka drogi w kierunku Westerplatte. Inwestycja będzie kosztować miasto 660 mln zł. Ok 40 proc. wydatków zwróci Unia Europejska. Trasa Sucharskiego będzie gotowa najwcześniej w 2013 r.

Trasę Sucharskiego i Słowackiego połączy w 2014 r. tunel pod Martwą Wisłą.

Opinie (186) ponad 20 zablokowanych

  • AVE

    I NASZE- przepraszam za arogancje ze swej strony

    • 0 0

  • Obiecanek coraz więcej im bliżej wyborów

    Adamo wie jak się je wygrywa. Kiełbasę frajerom i 4 latka polecą.

    • 5 0

  • stop Adamowiczowi

    Dość już tego bajdurzenia Adamowicza

    • 6 0

  • no i gites majonez! a kiedy powstana korty twarde? (nie ceglane) takie jak na us open czy australia open WHEN?

    KIEDY?? PYTAM GRZECZNIE BO NA CZECHACH MNOSTWO JEST I WYNIKI SA!

    • 1 1

  • ...

    a co stało się z tzw. Nową Wałową, czy ktoś jeszcze pamięta o tym projekcie???

    • 2 0

  • Kto na swiecie kieruje cięzki transport przez środek miasta.

    Z obwodnicy pojadą TIUR-y przez srodek Zaspy i Wrzeszcza.

    • 2 2

  • Urbaniści w Gdańsku to banda geszewciarzy.

    Siedzą w kieszeniach developerów. Jak mozna kierowac przez srodek dzielnic mieszkaniowych ciężki transport i przecinac miasto ciasną bo w momencie projektowania nie funkcjonalna arteria. Projekt ,,Nowej Kościuszki" z lat 70-tych.

    • 2 0

  • Rada miasta to banda przestraszonych platfusów.

    Adamowicz robi co chce. Tyle lat nie mogą poradzic sobie z problemem Słowackiego.
    To rekord Gineusa niudolności, niróbstwa i niekompetencji.

    • 6 0

  • Trasę Sucharskiego i Słowackiego połączy w 2014 r. tunel pod Martwą Wisłą.

    A badania podłoża ktoś robił? Zaraz okaże się że dno kryje wiele niespodzianek - kosztownych pod względem inwestycji i koszty nagle zaczną rosnąć.

    • 1 0

  • Gdańsk robi się prowincjonalnym miasteczkiem.

    Nikt nie ma pomysłu na to czy ma byc miastem turystycznym, handlowym,portowym czy rozpolitykowanym ulem z cwaniaczkami w Radzie Miasta udajacymi kombatantów Solidarności i skaczczących jak pajace na gumie Adamowicza otoczonego agentamo WSI. ( Bojanowski)

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane