- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (477 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (275 opinii)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (156 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (227 opinii)
- 6 Szybko odzyskali skradzionego pheatona (67 opinii)
Trasa Słowackiego i Sucharskiego: ruszyły przetargi, choć nie ma pozwoleń
Miejska spółka GIKE 2012 walczy z upływającym czasem. Nie ma prawnej zgody na realizację Trasy Sucharskiego i Słowackiego, ale ogłasza przetargi na ich budowę. Dzięki temu na placu budowy szybciej pojawi się wykonawca.
GIKE 2012 nie ma decyzji o warunkach środowiskowych dyrektora Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku oraz pozwolenia na budowę Wojewody Pomorskiego, które są wymagane w tego rodzaju przedsięwzięciach. Dzięki temu terminy uzyskania pozwoleń zbiegną się z rozstrzygnięciami przetargów - to pozwoli zaoszczędzić czas.
- Oba przetargi rozstrzygniemy dwuetapowo. Najpierw wybierzemy te przedsiębiorstwa, które spełniają wymogi niezbędne do realizacji inwestycji. W drugim etapie ustalimy zasadnicze kwestie. [między innymi koszt inwestycji - przyp. red.] Tak się działo miedzy innymi podczas wyłaniania wykonawcy na budowę stadionu PGE Arena Gdańsk - wyjaśnia Ryszard Trykosko, prezes spółki GIKE2012.
Decyzje wojewody i dyrektora RDOŚ w sprawie budowy Trasy Słowackiego i Sucharskiego mogą zawierać dodatkowe wymogi wobec tych inwestycji. Czy jest jeszcze miejsce na zmiany w projektach, skoro już przetarg trwa?
- Harmonogramy obu inwestycji są precyzyjnie opracowane. Uwzględniają one niezgodności, które mogą się pojawić w przyszłości - uspokaja Ryszard Trykosko. - Jeżeli nieścisłości nie będzie, termin rozpoczęcia realizacji obu przedsięwzięć znacznie przybliży się - dodaje.
Trasa Słowackiego zapewni dogodny dojazd autem po dwujezdniowej drodze do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy. Inwestycja przetnie Wrzeszcz i część gdańskiej Zaspy. Szacunkowy koszt inwestycji składającej się z czterech zadań to 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok 37 proc. kosztów budowy. Nową trasą będziemy mogli pojechać w 2013 r.
Nie wcześniej pojedziemy też Trasą Sucharskiego. Inwestycja obejmuje między innymi budowę dwujezdniowej drogi od Węzła Olszynka (zlokalizowanego w ciągu projektowanej Południowej Obwodnicy Gdańska) do ul. Ku Ujściu. Inwestycja przewiduje także modernizację ok. dwukilometrowego odcinka drogi w kierunku Westerplatte. Inwestycja będzie kosztować miasto 660 mln zł. Ok 40 proc. wydatków zwróci Unia Europejska. Trasa Sucharskiego będzie gotowa najwcześniej w 2013 r.
Trasę Sucharskiego i Słowackiego połączy w 2014 r. tunel pod Martwą Wisłą.
Opinie (186) ponad 20 zablokowanych
-
2010-07-28 23:00
AVE
I NASZE- przepraszam za arogancje ze swej strony
- 0 0
-
2010-07-28 23:05
Obiecanek coraz więcej im bliżej wyborów
Adamo wie jak się je wygrywa. Kiełbasę frajerom i 4 latka polecą.
- 5 0
-
2010-07-29 00:17
stop Adamowiczowi
Dość już tego bajdurzenia Adamowicza
- 6 0
-
2010-07-29 01:28
no i gites majonez! a kiedy powstana korty twarde? (nie ceglane) takie jak na us open czy australia open WHEN?
KIEDY?? PYTAM GRZECZNIE BO NA CZECHACH MNOSTWO JEST I WYNIKI SA!
- 1 1
-
2010-07-29 07:30
...
a co stało się z tzw. Nową Wałową, czy ktoś jeszcze pamięta o tym projekcie???
- 2 0
-
2010-07-29 07:34
Kto na swiecie kieruje cięzki transport przez środek miasta.
Z obwodnicy pojadą TIUR-y przez srodek Zaspy i Wrzeszcza.
- 2 2
-
2010-07-29 07:38
Urbaniści w Gdańsku to banda geszewciarzy.
Siedzą w kieszeniach developerów. Jak mozna kierowac przez srodek dzielnic mieszkaniowych ciężki transport i przecinac miasto ciasną bo w momencie projektowania nie funkcjonalna arteria. Projekt ,,Nowej Kościuszki" z lat 70-tych.
- 2 0
-
2010-07-29 07:42
Rada miasta to banda przestraszonych platfusów.
Adamowicz robi co chce. Tyle lat nie mogą poradzic sobie z problemem Słowackiego.
To rekord Gineusa niudolności, niróbstwa i niekompetencji.- 6 0
-
2010-07-29 07:44
Trasę Sucharskiego i Słowackiego połączy w 2014 r. tunel pod Martwą Wisłą.
A badania podłoża ktoś robił? Zaraz okaże się że dno kryje wiele niespodzianek - kosztownych pod względem inwestycji i koszty nagle zaczną rosnąć.
- 1 0
-
2010-07-29 07:55
Gdańsk robi się prowincjonalnym miasteczkiem.
Nikt nie ma pomysłu na to czy ma byc miastem turystycznym, handlowym,portowym czy rozpolitykowanym ulem z cwaniaczkami w Radzie Miasta udajacymi kombatantów Solidarności i skaczczących jak pajace na gumie Adamowicza otoczonego agentamo WSI. ( Bojanowski)
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.