• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego: zobacz już dziś, jak pojedziesz za cztery lata

Maciej Naskręt
23 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 

Zobacz, jak będzie wyglądała Trasa Słowackiego.


Trasa Słowackiego w Gdańsku będzie budowana do roku 2014. Tylko na Portalu Trojmiasto.pl już dziś możesz zobaczyć, jak zmieni się miasto po wybudowaniu 10-kilometrowej drogi z lotniska do gdańskiego portu.



Czy w miastach powinny powstawać dwujezdniowe i wielopasmowe arterie?

Budowa Trasy Słowackiego to jedno z największych przedsięwzięć drogowych w historii Gdańska. Szacunkowy koszt inwestycji to 1,29 mld zł. Kwota ta stanowi ok. 60 proc. rocznych dochodów miasta. Drogowe przedsięwzięcie dofinansuje Unia Europejska, która zwróci 37 proc. kosztów.

Budowę Trasy Słowackiego miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 podzieliła na cztery zadania - ich szczegółowy opis w ramce poniżej. Na każde z nich został ogłoszony w lipcu przetarg ograniczony. Jeszcze w sierpniu zakończy się I etap przetargów - wtedy poznamy firmy, które mają ochotę budować poszczególne fragmenty Trasy.

- Kryterium wyboru wykonawcy stanowi w 90 proc. cena i w 10 proc. termin wykonania inwestycji - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE 2012.

Pod koniec lipca tego roku spółka GIKE 2012 rozstrzygnęła przetarg na wyburzenia budynków, znajdujących się w świetle nowej Trasy Słowackiego. Wygrała spółka budowlana z Luzina - Wakoz. Za rozebranie m.in. 12 budynków mieszkalnych i 28 obiektów budowlanych zaproponowała kwotę 608 tys. zł. Teren pod budowę nowej trasy ma być uporządkowany do połowy przyszłego roku.

Już wiadomo, że drogowcy nie zdążą z budową całej Trasy Słowackiego na Euro 2012, mimo że pierwsze prace budowlane ruszą w przyszłym roku. Zakończenie budowy nastąpi po 2014 r. Wtedy zostanie otwarty tunel dla aut pod Martwą Wisłą - ostatni element Trasy Słowackiego.

Poważny problem tuż po realizacji czterech zadań drogowych przez GIKE 2012 będzie generować brak łącznika drogowego między Trasą Słowackiego zobacz na mapie Gdańska, a ul. Hallera zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Przez to kierowcy pojadą w kierunku PGE Areny Gdańsk wąskim gardłem - jednopasmową ul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska. Na rozwiązanie tego utrudnienia będzie trzeba poczekać, bowiem inwestycja - realizacja dalszego ciągu ul. Nowej Kościuszki - nie znajduje się w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Miasta Gdańska - nie ma zagwarantowanego finansowania.

Odcinek lotniskowy do ul. Budowlanych. Odcinek lotniskowy do ul. Budowlanych.
Odcinek środkowy przetnie Wrzeszcz. Odcinek środkowy przetnie Wrzeszcz.
Odcinek w pobliżu PGE Areny Gdańsk. Odcinek w pobliżu PGE Areny Gdańsk.
Odcinek pod rzeką Martwa Wisła - tunel. Odcinek pod rzeką Martwa Wisła - tunel.
Plan budowy Trasy Słowackiego:

Zadanie 1 - odcinek od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych (tzw. odcinek lotniskowy).
- budowa zaplanowana na lata 2011-2013
- długość odcinka - 2,8 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, chodniki, ścieżki rowerowe.

Zadanie 2 - odcinek od ul. Potokowej do al. Rzeczypospolitej (tzw. odcinek środkowy).
- budowa zaplanowana na lata 2011-2013
- długość odcinka - 3,3 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, 3 tunele dla pieszych, chodniki, ścieżki rowerowe, estakada i wiadukt nad torami kolejowymi.

Zadanie 3 - odcinek od al. Gen. J. Hallera do węzła na ul. Marynarki Polskiej.
- budowa zaplanowana na lata 2011-2013
- długość odcinka - 2,3 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, 2 wiadukty nad torami kolejowymi.

Zadanie 4 - odcinek od węzła na ul. Marynarki Polskiej do Węzła na ul. Ku Ujściu.
- budowa zaplanowana na lata 2011-2014
- długość odcinka - 2,4 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, tunel drogowy pod Martwą Wisłą.

Opinie (282) ponad 10 zablokowanych

  • w Bogatyni odbudowali drogę w 2 tygodnie (8)

    gdyby nie morze przepisów najlepiej by było ten zespół zatrudnić i mielibyśmy problem z głowy ;)

    • 2 5

    • No gdyby nie morze przepisów (3)

      Ortografia się kłania "może"

      • 3 6

      • Kłanią się czytanie ze zrozumieniem (2)

        Czytaj ze zrozumieniem - "morze przepisów", czyli "masa przepisów", ich ogromna ilość ...

        • 7 1

        • Kłanią się czytanie ze zrozumieniem. (1)

          Ja się kłanią po same pachy.Następny na bakier z ortografią .

          • 2 2

          • człowieku.. nie pouczaj innych jak sam nie rozumiesz :). Pisze się morze bałtyckie czy może bałtyckie? O tym morzu napisałem w takim sensie jak ci wyjaśnił sobmar, z punktu widzenia gramatyki absolutnie poprawnie.

            • 0 0

    • 1 km za 7 milionów, drożej niż autostrada, ale bez przetargu, hulaj dusza prokurator nich nam skoczy (3)

      • 2 1

      • (2)

        Jak budujesz autostradę to nie musisz wykupować działek, burzyć zabudowań, przekładać instalacji, budować skrzyżowań, ekranów i tak dalej... to tak gdybyś nie widział różnicy. A przetarg będzie, skąd pomysł, że nie? Wracaj na demotywatory.

        • 3 1

        • ty fantastyczny idioto, jaki przetarg?? na co na juz zbudowaną drogę??? jak jest klęska żywiołowa nie ma żadnych przetargów!! (1)

          co za idiota ludzie trzymajcie mnie!! a autostrada kosztuje mniej , wykup ziemi to groszowe sprawy w porównaniu z całą budową i nie mydl tu ludziom oczu ty plugawy zapluty śmieciarzu śrubokręcie systemu

          • 2 0

          • Przepraszam bardzo jak mnie nazwałeś? Podpisz się imieniem i nazwiskiem i napisz to jeszcze raz, śmiało. W domu do rodziny też się tak ładnie zwracasz?

            • 2 0

  • łącznik

    no ja sobie nie do końca moge wyobrazić jak połączyć tą nową kościuszki (czyli hynka) z uczniowską...ale wazne żeby projektanci sobie to potrafili wyobrazić

    • 2 1

  • (3)

    problem braku odcinka drogi można łatwo i prosto rozwiązać ... za torami za galeria droga niech skreci ostro w Hynka,potem w JP2, przy okazji moga ten odcinek przebudowac, a miejsce jest, za torami tramwajowymi na tamtym odcinku JP2 wstawic z 3 tunele dla pieszych, troche zmodernizowac, na końcu skreci droga w kierunku hallera i prosze jak pieknie, wszystko sie ladnie łączy tam gdzie powinno i nie trzeba nic burzyc, ani kombinowac ...

    • 6 0

    • (2)

      Ale brakujący odcinek jest już w planach zagospodarowania przestrzennego...

      • 0 0

      • (1)

        Mimo to puścic dalej ten odcinek przez JP2 chyba jest najlepszą opcją. Fakt, że trzeba by było zrobić kilka tuneli dla pieszych i przedewszystkim wywalić to nasze genialne skrzyzowanie z kładkami. Na końcu JP2 i tak ma być droga zielona łącząca BA i Hale Widowiskową. Według mnie idealnie by sie to skonponowało, a tak to będą burzyć ludzi przesiedlać, komfort jazdy i tak do zadu a JP2 z tymy wiaduktami i tak będzies traszyć

        • 1 0

        • JP2 właśnie obcinają do jednej jezdni. Po jednym pasie w każdą stronę.

          • 0 0

  • no pięknie

    jak widać, miasto Gdańsk podpisało do tej pory jeden kontrakt. Ze specami od grafiki komputerowej. I to też niezbyt wielkich lotów. Magistrat w ostatnim czasie zarzuca nas wprost drogami w komputerze, podczas gdy w Gdyni i Sopocie powstają one w rzeczywistości. Brawo

    • 2 3

  • Denny ten filmik

    jak w takim tempie bede tez budowac, to cienko to widze

    • 0 3

  • projekt imponujacy ciekawe tylko jak z wykonaniem

    prokejt naprawde imponujacy juz nie moge sie doczekac kiedy bedzie mozna przejechac ta nowa trasa ale ...

    ta droga poczyni duze spustoszenia jesli chodzi o budynki mieszkalne, widac na filmiku ze wiele budynkoiw zniknie, a jak to bywa z ludzmi juz dzis widze naglowki w prasie ..... budowa opozniona ludzie nie chca sie wyprowadzic

    • 3 0

  • Paradoksalnie, wzrost liczby samochodów już nie powinien tak martwić. Mieszkańców przybywa powoli, nie wiadomo nawet czy imigracja przebije demografię za 30 lat, a kto miał mieć samochód to już ma (już dwa lata temu w Gdańsku zarejestrowanych było 250.000 samochodów). Zaryzykuję stwierdzenie, że klucz do rozwiązania problemów z korkami leży w mentalności kierowców i skłonności do korzystania komunikacji miejskiej. Jeśli to się poprawi, to korki będą maleć. Tymczasem żadna ilość dróg nie rozwiąże problemu parkowania - a na parkingi w centrum nie ma miejsca i już teraz parkujących jest więcej niż legalnych miejsc do parkowania i tylko żenująca skuteczność SM (czyli władz miasta) powoduje, że nie sypią się mandaty.

    • 5 0

  • W CZTERY LATA ?????

    SUPER PIEKNIE TO WYGLADA ALE TUNEL ? I TA CAŁOSC W CZTERY LATA??? MY NA TO POTRZEBUJEMY Z CONAJMIEJ 10 LAT NIE WIERZE W TO BAJKA I KIT JAK NIE WIEM CO....

    • 5 1

  • Kolej Metropolitarna zrobi dla tego miasta pięć razy tyle co nowa trasa Słowackiego.

    • 4 3

  • Nad torami kolejowymi będą dwa wiadukty po dwa pasy ruchu na każdym, oba będą jednokierunkowe. Nad Grunwaldzką w ciągu Słowackiego będzie jeden wiadukt dwukierunkowy, bo jednym pasie w każdym kierunku. Dyskusja się zrobiła tylko dlatego, że część ludzi się wypowiada zanim przeczyta artykuł i pomyśli.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane