• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Sucharskiego: 52 chętnych do budowy

Maciej Naskręt
30 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

52 wnioski wpłynęły do miejskiej spółki GIKE 2012 od firm i konsorcjów chcące wybudować Trasę Sucharskiego. Wykonawców poznamy najpóźniej wiosną przyszłego roku.



W poniedziałek zakończył się etap składania dokumentacji przez firmy i konsorcja zainteresowane budową Trasy Sucharskiego. Inwestor - spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 - zaczął już badać wnioski o dopuszczenie do udziału w trzech przetargach ograniczonych.

- Otrzymaliśmy 52 wnioski od firm i konsorcjów. Sprawdzimy teraz między innymi ich zabezpieczenia finansowe i doświadczenie w prowadzeniu inwestycji drogowych - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE 2012 r.

Firmy, które spełniają wymagania, zostaną zakwalifikowane do drugiego etapu przetargu. Wtedy dopiero będą musiały złożyć ofertę zawierającą cenę (90 proc. punktów) i czas (10 proc.) wykonania prac. Wyniki przetargów poznamy najpóźniej wiosną przyszłego roku.

Trasa Sucharskiego przebiegać będzie od projektowanego Węzła Olszynka, który zostanie wybudowany w ramach Obwodnicy Południowej Gdańska, do istniejącego Terminalu Promowego Westerplatte. Trasa przetnie ul. Elbląską i będzie przebiegać w świetle istniejącej ul. Sucharskiego. Szacunkowy koszt inwestycji składającej się z trzech etapów wynosi 660 mln zł.

Zadanie nr 1 - odcinek od Obwodnicy Południowej Gdańska do Węzła Elbląska - 17 wniosków.
Zadanie nr 2 - odcinek od Węzła Wosia Budzysza do Węzeł Ku Ujściu - 18 wniosków
Zadanie nr 3 - odcinek od Węzeł Ku Ujściu do Terminala Promowego Westerplatte - 17 wniosków

Miejsca

Opinie (61) ponad 20 zablokowanych

  • Jakby tak podzielić tą trasę na 52 kawałki.... to byłyby 52 uroczyste otwarcia. (2)

    • 76 7

    • no i 52 razy można poświęcić (1)

      Abp. Flaszka-Głódź uwielbia takie okazje

      • 21 6

      • No i medali ile dla nierobów i bojowników o demokrację!

        • 8 0

  • he

    Prawda. Najpierw wnioski prekwalifikacyjne. Później ponowne ogłoszenie przetargu i oferty na budowę. Odwołania protesty itd czyli przyszły koniec roku jak nic :p

    • 25 0

  • Obym tego dożył...

    Jesien przyszlego roku wynik? Póżno. Za Adamowicza jestem sceptyczny. Chyba ze bedzie rzadzil ktos nowy po wyborach.

    • 25 5

  • Jak dla mnie to trasa ma złą nazwe.

    Wolał bym żeby ta trasa nazywała sie trasą Dąbrowskiego,aktualna trasa to kolejny paradoks historii.Pamiętajmy o prawdziwych Bohaterach.

    • 25 9

  • no kolesie będą teraz debatować przez rok czy budować czy nie
    - bo to Polska nie elegancja Francja ;>

    • 7 6

  • sweet..))

    • 1 0

  • to ile na te drogi? (11)

    660 mln Sucharskiego,
    1 300 mln Słowackiego,
    1 300 mln Obwodnica
    186 mln Węzeł Karczemki
    180 Nowa Łódzka
    100 mln Tristar
    86 mln W-Z
    28 mln Łostowicka
    wszystko w trakcie realizacji a wam ciągle na drogi mało:)) i ciągle można usłyszeć "lepiej by za to drogi zbudowali" :D

    miasto to nie tylko drogi drodzy Gdańszczanie:)

    • 55 44

    • ale niezastąpiona podstawa, nieuku !

      • 6 15

    • "wszystko w trakcie realizacji"

      ahahahhahaa

      Słowackiego za góra 4 lata miała być gotowa już 5-10 lat temu.

      • 13 4

    • w sumie może masz rację ale mało "tego" wymieniłeś

      • 5 0

    • widze że w tyłku ci sie poprzewracało, a w oczach same liczy, niezłe pranie mózgu (5)

      Proponuję wsiąść w samochód i przejechać się po gdańsku, zobaczysz te miliny o których piszesz - ale ludzi bez perspektyw.

      P.S. w Polsce jest największa sprzedaż amortyzatorów w Europie:)

      Ktoś ma w tym interes? że tak długo u Nas się buduje drogi?

      • 12 8

      • i co mam się pochlastać z tego powodu? (4)

        bo postoje na Słowackiego 20 minut w korku albo godzinę na Kartuskiej?
        Ciesze się, że za 2 lata W-Z i Karczemki będzie gotowy i największy korek w Gdańsku zniknie a ja szybciej dojadę do rodzinnej wioski?

        Bez perspektyw? Doskonale pamiętam jak było 10 lat temu, jak większość moich znajomych musiała dorywczo pracować za 20- 30 zł (za 12 godzin pracy) dziennie na czarno i jeszcze dojeżdżać rowerem bo miesięczny kosztował połowę pensji, ile talentów się zmarnowało bo nie było za co studiować i dzięki temu dobrze widzę ile przez te 10 lat zmieniło się na lepsze...

        Mój kolega codziennie musi dojść 4 kilometry na autobus potem jedzie 65 kilometrów do pracy w Remontowej i w tym świetle te wasze narzekania na korki wydają mi się śmieszne

        • 18 6

        • (3)

          Tak, a w Afryce mają jeszcze gorzej, więc dlaczego my narzekamy i tak przemy ku lepszemu...? Lepiej podziekować za byle co, wziać worek kartofli i kufaję i będzie fajnie. Areszta prędzej się zrobi i za 10 lat będzie lepiej niż teraz, a za 20 lat będzie lepiej niż za 10 lat...

          A może by tak to przyścpieszyc, ulepszyć, zrobić efektywniej baranie?

          • 7 8

          • "A może by tak to przyścpieszyc, ulepszyć, zrobić efektywniej baranie?" (2)

            a czy ja mówię, że nie?

            Wcale nie jest takie pewne, że za 10 lat będzie lepiej-zobacz jak się kurczyły gospodarki Irlandii i Estonii :) po prostu narzekacie na wyrost-4mld na drogi w najbliższych 4 latach to sporo a wy zamiast się cieszyć to tylko zrzędzicie

            • 10 2

            • (1)

              Przy tym ich kurczeniu i tak stoja duuuuuuuużo lepiwj niz my. Jak będą się tak dalej "kurczyć", to może za 50 lat ich dogonimy. :)

              • 1 5

              • głupoty opowiadasz....

                bywam w estonii i w łotwie. Nie mamy co gonić. Nie powtarzaj po jakiś imbecylach, którzy nie mają pojęcia o czym mówią, bo sam na takiego wychodzisz... obserwatorze

                • 8 2

    • (1)

      A ile na komunikację miejską, która daje tysiąc razy lepszy efekt komunikacyjny i nie trzeba jej poszerzać, nie trzeba budować parkingów itp?

      • 3 4

      • 720 mln
        350 mln na same nowe tramwaje, które mamy dostać już za kila miesięcy.

        • 6 1

  • Spółka Euro2012 wyłoni zwycięzców za rok? (2)

    to do 2012 roku dadzą radę to zbudować?

    • 12 8

    • Czytaj (1)

      http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Trasa-Sucharskiego-w-2012-roku-gotowe-beda-4-km-drogi-n39305.html

      • 0 1

      • to może przesunąć to Euro na 2014 ?

        byśmy wtedy chociaż drogi połatali

        • 12 2

  • Moderatosze dlaczego niszczysz moje opinie? (5)

    To ze nie mam zdania na ten temat czy to zle?
    Ok jusz mam zdanie moim zdaniem to bardzo dobrze ze sie buduje nowe drogi zeby sie latwiej jezdzilo i wogule,

    • 3 9

    • Chyba za ortografię. :)

      • 3 1

    • ja ci odpowiem, bo jak się nudzisz i zaśmiecasz "przestrzeń publiczną" to idź lepiej pobaw sie wackiem (3)

      pisanie bzdur na forach można porównać do plucia na chodnik - niby nic takiego - ale niestetyczne i jednak przeszkadza

      • 4 3

      • Ale o co ci chodzi konserwatorze musisz mnie obrazarzac? wyrazilam swoja opinie (2)

        jakos mi sie nie widzi znowu siedzenie w korkach i dojazdy do szkoly a to jeszcze durzo lat przedemna dlatego super ze sie buduje nowy drogi !!brawo popieraM!

        • 1 2

        • Twoja ortografia świadczy o tobie

          a jest kiepskie świadectwo.

          • 1 2

        • masz racje

          Nawet bardzo dużo

          • 4 1

  • Status drogi (5)

    Rozumiem, że budowana obwodnica południowa, będzie miała numer S7 i status drogi pośpiesznej. A co z trasą Sucharskiego? To też będzie, jak mówiono droga ekspresowa? S7? To w takim razie tunel pod Motławą będzie miał numer S1, o ile będzie to droga ekspresowa. Pewnie i tak będzie można maksymalnie jechać w tunelu 80 lub 70, bo niestety do elektronicznych znaków nie dojrzeliśmy. W Hiszpanii nad tunelami są znaki, które pokazują 100 lub 80 (lub mniej) w zależności od natężenia ruchu lub ewentualnych wypadków i robotów drogowych (mam nadzieję, że tego drugie będzie więcej niż pierwszego, bo coś pewnie być musi). :(

    • 8 5

    • TRUE (4)

      Zadanie I. Odcinek Obwodnica Południowa Gdańska – Węzeł Elbląska ok.2,9 km
      Zadanie II. Odcinek Węzeł Wosia Budzysza – Węzeł Ku Ujściu ok.2,7 km
      Zadanie III. Odcinek Węzeł Ku Ujściu–Terminal Promowy Westerplatte ok.2,7 km
      W przypadku zadania I i zadania II będzie to droga główna ruchu przyspieszonego o dwóch jezdniach po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, z możliwością dostępu z dróg i ulic układu lokalnego poprzez skrzyżowania dwupoziomowe.
      Zadanie III to droga zbiorcza z jedną jezdnią po jednym pasie ruchu w każdym kierunku.

      w przypadku tunelu pod martwą wisłą będzie to droga główna ruchu przyspieszonego o dwóch jezdniach po dwa pasy ruchu w każdym kierunku..
      z ograniczniem prędkości do 50km/h

      • 5 0

      • THX (1)

        Dzięki :)

        Ograniczenie 50 km/h na drodze ekspresowej to ciekawy pomysł na skalę krajową, może i europejską ;) Ogólnie jednak jest tak jak miałem nadzieję...

        • 1 0

        • Takie ograniczenie jest w najbardziej znanym tunelu, tyle że wzdłuż rzeki w W-wie. Więc nic nowego.

          • 0 0

      • Chcialbym pojechac rowerem ale bede musial autem ? (1)

        Czyli mieszkaniec Brzezna, NPortu, Zaspy czy Przymorza, poruszajacy sie rowerem, pieszo lub przy pomocy komunikacji miejskiej moze zapomniec o szybkim (i skracajacym droge) przedostaniu sie na druga strone martwej wisly ? Tunel, tak jak i most wantowy, nie daje nic mieszkancom okolicznych dzielnic, nie poruszajacym sie samochodem ? Kiedys slyszalem o autobusach wahadlowych komunikacji miejskiej, ktore mialy przewozic pieszych i rowerzystow tunelem ale skoro ma to byc droga szybkiego ruchu, to co z tym pomyslem ?

        • 3 0

        • W Gdyni...

          W Gdyni po obwodnicy jeżdżą autobusy pospieszne - więc to chyba żaden problem. Gorzej z rowerami...

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane