• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa W-Z będzie sporo tańsza, niż planowano

rb
21 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Taką drogą już niedługo dojedziemy do samej obwodnicy. Taką drogą już niedługo dojedziemy do samej obwodnicy.

Poznaliśmy oferty w przetargu na ostatni etap Trasy W-Z. Najtańszą złożyła Skanska, która za 2,2 km drogi do nowego węzła Karczemki chce 89 mln zł. To dwukrotnie mniej niż planowało wydać miasto.



- Spodziewaliśmy się oszczędności, ale nie aż takich - przyznaje "Gazecie Wyborczej" Ryszard Trykosko, prezes spółki GIKE2012, która nadzoruje inwestycję. Budowa ma zakończyć się w maju 2012 roku, jeszcze przed piłkarskimi mistrzostwami Europy.

Jest jednak jedno "ale" - jeśli nie będzie odwołań i prace ruszą zgodnie z planem, czyli za kilka tygodni. Kontrkandydaci Skanskiej, przegrali bowiem - biorąc pod uwagę zakres prac - zaledwie o włos. Oferta Wakozu opiewała na na 91 mln zł, MTM na 93,3 mln zł, Eurovii 93,7 mln zł, a Budimexu na 93,8 mln zł.

Teraz oferty są sprawdzane przez komisję, takie samo prawo mają jednak przegrani w przetargu, którzy mogą przeanalizować dokumenty zwycięzcy i szukać w nich nieścisłości.

Mimo dwukrotnie niższej ceny, Gdańsk oszczędzi na inwestycji maksymalnie 20 mln zł. Sporą część finansowania stanowiły bowiem fundusze Unii Europejskiej.

Ostatni fragment trasy W-Z powstanie między skrzyżowaniem z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska a Obwodnicą Trójmiasta na węźle Karczemki i ul. Otomińską zobacz na mapie Gdańska, która znajduje się nieopodal osiedli Kiełpino i Karczemki. Projekt zakłada też przebudowę południowej części ul. Kartuskiej z budową wiaduktu nad Trasą W-Z.
rb

Miejsca

Opinie (159) 2 zablokowane

  • Ech tyle wspaniałych wiadomości i w ogóle, a ja i tak nie zagłosuję na Adamowicza - tak długo jak długo tramwaje będą używać hamulców awaryjnych żeby w ogóle się zatrzymać na przystanku.

    • 8 2

  • Przed wyborami takich tekstow wyborczych PO bedzie coraz wiecej:) (2)

    Pytanie brzmi czy ten ciemny lud w Gdansku znow kupi te bajk?

    • 13 5

    • Kupi z braku konkurencji

      Bo w Gdańsku masz do wyboru przeciętnego Budynia, i tragiczną opozycję, więc na zmianę bym nie liczył.

      • 3 1

    • ale to nie bajka, to się dzieje naprawdę i co tu zrobić?:)))

      • 3 0

  • Widok z satelity (1)

    Prosba- potrzebuje link do strony z widokiem z satelity miejsca polaczenie nowej drogi z obwodnica,jak to wyglada z gory,jakos sama nie moge znalezc-

    • 2 0

    • wpisz w google "google mapy"

      • 1 0

  • skąd te ceny? (5)

    może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego ta droga tyle kosztuje???
    według danych średni koszt budowy AUTOSTRADY w Hiszpanii, kraju bardzo górzystym wynosi 6 milionów euro za kilometr.

    ten nowy odcinek w-z ma 2,2km, mamy za to zapłacić 23miliony euro, czyli
    10,45 miliona euro za kilometr. a jeszcze mają czelność mówić, że to jest mało i taniej.

    gdzie tak na prawdę idą nasze pieniądze?

    • 24 7

    • węzły i estakady? (4)

      Myśl czasem chłopcze albo odłącz neostradę.

      • 3 5

      • (1)

        a oprócz tego wyburzenia, wywłaszczenia, wykupienia...

        • 6 2

        • Mowa jest o budowie drogi, nie o wykupie gruntu, projektowaniu itp.
          W Hiszpanii autostrada biegnie na przemian - tunelem i wiaduktem, nawet 100m i więcej wysokim. Jeśli to tańsze, budujmy drogi na 100-metrowych estakadach.
          U nas nawet 200m tunelu pod budowaną właśnie płytą lotniska jest niewykonalne, łatwiej zrobić objazd.

          • 2 0

      • węzły i estakady (1)

        Uważasz, że borowanie w 3km skale, zrobienie oświetleń, wentylacji, odwodnień jest tańsze od mostów i węzłów, które też licznie występują w Hiszpanii?. Byłeś kiedykolwiek w Hiszpanii poza programem Discovery?

        • 3 2

        • a Ty chcesz powiedzieć

          że własnie taka autostrada w Hiszpanii z estakadami i tunelami kosztuje 6mln za km? LOL!
          Ktoś rzucił z dupy te 6mln i teraz wszyscy fapują bo u nas drożej

          • 0 1

  • ADAMOWICZOWYCH PLANISTÓW NA BRUCZEK

    Skoro zakładali koszty dwukrotnie wyższe to zastanawiam się dla kogo do tej pory byli tak szczodrzy?

    • 13 5

  • dzieło szatana

    ten volkswagen na lewym pasie na pewno nie jedzie z dozwolona prędkością, władze powinni skupić się na zwiększonym egzekwowaniu przestrzegania zasad ruchu drogowego, nowe drogi to dzieło szatana, powodują one tylko więcej szaleńców na drogach i tym samym więcej wypadków.

    • 1 9

  • proponuję aby miasto zawsze ogłaszało

    "Spodziewamy się dużo wyższych ofert niż Wy chcecie nam przedstawić " przecież to ważne aby Wszyscy byli szczęśliwi a najbardziej firmy drogowe.

    • 1 3

  • wszystkie wymienione firmy (3)

    to generalni wykonawcy, biorą swoje 10-15% a roboty zlecają podwykonawcom, tak naprawdę często podwykonawców jest mniej nić biorących udział w przetargu bo podwykonawca daje wszystkim swoje ceny a tamci dokładają swoje

    i tak się świat kreci, jeśli zamawiający pofatygowałby się o organizowanie robót we własnym zakresie mógłby zaoszczędzić czasami te 15% które biorą ludzie od generalnego a i tak urzędasy nie musieliby tworzyć nowych działów do realizacji bo jest och tyle że starczyłoby na wszystkie inwestycje
    no ale tak jest wygodniej, siedzieć przy kawusi, patrzeć w okienko i raz na miesiąc przyjmować fakturkę z protokolikiem...

    • 12 7

    • Skoro to takie proste, to co jeszcze robisz przed monitorem

      Zakładaj firmę i sam organizuj. Będziesz zarobiony i my zarobimy bo będzie tańsza droga.

      • 2 2

    • Bo ja wiem?

      U Skanskiej w siedzibie stoi masa sprzętu, który regularnie jest używany. No przynajmniej był jeszcze rok temu, bo w drodze na uczelnię mijałem jedną z jej baz.

      • 1 0

    • ale mam dzięki wam "znafcom tematu" polewkę

      ;)

      • 0 0

  • Zastanówcie się (2)

    O czym wy mówicie o nowej drodze , przejedźcie się ul. Podwale Przedmiejskie na odcinku za akademikiem w stronę Stogów. Część ulicy przy komendzie policji - piękna, przy akademiku - piękna, a następnie odcinek takich dołów, że osobom które mieszkają w blokach spadają karnisze z okien . Zaznaczam, że w kierunku portu jeździ tam mnóstwo ciężarówek z pustymi przyczepami/to jest najgorsze/oraz tirów.Może tak zamiast myśleć o nowym odcinku trasy W-Z cofniemy się trochę i wyjdziemy na przeciw nie tylko turystom przyjeżdżającym na euro 2012 ale przede wszystkim mieszkańcom.
    gdańszczanka

    • 14 2

    • tam mieszka plebs

      Nie ma po co inwestować, przepustowości to nie zmieni, jedynie komfort jazdy.

      • 1 3

    • połudnoiwa powinna was chyba odciążyć ? tam gdzie buduja WZ też mnóstwo mieszkńcw cierpi

      • 0 0

  • Jakie zaoszczędzone pieniądze???? przeciesz do mżonka

    Z chwile bedzie tak ze firma bedzie podpisywać aneksy do umowy że to droższe jest i tam to jest droższe i wyjdzie 3 razy drożej, a cwaniaczki wezmąkase do kieszeni, przecież tak robią teraz wszedzie , dają niską cenę żeby wygrac przetarg a potem sobie aneksy ustalają , i jeden się nachapie i drugi , ten co jest odpowiedzialny i ten wykonawca, taka to jest Polska, za chwile bedzie info ze brakuje kasy do dokończenia W-z czy miasto wysupła dodatkową kase i wymyślą jakis śmieszny powód np: bo wulkan dymi i wszystko podrożało, i przypomnicie sobie te moje słowa i wszystko bedzie jasne.

    • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane