• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa W-Z: od soboty zmiany w ruchu. Droga będzie gotowa w tym roku

Maciej Naskręt
9 lipca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Budowa Trasa W-Z w Gdańsku. Budowa Trasa W-Z w Gdańsku.

Od soboty kierowcy muszą uważać na budowanym odcinku Trasy W-Z, ponieważ drogowcy zmienią tam organizację ruchu. Kierujący pojazdami pojadą po ul. Nowej Myśliwskiej. Wykonywany niemal od roku ponad 2-kilometrowy odcinek Trasy W-Z ma być przejezdny już pod koniec tego roku.



Zmiany w ruchu między Jasieniem, a Karczemkami w Gdańsku. Zmiany w ruchu między Jasieniem, a Karczemkami w Gdańsku.
Przebieg Trasy W-Z. Przebieg Trasy W-Z.
Wiadukt nazywany "Okiem Saurona". Wiadukt nazywany "Okiem Saurona".
Od soboty 9 lipca planowane jest wprowadzenie nowej organizacji ruchu na ul. Kartuskiej, w rejonie budowanej Trasy W-Z. Ruch w relacji centrum Gdańska - Karczemki poprowadzony zostanie po nowo wybudowanych odcinkach ul. Kartuskiej, Północnej oraz ul. Nowej Myśliwskiej. Zapewniony zostanie dwukierunkowy ruch do stacji paliw Lotos oraz jednokierunkowy ruch w stronę centrum Gdańska na odcinku istniejącej ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska, od ul. Szczęśliwej zobacz na mapie Gdańska do stacji paliw.

- Zmiana w ruchu jest konieczna ze względu na postęp prac i planowane kolejne roboty drogowe. Nowa organizacja ruchu będzie obowiązywać przez trzy miesiące - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która jest inwestorem rozbudowy Trasy W-Z.

Władze GIK podkreślają, że zaawansowanie prac przekroczyło już 50 proc. i jak zapewnia generalny wykonawca trasy - firma Skanska - jeszcze w tym roku przebudowywany odcinek Trasy W-Z powinien być przejezdny.

- Całość prac zakończy się do maja 2012 roku. W przyszłym roku drogowcy będą jednak pracować poza jezdnią, m.in. instalować obiekty małej architektury - tłumaczy Magdalena Skorupka-Kaczmarek.

Przypomnijmy: w ramach rozbudowy 2,2-kilometrowego odcinka Trasy W-Z między Jasieniem a Karczemkami powstanie nie tylko dwujezdniowe przedłużenie al. Armii Krajowej, ale ulice Nowa Myśliwska, Kartuska Południowa, Kalinowa i Otomińska, o łącznej długości 2,77 km.

Projekt przewiduje też budowę 3,14 km nowych ścieżek rowerowych, przejść dla zwierząt pod Trasą W-Z i pod ulicą Kartuską, budowę kanalizacji deszczowej i ekranów akustycznych o długości 5,23 km. Jednak sercem budowy jest wiadukt, który pojawi się niebawem nad dwujezdniową aleją tuż obok ul. Szczęśliwej. Z uwagi na nietypowe zdobienie, został on nazwany przez internautów "Okiem Saurona".

Firma Skanska za wybudowanie drogi otrzyma 89 mln zł.

Zobacz, jak będą w maju 2012 r. wyglądać Trasa W-Z i Węzeł Karczemki.

Miejsca

Opinie (91) ponad 10 zablokowanych

  • trasa WZ- DWIE STRONY Medalu (1)

    KOŃCZYĆ SIĘ BĘDZIE W KARCZEMKACH I KOREK- KOREK. CZEMU nie przedłużono drogi dwujezdniowej do ulicy Nowatorów. To jest bezmózgowie drogowców i planistów. Z drugiej strony Okopowa i Armii
    Krajowej. KOREK- KOREK. Cała ta droga i jej budowa zatraca sens . Przecież rano dalej będzie korek na wjeździe już od Łostowickiej. Planiści , drogowcy uderzcie się w piersi. Takie budowanie to jest wyrzucanie pieniędzy w błoto.

    • 3 7

    • Korków nie musi być koło łostowickiej

      Wystarczyłoby dobrze światła ustawić pod względem godzin czyli rano dłużej na wszystkie kierunku na Gdańsk, a wieczorem odwrotnie. Najlepiej jakby mogła nad tym panować jakaś osoba lub fotokomórka jak jest to w stanach. Są kamery fotokomórki i nawet największe skrzyżowania ze światłami dają radę.

      • 1 0

  • Przepraszam (1)

    a czy w Gdyni też coś się buduje ?

    • 8 0

    • W GDYNI SIĘ ORA!!!!

      • 0 0

  • To co w Gdańsku zbudują to dawno już w innych miastach zrobiono (1)

    Gdańsk dzięki rządom PO i Adamowicza jest zatrzymany w czasie. Dużo podróżuję po Polsce i widzę inne miasta jak poradziły sobie z remontami. W Rzeszowie czy Radomiu ulice są równe nowe nawierzchnie i widać gospodarza.

    • 2 6

    • Można tak było mówić wcześniej ale teraz?

      Budują aż miło. A że PA przespał 3 kadencje w sprawie dróg to inna sprawa.

      • 1 0

  • tempo ... (4)

    Wykonywany niemal od roku ponad 2-kilometrowy odcinek Trasy W-Z ma być przejezdny już pod koniec tego roku.

    szybko ... dwa kilometry i zajmie im to ponad rok ...

    • 2 8

    • A jechałeś tamtędy? (3)

      Czy po prostu sobie trollujesz? Bo może w linii prostej są to 2km, ale oprócz dwóch jezdni WuZetki powstaje Kartuska Północna, a Kartuska Południowa jest robiona w zasadzie od nowa. Do tego wszystko pod ruchem. Za obwodnicą też jest jeszcze spory kawałek, który jest przerabiany na dwujezdniowy. Do tego kilka wiaduktów.
      I co? Łyso, miszczu?

      • 1 0

      • Wiewiór-czy ci łyso (2)

        Za obwodnicą dwujezdniowa jezdnia kończy się 800 metrów przed skrzyżowaniem na Kokoszki i Port Lotniczy. Tam przyjacielu będą korki bo ktoś w ptasim móżdżku nie zaplanował ciągu tej jezdni do skrzyżowania z Nowatorów. I co

        • 0 2

        • Jakie korki? (1)

          Na tym odcinku nawet teraz przy jednej jezdni nie ma korków. Skąd nagle miałyby się te tłumy pojawić? Ludzie jadący na lotnisko?
          Zawsze można zjechać z WuZetki na poszerzoną obwodnicę i zjechać na Matarni na dwujezdniową Słowackiego w stronę lotniska.
          A gdy ruszy PKM to w ogóle powinno być bez znaczenia.

          • 1 0

          • jakie korki "2"

            Można też przez Żukowo. Będzie szybciej jak wybudują obwodnicę Metropolitalną ( za 30 parę lat ).

            • 0 1

  • Nad tym skrzyżowaniem pracowały najtęższe mózgi z politechniki (1)

    Nad wykonaniem pracują najtęższe łopaty RP, a Wy jeszcze niezadowoleni. Tu nie Ameryka, czy Chiny. Ludzie muszą poczuć, że skoro skrzyżowanie kosztuje 80 milionów, to znaczy, że musi potrwać. To nic, że Chinole w tym czasie (usiebie) zbudowali by 2 takie skrzyżowania i taniej. U nas niby już lepiej, ale 5% z takiego zlecenia rozchodzi się na tzw. "koszty reprezentacyjne" Decydenci górą.

    • 1 5

    • Jak budują Chińczycy...

      ... to mieliśmy się okazję niedawno przekonać. Ani szybciej, ani taniej.
      I doucz się, o co chodzi z tymi 5%. Bo to nie są koszty reprezentacyjne, a koszty promocji projektu. Wymóg narzucony przez Unię. Żeby jak najwięcej osób wiedziało o tym, że dany projekt został dofinansowany z kasy unijnej. I dotyczy to nie tylko dróg, ale wszystkich projektów!

      • 1 1

  • A MOŻE TAK NAZWAĆ TO "OKO ZWIERACZA" ???

    • 1 1

  • I co z tego (2)

    I co z tego że doprowadzi się trasę W-Z do obwodnicy pod koniec tego roku, co z tego że węzeł nad obwodnicą będzie ukończony wiosną 2011 roku skoro na ulicy Spacerowej i Słowackiego nadal będą korki i jeszcze większe na Obwodnicy Trójmiasta.Kiedy remontowano pod koniec lat90-tych Obwodnicę - należało poszerzyć ją do 3 pasów ruchu w każdą stronę i nie zrobiono tego. Kiedy ukończono budowę mostu wantowego Jana Pawła II mówiłem że będzie nie wykorzystany przez co najmniej 10 lat, bo dopiero teraz buduje się trasę Sucharskiego i nie wiadomo kiedy ukończy budowę tunelu pod kanałami portowymi.Wszystkie te inwestycje są opóźnione przynajmniej o 10 lat- już nie mówię o Drodze Czerwonej planowanej od lat 60-tych.Za panowania pana Adamowicza dopiero na Euro ruszyło się cokolwiek a i tak o 2 lata za późno.
    Moim zdaniem już po Euro należy natychmiast zacząć realizację Drogi Czerwonej bo za parę lat w czasie mniejszym niż 2 godz główną trasą z Gdańska do Gdyni przez Sopot nie dojedziemy. I te obecnie realizowane plany tylko w niewielkim stopniu poprawią kłopoty komunikacyjne Gdańska.Można złośliwie stwierdzić że są podobne do działań władz w sprawie zagospodarowania Wyspy Spichrzów.........

    • 3 3

    • I co z tego-2

      Pewne elementy autostrady Berlin - Królewiec i skomunikowanie centrów miast Gdańska i Gdyni były zawarte w planach już w latach 40. Autostrada wide obwodnica miała się zaczynać na wysokości Strzebielina i kończyć w Rusocinie. Dojazdy do niej miały być autostradowe w tym na półwysep helski z okolic Bolszewa. Co z tego mamy poza wydaniem mnóstwa pieniędzy na pokraczne rozwiązania komunikacyjne. Brak rozmachu i wizji w planowaniu sieci dróg. I nie jest argumentem, że nie ma pieniędzy. Pieniądze są tylko są marnotrawione na durne rozwiązania.

      • 1 1

    • głupi jestes i tyle

      Jasne powinni obwodnicę poszerzyc do 6 pasów w kazda strone.

      • 1 1

  • Pozorańcy Oszukańcy takich wybraliśmy i takich mamy!

    • 3 3

  • NAPISZ NIE 5% A 35%TO ŁAPÓWY I OBRYWY DO WŁASNEJ KIESZENI

    CHYBA NIE ZANSZ PAZERNOŚCI LIBERTYNÓW Z PEŁO-BYŁYCH KOMUCHÓW

    • 1 3

  • ZAGADKA DLA BYSTRYCH!!! (2)

    Projekt i wykonanie za "DUŻE" Bańki, tak?
    Więc węzeł powinien być w 100% bezkolizyjny... tak?
    To powiedzcie mi, jak jadący S-6 z Gdyni i południa Polski w stronę centrum Gdańska wjadą na W-Z "bezkolizyjnie", skoro spotkają się na jednej "pętelce" przed wjazdem na tą drogę? Liczę na mądrą odpowiedź, bo w przeciwnym wypadku wyjdzie na to, że znów pięknie, ale tylko w teorii :)

    • 2 2

    • ??

      A niby jak ma się łączyć? Nie ma tam świateł, są pasy włączania i więcej niż jeden pas.

      • 0 1

    • jak nie kumasz tak prostego rysunku to się nie wypowiadaj

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane