• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa W-Z w Karczemkach gotowa. Koniec korków z Gdańska do Żukowa?

Maciej Naskręt
6 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Prawie gotowa Trasa W-Z na wysokości Kiełpinka. Prawie gotowa Trasa W-Z na wysokości Kiełpinka.

Możliwe, ze już w poniedziałek zmaleją korki na dojeździe do Węzła Karczemki od strony Żukowa. Powód? Drogowcy planują udostępnić dla ruchu zachodni odcinek Trasy W-Z. Do skończenia pozostał znacznie dłuższy, wschodni odcinek trasy.



Zachodni odcinek Trasy W-Z Zachodni odcinek Trasy W-Z
Docelowy przebieg Trasy W-Z wraz z Węzłem Karczemki. Docelowy przebieg Trasy W-Z wraz z Węzłem Karczemki.
10 października ok. godz. 6 oddany do ruchu zostanie dwujezdniowy układ drogowy Trasy W-Z po zachodniej stronie obwodnicy. Natomiast w godzinach południowych przywrócony zostanie ruch na ul. Kartuskiej Południowej (wiedzie ona w świetle dawnej ul. Kartuskiej) od wysokości centrum handlowego zobacz na mapie Gdańska do skrzyżowania z ul. Kartuską Północną.

Możliwe zatem, że wraz ze zmianą organizacji ruchu, kierowcom mniej dokuczać będą poranne korki. Tworzyły się one m.in. z powodu wadliwie zaprogramowanej sygnalizacji na wysokości ul. Otomińskiej, która nie zapewniała dostatecznej przepustowości pojazdom jadącym od strony Żukowa. Z tego powodu zatory tworzyły się nawet w niedzielę.

Tu koniec dobrych informacji. Wykonawca musi w poniedziałek zamknąć ul. Szczęśliwą, czyli dotychczasowy łącznik między rondem przy centrum handlowym, a ul. Kartuską. Z tego powodu dojazd do obiektu handlowego możliwy będzie wyłącznie objazdem. Kierowcy jadący od strony Żukowa będą zmuszeni pojechać ul. Kartuską Południową, Kartuską Północną do ronda przy stacji paliw Auchan.

Tymczasowa organizacja ruchu może potrwać do końca roku. Jest ona konieczna, by wykonać głęboki wykop, w którym pobiegnie dwujezdniowa Trasa W-Z.

- Zaawansowanie prac przy budowie brakującego odcinka Trasy W-Z przekroczyło 70 proc. Do wykonania pozostało m.in. ułożenie część warstw ścieralnych, prace przy wiaduktach, ekranach, chodnikach, nasadzeniach oraz roboty wykończeniowe - wylicza Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Na ul. Kartuskiej Południowej całkowicie została przebudowana jezdnia, dobudowano także chodniki, przebudowano kanalizację i sieci sanitarne.

Tak po zakończonym remoncie będzie wyglądał przebieg Trasy W-Z i Węzła Karczemki



Prace przy budowie Trasy W-Z trwają na odcinku od ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska na Jasieniu do wysokości ul. Otomińskiej zobacz na mapie Gdańska z wyłączeniem Węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska. Długość: ok. 2 km. Termin oddania: maj 2012 r., ale wykonawca zobowiązał się udostępnić dla ruchu drogę do końca 2011 r. Wykonawca: Skanska. Budżet: 89 mln zł. Inwestor: Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej w związku z kolejnym etapem prac na Trasie W-Z.

Linie 167, 525 i N3 w obu kierunkach zostają skierowane na swoją stałą trasę przez "starą" ul. Kartuską, tj. z całkowitym pominięciem nowej północnej ul. Kartuskiej.

Linie 168 i 367 w obu kierunkach zostają skierowane na trasę przez "starą" ul. Kartuską, ale wykonują zajazdy przez ul. "Kartuską Północną" (zawracanie na rondzie Szczęśliwa), celem zapewnienia obsługi komunikacyjnej mieszkańców os. "Wiszące Ogrody",

Przystanki "Szczęśliwa (Węzeł Karczemki)" na "starej" ul. Kartuskiej zostają przeniesione na przeciwną stronę skrzyżowania z ul. Szczęśliwą (tj. w kierunku Centrum) i zmieniają nazwę na "Węzeł Karczemki (n/ż)",

Przystanki "Kartuska 432 (n/ż)" i "Kartuska 385 (n/ż)" na "starej" ul. Kartuskiej zostają zlikwidowane. Natomiast na "starej" ul. Kartuskiej, pomiędzy przystankami "Jasień Działki (n/ż)" a "Węzeł Karczemki (n/ż)" zostaje utworzona para nowych przystanków "Życzliwa (n/ż)" dla linii 167, 168, 367, 525 i N3. Korekcie ulegają rozkłady jazdy linii: 167, 168, 367, 525 i N3.

Opinie (96) ponad 20 zablokowanych

  • i można i sprawnie

    POlska z rozmachem w budowie

    • 1 5

  • Ciekawy jestem, kto wpadł na te idiotyczne nazwy ulic?

    Kartuska "Północna"? Nowa jakaś tam? Kreatywność na poziomie przedszkolaka - nie obrażając przedszkolaków...

    • 9 3

  • nowy odcinek (1)

    obejrzałem jak ma przebiegac ruch samochodowy od poniedziałku,współczuję kierowcom długich samochodów.Proponuję w niedzielę po wyborach obejrzec "na sucho" jak ma przebiegac trasa.Długie tiry czekają dwa łamańce a to wyhamuje ruch.

    • 2 2

    • stachu...gdzie pieniądze za las?

      • 0 0

  • czy ktos wie co to za muzyczka w tle w prezentacji GIK?????

    • 0 1

  • zesrał się goły...

    na róg stodoły...

    • 1 0

  • Tytuł artykułu idiotyczny! Jaki koniec? To tylko kolejna odsłona.Zmiana organizacji ruchu kompletnie nie przemyślana. Zamiast dokończyć kilka kluczowych elementów inwestycji na węźle, już się rwą do przestawiania...a kierowcy i tak stać w korku będą, a autobusy nie będą dojeżdżać wcale albo niezgodnie z rozkładem.

    • 2 0

  • zarąbiście jest!

    po prostu bosko! jak Kartuska się kula tak z osiedla wyjechać nie można teraz normalnie bo zrobili na nowym rondzie jakieś światła że przejeżdżają max 3 auta...brawo!!!! teraz zamiast w 15 minut to do pracy jechałam godzinę bo z osiedla wyjeżdżałam 45 minut....grrr...wrrr...maskara....jak to ma być lepiej to ja dziekuję ... wnioskuję zatem a przywrócenie gorszej opcji!!!!!

    • 4 0

  • Skandaliczne (nie)oznakowanie

    Nie wiem, kto nawalił, ale tym skandalem powinna się zająć jakaś gazeta - w końcu częścią każdej inwestycji drogowej jest projekt i wykonanie tzw. tymczasowego oznakowania (czyli tymczasowo ustawianych znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej i oznakowania poziomego w kolorze żółtym), zatwierdzanego przez Wydział Ruchu Drogowego właściwy dla lokalizacji danej drogi. Tymczasem na nowo uruchomionym fragmencie węzła jest totalna amerykanka - bezładnie poustawiane "płotki", mylące opisy, brak oznakowania poziomego (albo złe wykonanie - jadąc w deszczu nie widać żadnej linii na jezdni!), miejscami całkowity brak oświetlenia. Czy naprawdę w XXI wieku, podczas realizacji wielomilionowej inwestycji Wykonawca nie może pomyśleć o tak oczywistej sprawie, jak oświetlenie? Jeśli nie było przewidziane w projekcie, to przecież można wystąpić do Zamawiającego o zamówienie uzupełniające czy Roboty Dodatkowe? Wystarczyłoby pomyśleć przez chwilę o tym, dla kogo wykonywana jest ta inwestycja... Dlaczego Niemcy potrafią, a my nie? To może Budimex czy Skanska zatrudni Niemca, żeby robił projekty oznakowań tymczasowych (i docelowych też!)??? Pozdrawiam i życzę zdrowych snów o korkach!

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane