- 1 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (188 opinii)
- 2 Będzie pył, nie będzie premii? (222 opinie)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (65 opinii)
- 4 Jest nowy szef Eko Doliny. Będzie lepiej? (26 opinii)
- 5 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (360 opinii)
- 6 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (276 opinii)
Tristar dla Trójmiasta za 133 mln zł
Zobacz jak będzie działał Tristar w Trójmieście.
Firma Qumak-Sekom wykona zintegrowany system zarządzania ruchem Tristar - zdecydowała komisja przetargowa. Jeśli nie będzie odwołań od wyników przetargu, prace ruszą na początku przyszłego roku. Za usprawnienie ruchu na ulicach Trójmiasta firma zainkasuje nieco ponad 133 mln zł.
- Uczestnicy przetargu w ciągu 10 dni mogą złożyć odwołania. Jeśli tego nie zrobią, w najbliższych tygodniach podpiszemy umowę z wykonawcą - mówi Małgorzata Rzeniewicz z wydziału inwestycji gdyńskiego magistratu.
Prace zaczną się więc w 2012 roku, a zakończą dwa lata później. Będą realizowane etapami, co już w przyszłym roku może wpłynąć na przepustowość głównych arterii Trójmiasta.
- System działa na podstawie danych z sensorów, czujników i pętli indukcyjnych. Te dane niejako wymogą na kierowcach jazdę z prędkością 50-60 km/h. Nie oznacza to jednak, że będzie tzw. zielona fala. Światła będą zmieniały się w zależności od natężenia ruchu w odniesieniu do całego systemu dróg - mówi Jacek Oskarbski, współtwórca systemu, który powstał w pracowniach Politechniki Gdańskiej.
Zielona fala jednak będzie, ale dla tramwajów i autobusów. W centrum zarządzania będzie też można ustawić zieloną falę np. dla jadącej do wypadku karetki.
Z punktu widzenia kierowców, którzy lubią szybką jazdę, Tristar będzie też jednak miał wady. W jego ramach stanie m.in. 35 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle i 24 rejestratory przekroczenia prędkości. Więcej będzie jednak plusów. Według wstępnych założeń, po wdrożeniu systemu korki mają zmniejszyć się o ok. 20-30 proc.
W pierwszej fazie systemem objęta zostanie trasa średnicowa Trójmiasta i najważniejsze skrzyżowania na drodze przelotowej, czyli od Traktu św. Wojciecha
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Opinie (250) 7 zablokowanych
-
2011-12-07 15:52
system ten zdaje egzamin tylko wówczas jeżeli są conajmniej trzy możliwości jazdy w tym samym kierunku !!! (1)
Mamy póki co jeden główny zakorkowany non- stop trakt przejazdu przez Trójmiasto i żaden Tristar nic tu nie pomoże !!! - jedynie budowa dróg alternatywnych !!! - Także nie wyrzucajcie 133 baniek w błoto tylko przeznaczcie je na rozbudowe infrastruktury drogowej !!! . Oby nie było tak jak z wyrzuconymi w błoto 60-ma bańkami na budowe węzła wzgórze nazywanego dziś przez kierowców węzeł ;- "Bubel" - który okazał się totalną klapą i zdecydowanie pogorszył i skomplikował ruch na nim !!! - Ciekawee czy jest ktoś za to odpowiedzialny ?.
- 3 2
-
2011-12-07 16:11
na korki pomaga bardziej transport zbiorowy niż rozbudowa dróg
do tego sensowne połączenie systemu rowerowego (dróg dla rowerów i parkingów dla nich)
- 1 1
-
2011-12-07 16:04
Panie Szczurek !!!- przejedż się pan na ul. Dreszera na Grabówek i zobacz pan jakich zatrudniasz Pan Gamoni w zarządzie dróg (1)
!!! - słupy lamp oświetleniowych na środku chodnika !!! nie ma na to żadnego logicznego uzasadnienia i wytłumaczenia !!! tylko Durnie tak potrafią ! . Panie Sielski Michale !- rusz pan cztery litery i wyjdż pan w teren do cholery i zrób pan zdjęcia tego opisanego wyżej "patentu" !.
- 2 1
-
2011-12-07 16:16
tak samo spi...zą ten system to są po prostu lewusy ludzie którzy mają dwie lewe ręce spieprzyli węzeł wzgórze trolejbusy skręcające w lewo koło urzędu miasta tracą masę czasu bo nie idzie zgrać semafora bus z lewoskrętem nie umieją normalnie wytyczyć drogi rowerowej to są partacze czego nie wezmą to s....rzą
- 0 0
-
2011-12-07 16:06
tego nie potrafią - a za jakieś systemy chcą się brać ?!.
- 0 0
-
2011-12-07 16:07
a ile idzie z tego "ukręcić "?
- 1 0
-
2011-12-07 17:40
tylko motor
- 1 0
-
2011-12-07 19:01
ionnymi słowy beda jescze większe korkijak w wawie:D tak
- 0 0
-
2011-12-07 20:06
A propo pytania w sondazu.Tak dojezdzam tramwajem z Gdyniv do Sopotu
Aha no tak nie ma tramwajow tylko trolejbusy;]
- 1 0
-
2011-12-07 20:31
Już widzę...
...jak przegrani odwołują się podając za powód zaoferowanie rażąco niskiej ceny przez zwycięzcę...
- 0 0
-
2011-12-07 21:15
A taki system gdzieś działa (sprawnie)??? (1)
Czy jesteśmy królikiem doświadczalnym???
- 2 1
-
2011-12-07 22:59
tak działa w większości stanów
I to bardzo sprawnie nauczył amerykanów, że przepisy są po to aby je stosować. A skoro ich nauczył to u nas też się przyjmie.
- 0 0
-
2011-12-07 21:35
tja... (2)
po raz kolejny pod przykrywką "udogodnień" przemyca się maszynkę do robienia pieniędzy
- 4 0
-
2011-12-07 22:57
Jeżeli by ludzie jeździli zgodnie z przepisami (1)
Żadnych takich maszynek by nie trzeba było, bo byłyby bezużyteczne i nie zarobkowe. Ale u nas przekraczać przepisy to jak bycie "trendy" ;).
- 0 0
-
2011-12-08 11:00
To powiedz mi czemu w Gdańsku można lecieć 70 km/h a w między Sopotem a Gdynią nie? Te przepisy są tak durne w Polsce (zazwyczaj), że płakać się chce. Powiedz też, jak zakończyła się akcja zmniejszania ilości znaków przy drogach...
I powiedz czemu na wiadukcie między Nowym Portem a Brzeźnem jest ograniczenie do 30 i kto go przestrzega. Czemu na nowym skrzyżowaniu Czyżewskiego-Grunwaldzka dalej jest ograniczenie do 30? Mogę tak długo.
Żeby nie było, że jestem nawiedzonym samochodziarzem to informuję, że bardzo często jeżdżę rowerem, choćby do pracy.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.