• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar dla Trójmiasta za 133 mln zł

Michał Sielski
7 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz jak będzie działał Tristar w Trójmieście.



Firma Qumak-Sekom wykona zintegrowany system zarządzania ruchem Tristar - zdecydowała komisja przetargowa. Jeśli nie będzie odwołań od wyników przetargu, prace ruszą na początku przyszłego roku. Za usprawnienie ruchu na ulicach Trójmiasta firma zainkasuje nieco ponad 133 mln zł.



Dużo czasu tracisz codziennie w korkach?

Pozostali oferenci mają 10 dni na złożenie odwołań i niewykluczone, że z tej opcji skorzystają. Potencjalni wykonawcy złożyli bowiem ponad 500 szczegółowych zapytań, a rozbieżność cen sięgnęła ponad 100 mln zł!

- Uczestnicy przetargu w ciągu 10 dni mogą złożyć odwołania. Jeśli tego nie zrobią, w najbliższych tygodniach podpiszemy umowę z wykonawcą - mówi Małgorzata Rzeniewicz z wydziału inwestycji gdyńskiego magistratu.

Prace zaczną się więc w 2012 roku, a zakończą dwa lata później. Będą realizowane etapami, co już w przyszłym roku może wpłynąć na przepustowość głównych arterii Trójmiasta.

- System działa na podstawie danych z sensorów, czujników i pętli indukcyjnych. Te dane niejako wymogą na kierowcach jazdę z prędkością 50-60 km/h. Nie oznacza to jednak, że będzie tzw. zielona fala. Światła będą zmieniały się w zależności od natężenia ruchu w odniesieniu do całego systemu dróg - mówi Jacek Oskarbski, współtwórca systemu, który powstał w pracowniach Politechniki Gdańskiej.

Zielona fala jednak będzie, ale dla tramwajów i autobusów. W centrum zarządzania będzie też można ustawić zieloną falę np. dla jadącej do wypadku karetki.

Z punktu widzenia kierowców, którzy lubią szybką jazdę, Tristar będzie też jednak miał wady. W jego ramach stanie m.in. 35 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle i 24 rejestratory przekroczenia prędkości. Więcej będzie jednak plusów. Według wstępnych założeń, po wdrożeniu systemu korki mają zmniejszyć się o ok. 20-30 proc.

W pierwszej fazie systemem objęta zostanie trasa średnicowa Trójmiasta i najważniejsze skrzyżowania na drodze przelotowej, czyli od Traktu św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku po granicę Gdyni z Rumią zobacz na mapie Gdyni. Potem przyjdzie czas na główne ulice dojazdowe do trasy średnicowej, a na koniec obwodnicę. W ramach systemu pojawią się też znaki zmiennej treści, które będą informowały kierowców np. o wypadkach, robotach drogowych i objazdach.

Opinie (250) 7 zablokowanych

  • system ten zdaje egzamin tylko wówczas jeżeli są conajmniej trzy możliwości jazdy w tym samym kierunku !!! (1)

    Mamy póki co jeden główny zakorkowany non- stop trakt przejazdu przez Trójmiasto i żaden Tristar nic tu nie pomoże !!! - jedynie budowa dróg alternatywnych !!! - Także nie wyrzucajcie 133 baniek w błoto tylko przeznaczcie je na rozbudowe infrastruktury drogowej !!! . Oby nie było tak jak z wyrzuconymi w błoto 60-ma bańkami na budowe węzła wzgórze nazywanego dziś przez kierowców węzeł ;- "Bubel" - który okazał się totalną klapą i zdecydowanie pogorszył i skomplikował ruch na nim !!! - Ciekawee czy jest ktoś za to odpowiedzialny ?.

    • 3 2

    • na korki pomaga bardziej transport zbiorowy niż rozbudowa dróg

      do tego sensowne połączenie systemu rowerowego (dróg dla rowerów i parkingów dla nich)

      • 1 1

  • Panie Szczurek !!!- przejedż się pan na ul. Dreszera na Grabówek i zobacz pan jakich zatrudniasz Pan Gamoni w zarządzie dróg (1)

    !!! - słupy lamp oświetleniowych na środku chodnika !!! nie ma na to żadnego logicznego uzasadnienia i wytłumaczenia !!! tylko Durnie tak potrafią ! . Panie Sielski Michale !- rusz pan cztery litery i wyjdż pan w teren do cholery i zrób pan zdjęcia tego opisanego wyżej "patentu" !.

    • 2 1

    • tak samo spi...zą ten system to są po prostu lewusy ludzie którzy mają dwie lewe ręce spieprzyli węzeł wzgórze trolejbusy skręcające w lewo koło urzędu miasta tracą masę czasu bo nie idzie zgrać semafora bus z lewoskrętem nie umieją normalnie wytyczyć drogi rowerowej to są partacze czego nie wezmą to s....rzą

      • 0 0

  • tego nie potrafią - a za jakieś systemy chcą się brać ?!.

    • 0 0

  • a ile idzie z tego "ukręcić "?

    • 1 0

  • tylko motor

    • 1 0

  • ionnymi słowy beda jescze większe korkijak w wawie:D tak

    • 0 0

  • A propo pytania w sondazu.Tak dojezdzam tramwajem z Gdyniv do Sopotu

    Aha no tak nie ma tramwajow tylko trolejbusy;]

    • 1 0

  • Już widzę...

    ...jak przegrani odwołują się podając za powód zaoferowanie rażąco niskiej ceny przez zwycięzcę...

    • 0 0

  • A taki system gdzieś działa (sprawnie)??? (1)

    Czy jesteśmy królikiem doświadczalnym???

    • 2 1

    • tak działa w większości stanów

      I to bardzo sprawnie nauczył amerykanów, że przepisy są po to aby je stosować. A skoro ich nauczył to u nas też się przyjmie.

      • 0 0

  • tja... (2)

    po raz kolejny pod przykrywką "udogodnień" przemyca się maszynkę do robienia pieniędzy

    • 4 0

    • Jeżeli by ludzie jeździli zgodnie z przepisami (1)

      Żadnych takich maszynek by nie trzeba było, bo byłyby bezużyteczne i nie zarobkowe. Ale u nas przekraczać przepisy to jak bycie "trendy" ;).

      • 0 0

      • To powiedz mi czemu w Gdańsku można lecieć 70 km/h a w między Sopotem a Gdynią nie? Te przepisy są tak durne w Polsce (zazwyczaj), że płakać się chce. Powiedz też, jak zakończyła się akcja zmniejszania ilości znaków przy drogach...
        I powiedz czemu na wiadukcie między Nowym Portem a Brzeźnem jest ograniczenie do 30 i kto go przestrzega. Czemu na nowym skrzyżowaniu Czyżewskiego-Grunwaldzka dalej jest ograniczenie do 30? Mogę tak długo.
        Żeby nie było, że jestem nawiedzonym samochodziarzem to informuję, że bardzo często jeżdżę rowerem, choćby do pracy.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane