- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (291 opinii)
- 2 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (26 opinii)
- 3 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (237 opinii)
- 4 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (178 opinii)
- 5 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (119 opinii)
- 6 Ministerstwo dało pieniądze na Złotą Bramę (92 opinie)
Tristar ma pomóc rozładować korki na Obłużu
Montaż nowych sterowników sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ulic Unruga - Boisko, Unruga - Kwiatkowskiego, Unruga - Cechowa zsynchronizowanych z Tristarem ma pomóc rozładować korki na Obłużu. Montaż zaplanowano na koniec roku, o ile uda się rozstrzygnąć przetarg.
Najpierw zmiany na jezdni
- Było to konieczne z uwagi na obowiązujące rozporządzenie, które nie dopuszcza wyświetlania "zielonej strzałki" w sytuacji, gdy do skrętu przeznaczone są dwa lub więcej pasy ruchu - mówił Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Władze miasta tłumaczyły, że wnioskowali o nią kierowcy, zapowiadając, że nowa organizacja ruchu jest w trakcie opracowania.
W rozładowaniu zatorów ma pomóc Tristar. Mimo że system funkcjonuje od kilku lat, to wiele newralgicznych skrzyżowań nie jest przez niego obsługiwanych. Wśród nich są skrzyżowania ulicy Unruga z ulicami Kwiatkowskiego, Cechową i Boisko na Obłużu. Do końca roku ma się to zamienić.
Wkrótce przeprogramowanie sygnalizatorów
Miasto szuka dostawcy, który zaprojektuje, zamontuje i skonfiguruje nowe sterowniki na sygnalizacji sygnalizatorów.
- Sygnalizacja ta zostanie dostosowana do pracy akomodacyjnej, czyli zależnej od chwilowych charakterystyk ruchu. Planujemy wyposażyć sterowniki sygnalizacji w urządzenia radarowej detekcji pojazdów, system priorytetów transportu zbiorowego, kamery nadzoru wizyjnego oraz wykonać połączenia światłowodowe z siecią Tristar - zapowiada wiceprezydent Gdyni.
Za rok ma być gotowy projekt zmian na samej ul. Unruga. Gdynia wybrała wykonawcę dokumentacji projektowej. Przebudowa dotyczy odcinka od ul. Śmidowicza do estakady.
Plan zmian obejmuje m.in. zmianę nawierzchni ulicy Unruga, a także przebudowę wszystkich skrzyżowań w obrębie inwestycji oraz sygnalizacji świetlnej, która znajdzie się również przy przejściach dla pieszych. Część czytelników chce poszerzenia ulicy, argumentując, że planowane przez miasto działania niewiele zmienią.
Miejsca
Opinie (282) 3 zablokowane
-
2020-11-02 09:19
Opinia wyróżniona
Wątpię czy to działa tak jak powinno (23)
Z moich obserwacji wynika ze Tristar znakomicie spowalnia ruch. W południe przejechanie przez Morenę bez zatrzymania graniczy z cudem. Mimo małej liczby samochodów stoje na każdych światłach. jak jedne mnie puszczą to pojechaniu do drugich (50km/h) trafiam akurat na początek czerwonego. Podobnie jest na Żołnierzy Wyklętych czy w Oliwie. Zmorą jest
Z moich obserwacji wynika ze Tristar znakomicie spowalnia ruch. W południe przejechanie przez Morenę bez zatrzymania graniczy z cudem. Mimo małej liczby samochodów stoje na każdych światłach. jak jedne mnie puszczą to pojechaniu do drugich (50km/h) trafiam akurat na początek czerwonego. Podobnie jest na Żołnierzy Wyklętych czy w Oliwie. Zmorą jest ustawianie zielonego na bardzo krótki czas, wystarczający do puszczenia 2-5 samochodów. tak jest jak się podjeżdża od strony Brętowa Rakoczego do Piecek Migowa.
Może tak na próbę wyłączyć te wszystkie światła i system i zobaczymy czy będa korki. Na Kartuskiej w Kokoszkach cały ruch jest blokowany przez światła przy szkole, Kokoszkach i w Leźnie. W marcu jak była pandemia to mimo minimalnego ruchu samochodów korki w Kokoszkach były takie same jak zwykle. Do czasu wyłączenia swiateł. Wtedy korki spadły prawie do zera, wypadków nie było wogóle i było ok.
Niestety Tristar jest fatalnie zarządzany i momo poprawnej idei tylko blokuje ruch.- 126 2
-
2020-11-02 16:26
Tristar nie jest równoważny z zieloną falą. Nigdy tak nie miał działać. Tristar ma za zadanie rozmywać ruch tak aby się nie kumulował w nadmiarze na newralgicznych skrzyżowaniach. Swoją drogą to też nie wszystkie skrzyżowania są w systemie a i teraz przy wyłączeniu detekcji pieszych bardzo często po prostu stoi się na światłach bo pali się zielone dla pieszych z automatu bez wykorzystania detekcji.
- 2 2
-
2020-11-02 15:18
Nalezy budowac nowe drogi a te które już są należy poszerzać o dodatkowe pasy! (2)
Inaczej nie będzie lepiej. Zakorkujemy się. Nie pomoże zaden sristar, strzałki, farby czy piękne doniczki z kwiatami zamiast parkingów
- 2 2
-
2020-11-02 15:22
Fajnie. Tylko gdzie? (1)
Na estakadach? Burzyć budynki? Wywalić chodniki z miasta?
- 2 1
-
2020-11-02 16:44
Wystarczy zrobic po dwa pasy tam gdzie jest to mozliwe np Kwiatkowskiego czy Unruga. Mozna zrobic tunele czy chociazby jakas dodatkowa Estakade choc o tym juz nie marze. Miala powstac droga OPAT, droga Czerwona dla tirow by odciazyly Estakade gdzie to wszystko jest.jak sie chce to sie da
- 0 0
-
2020-11-02 13:23
Zasłona dymna
Tu chodzi wyłącznie o montaż kamer i zdalne sterowanie sygnalizacją, nie o usprawnienie systemu sygnalizatorów celem poprawy funkcjonowania ruchu drogowego.
- 1 0
-
2020-11-02 12:34
Jest Dokładnie tak jak piszesz ! (1)
Na Morenie sygnalizację ustawiał jakiś niepełnosprawny umysłowo lub jest to działanie celowe aby mieszkańcy wdychali tony spalin i pyłu ze zużytych okładzin klocków hamulcowych gdy samochody zatrzymują się na każdych światłach. Nocą jest to samo, zero ruchu a światła działają. Dla kogo pytam się ?
- 10 2
-
2020-11-02 16:51
Dla pieszych? Odkąd jest COVID przyciski nie działają.
- 2 0
-
2020-11-02 10:09
Tristar nie powoduje zielonej fali. To jakiś mit. Tristar nie upłynnia ruchu, tylko zmniejsza dłiogość zatorów (1)
To nie to samo.
- 7 6
-
2020-11-02 10:20
ciekawa teza
jezeli jadę i co 100-200m musze się zatrzymać, to z tego co widzę w lusterku za mną ustawia się sznur samochodów. Z tego co mi się zawsze zdawało to jest właśnie korek/zator. Jeżeli jade płynnie to nikt za mną nie musi stawać i nie tworzy się zator. Chyba żyjesz w innym świecie, świecie równoległym.
- 12 3
-
2020-11-02 09:37
Działa tak jak powinno, ale w warunkach nadmiaru samochodów jego pozytywne oddziaływanie (13)
da się zauważyć wyłącznie przy małym ruchu - poza godzinami szczytu. Jeśli spowalnia ruch to bardzo dobrze: spowolnienie ruchu podnosi bezpieczeństwo i paradoksalnie zwiększa przepustowość pasa ruchu drogowego dla pojazdów. Ale tej nieintuicyjnej prawdy nie przyjmą kierowcy przyspawani mentalnie do samochodów, ani kierowcy lekceważący limity
da się zauważyć wyłącznie przy małym ruchu - poza godzinami szczytu. Jeśli spowalnia ruch to bardzo dobrze: spowolnienie ruchu podnosi bezpieczeństwo i paradoksalnie zwiększa przepustowość pasa ruchu drogowego dla pojazdów. Ale tej nieintuicyjnej prawdy nie przyjmą kierowcy przyspawani mentalnie do samochodów, ani kierowcy lekceważący limity prędkości. Oparte o anegdotyczną wiedzę tezy o zmniejszeniu korków w przypadku wyłączenia świateł są skądinąd prawdziwe: obszarowe uspokojenie ruchu, wprowadzenie stref skrzyżowań równoległych i likwidacja świateł poprawia przepustowość skrzyżowań w strefach TEMPO 30, ale tworzenie takich rozwiązań na peryferiach na ulicach tranzytowych nie ma sensu.
- 5 26
-
2021-02-11 08:13
Ile koleś dostałeś od shella albo Orlenu? Nie żartuję pytam poważnie.
Człowiek Jamrozego zapewne i wszystko jasne. Kult uspokojonego ruchu, kiedy wszystko stoi. Jest bezpiecznie .... może czas na specjalistyczne leczenie, hm?- 0 0
-
2020-11-02 10:58
"pozytywne oddziaływanie da się zauważyć wyłącznie przy małym ruchu - poza godzinami szczytu"
Kompletna bzdura. Teoretyzowanie. Przejdź się Jana Pawła o dowolnej godzinie, to szybko zweryfikujesz swoje teorie
- 11 2
-
2020-11-02 10:41
(2)
Jeżeli przejazd Grunwaldzką po 23 z Śródmieścia do Żabianki z prędkością 50-70 km/h wymaga zatrzymania się na kilku czerwonych światłach to coś jest nie tak.
- 11 3
-
2020-11-02 11:05
Jedno dość istotne pytanie. (1)
Ile samochodów wyprzedza Cię kiedy jedziesz 50-70?
- 5 4
-
2020-11-02 11:55
sam
nawet jak jadę sam to też stoję na każdych światłach
- 5 2
-
2020-11-02 10:03
nieprawda (7)
W mieście jest 50 km/h i taka prędkością się poruszam. Mimo że jeżdżę często poza godzinami szczytu (np w południe czy wieczorem) zwykle trafiam na czerwona falę. Sorry, ale jazda ze średnią prędkością 10 km/h to nie jest idea, a ilość spalin jaka generują ruszające spod każdych świateł auta jest ogromna.
Za przykład mogę dać Palemo. gdzieW mieście jest 50 km/h i taka prędkością się poruszam. Mimo że jeżdżę często poza godzinami szczytu (np w południe czy wieczorem) zwykle trafiam na czerwona falę. Sorry, ale jazda ze średnią prędkością 10 km/h to nie jest idea, a ilość spalin jaka generują ruszające spod każdych świateł auta jest ogromna.
Za przykład mogę dać Palemo. gdzie przy olbrzymiej ilości aut korki są znacznie mniejsze. W mieście tym nie ma praktycznie świateł !!! Kultura jazdy kierowców jest znacznie wyższa, nastawiona na dojechanie z miejsca na miejsce bez kolizji. U nas niestety część kierowców świadomie albo nieświadomie doprowadza do niebezpiecznych sytuacji i stłuczek. Choć ostatnio zauważam u nas w 3M sporą poprawę uprzejmości i kultury. Np na Kartuskiej okolice kokoszek przy wyłączonych światłach auta z boku nie maja w zasadzie problemów z włączeniem sie do ruchu. Zawsze znajdzie sie jakaś dobra dusza. Śmiem twierdzić że gdyby były światła stali by dłużej. Osobną kwestią są światła w Leźnie które są totalną porażką. Często stoję tam kilka minut mimo braku aut. Stoję i kwitnę a nic nie jedzie. Kiedy w końcu ktoś pomyśli i wyłączy te światła !!!!!- 18 2
-
2020-11-02 16:43
tom, jeśli piszesz, że poruszasz się po Gdańsku z prędkością 50 km to znaczy że żyjesz w innej rzeczywistości (2)
jeśli twoja prędkość chwilowa nie przekracza 50 km/h, to twoja przeciętna prędkość jest znacznie niższa. Wg danych z Urzędu Miasta w Gdańsku przeciętna prędkość kilka lat temu sięgała 38 km/h, teraz, w związku z pandemią jest mniejszy ruch w godzinach szczytu, bo wiele osób pracuje zdalnie a do szkół mniej dzieci jest dowożone samochodami rodziców,
jeśli twoja prędkość chwilowa nie przekracza 50 km/h, to twoja przeciętna prędkość jest znacznie niższa. Wg danych z Urzędu Miasta w Gdańsku przeciętna prędkość kilka lat temu sięgała 38 km/h, teraz, w związku z pandemią jest mniejszy ruch w godzinach szczytu, bo wiele osób pracuje zdalnie a do szkół mniej dzieci jest dowożone samochodami rodziców, ale liczba samochodów się zwiększyła - w ostatecznym rachunku przeciętna prędkość nie uległa wyrażnej zmianie, wzrosła tylko skłonność do lekceważenia limitów prędkości. Tak czy inaczej bez tristara byłoby gorzej niż dzięki jego uruchomieniu. Kierowcy rzadko kiedy ogarniają, że trudności w poruszaniu się po mieście wywołuje bardziej nadmiar samochodów niż postrzegany subiektywnie niedostatek rozwoju sieci połączeń drogowych w mieście. Pisanie farmazonów o potrzebie uspokojenia ruchu do poziomu 10 km/h to także przejaw uzależnienia mentalnego od samochodu: wystarczy zrozumienie sensu tworzenia limitu 30 km/h, bo to faktycznie upłynnia ruch i zwiększa przepustowość. Ale czego można oczekiwać od człowieka uzależnionego od samochodu gdy ten nie potrafi sobie tego uświadomić i otwarcie przyznać do tego?
- 1 1
-
2020-11-02 17:04
morena
nawet na google street view widać jak na skręcie w prawo z Rakoczego na Bulońską/Adamowicza widać sznur samochodów stojących na światłach przy zupełnie pustej rakoczego. Dziwne że fachmani od tristara tego nie widza skoro nawet na google jest to uwiecznione ...
- 2 1
-
2020-11-02 16:57
?
Dla mnie i chyba dla wielu innych kierowców wydaje się oczywistym, że zielona fala jaką miał gwarantować tristar oznacza, że jadąc z prędkością dopuszczalna 50 km/h przejeżdżam przez jakiś tam odcinek drogi bez zatrzymania. Faktycznie chyba zyję w innej rzeczywistości skoro takie rzeczy wydaja mi sie oczywiste. Akurat na Morenie ruszam spod 1-ych
Dla mnie i chyba dla wielu innych kierowców wydaje się oczywistym, że zielona fala jaką miał gwarantować tristar oznacza, że jadąc z prędkością dopuszczalna 50 km/h przejeżdżam przez jakiś tam odcinek drogi bez zatrzymania. Faktycznie chyba zyję w innej rzeczywistości skoro takie rzeczy wydaja mi sie oczywiste. Akurat na Morenie ruszam spod 1-ych świateł i dość szybko osiągam 50 km/h jadąc z ta prędkościa oczekuje zę dojeżdżając do kolejnych świateł będę miał początek zielonego. Ale tristar operuje w innym wymiarze i akurat włącza mi czerwone. Ruszam, ujeżdżam 200m i znowu wlączą się czerwone. I tak cały czas. Nie tak dawno wracałem z Gdyni po 21 i na większości świateł stałem, nawet tych blisko siebie. Albo skręć sobie z Rakoczego na Bulońską/Adamowicza. Zwykle jest ta korek na 200-300m, bo światła puszczają po 3 samochody mimo że mogły by jechać cały czas. Chyba te procesory od komputerów tristara tak się przegrzewają że przeniosły sie do innego wymiaru.
- 4 0
-
2020-11-02 12:49
(3)
Widziałeś jak wygląda większość aut w Palermo czy np. w takim Neapolu? Wgniecenie na wgnieceniu.
- 2 0
-
2020-11-02 15:12
autka (2)
W Neapolu i owszem, jazda to jest poważne wyzwanie emocjonalne.
W Palermo jest spokojniej, tzn ludzie bardziej dbają o swoje i cudze auta. Nie oznacza to że jeżdżą spokojniej. przetrwanie tam to też jest spory wyczyn. ale idzie to ogarnąć. Po kilku dniach (ale jeździłem też sporo po innych dzikich miastach) zacząłem czuć się tam jak ryba wW Neapolu i owszem, jazda to jest poważne wyzwanie emocjonalne.
W Palermo jest spokojniej, tzn ludzie bardziej dbają o swoje i cudze auta. Nie oznacza to że jeżdżą spokojniej. przetrwanie tam to też jest spory wyczyn. ale idzie to ogarnąć. Po kilku dniach (ale jeździłem też sporo po innych dzikich miastach) zacząłem czuć się tam jak ryba w wodzie. Przede wszystkim jak wyjeżdżasz tyłem z miejsca parkingowego to każdy się zatrzyma i cię puści. W PL spora część kierowców czyha na okazję i najchętniej przejechał by ci po dachu.
W Palermo wszystko jedzie, nikt ci nie podziekuje za wpuszczenie ani za ustąpienie pierszeństwa z tego prostego powodu że ciągle by musiał komuś dziękować i nie dało by rady jechać. Nie ma świateł i jest czad ;) Oczywiście nie dla każdego to będzie relaks, ale miasto zyje. Jak by były światła to wszystko by stało.- 3 3
-
2020-11-02 15:24
tam są światła (1)
Wystarczy wejśćna google i sprawdzić.
- 2 0
-
2020-11-02 16:16
gratulacje za cierpliwość ;)
Tam gdzie ja jeździłem to nie było. Teraz z ciekawości wszedłem na google i szukałem świateł. faktycznie jedne znalazłem. Może jest ich więcej, ale to i tak rzadkość.
Najlepiej wspominam takie miejsce gdzie schodziło sie pięć ulic dwukierunkowych w jednym miejscu i wszystko jechało. Powiem szczerze że nigdy nie byłem tak dumny z siebie że przeżyłem ;)- 1 1
-
2020-11-02 07:31
Opinia wyróżniona
gdyby cały ten system został na jakiś czas wyłączony to wtedy wszyscy znawcy tematu by się przekonali czy działa czy nie (12)
w samej Gdyni każdego roku przybywa 5 tysięcy samochodów osobowych rocznie. Ludzie rezygnują z komunikacji miejskiej i wszędzie jeżdżą autami. To jak ma nie być korków? Inwestycji drogowych praktycznie nie ma, liczba pojazdów rośnie bardzo szybko a jakoś warunki ruchu nie pogarszają się aż tak drastycznie.
Przed Tristarem też były korki w wielu miejscach i to nieraz bardziej uciążliwe, mimo mniejszej liczby samochodów na drogach.
Tylko kto o tym pamięta i w ogóle pomyśli- 37 62
-
2020-11-02 16:03
Twoj nick mowi przystko o twojej wypowiedzi el dzbanie.
- 0 0
-
2020-11-02 14:19
Dokładnie
Samochodów przybywa bardzo szybko. Nowych mieszkań i osiedli też. Wszyscy chcą mieć łatwy dojazd, ale jak ulice są w remontach to tylko narzekania słychać. Jak budują nowy węzeł na Kaczych Bukach tak samo. To jak te drogi remontować?
- 0 0
-
2020-11-02 12:58
mieszkanic
To jest 100 % prawdy -samochodów przybywa a jezdnie nie ma niekiedy gdzie budować (tunele lub estakady nad estakadą ) !!!!!
- 0 0
-
2020-11-02 10:52
Al, a wiesz kiedy na Dąbrowie i Karwinach (1)
nie bywało korków? mówię o czasach przez rozpoczęciem S6; wtedy, kiedy brakło prądu i sygnalizacja w ogóle nie działała - wtedy jeździło się płynnie; masz na to jakąś cudowną odpowiedź?
- 5 0
-
2020-11-02 12:41
Ano, to było przed zalewem Polski gruzami z EU.
Teraz samochodów jest nieporównywalnie więcej.
- 0 2
-
2020-11-02 10:28
Dawniej nie było też Google Maps z natężeniem ruchu
Dzisiaj, gdyby nie Android Auto nie dałoby się jeżdzić po Trójmieście ale żadna w tym zasługa urzędników.
Regulacja świateł czyniona na zlecenie urzędników to dramat, najbardziej można zauważyć gdy nie ma już korków, wieczorami, gdy na wielu ulicach należy zatrzymywać sie na prawie każdych światłach.- 10 0
-
2020-11-02 09:11
Przecież to jest bubel.
Wszyscy, którzy jeżdżą po Gdańsku to wiedzą. Zresztą jak ma nj być jak przetarg wygrała firma, która nigdy nie zajmowała się nawet podobnymi systemami. Wielomiesięczne opóźnienia, niesprawny system oddany do użytku i firemka zawinęła się kilka miesięcy po zakończeniu inwestycji. Przypadek?
Ile kosztuje roczny serwis tego bubla?- 15 2
-
2020-11-02 08:48
Proszę sprawdzić w Gdańsku (2)
Prawoskręt z Havla w Armii Krajowej, światła na wprost normalne, w prawo 2-3 samochody i stop bo przejście - efekt korek. Co tu pomaga Tristar?
- 10 3
-
2020-11-02 11:10
ale system Tistar miał pomóc ale nie Wam... miał pomóc i pomógł kolesiom ustawić sie do konca zycia finansowo... Gdańsk to Mafia, tristar, pkm, mevo ile jeszcze zebyscie przejrzeli na oczy wyborcy?
- 5 2
-
2020-11-02 08:56
Nie pomaga, bo ludzie zamiast się grzecznie ustawić do skrętu w prawo januszują.
Nawet nie wiem ile razy przegapiłem zielone na wprost, które jest częścią ślicznej zielonej fali, bo jakiś "spryciarz" musiał koniecznie jechać środkowym do końca i dopiero wtedy się wciskać.
- 5 0
-
2020-11-02 08:47
doświadczenia prowadzone np. w Krakowie dowodzą, że całkowite wyłączenie sygnalizacji świetlnej znacząco usprawnia ruch i (1)
- 3 6
-
2020-11-02 09:40
Kraków jest jednym z najbardziej zakorkowanych miast w Polsce
usprawnianie ruchu może wynikać z uspokojenia go i przekonania większej liczby mieszkańców do rezygnacji z samochodu na rzecz np. przestawienia się na spacery piesze lub przejazdy rowerowe na małe i średnie odległości. Korki we wszystkich miastach powoduje nadmiar samochodów , a nie niedostatek rozwoju sieci ulicznej.
- 4 2
-
2020-11-02 07:46
Opinia wyróżniona
(13)
Jestem kierowca autobusu miejskiego w Gdańsku Tristan miał nam pomóc w godzinach szczytu, niestety im bardziej opóźniony tym częściej stoję na czerwonym, wydane miliony na cis co nie funkcjonuje
- 147 2
-
2020-11-02 10:48
(1)
Zauważyłem, że są dwa warianty pracy świateł...może w porywach trzy. Szkoda kasy na to było jeżeli system pracuje na tych samych wyuczonych opcjach bez dynamicznej pracy. Operator zwany Tristarem ma pewnie 3 guziki 1 tryb poranno wieczorny 2 dzienny 3 nocny.
I jedno jest ciekawe... jak raz przelecisz na pomarańczowym albo czerwonym toZauważyłem, że są dwa warianty pracy świateł...może w porywach trzy. Szkoda kasy na to było jeżeli system pracuje na tych samych wyuczonych opcjach bez dynamicznej pracy. Operator zwany Tristarem ma pewnie 3 guziki 1 tryb poranno wieczorny 2 dzienny 3 nocny.
I jedno jest ciekawe... jak raz przelecisz na pomarańczowym albo czerwonym to masz zieloną falę i można mknąć przez miasto...jak zamulisz to kaplica...rozpędzisz się do drugiego biegu i tak będziesz jechał od świateł do świateł.- 8 0
-
2020-11-02 12:03
Tutaj jest największy problem.
Jak zostawisz system samemu sobie, ustawi się na 20-30 ponad limit i d*pa, wszyscy od teraz muszą zapierniczać.
- 0 0
-
2020-11-02 09:31
Tristar zbiera tylko informacje na których to postawie zmienia ( reguluje) recznie się czas świateł.
- 2 0
-
2020-11-02 09:25
(1)
To dlatego, że jeszcze nie został włączony moduł Izolda. Jak włączą, to się polepszy.
- 7 8
-
2020-11-02 13:45
Tristar i IzoRda
- 1 0
-
2020-11-02 09:16
cztery dychy po pensji
ja jestem kierowcą autobusu w Gdyni i mam wrażenie, że tristar jest tylko po to, aby karać nas za przyspieszony bądź opóźniony odjazd o więcej niż pół minuty
- 14 1
-
2020-11-02 09:06
No właśnie to jest dowód że działa
bo tristar miał skłonić ludzi żeby się z autobusu przesiedli do samochodów i działa. Zobacz też że taka Grunwaldzka we Wrzeszczu zawsze jedzie na priorytecie mimo że równolegle masz tory więc każdy może się na pociąg przesiąść i szybko do celu dojechać. Tymczasem tristar promuje Grunwaldzką i zakorkowuje Słowackiego / Wyklętych oraz Jaśkową i
bo tristar miał skłonić ludzi żeby się z autobusu przesiedli do samochodów i działa. Zobacz też że taka Grunwaldzka we Wrzeszczu zawsze jedzie na priorytecie mimo że równolegle masz tory więc każdy może się na pociąg przesiąść i szybko do celu dojechać. Tymczasem tristar promuje Grunwaldzką i zakorkowuje Słowackiego / Wyklętych oraz Jaśkową i Dmowskiego czyli te ulice gdzie jeździ dużo autobusów i tam już takiej alternatywy w postaci pociagu nie ma. No to logiczne jest? Pozornie nie ale po namyśle bardzo - ludzie mają samochodami jeździć żeby większe podatki płacić i nie myśleć za dużo.
- 4 1
-
2020-11-02 08:52
Na Grunwaldziekiej działa, ale np na Havla w Gdańsku to trzeba jechać 90km/h żeby mieć zieloną falę od pętli tram. inaczej (5)
- 7 2
-
2020-11-02 09:48
A gdybyś tak pojechał z połową tej prędkości (4)
I wpasował się w następną zmianę świateł?
Sprawdź kiedyś :)- 1 11
-
2020-11-02 10:50
(1)
Nie da rady bo Ci z tyłu Cię rozjadą.
- 3 0
-
2020-11-02 11:06
A to 100% prawda. Da się jechać z zieloną falą tylko w weekendy, jak droga pusta.
- 1 0
-
2020-11-02 10:39
(1)
Z matmy i fizyki chyba pała była
- 6 0
-
2020-11-02 10:48
Nie wierz mi, przejedź się tamtędy 45km/h to zobaczysz :)
- 3 0
Wszystkie opinie
-
2020-11-02 07:01
tam jedynie może pomóc przebudowa drogi ale to rozumiem przekracza możliwości obecnych władz. (13)
- 125 5
-
2020-11-02 07:20
przestancie planowac tylko do pracy
rozbudowa, dodatkowe pasy, oswietlone lepiej drogi przeciez dojechac tam bez wzgledu na pore dnia ,to rowna sie stanie w korku i bez wzgledu na to czy wjedzie w niego na estakadzie czy na plk dabka czy unruga , tam sa wszedzie korki a juz od wielu miesiecy nawet dojazd do kosakowa wiaze sie z mega straconymi minutami w korku
nie mowiac o tym jaki sajgon jest latem- 13 0
-
2020-11-02 07:54
lata mijają, drogi powstają a korki te same (1)
kiedy się nauczycie, że to tak nie działa?
- 1 10
-
2020-11-02 08:08
które drogi powstały w Gdyni?
- 12 1
-
2020-11-02 07:59
niezły żarcik z rana z tym Tristarem!! :)
uśmiałem się do łez!!
- 7 1
-
2020-11-02 08:51
Gdzie dziś strajk ? (2)
- 1 2
-
2020-11-02 09:13
strajk aby po 16 godzinie, bo dzieci nie przyjdą (1)
- 3 1
-
2020-11-02 10:37
Ale pada to już nie
Jeszcze by się w kościele chcieli schować przed deszczem
- 2 0
-
2020-11-02 10:19
Farby im nie styknie żeby ogarnąć takie ambitne rozwiązania drogowe
- 6 0
-
2020-11-02 10:30
Niech Szczurek odda 100 mln za lotnisko (4)
będzie na dodatkowe pasy drogowe
- 5 0
-
2020-11-02 10:57
Ciekawe ile tych pasów? :D (3)
Wychodzi 700m dwupasmowej drogi, jak na Adamowicza w Gdańsku :D
- 1 1
-
2020-11-02 11:00
Akurat wystarczy na poszerzenie Kwiatkowskiego (2)
i nowe odnogi do skrętu - nawet po tej cenie
- 3 0
-
2020-11-02 11:23
Nie starczy nawet na wykup ćwierci działek pod to poszerzenie :) (1)
Już pomijając że 700m to nie 6km.
- 0 2
-
2020-11-02 11:29
Nie wiesz o czym piszesz.
Wąskie gardło to ostatni (pierwszy) odcinek Kwiatkowskiego, od strony Obłuża, który nie jest estakadą. Jest tam miejsce na dodatkowe pasy i teren należy do miasta.
- 1 0
-
2020-11-02 07:01
(13)
Kiedy w końcu ten system będzie działał?
- 85 3
-
2020-11-02 07:51
Jak tylko Sasin się za to weźmie. (10)
- 7 3
-
2020-11-02 08:09
nie lepiej nowak? (1)
albo komor niech zrobi referendum
- 3 6
-
2020-11-02 08:25
A dlaczego nie Bierut?
- 0 1
-
2020-11-02 10:32
Zajmie się UM Gdynia (7)
w skali miasta 100 mln utopione w lotnisku to 70 mln Sasina w skali kraju to pikuś
- 1 0
-
2020-11-02 10:57
Gdyby to był tylko Sasin, to jakoś byśmy przeboleli. (6)
- 0 0
-
2020-11-02 11:04
Nieważne kto - jeśli robimy aferę w skali kraju na 70 mln (5)
przyjmując, że w Polsce mieszka 250 razy więcej mieszkańców niż w Gdyni, to wystarczy pomnożyć jaka jest rzeczywista wartość przekrętu ekipy z UM Gdynia - tak porównawczo
- 0 0
-
2020-11-02 12:05
I w ten sposób dochodzimy do pieniędzy przeżartych na TVP podczas dwóch kadencji PiSu. (4)
A przypominam, że przekrętów było znaaaacznie więcej.
- 2 1
-
2020-11-02 12:09
Oczywiście się zgadzam (1)
tylko ludzie z jednego robią aferą, a drugiego jakby nie zauważali. Rząd PIS to ciąg afer i malwersacji (też się zgadzam) a w Gdyni nic się nie stało ( i z tym się nie zgadzam)
- 0 0
-
2020-11-02 12:22
A kto powiedział, że nic się nie stało?
Tyle tylko, że 100 milionów przez 7 lat to trochę inna kwota niż 70 milionów na raz :)
- 1 0
-
2020-11-02 12:18
Hm... (1)
My wciąż rozmawiamy o sygnalizacji?
- 0 0
-
2020-11-02 12:22
O pieniądzach, które mogłyby pójść na rzeczywiste rozwiązania.
W tym sygnalizację :)
- 0 0
-
2020-11-02 07:53
dobrym przykładem jest żołnierzy wyklętych po 14.00 co dzień, tyle haj$u
- 3 1
-
2020-11-02 09:11
Żeby działał muszą go nazwać pyatstar albo nawet sheststar a tak działa tylko na tri i tak dobrze że nie nazwali go adinstar.
- 2 1
-
2020-11-02 07:01
A Tristar cokolwiek dał? Chociaż o 5%? (14)
Dużo jeszcze po całym Trójmieście i jakoś nie zauważyłem żeby sygnalizacja gdziekolwiek się zmieniała z uwagi na korki
- 130 3
-
2020-11-02 07:04
(8)
Gdyby nie tristar jeździłoby się o wiele trudniej. Dotyczy to również komunikacji miejskiej.
- 6 29
-
2020-11-02 07:53
Praca (7)
Pracujesz tam i się utrzymujesz z tego systemu? Przecież on kompletnie nic nie wniósł a kosztuje miliony. O wiele więcej korzyści by przyniosło zamontowanie liczników sekundowych ile do zmiany świateł brakuje, oraz edukacja kierowców aby byi przygotowani do ruszenia oraz ostatnio widzę częstą przyczynę korków to pozostawianie dużych odstępów pomiędzy autami stojącymi na światłach. Często przez to korkuje się skrzyżowanie lub nawet obwodnica na zjazdach.
- 17 4
-
2020-11-02 07:58
(6)
Czyli sam doszedłeś do wniosku, że sami sobie robimy te korki i nieważne jakie rozwiązanie stworzymy czy wdrożymy, to dopóki będziemy jeździć jak sieroty będziemy stać w korkach.
P.S. nie ma naukowego dowodu że sekundniki upłynniają ruch, są za to dowody że przez nie więcej kierowców przejeżdża na czerwonym.- 4 12
-
2020-11-02 08:08
(5)
Sa badania wysarzy nie byc leniem i poczytac a ni pisac bzdury. Sekundnki pomagaja !!!!
- 7 3
-
2020-11-02 08:58
Sekundniki zwiększają liczbę wypadków, inaczej już dawno byłyby wszędzie. (4)
Poza tym nie są potrzebne, bo mamy zieloną falę.
Przynajmniej w teorii, bo sporo kierowców za punkt honoru ustala sobie dojechanie jak najszybciej do czerwonego i zatrzymanie się na światłach.- 4 13
-
2020-11-02 09:18
(1)
Żeby mieć zieloną falę trzeba jechać co najmniej 70-80 km/h. Niestety, przy jeździe zgodnie z przepisami nie jest możliwe nie trafić na czerwone
- 8 3
-
2020-11-02 09:38
Nieprawda.
I powiem Ci, że nigdy bym o tym nie wiedział, gdybym nie kupił sobie skutera.
Jadąc nieco poniżej 50, zielonej fali nie mam tylko na Zwycięstwa/Grunwaldzkiej - za mała prędkość.
A potem okazuje się, że niespodzianka - w samochodzie też to działa, ale niestety tylko przy zerowym ruchu, bo jazda 2-3km poniżej limitu jest jakąś zbrodnią, a samochodem sznurka stojących nie ominiesz żeby się wpasować elegancko na zielone.- 2 5
-
2020-11-02 10:05
(1)
Bzdura, przestan wymsla , przed chwila pisales ze niema badan, a nagle wymesiles? Jestes moze pracownikiem um lub tristar?
- 2 1
-
2020-11-02 10:45
Nie wiem kto napisał że badań nie ma, bo badania są :)
Wyszukaj na przykład:
"The issue of using countdown timers at intersections with traffic lights: A literature review"- 1 1
-
2020-11-02 07:57
Tristar od marca nie dziala
- 2 3
-
2020-11-02 08:20
Coś tam dał, teraz się jedzie, 5 km/h ale jedzie ;D
- 1 0
-
2020-11-02 08:55
Może dał 5% , a może zwyczajowe 10%.... (2)
Pytanie brzmi komu?
- 4 0
-
2020-11-02 09:32
Ale przy jego instalacji zapowiadano właśnie poprqwę o 5%
- 1 0
-
2020-11-02 09:42
na pewno nie poprawił warunku ruchu pieszych
- 0 0
-
2020-11-02 07:02
(5)
Ten system to wielka pomyłka i wiadomo to od dawna a Gdynia chce w to dalej brnąć?
- 99 6
-
2020-11-02 08:22
(3)
Byłem tam kiedyś i rzeczywiście na tym Obłużu i Pogórzu korki niemiłosierne, nie rozumiem ludzi którzy kupują tam mieszkania.
- 6 1
-
2020-11-02 09:54
wyobraź ..... (2)
sobie (choć to może trudne ;p ) że mnóstwo ludzi mieszka tam od urodzenia ;)
- 4 1
-
2020-11-02 10:59
Zawsze można się wyprowadzić :) (1)
Już minęły czasy gdzie trzeba było siedzieć z rodzicami, dziadkami i pradziadkami na ojcowiźnie.
- 2 0
-
2020-11-02 12:15
Jak pensja 2000 złoty to ciężko uzbierać na nowe mieszkanko
- 2 0
-
2020-11-02 09:06
Gdynio, jeżeli nie macie tego tristara w tamtej okolicy, nawet o nim nie myślcie - zakorkuje totalnie wszystko a dodatkowo nabijecie komuś portfel zupełnie niepotrzebnie
- 5 0
-
2020-11-02 07:02
Czy Tristar w Gdyni to atrapa? (3)
Odnoszę wrażenie że tristar w Gdyni to atrapa, mogę się mylić ale przez wiele lat nic się nie zmieniło na lepsze a wręcz przeciwnie. Drogi zakorkowane stan ich woła o pomstę do nieba.
- 95 5
-
2020-11-02 09:39
Prawo nagłówków Betteridge'a.
- 1 1
-
2020-11-02 10:50
i lotnisko które nie fukcjonuje
a 100 mln(naszych!!!) poszłoooo....
- 1 0
-
2020-11-02 15:49
Trzeba na problem spojrzeć z innej perspektywy, tj. ile % dał tristar a o ile % wzrosła liczba samochodów na 1000 mieszkańców.
W Gdańsku od 2013 ta liczba wzrosłą o 20-25%. Pytanie jakby się jeździło bez Tristara przy takiej samej liczbie samochodów.- 0 1
-
2020-11-02 07:04
jedyne inwestycje w Gdyni to ustawianie znaków pionowych luba malowanie poziomych
biała farba albo słupki, wyświetlacze.
- 74 4
-
2020-11-02 07:04
Decyzja spóźniona (19)
a obserwując obecne działanie systemu to i tak nic nie da
- 48 1
-
2020-11-02 08:19
(18)
Kabaretu na Obłużu ciąg dalszy, ludzie lepiej zróbcie remont i poszerzcie Kwiatkowskiego pod górę i korki cudownie znikną, czy nikt z was tego nie rozumie?
- 5 1
-
2020-11-02 09:44
w żadnym mieście świata poszerzanie ulic nie przyniosło likwidacji albo nawet redukcji korków (16)
tylko zdecydowane działania na rzecz poprawy komfortu pieszych, rowerzystów i innych rodzajów transportu alternatywnych wobec samochodów może coś pomóc.
- 0 5
-
2020-11-02 10:37
Pandemia coś innego pokazała (9)
- 1 0
-
2020-11-02 10:47
Co pokazała? (8)
Tylko tyle, że jak dobudujesz szkół, żeby rodzice przestali wozić dzieci na drugi koniec miasta, korki się zmniejszą.
- 1 0
-
2020-11-02 11:20
Po pierwsze samochody nie są takie blee,
Umożliwiają zachowanie dystansu.
- 0 0
-
2020-11-02 11:21
Zależność liczba aut/ liczba dróg to w korkach oczywistość. (6)
- 1 0
-
2020-11-02 12:06
Zakładając, że liczba aut jest stała. (5)
A nie jest, bo jak poszerzysz drogi, więcej ludzi wybierze samochód.
- 0 0
-
2020-11-02 12:16
Nie jest tak, gdyż społeczeństwo się starzeje , więc gro osób będzie rezygnowała z samochodu (4)
Ponadto mamy niż demograficzny i podwożenie dzieci "do szkół i przedszkoli na drugi koniec miasta" będzie się zmniejszało . Ponadto Gdynia też się wyludnia.
- 0 0
-
2020-11-02 12:23
Jak na razie, społeczeństwo się starzeje (3)
Więc mamy coraz więcej tragicznych kierowców.
Liczba samochodów na drogach ciągle rośnie.- 0 0
-
2020-11-02 13:24
Ze względu na sytuację demograficzną wkrótce to się zatrzyma (2)
- 0 0
-
2020-11-02 15:24
Niby czemu? (1)
Ludzie są tak przyspawani do foteli, że dopóki coś widzą, będą jeździć.
- 0 0
-
2020-11-02 17:19
Raz zdrowie,
Dwa emeryci nie jeżdżą codziennie do pracy
- 0 0
-
2020-11-02 12:17
(5)
Byłeś w Kaliningradzie? tam się nie rozbudowuje ulic i są mega korki, a pojedź do Brukseli gdzie masz kilka ringów dookoła miasta i zobacz jak tam się jeździ.
- 1 0
-
2020-11-02 12:24
Jedź do Detroit i zobacz, że jednak dużo to nie daje... (4)
- 0 2
-
2020-11-02 13:30
(2)
Byłem 2 lata temu w Detroit, po kryzysie z 2008 roku i upadku przemysłu motoryzacyjnego, to jest wymarłe miasto, pełno pustostanów, właściwie poza centrum nie ma żadnego większego ruchu, nie wiesz chyba o czym piszesz!
- 0 0
-
2020-11-02 15:25
Średni czas dojazdu do pracy to prawie godzina w jedną stronę... (1)
Słabo jak na puste miasto z szerokimi pasami, nie?
- 0 0
-
2020-11-02 18:30
Zależy ile drogi...
- 0 0
-
2020-11-02 13:33
Oglądałeś za dużo filmów z lat 80 typu Robocop.
- 0 0
-
2020-11-02 10:37
100 mln nie poszłoby na lotnisko, którego nie ma
to byłaby kasa
- 2 0
-
2020-11-02 07:06
W Ozorkowie czy innych Pabianicach by już sobie z problemem poradzili. (2)
Ale tam urząd nie rozrasta się do monstrualnych form przyjmując niczym bestia dziwne nazwy. W Gdyni ideą jest gonić króliczka....
- 65 1
-
2020-11-02 09:34
Przy jednej głównej drodze w Ozorkowie, rzeczywiście wszystko jest proste .
- 1 2
-
2020-11-02 10:31
a jeszcze Prezydent
winny 100 mln za lotnisko mieszkańcom!
- 2 0
-
2020-11-02 07:06
podczas kampani wyborczej prezydent przyjechał pod Kaufland, rozdawał cukierki i obiecywał wiele inwestycji na północy Gdyni (8)
miała być przebudowa Unruga, Kwiatkowskiego, Dąbka i wiele innych. dlaczego nic nie robią? te tablice to rozwiązanie problemów???
- 69 1
-
2020-11-02 07:11
Jak dlaczego nie robi?
Bo wygrał wybory. Przed następnymi wyborami znowu wpadnie naobiecać :p
- 14 1
-
2020-11-02 08:50
bo w hurtowni nie chcą mu już sprzedawać farby do asfaltu na kredyt
- 6 1
-
2020-11-02 08:51
Świadomy wyborca (5)
Robi Was w jajo od ilu kadencji?
Wy nadal klapki na oczach!- 10 1
-
2020-11-02 09:45
a co zaproponowałby jego potencjalny kontrkandydat? (4)
gdzie są ci geniusze potrafiący wygenerować wiele tanich i prostych rozwiązań?
- 0 3
-
2020-11-02 10:35
Po pierwsze nie wydawać na bzdury (3)
100 mln utopione w lotnisku
- 2 0
-
2020-11-02 12:25
No to słabo, jak największy kontrkandydat ma odpowiadać za CPK :) (2)
30-40 miliardów identycznie utopione w dużo większym lotnisku.
- 0 1
-
2020-11-02 13:37
Skala podobna biorąc pod uwagę, że jedno w skali miasta a drugie w skali państwa.
Ponadto Horała ma tam jakieś stanowisko a nie jest decyzyjny w sprawie przekazania pieniędzy z budżetu. Też czekam na normalnego kontrkandydata. Bzdur o wiele więcej: dziwne parki, czy promocja działki po Maxime za 350 tys, której jeszcze nie sprzedano.
- 0 0
-
2020-11-02 13:43
i nowy pomnik Wendy za prawie 630 tys zł...
- 0 0
-
2020-11-02 07:07
zanim wydasz kasę (3)
trzeba sprawdzić czy gdziekolwiek tristar te korki skutecznie rozładowuje
- 67 3
-
2020-11-02 07:59
Chyba zapomniałeś jak jeździło się przed Tristarem i to wtedy gdy był mniejszy ruch.
- 5 7
-
2020-11-02 10:34
To tak jak z lotniskiem (1)
Wpierw wydamy 100 mln a potem zapytamy się czy możemy....
- 3 0
-
2020-11-02 15:45
ale za to można potem zrobić protokół zniszczenia.. ;)
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.