- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (175 opinii)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 3 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (331 opinii)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (219 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (174 opinie)
Tristar zaplanuje ci podróż komunikacją miejską
W rejonie głównego dworca kolejowego w Gdańsku ustawiono już dwa urządzenia informacji pasażerskiej. Znajdują się one na przystankach autobusowych po obu stronach Podwala Grodzkiego.
20 specjalnych urządzeń do planowania podróży zostanie ustawionych wkrótce w rejonie przystanków komunikacji miejskiej w Gdańsku i Gdyni. Pomogą one wybrać optymalny środek transportu, z uwzględnieniem istniejącej sytuacji w ruchu.
W Gdańsku urządzenia będą docelowo: na pętli tramwajowej i autobusowej w Oliwie, Centrum Handlowym Oliwa , przy dworcu kolejowym we Wrzeszczu , w Galerii Bałtyckiej , Centrum Handlowym Manhattan , przy stadionie PGE Arena Gdańsk , w rejonie dworca PKS , na przystankach autobusowych wokół dworca głównego (dwie sztuki), na Hucisku , w Urzędzie Miejskim , Galerii Handlowej Madison , Parku Handlowym Matarnia oraz w rejonie portu lotniczego .
W Gdyni urządzenia przewidziano przy centrach handlowych Klif oraz Batory , w rejonie dworca kolejowego Gdynia Główna (dwie sztuki) i Gdynia Chylonia , przy przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana oraz Infoboksie .
- Urządzenia te pozwolą na wyszukiwanie połączeń na terenie całego Trójmiasta tj. z wykorzystaniem organizatorów Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni oraz PKP Szybkiej Kolei Miejskiej Trójmieście. W przypadku ZTM i ZKM planowanie podróży będzie uwzględniało rzeczywistą sytuację komunikacyjną np. korki na drogach, awarie itp. Dla SKM-ki, z racji braku odpowiedniej infrastruktury, czasy odjazdów i przyjazdów będą oparte o "tradycyjny" rozkład jazdy - objaśnia Jacek Oskarbski, kierownik działu inżynierii transportu w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni.
Jak zapowiadają urzędnicy, pasażer chcąc dowiedzieć się, jak dotrzeć do wybranego przez niego punktu docelowego, otrzyma informacje dot. przesiadek, możliwych wariantów tras oraz szacowanego czasu przejazdu. Dodatkowo będzie mógł zapoznać się z systemem taryfowym Trójmiasta. Obsługa (z wykorzystaniem ekranu dotykowego) będzie możliwa w języku polskim, angielskim i niemieckim.
Wszystkie informacje docelowo mają być również dostępne na stronie internetowej projektu Tristar, co pozwoli na wybór optymalnej trasy jeszcze przed opuszczeniem domu czy miejsca pracy.
Planowane uruchomienie urządzeń oraz całego systemu Tristar, w ramach którego ustawiono je na przystankach, to koniec br. Niewykluczone, że wcześniej urządzenia na przystankach będą już działały testowo, a to oznacza, że prezentowane informacje mogą być nieprawidłowe.
Warto pamiętać, że już teraz rzeczywisty czas przyjazdu komunikacji miejskiej w Gdańsku, sprawdzić można poprzez stronę internetową info.zkm.gda.pl (tylko pojazdy ZKM Gdańsk), Zarządu Transportu Miejskiej w Gdańsku (tablice odjazdów wszystkich przewoźników pojawiają się po wyborze konkretnego przystanku w rozkładzie jazdy) oraz także bezpośrednio poprzez telefon komórkowy i dedykowaną dla ZKM-u aplikacje MyBus Online (wbrew nazwie, uwzględnia także tramwaje) lub mobilną stronę ZTM-u pod adresem m.ztm.gda.pl.
Miejsca
Opinie (111) 4 zablokowane
-
2014-07-13 15:24
Może tak wreszcie weżmiecie się za budowę gdyńskich węzłów PKM ???? Tristar, hehe.....
Wkrótce rusza Pomorska Kolej Metropolitarna.
Gdańsk jest prawie gotowy, a Gdynia......NIC, KOMPLETNIE NIC SIE NIE ROBI.
Do przyszłego roku na terenie Gdyni miały być wybudowane 3 przystanki PKM z węzłami przesiadkowymi, i co ??? i nic.....
PKM Karwiny wymagają na Wielkopolskiej wyburzenia starych wiaduktów i zbudowania nowych, a także wybudowania podziemnej hali parkingowej i nadziemnego węzła autobusowego, i co ??? i nic....- 1 1
-
2014-07-13 17:18
prosiłbym o naprawę ruchomych schodów z dworca PKS
lekki obciach, moim zdaniem. Bawimy się w gadżety, ale zacznijmy od podstaw: wajchy na torach, ruchome schody, daszki na tablicach informacyjnych - np. na pętli w Oliwie wyświetlacz jednostronny (polska myśl) na stronę zachodnią - w dzień słoneczny nic nie widać
- 1 0
-
2014-07-13 18:36
Wydajcie pieniądze...
... na coś bardziej przydatnego...
Na razie Tristar powoduje większe zamieszanie. Pomijam próby wyjazdu z Zaroślaka w godzinach porannych, gdzie na zmianę świateł czeka się bez końca (co powoduje powstawanie Mega-sznurka). Inna sprawa - wyjazd z Podwala Staromiejskiego ok. godziny 16:00 (zgadzam się - zawsze było zakorkowane, ale teraz to jakiś koszmar). Poczekajmy jeszcze na Jarmark Św. Dominika... BRAK SŁÓW. Całe szczęście, że kupiłem nowy rower...- 3 0
-
2014-07-13 19:35
lepiej zainwestowaliby te pieniądze w automaty biletowe
na każdym przystanku a nie tak jak teraz po jednym na dzielnicę, aby co niektórzy nie kupowali biletów w autobusach jednocześnie je opóźniajac
- 4 0
-
2014-07-13 20:17
To się nie przyjmie, za trudne w obsłudze
- 0 0
-
2014-07-13 20:17
jak dojade
tam nie mają rzeczywistych informacji o opóźnieniach....
- 0 1
-
2014-07-14 00:33
koń puter zaplanuje (1)
kazda pezesiadka miedzy skm i ztm to nowy bilet
kazda przesiadka miedzy ztm a zkm tez niwy bilet
ponoc pkm bedzie mialo kolejny bilet, nie do pary
przesiadanie jest wiec taryfowo zdelegalizowane
po grzyba wiec skomplikowane planowanie podrozy,
skoro najtaniej, najproscoej jest
samochodem?- 1 1
-
2014-07-14 01:04
dla tych 50% którzy podróżują transportem zbiorowym
- 0 0
-
2014-07-14 08:05
adres strony zkm
prawidłowy adres to info.zkm.pl , a nie info.zkm.gda.pl, jak podano w treści artykułu
- 0 0
-
2014-07-14 08:45
po co następne g jak komunikacja jest beznadziejna i do tego nie działają przesiadki a po 22 to cudem można dojechać do domu po co to nowe g po co się pytam !!! może lepiej zwiększyć częstotliwość komunikacji to wszystko by rozwiązało a może nawet więcej bo ludzie przesiedli by się z samochodów do tejże komunikacji a tak to nic nie pomoże nawet sam wszechmogący urzędasy rozumiecie ?
- 0 0
-
2014-07-14 20:35
wg ankiety
50% jest za a druga połowa nie korzysta z rozkładów jazdy (czyli kierowcy) czyli wszyscy podróżujący transportem zbiorowym są za....
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.