• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar zaplanuje ci podróż komunikacją miejską

Krzysztof Koprowski
12 lipca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

W rejonie głównego dworca kolejowego w Gdańsku ustawiono już dwa urządzenia informacji pasażerskiej. Znajdują się one na przystankach autobusowych po obu stronach Podwala Grodzkiego.


20 specjalnych urządzeń do planowania podróży zostanie ustawionych wkrótce w rejonie przystanków komunikacji miejskiej w Gdańsku i Gdyni. Pomogą one wybrać optymalny środek transportu, z uwzględnieniem istniejącej sytuacji w ruchu.



Urządzenia będą ustawione przy oraz wewnątrz niektórych obiektów handlowych w Trójmieście. Nz. informacja pasażerska przy gdyńskim centrum handlowym Batory. Urządzenia będą ustawione przy oraz wewnątrz niektórych obiektów handlowych w Trójmieście. Nz. informacja pasażerska przy gdyńskim centrum handlowym Batory.

Czy będziesz korzystał(a) z nowych urządzeń?

Urządzenia oznakowane jako "informacja pasażerska" są własnie montowane na przystankach Gdańska i Gdyni (w Sopocie nie przewidziano ich ustawienia) w ramach realizacji systemu Tristar, którego całkowity koszt wynosi ok. 160 mln zł (z czego Unia Europejska daje 136 mln zł, zaś pozostała kwota pochodzi z budżetów Gdańska, Sopotu i Gdyni).

W Gdańsku urządzenia będą docelowo: na pętli tramwajowej zobacz na mapie Gdańskaautobusowej zobacz na mapie Gdańska w Oliwie, Centrum Handlowym Oliwa zobacz na mapie Gdańska, przy dworcu kolejowym we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska, w Galerii Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska, Centrum Handlowym Manhattan zobacz na mapie Gdańska, przy stadionie PGE Arena Gdańsk zobacz na mapie Gdańska, w rejonie dworca PKS zobacz na mapie Gdańska, na przystankach autobusowych wokół dworca głównego zobacz na mapie Gdańska (dwie sztuki), na Hucisku zobacz na mapie Gdańska, w Urzędzie Miejskim zobacz na mapie Gdańska, Galerii Handlowej Madison zobacz na mapie Gdańska, Parku Handlowym Matarnia zobacz na mapie Gdańska oraz w rejonie portu lotniczego zobacz na mapie Gdańska.

W Gdyni urządzenia przewidziano przy centrach handlowych Klif zobacz na mapie Gdyni oraz Batory zobacz na mapie Gdyni, w rejonie dworca kolejowego Gdynia Główna zobacz na mapie Gdyni (dwie sztuki) i Gdynia Chylonia zobacz na mapie Gdyni, przy przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana zobacz na mapie Gdyni oraz Infoboksie zobacz na mapie Gdyni.

- Urządzenia te pozwolą na wyszukiwanie połączeń na terenie całego Trójmiasta tj. z wykorzystaniem organizatorów Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni oraz PKP Szybkiej Kolei Miejskiej Trójmieście. W przypadku ZTM i ZKM planowanie podróży będzie uwzględniało rzeczywistą sytuację komunikacyjną np. korki na drogach, awarie itp. Dla SKM-ki, z racji braku odpowiedniej infrastruktury, czasy odjazdów i przyjazdów będą oparte o "tradycyjny" rozkład jazdy - objaśnia Jacek Oskarbski, kierownik działu inżynierii transportu w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Jak zapowiadają urzędnicy, pasażer chcąc dowiedzieć się, jak dotrzeć do wybranego przez niego punktu docelowego, otrzyma informacje dot. przesiadek, możliwych wariantów tras oraz szacowanego czasu przejazdu. Dodatkowo będzie mógł zapoznać się z systemem taryfowym Trójmiasta. Obsługa (z wykorzystaniem ekranu dotykowego) będzie możliwa w języku polskim, angielskim i niemieckim.

Wszystkie informacje docelowo mają być również dostępne na stronie internetowej projektu Tristar, co pozwoli na wybór optymalnej trasy jeszcze przed opuszczeniem domu czy miejsca pracy.

Planowane uruchomienie urządzeń oraz całego systemu Tristar, w ramach którego ustawiono je na przystankach, to koniec br. Niewykluczone, że wcześniej urządzenia na przystankach będą już działały testowo, a to oznacza, że prezentowane informacje mogą być nieprawidłowe.

Warto pamiętać, że już teraz rzeczywisty czas przyjazdu komunikacji miejskiej w Gdańsku, sprawdzić można poprzez stronę internetową info.zkm.gda.pl (tylko pojazdy ZKM Gdańsk), Zarządu Transportu Miejskiej w Gdańsku (tablice odjazdów wszystkich przewoźników pojawiają się po wyborze konkretnego przystanku w rozkładzie jazdy) oraz także bezpośrednio poprzez telefon komórkowy i dedykowaną dla ZKM-u aplikacje MyBus Online (wbrew nazwie, uwzględnia także tramwaje) lub mobilną stronę ZTM-u pod adresem m.ztm.gda.pl.

Miejsca

Opinie (111) 4 zablokowane

  • Może tak wreszcie weżmiecie się za budowę gdyńskich węzłów PKM ???? Tristar, hehe.....

    Wkrótce rusza Pomorska Kolej Metropolitarna.
    Gdańsk jest prawie gotowy, a Gdynia......NIC, KOMPLETNIE NIC SIE NIE ROBI.
    Do przyszłego roku na terenie Gdyni miały być wybudowane 3 przystanki PKM z węzłami przesiadkowymi, i co ??? i nic.....
    PKM Karwiny wymagają na Wielkopolskiej wyburzenia starych wiaduktów i zbudowania nowych, a także wybudowania podziemnej hali parkingowej i nadziemnego węzła autobusowego, i co ??? i nic....

    • 1 1

  • prosiłbym o naprawę ruchomych schodów z dworca PKS

    lekki obciach, moim zdaniem. Bawimy się w gadżety, ale zacznijmy od podstaw: wajchy na torach, ruchome schody, daszki na tablicach informacyjnych - np. na pętli w Oliwie wyświetlacz jednostronny (polska myśl) na stronę zachodnią - w dzień słoneczny nic nie widać

    • 1 0

  • Wydajcie pieniądze...

    ... na coś bardziej przydatnego...
    Na razie Tristar powoduje większe zamieszanie. Pomijam próby wyjazdu z Zaroślaka w godzinach porannych, gdzie na zmianę świateł czeka się bez końca (co powoduje powstawanie Mega-sznurka). Inna sprawa - wyjazd z Podwala Staromiejskiego ok. godziny 16:00 (zgadzam się - zawsze było zakorkowane, ale teraz to jakiś koszmar). Poczekajmy jeszcze na Jarmark Św. Dominika... BRAK SŁÓW. Całe szczęście, że kupiłem nowy rower...

    • 3 0

  • lepiej zainwestowaliby te pieniądze w automaty biletowe

    na każdym przystanku a nie tak jak teraz po jednym na dzielnicę, aby co niektórzy nie kupowali biletów w autobusach jednocześnie je opóźniajac

    • 4 0

  • To się nie przyjmie, za trudne w obsłudze

    • 0 0

  • jak dojade

    tam nie mają rzeczywistych informacji o opóźnieniach....

    • 0 1

  • koń puter zaplanuje (1)

    kazda pezesiadka miedzy skm i ztm to nowy bilet
    kazda przesiadka miedzy ztm a zkm tez niwy bilet
    ponoc pkm bedzie mialo kolejny bilet, nie do pary
    przesiadanie jest wiec taryfowo zdelegalizowane

    po grzyba wiec skomplikowane planowanie podrozy,
    skoro najtaniej, najproscoej jest
    samochodem?

    • 1 1

    • dla tych 50% którzy podróżują transportem zbiorowym

      • 0 0

  • adres strony zkm

    prawidłowy adres to info.zkm.pl , a nie info.zkm.gda.pl, jak podano w treści artykułu

    • 0 0

  • po co następne g jak komunikacja jest beznadziejna i do tego nie działają przesiadki a po 22 to cudem można dojechać do domu po co to nowe g po co się pytam !!! może lepiej zwiększyć częstotliwość komunikacji to wszystko by rozwiązało a może nawet więcej bo ludzie przesiedli by się z samochodów do tejże komunikacji a tak to nic nie pomoże nawet sam wszechmogący urzędasy rozumiecie ?

    • 0 0

  • wg ankiety

    50% jest za a druga połowa nie korzysta z rozkładów jazdy (czyli kierowcy) czyli wszyscy podróżujący transportem zbiorowym są za....

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane