- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Trójmiasto bez pieniędzy z nowej edycji Polskiego Ładu
Blisko 200 mln zł trafiło na Pomorze, ale tym razem ani złotówka do Trójmiasta. Taki jest bilans siódmej edycji rządowego programu Polski Ład, którego wyniki ogłosił premier. Odrzucono projekty Gdyni i Gdańska. Sopot ich nie składał.
Gminy składały wnioski dotyczące tego, na co chciałyby dostać środki, a rząd decydował kto dostanie pieniądze, a kto nie.
Tym razem żaden z projektów złożonych przez władze Gdyni i Gdańska nie załapał się na to rozdanie. Sopot nie miał możliwości składania w tej edycji wniosków, bo nie ma stref przemysłowych.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – nieruchomości do kupienia lub wynajęcia w Gdyni i Gdańsku - sprawdź oferty
Gdynia starała się o dofinansowanie:
- modernizacji Estakady E. Kwiatkowskiego w Gdyni - z wnioskowaną kwotą 250 mln zł
- przebudowy ul. Hutniczej w Gdyni - z wnioskowaną kwotą 100 mln zł
Gdańsk starał się o dofinansowanie:
- budowy układu drogowego w obszarze Portu Północnego w Gdańsku (odcinek drugi) - z wnioskowaną kwotą 24,6 mln zł
- rozbudowy i modernizacji węzłów sieci bazowej w Porcie Gdańsk w zakresie infrastruktury drogowo-kolejowej (zadanie trzecie) - z wnioskowaną kwotą 185 mln zł
Władze Gdańska nie komentują decyzji o odrzuceniu ich wniosków. Komentuje ją natomiast Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
- Nieprzypadkowo wnioskowaliśmy o wsparcie tych konkretnych inwestycji. Estakada Kwiatkowskiego to droga prowadząca do granicy państwa, portu morskiego, nadal posiadająca status drogi powiatowej, bardzo droga w utrzymaniu, której modernizacja przekracza znacznie możliwości budżetowe większości miast w Polsce. Brak realizacji tej inwestycji oznacza obniżenie jakości życia mieszkańców - mówi nam Szczurek. - Z kolei ul. Hutnicza to część osi logistycznej Nordy, zahamowanie tej inwestycji to wstrzymanie rozwoju regionu. W obecnych warunkach, kiedy w drastyczny sposób ograniczono dochody samorządów z PIT, nie jesteśmy w stanie zrealizować tych wyczekiwanych przez mieszkańców Gdyni i całego regionu inwestycji - wskazuje.
Prezydent Szczurek przyznaje, że budżet inwestycyjny miasta wspomagany jest centralnie z różnych programów rządowych.
- I dotacje realizujemy z pożytkiem dla mieszkańców, ale system ten powoduje powolne odcinanie nas od decydowania o przyszłości naszych gmin - realizujemy to, co rząd uważa za słuszne, a nie zawsze, jak pokazuje dzisiejsze "rozdanie" Polskiego Ładu, to, co najpilniej potrzebne mieszkańcom - komentuje.
Wcześniej Gdańsk dostał 100 mln zł
We wcześniejszej edycji dotyczącej rozwoju stref przemysłowych Gdańsk otrzymał 100 mln zł. Gdyni wtedy też się nie udało.
100 mln zł dla Gdańska z piątej edycji Polskiego Ładu
- Zrobię wszystko, aby kontynuować program inwestycji w strefy ekonomiczne - przekazał premier Mateusz Morawiecki.
Blisko 200 mln zł dla Pomorza
Jak poinformował Dariusz Drelich, wojewoda pomorski, Pomorze na realizację siedmiu zadań otrzymało w sumie 197 738 000 złotych.
Dofinansowanie z siódmej edycji Polskiego Ładu na Pomorzu dostali:
- gmina Lębork: budowa bezpośredniego połączenia drogowego pomiędzy węzłem drogowym S-6 Lębork-Wschód a ul. Gdańską w Lęborku - 34 300 000 zł
- gmina Słupsk: budowa drogi wraz z niezbędną infrastrukturą na terenie inwestycyjnym przy drodze ekspresowej S6 w Redzikowie - 14 798 000 zł
- gmina Stężyca: budowa sieci dróg dojazdowych do terenów inwestycyjnych na terenie gminy Stężyca - 9 500 000 zł
- gmina Władysławowo: budowa połączenia komunikacyjnego strefy przemysłowej we Władysławowie - 49 000 000 zł
- gmina Sztum: budowa i przebudowa infrastruktury w Parku Przemysłowym Sztum - 17 640 000 zł
- miasto Słupsk: uzbrojenie terenów inwestycyjnych pod funkcję przemysłową we wschodniej części Słupska - 9 000 000 zł
- powiat pucki: przebudowa drogi powiatowej na odcinku od drogi wojewódzkiej nr 213 do drogi wojewódzkiej nr 218 (dojazdowej do podstrefy "Żarnowiec" Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej) - 23 500 000 zł
Wkrótce ma zostać rozstrzygnięta ósma edycja Polskiego Ładu. Wnioski można było składać do 16 sierpnia.
Kto zarobi, a kto straci na Polskim Ładzie?
- To kolejne środki, które samorządy będą mogły przeznaczyć na inwestycje, które odpowiadają na potrzeby mieszkańców - mówi wojewoda pomorski.
Opinie (544) ponad 20 zablokowanych
-
2023-10-05 13:25
Opinia wyróżniona
A ja bym chętnie usłyszał komentarze Gdyni i Gdańska (34)
To wszystko zbyt łatwo jest zamiatane pod stół. Nic nie wiemy, jakie były szanse, czy wnioski poprawnie złożone, czy były jakieś zapytania, czy wogole było właściwe zainteresowanie tematem z obu stron, czy tylko....my dobrzy wnioski złożyliśmy, a oni żli odrzucili ?
- 333 163
-
2023-10-08 18:43
co się dziwicie
Pani dulcyne, pani budyniowa , ryzy , czaskowski wołaja w UE nie dajcie kasy , no i nie ma kasy , trudno taki wybór naszegoi Gdańska nie chcą kasy , bolkują w Brukseli to kasy nie ma , samo życie
- 0 0
-
2023-10-06 04:41
PiS nienawidzi Trójmiasta,ale podatki od nas kocha.Moze powinniśmy przestać płacić, bo i tak nic z tego nie mamy.
- 6 1
-
2023-10-05 19:15
A zgadnij, dlaczego jeszcze Kacperek z PiS nie
zrobił konferencji ? Nie krzyczy, że jego pupil Morawiecki nie dał pieniędzy ? No?
- 8 3
-
2023-10-05 17:06
Nie dostaliście bo karma wraca
Gdańsk to patologia i paskudne miejsce do życia. Urzędnicy mają w nosie mieszkańców i to w jak słabych warunkach się tu żyje.
- 3 14
-
2023-10-05 16:21
Kacperek może jakaś konferencja ?
- 13 3
-
2023-10-05 16:20
ale przebudowa Hutniczej? niech lepiej nie ruszają, bo będzie jak na Karwinach
- 4 3
-
2023-10-05 15:45
Może niech Bryza zrobi dochodzenie xD hahahahahahaah (1)
Nie pozdrawiam Bryzy.
- 1 4
-
2023-10-05 16:49
hahahahahah przecież nie zaziobrzona prokuratura
- 1 1
-
2023-10-05 14:42
Przez Nowy ład odebrano samemu Gdansku setki milionów, bo rząd ma decydować czy dać pieniądze czy nie dać. A możliwość takiej (3)
Rząd chce sobie podporządkować władze samorządowe. Jeśli samorzady będa podskakiwać to nie dostaną dotacji.
W każdym wniosku można znaleźć coś. Nie sądzę, że lepsi urzędnicy pracują w małych gminach.- 24 14
-
2023-10-05 15:09
A może.. ..a morze ..
Jest szerokie i głębokie, a w nim pływa ryba o imieniu chyba - dywagacje
Poza wszystkim celem tego programu nie jest odbieranie, więc nie wiem jakim cudem nam coś odebrano przez to, że nam nie przyznano?- 12 3
-
2023-10-05 14:58
biorąc pod uwagę efekty, jak na przykład tunel w Rumi... (1)
Tak, pracują lepsi urzędnicy i lepsi "wybrańcy".
- 8 14
-
2023-10-05 15:21
tunel to pkp
a ci dziela tak jak rzad
- 14 3
-
2023-10-05 14:03
Skoro dostali w zeszłym roku to znaczy, że potrafią składać wnioski (3)
zobacz, że dofinansowania w Gdańsku nie dostała droga z/do portu, więc coś, co miasto tak czy inaczej musi rozwiązać, bo inaczej duża część dróg będzie sparaliżowana, a portu tak o nie można zamknąć. To czysto polityczne zagrywki.
- 30 11
-
2023-10-05 18:41
Port rozwijają a na drogi nie dali pieniędzy.Paranoja z tym PiS -em!
- 6 4
-
2023-10-05 14:59
raczej jest to próba wskazania priorytetów (1)
na których powinno skupić się miasto...
- 4 14
-
2023-10-06 09:07
Więcej kościołów i historycznych bzdetów.
I pręgierz dla imigrantów....takie priorytety ;)
- 0 1
-
2023-10-05 13:56
NIK
Środki z polskiego ładu rozdawane z wolnej ręki poza budżetowaniem tak jak NIK ostatnio stwierdził?
- 28 11
-
2023-10-05 13:56
(1)
Gdańsk i Gdynia potrafią tylko zwężać ulice, malować buspasy i pasy rowerowe obok ścieżek rowerowych oraz budować przejścia naziemne tuż obok istniejących tuneli. Bardzo dobrze że nie dostały ani grosza. Im mniej mają kasy w budżecie tym mniejsza szansa że dalej będą psuć miasto głupimi inwestycjami.
- 35 60
-
2023-10-05 15:50
Za to dostaną Skiby i Ługiny
Na takie komentarze jak ten powyżej
- 9 4
-
2023-10-05 13:50
Gdańsk i Gdynia złożyli poprawne wnioski ale sposób przyznawania środków był identyczny jak w programie `willa+` :)))) (14)
Nie patrzono na merytorykę wniosków tylko na to skąd jest dany Samorząd. Wystarczy popatrzeć na mapę poparcia dla PiS z mapą przyznanych środków - są identyczne :((((((((((((((((((( Tam gdzie popierają kulawego są środki a tam gdzie kulawy regularnie przegrywa środków brak :))))))))))))))))))))))))))))
- 99 41
-
2023-10-07 11:30
Kulawy lebiego z nowogrodzkiej nie rycz już.
Przeproś wszystkich na kolanach, to może się uda.
- 0 1
-
2023-10-07 11:27
Już ci ktoś pisał komuchu kulawy z nowogrodzkiej więc spadaj.
- 0 1
-
2023-10-05 15:27
Jak się pierd...li (3)
o słowach polskich przeciwko drugiemu narodowi itp to potem mamy efekty, moze do Berlina wystąpmy po środki
- 8 18
-
2023-10-05 16:48
sam się p.... razem ze swoim prezesem tysiąclecia
- 11 6
-
2023-10-05 16:23
(1)
Z Berlinem mamy największy eksport i import . Bez Berlina leżymy i kwiczemy! Co gorsza PiS chce wyprowadzić Polskę z UE !
- 22 10
-
2023-10-06 11:03
ale pis od Niemca śmieci sprowadza ... i to te chemiczne odpady za który jest największy hajs z BSFa czy Bayernu - 300 nowych składowisk - brawo pis !
- 0 0
-
2023-10-05 15:05
PO prostu obalić rządy POpularnej Oli w Gdańsku
- 14 30
-
2023-10-05 14:59
Bzdury
Przecież Jak wynika z artykułu w poprzedniej edycji Gdańsk dostał 100 milionów i "Prezydent Szczurek przyznaje, że budżet inwestycyjny miasta wspomagany jest centralnie z różnych programów rządowych." (Cytat z artykułu-czytałeś tylko nagłówek?) ,więc po co jak zwykle zamieszczasz te swoje narzekająco-negatywne komenty?
- 21 12
-
2023-10-05 14:25
Serio? (5)
W Słupsku rządzi była zastępca Biedronia + w większości KO.
- 37 9
-
2023-10-05 14:56
I dobrze że rządzi KO , pisowskie patałachy zaraz wszystko by rozkradły i podpaliły :))))))))))))))))))))))))) (1)
- 27 27
-
2023-10-06 07:28
Już rozkradło twoje PO
- 2 7
-
2023-10-05 14:43
Słupsk dostał tylko 9 milionów. A komuś z Pomorskiego musieli dać. (2)
- 26 15
-
2023-10-05 14:57
a to dlaczego... (1)
musieli?!
- 20 6
-
2023-10-05 19:52
A dlatego...
Dlatego że POPiS to jedna i ta sama klika (Pis, po, psl, lewica), władze Gdańska dostały poprzednio, a władze Gdyni od kilku kadencji odcinają się od partii ze szczebla centralnego i z nimi rywalizują lokalnie. Niestety ten naród to w głównej mierze jak pewien redaktor (tak mówił o was czytelnicy i zwolennicy) powiedział...i łyknie to wszystko.
Dlatego że POPiS to jedna i ta sama klika (Pis, po, psl, lewica), władze Gdańska dostały poprzednio, a władze Gdyni od kilku kadencji odcinają się od partii ze szczebla centralnego i z nimi rywalizują lokalnie. Niestety ten naród to w głównej mierze jak pewien redaktor (tak mówił o was czytelnicy i zwolennicy) powiedział...i łyknie to wszystko. Czas pokazać jednym i drugim czerwoną kartkę, nie łykać tej medialnej sponsorowanej z obu stron papki i wybrać tych, którzy z nimi mariaży nie chcą. Wpuścić takich, którzy pokażą im ze naród ma jeszcze coś do powiedzenia.
- 3 11
-
2023-10-05 12:44
Opinia wyróżniona
(70)
Polski Ład ma przede wszystkim przyczynić sie do rozwoju ośrodków słabo gospodarczo rozwiniętych!
- 305 443
-
2023-10-05 19:37
polski zad ma przede wszystkim nabijac kabze pociotkom a gawiedz sie cieszy
- 0 2
-
2023-10-05 19:35
Żeby rolnik..
Mógł do pola asfaltową drogą jechać?! To z naszych firm macie pieniądze na socjal i fefnaste emerytury, a większość firm ulokowana jest w dużych miastach!
- 2 1
-
2023-10-05 18:58
To czemu Gdynia znowu nie dostała skoro tak jest????
- 1 0
-
2023-10-05 17:38
Polski Ład (1)
To bat na samorządy, te , które starają się być bardziej samodzielne, mają inne zdanie w niektórych kwestiach niż rząd, są karane brakiem dofinansowania. Wiadomo, że Trójmiasto nie jest ulubieńcem PiS. Należy przywrócić dochody samorządom do poziomu jaki miały przed PŁ. Dlaczego rząd z Warszawy ma decydować, które drogi w mieście będą budowane
- 4 3
-
2023-10-05 23:37
To czemu Gdańsk w poprzedniej edycji dostał 100 baniek?
jak wynika z textu powyżej...
- 2 2
-
2023-10-05 15:27
Czyli twojego mózgu
- 0 2
-
2023-10-05 15:22
Na slabiej roziniete rejony...
Trójmiasto płaci janosikowe.
- 5 4
-
2023-10-05 15:07
A zaniedbanie już istniejących? Bzdura i rząd do rekonstrukcji!
- 2 3
-
2023-10-05 14:44
Ale To duże miasta kreują te pieniądze więc głupio zażynać kurę znoszącą złote jajka.
- 4 3
-
2023-10-05 14:20
Aha, (1)
czyli ośrodki gospodarczo rozwinięte, które dalej muszą się rozwijać, utrzymywać infrastrukturę mają od teraz zero finansowania. Spoko rozwiązanie. Takie nie za mądre.
- 6 5
-
2023-10-05 14:43
te "rozwinięte" gospodarczo ośrodki zapomniały o dochodach...
A żerujący na tym "byznes" ochoczo z tego korzysta.
"Kapitalizacja zysków, socjalizacja strat."
Jak się kolegom nieba przychyla, to trzeba płacić rachunki...- 3 1
-
2023-10-05 14:08
Czyli w sam raz
coś dla Gdyni.
- 1 2
-
2023-10-05 14:04
i z tej okazji w zeszłym roku kasa poszła do Trójmiasta, tak? :)
- 4 5
-
2023-10-05 13:35
Polski Ład ma być gwarancją wiecznego wybierania obecnej ekipy rządzącej (3)
- 12 9
-
2023-10-05 17:39
A Niemiecki Ład?
- 1 1
-
2023-10-05 15:15
a CPK co wybory reklamują że już zaczynają , juuuz juuz tylko kolejny prezes się dorobi i jeszcze 5 co czeka w kolejce i już zaczynamy... Horała to złodziej !
- 5 5
-
2023-10-05 14:41
wymyśl coś lepszego
spróbuj...
Bo jak na razie, to nawet prób nie widać...- 5 4
-
2023-10-05 13:16
Możesz wciskać kit miesiącami. Nie ma znaczenia ile ci pislam zapłaci. Ludzie aż tacy głupi nie są. (2)
- 17 13
-
2023-10-05 13:40
(1)
Są jeszcze dużo głupsi skoro tefałen oglądają ;)
- 12 12
-
2023-10-05 15:14
albo wieszają portret prezesa na ścianie czy w oknie - tęskno za komuną i nieróbstwem na zasiłku
- 7 4
-
2023-10-05 13:06
Kacperek poraz kolejny okazałeś się zdrajcą Pomorza.
- 25 12
-
2023-10-05 12:56
Dlaczego moje pieniądze mają iść na bezrobotną patologię, która woli ciągnąć socjal niż pracować? Do roboty! (10)
- 27 11
-
2023-10-05 14:39
za to wolisz, aby "wybrańcy" tę kasę wydawali po uważaniu? (2)
Na przykład, jak w Gdyni, na poprawę wrażeń estetycznych wynikających z kontemplacji widoku z okien magistrackich gabinetów.
I jeśli już tak bezrobotni ci przeszkadzają, to sprawdź, jaka jest obecnie stopa bezrobocia w Polsce...
Nierzetelne?
A zatrudnisz 50+?
Tak, aby mu się opłacało z domu wyjść?
Czy chcesz goNa przykład, jak w Gdyni, na poprawę wrażeń estetycznych wynikających z kontemplacji widoku z okien magistrackich gabinetów.
I jeśli już tak bezrobotni ci przeszkadzają, to sprawdź, jaka jest obecnie stopa bezrobocia w Polsce...
Nierzetelne?
A zatrudnisz 50+?
Tak, aby mu się opłacało z domu wyjść?
Czy chcesz go do tego głodem zmusić?
Weź też pod uwagę, że pokolenie, które tworzyło rewolucję PC i digitalizację, od pewnego czasu już przechodzi na emeryturę. Nie wszyscy dorobili się po grdykę. Większość, po prostu, robiła swoje.
I są bezużyteczni?- 4 6
-
2023-10-05 17:53
Jest (1)
wielu bezrobotnych niezarejestrowanych, robiących na czarno i biorących + na dzieciaki i inne socjalne. Śmieją się z głupków , którzy uczciwie pracują. Przecież na starość jakoś będzie, państwo coś da, żeby nie umrzeć z głodu . Myślisz, że patologia rwie się do urzędu pracy?
- 6 1
-
2023-10-06 06:17
Prawdziwi bezrobotni to naprawdę szukają pracy!
Nieroby to rejestrują się w Urzędzie Pracy tylko dla ubezpieczenia! Miał być podział i do tej pory nie ma.
- 1 4
-
2023-10-05 13:49
Dlaczego moje wysokie podatki mają iść na ciebie?
- 12 4
-
2023-10-05 13:16
(5)
Za chwilę dopiero będziesz mieć tą socjal patologię jak NIemiaszki każą wszystkich wpuszczać!
- 13 21
-
2023-10-05 13:49
(4)
pis wpuszcza jak wlezie tylko za plecami na tym zarabia , na tym referendum powinno być - czy jesteś za wpuszczaniem imigrantów tak jak robi to pis ? czy jesteś za wyprzedażą majątku tak jak zrobił to pis z lotosem .... itd itp
- 17 9
-
2023-10-05 15:11
W moim bloku już ciapaci zaczynają wynajmować mieszkania. Jarają na balkonie aż głowa boli. Jak wywiesi pranie to tydzień wisi. (3)
- 6 9
-
2023-10-05 17:49
Przyjechali
na wizy wydane przez PiS
- 6 1
-
2023-10-05 17:38
(1)
PO chce zlikwidować zaporę przed nimi na granicy. Tacy dobrzy ;)
- 1 2
-
2023-10-06 11:05
a co ona daje jak przez Słowację idą pielgrzymki ?
- 0 0
-
2023-10-05 12:47
Z jakiegoś powodu jednak nie zabroniono Gdańskowi i Gdyni składać wniosków, więc nie do końca (37)
Dla rejonów mniej rozwiniętych są inne projekty: Polska Wschodnia, polska powiatowa, itp.
- 86 13
-
2023-10-05 13:18
Składać wniosków nikt nikomu nie zabrania (2)
Jeżeli w tych wnioskach by było coś nieco ciekawszego niż załatanie dziur na Hutniczej, to pewnie kasa by się znalazła. Ale z takimi problemami to rozwinięte samorządy z miliardowymi budżetami chyba jednak powinny radzić sobie same, bez proszenia o jałmużnę.
- 15 21
-
2023-10-05 17:48
Że co?
Z miliardowym budżetem? Wiesz ile z budżetu samorządów idzie na oświatę i opiekę społeczną? Może się zainteresuj.
- 6 0
-
2023-10-05 13:23
Zarządzanie finansami miasta przez samorządy sie kłania! Póki co - jest jakoś to może będzie...
- 12 10
-
2023-10-05 12:59
Polski Ład to projekt polityczny który ma karać tych którzy nie głosują na PiSlamistów :))))))))))))))
I nie ma to nic wspólnego z wyrównywaniem szans :)))))))))) kulawy sam chce decydować o tym komu ile dać a sam nie potrafi samodzielnie zrobić zakupów w sklepie :))))))))))))))))))))))))
- 48 20
-
2023-10-05 12:57
(1)
Gdańsk owi pozwolono złożyć wniosek... To zupełnie tak samo jak z bo. Ile wniosków beznadziejnych wygrało?!
- 13 5
-
2023-10-05 14:50
A może jednak były lepsze lub lepiej uzasadnione? Skąd wiesz - masz wgląd?
- 2 2
-
2023-10-05 12:57
Niech dofinansują te słabiej rozwinięte regiony (10)
i wszystkie słoiki niech wrócą w rodzinne strony
- 20 13
-
2023-10-05 15:08
Nikt już nigdzie nie wróci.
Wystarczy zobaczyć trendy demograficzne, ludzie chcą mieszkać w dużych miastach a peryferia się wyludniają. Zaklinanie rzeczywistości niczego nie zmieni.
- 7 5
-
2023-10-05 13:35
Ale firmy są w miastach. (2)
- 17 7
-
2023-10-05 14:04
Słyszałeś kiedyś o SSE? są poza miastami ponieważ by się tam nie zmieściły ale w pobliżu najczęściej.
- 5 1
-
2023-10-05 13:39
Nie tylko niedouku.
- 8 14
-
2023-10-05 13:37
to tak nie działa (5)
zawsze wszystkie centra kultury, nauki i biznesu skupiały się wokół miast. Od starożytności miasta powstawały przy portach, skrzyżowaniach szlaków handlowych, itd. Nigdy wieś na peryferiach i duże miasto nie będą tak samo atrakcyjne.
- 13 5
-
2023-10-05 15:38
Dziś firmy produkcyjne powstają na prowincji. (2)
W dużym mieście się nie opłaca. Na prowincji masz tanią ziemię i tanich pracowników.
- 8 4
-
2023-10-05 17:45
Tych
co wyjechali do dużego miasta? Gdzie masz na prowincji wykształconych pracowników w ilości do sporego biznesu, coraz bardziej skomplikowanych technologicznie prac?
- 2 0
-
2023-10-05 17:44
Dlatego pis dofinansował małe ośrodki, a nie Gdańsk, który i tak nie potrafiłby wykorzystać tych środków, bo tu tylko potrafią robić wizualizacje i walczyć o demokrację....
- 3 2
-
2023-10-05 14:33
może to utopia, ale działa... (1)
Tą utopią jest Dania, która ma raptem dwa miasta porównywalne (liczebnością mieszkańców) do polskich...
Ale to my staramy się o pracę w duńskiej spółdzielni rolniczej...
A siedziby wielkich firm są w miejscach, gdzie przysłowiowe wrony zawracają, bo nie chcą dalej lecieć...- 3 5
-
2023-10-05 20:08
A teraz podziel populację tych miast przez populację Danii
I Ci wyjdzie, że tam większy odsetek ludzi mieszka w metropoliach niż w Polsce
- 3 0
-
2023-10-05 12:50
(19)
Wszystko zalezy od puli środków. Trzeba wybierac komu w danym okresie dać, a komu nie.
- 11 45
-
2023-10-05 13:07
(18)
PiS daje swoim ! Najchętniej sobie i rodzinie .
- 85 18
-
2023-10-06 08:14
Dostaly wierne PiSowi kaszubskie wiochy.
Gdansk i Gdynia to czołówka antypisowskich buntowników, więc Kaczyński nic nie dali. Przecież cel (także z Lotosem) jest jasny: zagłodzić buntownicze miasta tak by wściekły lud osadził na stołkach wiernych kaczorowi namiestników.
Ale niech karzeł nie zapomni że Północ pamieta...- 3 0
-
2023-10-05 17:42
Jakoś nie pamiętam, żeby jak "rządziło " PO Gdańsk na tym korzystał.... PO prostu inwestycje w Gdańsku leżą, bo wlodarzom nie zależy na rozwoju i przemyśle, tylko nad dogadzaniem deweloperom....
- 3 5
-
2023-10-05 13:37
Bzdura
- 1 7
-
2023-10-05 13:15
(14)
Bo PO nie dawało przecież swoim! :dddddddd!
- 23 61
-
2023-10-05 13:38
To jest przeciwko nam a nie PO
- 20 5
-
2023-10-05 13:21
Patrz pan, a miało być inaczej (12)
coś tam o umiarze było itd...a wyszło jak zwykle.
- 57 10
-
2023-10-05 18:16
A kto drogi ekspresowe wybudował i buduje wokół Trójmiasta? Rząd PO zrezygnował z trasy kaszubskiej bo kasy nie mieli. Niechciany rząd Pisu i kaszubską buduje i OMT. Tak wszystko odbierają temu Trójmiastu.
- 1 9
-
2023-10-05 13:38
(10)
Coś ostatnio PO mówiło "Aby było tak jak kiedyś bylo". Ciekawe ;)
- 12 12
-
2023-10-05 13:46
(9)
wolę PO niż zamknięte granice i powrót paszportów
- 43 21
-
2023-10-05 15:38
nie wierzę w "nowe szaty króla" (1)
Partia, która mnie bardziej denerwuje niż PiS... to PO - pamiętam ich "rządy"-2kadencje(jak ktoś ma słabą pamięć to jest internet można sobie odświeżyć) nie chcę ich powrotu. Może gdyby tam byli nowi ludzie? Na lidera wstawiają osobę, która już była i faktycznie umie ładnie mówić to co ludzie chcą usłyszeć, ale po wszystkim czar pryska
Partia, która mnie bardziej denerwuje niż PiS... to PO - pamiętam ich "rządy"-2kadencje(jak ktoś ma słabą pamięć to jest internet można sobie odświeżyć) nie chcę ich powrotu. Może gdyby tam byli nowi ludzie? Na lidera wstawiają osobę, która już była i faktycznie umie ładnie mówić to co ludzie chcą usłyszeć, ale po wszystkim czar pryska i..... "król jest nagi... ,więc co mi przyjdzie z takiej zmiany? "zamienił stryjek siekierkę na kijek".Nie czuję, aby w polskiej polityce był jakiś powiew nowości -wszyscy i wszystko to samo, co się sprowadza do 1ego kłótni i podziałów na; my i oni-taka kampania-nie na programy tylko na podziały, więc nie dziękuję
- 11 17
-
2023-10-06 09:18
Żaden problem.
Głosuj na dalsze miejsca na liście. W tym roku jest tam kilka nowych twarzy.
- 0 2
-
2023-10-05 15:00
za PO bedziesz miec otwarte granice i pełno kolorowych zasiedlonych z nakazu Brukseli (6)
lepiej nie miec paszportu niz mieć sąsiadów z bangladeszu
- 8 35
-
2023-10-05 19:29
Kolorowych to już mamy za pisowskie wizy , z których kasa wpadła do rak pisowskich urzędników.
- 9 1
-
2023-10-05 17:41
Chyba przyjezdnych
na podstawie wiz kupionych od PiS na rynkach Azji i Afryki
- 7 1
-
2023-10-05 16:53
z bangladeszu za 500 dolców nie ma problemu. Bruksela nie nakazuje tylko PiS handluje. Jak ci się podobają paszporty na komendzie i wyjazd za granicę tylko wtedy jak się partia zgodzi plus odprawy na granicy to przenieś się na Białoruś
- 11 6
-
2023-10-05 15:13
(1)
250 tysićy sprowadził PiS za plecami Polaków ...a teraz szczyt kpiny robią z tego referendum ...
- 27 8
-
2023-10-05 16:13
Może po wynikach referendum, jak Polacy nie zgodzą się na napływ imigrantów, to PiS odda pieniądze tym, co już tu ściągnęli w setkach tysięcy i ich zwróci do krajów pochodzenia?
- 11 2
-
2023-10-05 15:12
oo to zupełnie jak sokółkowcy i inne ciemniaki w Hamburgu , Londynie , Manchesterze , Dublinie, Hadze, Rotterdamie dla miejscowych
- 4 1
-
2023-10-05 12:38
Opinia wyróżniona
Nie dziwię się (34)
Wszystkie inwestycje leżą.
Zobaczcie jak Gdańsk i Gdynia nie radzą sobie z budową dróg.
Niestety, ale brak dotacji da oddech mieszkańcom.
Ola zamiast kręcić się po swoim podwórku bryluje tam gdzie każe Tusk.- 394 421
-
2023-10-06 10:51
Oleńce to trzeba umożliwić odpoczynek od miasta.... najlepiej już na stałe....
- 2 1
-
2023-10-05 20:16
Pińęzi niema ( dla Trójmiasta ) i nie będzie.
Tusk też nie będzie miał.
"Wiedziałem że to lipa"- 4 1
-
2023-10-05 18:55
Rozumiem, ze to Twoja kolezanka i kolega
Bo jeśli nie, to pani Ola i pan Tusk
- 2 6
-
2023-10-05 17:05
Jak pis zabrał budżet,
To inwestycje leżą...
- 5 0
-
2023-10-05 15:20
(2)
Krótki odcinek ul.Bazynskiego remontowalichyba przez 3miesiace pytanie ile kosztowalotaki remont i dlaczego tak długo
- 4 2
-
2023-10-05 17:58
to spytaj się Kacpra . Tez jest chyba z Gdańska . A ten ani me , ani be . (1)
- 3 3
-
2023-10-05 23:46
Przecież on nie rządzi tym miastem
Nie został wybrany na prezydenta, więc czemu i o co go pytać? Kompletnie bez sensu. Są od tego ludzie, którzy za to dopowiadają i biorą za to stosowne pieniądze
- 3 1
-
2023-10-05 14:33
Oj na Fale nie będzie :-( (1)
I na Mevo 3.0 też zabraknie... Może choć na dyliżans dali by bo rydwan już jest?
- 15 6
-
2023-10-05 15:51
40k od Kacpra już wydałeś
Andrzeju?
- 5 4
-
2023-10-05 14:09
(2)
Chętnie poczytam gdzieś o zadłużeniu miasta Gdańska. Podobno jest gigantyczne...
- 12 3
-
2023-10-05 15:16
(1)
A ja chętnie o zadłużeniu kraju. Podobno jest gigantyczne
- 8 5
-
2023-10-06 11:06
4.3 biliarda czyli o 2/3 więcej w ciągu ostatnich 8 lat - taki cud gospodarczy na kredyt
- 0 1
-
2023-10-05 13:19
(3)
Ludzie! Obojetni mi są jedni jak i drudzy. Zaraz znówu będziemy mieli film z E. Murphym czyli "nieoczekiwaną zamianę miejsc". Może o to włąśnie chodzi?! Jesteśmy od lat robieni w karola a wy sie kłócicie oTuska czy Kaczy,ńskiego?? Więc obiektywnie. Szkoda braku tych pieniedzy jednak Gdańsk już lata temu został "popsuty". Pozwalano na hasanie deweloperce. A gdzie drogi jakiekolwiek? Pompowano kasę w centrum bo tam będzie "światowo" a gdzie inwestycje w "gorsze" miejsca??
- 20 8
-
2023-10-05 18:51
Czyli Nowej Wyzwolenia dalej nie będzie w Nowym Porcie.Więcej ludzi zginie w wypadkach z tirami do portu.
- 0 0
-
2023-10-05 13:29
(1)
Popieram przedmówcę w 100% ! Zgadzam się ! Wydawanie na lewo i prawo , bo nie swoje ! Ochrona p. Dulkiewicz za kasę podatników przez 5 lat ile kosztuje ! Pytam się !
- 16 7
-
2023-10-05 17:57
Niech pis opisze swoją złodziejska patologie . Oni tylko potrafią glupa palić ze rządzą od tylu lat i nie maja na nic wpływu.
Złodzieje kradną i nie ma ich komu kontrolować bo nawet raporty NIK nie wpływają na jakakolwiek refleksje . Tylko jeszcze bardziej kłamią i kradną .
- 7 3
-
2023-10-05 13:17
Że co? Wy w tym Pcimiu czytacie to co piszecie? Nie macie tam jakiegoś moderatora? (1)
- 15 6
-
2023-10-05 23:42
Córka leśnika, a gdzie córka tego co aplikowała do totalizatora?
jak się ona nazywała?
- 2 1
-
2023-10-05 13:16
100 milionów - to tyle co fundacja zapłaciła za nikomu nie potrzebne książki ...albo to tyle co Czarnek ostatnio przelał Rydzykowi - drobniaki
- 18 9
-
2023-10-05 13:03
kacper trzymasz w ustach ze złodziejami
- 14 9
-
2023-10-05 13:02
Nieprawda, że wszystkie inwestycje leżą (1)
W Gdyni co prawda przebudowa Hutniczej pewnie będzie musiała poczekać, ale za to za podobną kwotę mamy Park Centralny niezwykle potrzebny wszystkim mieszkańcom. W naszym mieście po prostu są rzeczy ważne i ważniejsze.
- 12 8
-
2023-10-05 13:33
Park to był projekt ekologiczny
Dziki się bardzo cieszą.
- 13 0
-
2023-10-05 13:03
idź oglądac tvp i wróć do siebie.
- 20 14
-
2023-10-05 12:48
(1)
Brawo - ciasteczko i kawusiem? Dziś POdajemy ;)
- 15 33
-
2023-10-05 13:17
a co Rydzyk serwuje za moje 115 milionów ?
- 25 10
-
2023-10-05 12:46
(8)
Pijarowo marketingowe zarzondzanko...
- 19 24
-
2023-10-05 13:02
Najpierw PiS okradł Polskę później Polaków a teraz okrada i niszczy Samorządy. Ale My to zmienimy. (7)
Zlikwidujemy ten Polski Wał i z tego projektu zrobimy wielkie ognisko przy którym będziemy tańczyć jak Indianie a kulawy będzie się mógł temu jedynie przyglądać :)))))))))))))))))))))))
- 55 40
-
2023-10-05 20:18
Zwiększ dawke albo zmień lekarstwo!
- 1 0
-
2023-10-05 14:29
Ale jak okradł? (3)
Jak żyło się lepiej?
Jak nie było pieniędzy na 500+ (i nie będzie)
Nie było wspierania firm
Można pisać bzdury, że sami sobie, że my płacimy...
A płaciliśmy mniej? Bzdura.- 13 13
-
2023-10-05 15:32
Od moich podatków wara pisowska patologii (1)
Won do roboty!!!!
- 15 16
-
2023-10-05 16:58
"won do roboty" napisał koleś przed kompem :D
- 9 7
-
2023-10-05 15:14
Które firmy są tak wspierane? Te, które zamykają się jedna po drugiej?
- 13 9
-
2023-10-05 14:12
Ty to jesteś jednak nieszczęśliwy. Tak bardzo nienawidzić, to glęboka patologia
- 19 4
-
2023-10-05 13:59
Znowu dziś nie było lekarza? ;)
- 24 12
Wszystkie opinie
-
2023-10-05 12:36
PiS (15)
Pamiętamy, dziękujemy, odwdzięczymy się na pewno!
- 138 88
-
2023-10-05 12:44
(6)
Przypominam że w Gdańsku od wielu, wielu lat samorządzi PO.
- 20 29
-
2023-10-05 12:50
Za #nowy wał nie odpowiada samorząd kacapie PiSowski. (5)
- 28 22
-
2023-10-05 12:56
(2)
Najwięcej kacapów jest i będzie od Tsuka. Jak tam wasza umowa z KGB?
- 15 27
-
2023-10-05 13:28
(1)
POmyłka z FSB.
- 11 10
-
2023-10-05 14:47
PiS to FSB bis
- 7 11
-
2023-10-06 13:47
UrakuKacap to ci zrobił czerwony b
- 1 0
-
2023-10-08 12:17
Jaki wał, rodzimy odpowiedniku amerykańskiego bejzbola? Województwo pomorskie to również inne miejscowości, np. Słupsk, Lębork Łeba, Starogard, Tczew i wiele innych. Wg twojej narracji niech się nie rozwijają, bo po co, nieprawdaż?
- 0 0
-
2023-10-05 13:13
ciekawe co powiesz o środkach z unii dla Polski
- 7 2
-
2023-10-05 13:28
(1)
Wy to POtraficie się zawsze odwdzięczyć.. szkoda że tylko ruskim i niemcom.
- 12 13
-
2023-10-05 14:00
Dokładnie!
- 9 7
-
2023-10-05 14:29
Niewłaściwe cele inwestycji
Nie zwalajcie na PIS bo to nie to , po prostu cele inwestycji niewłaściwe, dlaczego np. nie wyszczególniono we wniosku Nowa Świętokrzyska albo estakada na skrzyżowaniu Łostowicka Armii Krajowej - tam są naprawdę potrzebne środki. Miejcie uwagi do PO ona rządzi w Gdańsku a to zwyczajne nieudacznictwo
- 11 3
-
2023-10-05 14:32
odwdzięczacie sie co 4 lata to ich z wzajemnoscią PiS się odwdziecza
- 7 1
-
2023-10-05 21:49
POkemon przypomnij sobie co Gdanska dostał dzieki rzadaom POwskim przez 8 lat za Donalda i Bronka? figę z makiem (1)
Wiec a dlaczego tak było wtedy POlitycy tłumaczyli ze gdańsk niepotrzebuje kasy na inwestycje a inne regiony tak i ze to ze POlitycy są z trójmiasta to nie moga byc stronniczy i faworyzować trójmiasta!!
Ale wtedy trolu to ty im racje przyznawałes- 3 2
-
2023-10-08 12:19
Wtedy ten troll za malutki był, aby wówczas pyszczyć.
- 0 0
-
2023-10-08 12:15
Przypominam tobie i tobie podobnym, że pomorskie nie składa się li tylko z 3-miasta.
- 0 0
-
2023-10-05 12:36
I bardzo dobrze (24)
Prezydent Gdyni już i tak zadłużył miasto na rekordowe w skali Polski pieniądze.
- 123 67
-
2023-10-05 12:40
(4)
Jak Ci wyszedł ten "rekord w skali Polski"? Nawet sąsiedni Gdańsk jest bardziej zadłużony.
- 11 10
-
2023-10-05 13:08
(1)
procentowo tez np do ilosci mieszkanców? nie? to co sie tu udzielasz lamusie wyjałowiony?
- 6 4
-
2023-10-05 14:49
1mld pln
Dzieciaku
- 4 1
-
2023-10-05 14:48
1 mld pln (1)
Mało ?
- 4 0
-
2023-10-05 17:01
Leją mu na łeb, on myśli, że pada i jeszcze się w tym tapla jak bezrozumne dziecko. Niestety tu nawet psychiatra nie pomoże.
- 1 1
-
2023-10-05 12:41
Dlaczego dobrze? (3)
To znaczy, że teraz ma zadłużyć jeszcze bardziej. Czy olać sprawę, nie modernizować estakady i w efekcie zamknąć ja za 5 lat? Ja w Gdyni nie mieszkam i ma ta estakada powiewa, ale mieszkańcy Oksywia, Obłuża i Pogórza mogą mieć jednak inne zdanie ;)
- 12 8
-
2023-10-05 14:49
Może czas w końcu na zmiany
1 mld pln i ciągle rośnie....
- 4 0
-
2023-10-05 17:06
W Gdyni są pieniądze na to by piesiewiczowi zrobić starowiejską pod jego gust, a nie mieszkańców. Zrobili sobie z Gdyni prywatny folwark i ja się cieszę, że te pasożyty pieniędzy nie dostaną. Czy będą pieniądze czy ich nie będzie pasożyty nadal będą zadłużać Gdynię.
- 5 0
-
2023-10-06 10:51
Niech się poda do dymisji
To powinien zrobić, bo nie ma pojęcia o zarządzaniu finansami z całą bandą pajacyków. Kraj nie powinien płacić temu darmozjadów i grubych milionów, bo w innych gminach dużo dużo lepiej zarządzają pieniędzmi.
- 0 0
-
2023-10-05 12:42
Jak na dłoni widać system stworzony przez PiS (9)
Pieniądze za bycie pokornym. Pieniądze na bzdurne drogi na końcu świata są, Estakada prowadzącą do portu z którego korzysta całą Polska niech się sypie.
Osoby głosujące na tę partię i tutaj mieszkające powinny być oskarżone o sabotaż.- 14 10
-
2023-10-05 13:09
Estakada jest także kluczowa dla kilkudziesięciu tysięcy ludzi z północnych dzielnic (7)
A skoro odpowiada za nią miasto, to ten problem powinien być już dawno załatwiony bez żebrania o jałmużnę. Na lotnisko i park centralny pieniądze jakoś się znalazły.
- 8 5
-
2023-10-05 13:31
(2)
A to lotnisko to dla kogo właściwie jest przeznaczone? Leży ugorem zamknięte na cztery spusty cały czas przecież. Dla UFO?! ;)
- 7 0
-
2023-10-05 13:55
To jest sukces platformy (1)
Zamknęli działające lotnisko. Przypominam: lotnisko już bylo. Szczurek zbudował terminal i kawałek drogi dojazdowej.
- 6 1
-
2023-10-06 10:57
Ulubieńcy Tuska
Strach pomyśleć co te miernoty zrobiliby z całego kraju, gdyby w każdym mieście była taka denna ekipa jak w Gdyni. Orędownicy wolności. Ukraińska flaga na UM, wyjazdy na stypy Tuska w Warszawce i kupa długów w Gdyni.
- 0 0
-
2023-10-05 14:04
park centralny kosztował 63 miliony, lotnisko 75 (3)
Koszt naprawy estakady, jak widzisz we wniosku, to 250 milionów. I nie jest to inwestycja z której będzie zwrot, w przeciwieństwie do lotniska.
- 5 1
-
2023-10-05 14:23
Estakada już pewnie dawno się zwróciła (1)
I to wliczając w to koszt planowanego remontu. Dzięki tej inwestycji północ Gdyni zyskała na znaczeniu, powstały nowe mieszkania, zakłady pracy a w międzyczasie osiedlili się nowi mieszkańcy.
- 4 2
-
2023-10-06 11:00
Osiedlili się nowi mieszkańcy:)
Zapytaj im czy są wdzięczni za istnienie estakady haha. Estakada to ich gwóźdź do trumny. Myśleli że dzięki niej kupią sobie szybki dojazd do miasta, a tu zonk. Mieszkanie drogie bo to prawie miasto, a dojazd tragiczny i długi.
- 1 0
-
2023-10-05 14:51
Park centralny jest na kredyt
Bardzo wysoko oprocentowany, co w skali 1 mld długu Gdyni jest praktycznie nie do spłacenia
- 3 0
-
2023-10-06 10:55
Popatrz na Szczura
PiS przy tym szkodniku to istna perfekcja w zarządzaniu pieniędzmi. Daj mu 100 mln to zrobi za to skate park, 100 m chodnika i posadzi 10 drzew a reszta kasy zginie. Popatrz co zrobiono za 100 mln w Gdyni. Hmm może przypomnę? Park Centralny! Czyli wielki parking i kiczowaty, źle zaprojektowany, kosztowny w utrzymaniu park. Szok i korupcja aż śmierdzi z daleka.
- 0 0
-
2023-10-05 12:57
Przez pis
Będzie zadłużał jeszcze bardziej.
- 7 6
-
2023-10-05 13:29
(1)
Jeszcze Twoje wnuki będa to spłacać! Tak PO prostu :)
- 5 1
-
2023-10-05 14:17
Uspokój się, wnuki będą miały tyle do spłacania po pisowcach, że tych drobnych nie zauważą.
- 1 5
-
2023-10-05 22:43
Mateusz
Go to na kijach powinni wynieść z tego prezydium za te nie udane lotnisko za grube miliony, jak za utrudnianie w małym biznesie likwidując wszystkie kioski bo mu przeszkadzały zanim wyszły te aplikację z biletami to przez kawał czasu nie było gdzie zakupić wspomnianych, nie licząc tych jego śmiesznych doniczek i zlikwidowanych miejsc do parkowania by się przesiąść na tę beznadziejną komunikację zkm, na skwerze stają jakieś paskudztwa i nie ma parkingu na końcu, a ludzie i tak tam nie siadają bo nie ma po co w tym śmiesznym parku to samo przy riwierze obok plaży miejskiej pusty śmieszny pseudo park i nie ma gdzie parkować tylko opłaty z parkowanie podnoszą i jęczą, że to się nie zwraca nawet ... za te paskudne budynki dla warszawki na apartament inwestycje w centrum przerośnięte kloce w bieli podobne do nieczego...
- 2 0
-
2023-10-06 10:48
Pochwalam rząd!
To tak jakby pijakowi (Gdynia), który przechlał cały majątek na wódę (park centralny, lotnisko i wiele innych projektów), dać pieniądze na nowy samochód albo wakacje all inclusive. Szczur jak zwykle manipuluje faktami. Zamiast wydać 100 mln na Hutniczą i tunel, wolał zrobić parking z kiczowatym parczkiem koło UM. Powinien po swojej dennej kadencji trafić prosto za kraty. W Gdyni aż z daleka śmierdzi przekrętami. Jeśli do 3 listopada nie zrobią drogi na Karwinach to przepadnie dofinansowanie UE. Luzik - dla wielkiego Pana to nic. Najlepiej niechaj kraj daje kasę a on nadal nic nie będzie robić.
- 0 0
-
2023-10-05 12:38
Może i dobrze, z tych inwestycji nic dobrego nie wynika (3)
Same wycinki i beton. Np łostowice w roku 2010 piękne lasy wzdłuż Niepołomickiej a obecnie sam beton i korki
- 100 58
-
2023-10-05 12:50
Nie dawać żadnej kasy!!!!!! (1)
Dostali na nową ul. swietokrzyską w Gdańsku.
Latami nic nie ruszyło tylko obiecanki przy sprzedaży mieszkań.- 7 9
-
2023-10-05 13:39
Tę kasę na NŚ, to można rzec, że miasto dostało raptem przedwczoraj.
- 1 3
-
2023-10-05 14:05
to trzeba było te lasy wykupić i je zostawić
A tak naprawdę to każdy może wejść w street view i zobaczyć, że wzdłuż niepołomickiej nie było żadnych lasów
- 1 3
-
2023-10-05 12:38
Opinia wyróżniona
Nie dziwię się (34)
Wszystkie inwestycje leżą.
Zobaczcie jak Gdańsk i Gdynia nie radzą sobie z budową dróg.
Niestety, ale brak dotacji da oddech mieszkańcom.
Ola zamiast kręcić się po swoim podwórku bryluje tam gdzie każe Tusk.- 394 421
-
2023-10-05 12:46
(8)
Pijarowo marketingowe zarzondzanko...
- 19 24
-
2023-10-05 13:02
Najpierw PiS okradł Polskę później Polaków a teraz okrada i niszczy Samorządy. Ale My to zmienimy. (7)
Zlikwidujemy ten Polski Wał i z tego projektu zrobimy wielkie ognisko przy którym będziemy tańczyć jak Indianie a kulawy będzie się mógł temu jedynie przyglądać :)))))))))))))))))))))))
- 55 40
-
2023-10-05 13:59
Znowu dziś nie było lekarza? ;)
- 24 12
-
2023-10-05 14:12
Ty to jesteś jednak nieszczęśliwy. Tak bardzo nienawidzić, to glęboka patologia
- 19 4
-
2023-10-05 14:29
Ale jak okradł? (3)
Jak żyło się lepiej?
Jak nie było pieniędzy na 500+ (i nie będzie)
Nie było wspierania firm
Można pisać bzdury, że sami sobie, że my płacimy...
A płaciliśmy mniej? Bzdura.- 13 13
-
2023-10-05 15:14
Które firmy są tak wspierane? Te, które zamykają się jedna po drugiej?
- 13 9
-
2023-10-05 15:32
Od moich podatków wara pisowska patologii (1)
Won do roboty!!!!
- 15 16
-
2023-10-05 16:58
"won do roboty" napisał koleś przed kompem :D
- 9 7
-
2023-10-05 20:18
Zwiększ dawke albo zmień lekarstwo!
- 1 0
-
2023-10-05 12:48
(1)
Brawo - ciasteczko i kawusiem? Dziś POdajemy ;)
- 15 33
-
2023-10-05 13:17
a co Rydzyk serwuje za moje 115 milionów ?
- 25 10
-
2023-10-05 13:02
Nieprawda, że wszystkie inwestycje leżą (1)
W Gdyni co prawda przebudowa Hutniczej pewnie będzie musiała poczekać, ale za to za podobną kwotę mamy Park Centralny niezwykle potrzebny wszystkim mieszkańcom. W naszym mieście po prostu są rzeczy ważne i ważniejsze.
- 12 8
-
2023-10-05 13:33
Park to był projekt ekologiczny
Dziki się bardzo cieszą.
- 13 0
-
2023-10-05 13:03
idź oglądac tvp i wróć do siebie.
- 20 14
-
2023-10-05 13:03
kacper trzymasz w ustach ze złodziejami
- 14 9
-
2023-10-05 13:16
100 milionów - to tyle co fundacja zapłaciła za nikomu nie potrzebne książki ...albo to tyle co Czarnek ostatnio przelał Rydzykowi - drobniaki
- 18 9
-
2023-10-05 13:17
Że co? Wy w tym Pcimiu czytacie to co piszecie? Nie macie tam jakiegoś moderatora? (1)
- 15 6
-
2023-10-05 23:42
Córka leśnika, a gdzie córka tego co aplikowała do totalizatora?
jak się ona nazywała?
- 2 1
-
2023-10-05 13:19
(3)
Ludzie! Obojetni mi są jedni jak i drudzy. Zaraz znówu będziemy mieli film z E. Murphym czyli "nieoczekiwaną zamianę miejsc". Może o to włąśnie chodzi?! Jesteśmy od lat robieni w karola a wy sie kłócicie oTuska czy Kaczy,ńskiego?? Więc obiektywnie. Szkoda braku tych pieniedzy jednak Gdańsk już lata temu został "popsuty". Pozwalano na hasanie deweloperce. A gdzie drogi jakiekolwiek? Pompowano kasę w centrum bo tam będzie "światowo" a gdzie inwestycje w "gorsze" miejsca??
- 20 8
-
2023-10-05 13:29
(1)
Popieram przedmówcę w 100% ! Zgadzam się ! Wydawanie na lewo i prawo , bo nie swoje ! Ochrona p. Dulkiewicz za kasę podatników przez 5 lat ile kosztuje ! Pytam się !
- 16 7
-
2023-10-05 17:57
Niech pis opisze swoją złodziejska patologie . Oni tylko potrafią glupa palić ze rządzą od tylu lat i nie maja na nic wpływu.
Złodzieje kradną i nie ma ich komu kontrolować bo nawet raporty NIK nie wpływają na jakakolwiek refleksje . Tylko jeszcze bardziej kłamią i kradną .
- 7 3
-
2023-10-05 18:51
Czyli Nowej Wyzwolenia dalej nie będzie w Nowym Porcie.Więcej ludzi zginie w wypadkach z tirami do portu.
- 0 0
-
2023-10-05 14:09
(2)
Chętnie poczytam gdzieś o zadłużeniu miasta Gdańska. Podobno jest gigantyczne...
- 12 3
-
2023-10-05 15:16
(1)
A ja chętnie o zadłużeniu kraju. Podobno jest gigantyczne
- 8 5
-
2023-10-06 11:06
4.3 biliarda czyli o 2/3 więcej w ciągu ostatnich 8 lat - taki cud gospodarczy na kredyt
- 0 1
-
2023-10-05 14:33
Oj na Fale nie będzie :-( (1)
I na Mevo 3.0 też zabraknie... Może choć na dyliżans dali by bo rydwan już jest?
- 15 6
-
2023-10-05 15:51
40k od Kacpra już wydałeś
Andrzeju?
- 5 4
-
2023-10-05 15:20
(2)
Krótki odcinek ul.Bazynskiego remontowalichyba przez 3miesiace pytanie ile kosztowalotaki remont i dlaczego tak długo
- 4 2
-
2023-10-05 17:58
to spytaj się Kacpra . Tez jest chyba z Gdańska . A ten ani me , ani be . (1)
- 3 3
-
2023-10-05 23:46
Przecież on nie rządzi tym miastem
Nie został wybrany na prezydenta, więc czemu i o co go pytać? Kompletnie bez sensu. Są od tego ludzie, którzy za to dopowiadają i biorą za to stosowne pieniądze
- 3 1
-
2023-10-05 17:05
Jak pis zabrał budżet,
To inwestycje leżą...
- 5 0
-
2023-10-05 18:55
Rozumiem, ze to Twoja kolezanka i kolega
Bo jeśli nie, to pani Ola i pan Tusk
- 2 6
-
2023-10-05 20:16
Pińęzi niema ( dla Trójmiasta ) i nie będzie.
Tusk też nie będzie miał.
"Wiedziałem że to lipa"- 4 1
-
2023-10-06 10:51
Oleńce to trzeba umożliwić odpoczynek od miasta.... najlepiej już na stałe....
- 2 1
-
2023-10-05 12:40
To niech wyznawcy pis-u (2)
.. ładunki z portów Gdańsk i Gdynia noszą na własnych plecach
- 106 106
-
2023-10-05 14:40
Rząd PiS właśnie kończy modernizację magistrali kolejowej do Portu Gdynia (1)
Wyznawcy PO pewnie o tym nie wiedzą, ale inwestycja za 1,6 miliarda złotych netto przyczyni się do znacznego zwiększenia przepustowości transportu kolejowego. A za utrzymanie dróg odpowiada samorząd.
- 10 1
-
2023-10-05 14:51
z tą magistralą to przesadziłeś...
Bo to "tylko" kolejowe otoczenie portu w Gdyni...
Z kronikarskiego obowiązku należy wspomnieć o podobnej inwestycji w Gdańsku. Również na lewym brzegu Wisły, który podobnie jak cała Gdynia, miał pójść pod... biurowce!
Magistrala 201, która powstała 100 lat temu została zaorana po kompletnym wyeksploatowaniu przez dziesiątki lat rabunkowej gospodarki. Praktycznie porzucona na początku 21w.
Jakieś 10 lat temu na całe szczęście przypomniano sobie o tym, ale słabo Pomorze chodzi przy tym interesie.
Słabo w porównaniu z Podhalem, gdzie modernizacja sieci kolejowej ma budżet (a nie chęci) 12 miliardów złotych...
Skutek widzimy na redzie gdańskiego portu i w irytacji kontrahentów z powodu narastających opóźnień.- 5 2
-
2023-10-05 12:41
(1)
Ten program "finansuje" BGK, poprzez zwiększanie zadłużenia zagranicznego. Jest pięknie.
- 39 12
-
2023-10-08 12:21
Które właśnie spadło. Łatwo to w sieci sprawdzić.
- 0 0
-
2023-10-05 12:41
No i kolejny powód do zmiany władzy 15.X. (10)
Pisexit
- 112 115
-
2023-10-05 12:46
(1)
...najlepiej zmienic w Gdansku
- 18 17
-
2023-10-05 13:58
No ale przecież ty wy pisowce przesunęliście wybory samorządowe o pol roku :) to już nie dobra o tym pisać?
jakbyście się nie bali przegranej to byście nie uciekali od wyborów w normalnym terminie xd- 5 9
-
2023-10-05 12:50
Jestem za.
- 11 6
-
2023-10-05 12:51
Zmień tabletki na mocniejsze.
- 5 16
-
2023-10-05 12:52
zróbmy im pushback (5)
- 11 7
-
2023-10-05 13:14
(4)
a po polsku?
- 4 5
-
2023-10-05 13:18
osiem gwiazdek. (1)
- 8 11
-
2023-10-05 14:01
To nie jest po polsku
To jest po platformersku. Taką mowa miłości.
- 6 4
-
2023-10-05 13:54
masz po polsku: (1)
wyp...my ich na wschód, gdzie już od dawna mentalnie są.
- 5 4
-
2023-10-05 14:25
Ale cały czas chodzi ci o akt seksualny
nieco wulgarnie wyrażony. Trudno, wiele po was się nie spodziewałem.
- 3 3
-
2023-10-05 12:42
A na co idą te pieniądze? Na zwężanie dróg, mevo, fala, wodorobusy (3)
A podatnik tylko płać i płać. W Polsce B samorządy zdecydowanie lepiej wydają pieniądze bo tam urzędnicy nie są tak odklejeni i nie oddziela ich od ludzi kordon milicji czy ochrony.
- 140 42
-
2023-10-05 12:54
A po węższej drodze boisz się jeździć? (1)
- 8 13
-
2023-10-05 13:06
A ty boisz się założyć światełka i dzwonek?
- 10 4
-
2023-10-05 13:05
Na woonerfy - jakies inne bzdety!
- 9 6
-
2023-10-05 12:43
(11)
Zostało 10 dni do końca PIS. Wszyscy na wybory!
- 123 134
-
2023-10-05 12:53
(5)
Ha,ha,ha! Za 10 dni kolejny plaskacz w rudy leb platformy.Ciekawe,czy moze tym razem cos do was dotrze? Moze jakas refleksja,ze cos robicie zle,ze cos nie tak z waszym postrzeganiem rzeczywistosci przez okienko TVN?
- 22 35
-
2023-10-05 13:00
To, że ty masz wyprany łeb (1)
pisowską kłamliwą propagandą, nie oznacza że wszyscy. Wszyscy kłamią, tylko pis i tvpis mówią prawdę? Jakoś realia pokazują całkiem co innego.
- 26 21
-
2023-10-05 15:03
Tylko w Wybiórczej i tefałenie nie kłamiom! ;)
- 12 7
-
2023-10-05 14:21
(2)
Może jakaś refleksja, że nie każdy jest przekupny i chce żyć na kredyt na koszt przyszłych pokoleń? Że nie chce być wypychany z Unii do Putina? Może jakaś refleksja, że coś nie tak z waszym postrzeganiem rzeczywistości przez okienko tvpis?
- 10 15
-
2023-10-05 14:27
Jeszcze napisz że w unii jest gospodarka rynkowa
Oczywiście cała unia się nie zapożycza w ramach kpo?
- 12 9
-
2023-10-06 00:26
Ty się zamartwiasz kosztem przyszłych pokoleń? buahahahaha ty koleś wytrzeźwiej bo bredzisz jak nawalony :) hahahahaha
- 1 3
-
2023-10-05 14:34
lewactwo nigdy nie wygra, a PiS będzie miało Konfę w koalicji, bardzo dobrze, ostry zwrot w prawo, dość lewactwa (1)
- 14 13
-
2023-10-05 16:00
Brunatny Kacper pod ramię z brunatnym Bosakiem
- 5 6
-
2023-10-05 14:45
"Koniec PiSu" to tytuł takiej książki
Została wydana jedenaście lat temu i obecnie jest do nabycia za około 10 złotych.
- 5 2
-
2023-10-05 15:22
Widać że Tusk Vision Network wyprał do cna niektóre tylko łby na szczęście ;)
- 9 6
-
2023-10-05 15:43
Chyba w snach
- 2 1
-
2023-10-05 12:43
Opinia wyróżniona
Po to właśnie rząd odebrał pieniądze samorządom i zrobił Polski Ład (17)
Żeby dawać środki tam, gdzie rząd ma polityczne poparcie, a nie dawać tam, gdzie go nie ma.
- 319 83
-
2023-10-05 12:47
(4)
PO to aby kraj rozwijać równomiernie a nie żeby tylko wielkie aglomeracje zjadały większość tych pieniędzy.
- 22 63
-
2023-10-05 13:04
Są programy dla słabiej rozwiniętych i są programy dla lepiej rozwiniętych (3)
To konkretne rozdanie dotyczy działających stref przemysłowych. Więc nie danie Trójmiastu nie sprawi, że zbudujesz świetlicę lub drogę gminną w małej wsi na wschodzie. Na to są środki w innym miejscu. W ramach tego programu, skierowanego do ośrodków rozwijających strefy przemysłowe. Mieliśmy prawo się o nie ubiegać, bo gdyby tak nie było, to wniosków by nie dopuszczono. Po prostu nas pomięto - Gdynię po raz kolejny. Czy z powodów merytorycznych czy politycznych - to już każdy sam może ocenić.
- 28 10
-
2023-10-05 13:43
Nie ma co rozpaczać
Teraz za to będziecie mogli wśród drzew, w parku za kilkadziesiąt baniek zadumać się nad stanem demokracji w Polsce. A takie błahostki, jak drogi w dzielnicach przemysłowych to nie zając. Nie uciekną.
- 6 2
-
2023-10-05 15:58
Jak to po raz kolejny?
W artykule jest info, że Gdańsk dostał 100 milionów w poprzedniej edycji??
- 9 1
-
2023-10-05 16:02
Cytat z artykułu..
"Prezydent Szczurek przyznaje, że budżet inwestycyjny miasta wspomagany jest centralnie z różnych programów rządowych."
- 10 0
-
2023-10-05 12:52
I bardzo dobrze. Jak się przez 30 lat nie potrafi zaradzić Szadółkom
To nie ma co im dawać kasy
- 21 27
-
2023-10-05 12:54
Już nawet granicy nie można przekroczyć legalnie (1)
Będąc w górach nie można przekroczyć granicy bo grożą kary. Dziękujemy pislamowi.
Niedługo wyjście z Schengen, wizy i druga Białoruś.- 25 17
-
2023-10-05 13:03
My tym z PiS pozwolimy przekraczać granice ................. granice do pudła :))))))))))))))))))
- 12 15
-
2023-10-05 13:23
I mój drogi kolego - ja się wcale nie dziwię
- 2 2
-
2023-10-05 13:27
słusznie i logicznie, nie "dokarmia" się wrogów (1)
- 4 5
-
2023-10-05 13:36
Czyli mamy dwie Polski?
- 5 4
-
2023-10-05 13:27
Za bardzo uproszcasz. Ja bym się bardziej skupił na zaangażowaniu stron (1)
Łatwo przyszło, łatwo poszło, to tak nie działa. Jakies powody musiały tego być, ale o tym cisza
- 4 3
-
2023-10-05 17:40
No właśnie, taki to rzetelny artykuł, który nie wskazuje na powody odmowy. Może po prostu, co bardzo możliwe, wniosek był przygotowany źle...
- 1 1
-
2023-10-05 13:32
Ale jakieś 30-40% ludzi...
...nie rozumie prostych trików, dzięki którym kupuje się głosy :) UWAGA: oni pójdą 15 października, a Wy?
- 6 4
-
2023-10-05 13:38
Brednie
Gdzie niby to polityczne poparcie?
W Lęborku burmistrzem jest Witold Namyślak - były poseł Platformy Obywatelskiej.
Słupsk: prezydentem miasta jest Krystyna Danilecka-Wojewódzka - wcześniej zastępczyni Roberta Biedronia.
We Władysławowie burmistrz Roman Kużel wygrał zdecydowanie w ostatnich wyborach (88% głosów) z kandydatem popieranym przez PiS.
W Sztumie burmistrzem jest Leszek Tabor, kiedyś w SLD.
itd.- 19 2
-
2023-10-05 14:31
Gdyby tam była wpisana estakada w Gdańsku na AK/Łostowickiej za 60 milionów to bym płakał a tak to może i dobrze
Albo jeszcze poszerzenie obwodnicy o pas awaryjny a nie o ekrany...
- 5 0
-
2023-10-05 17:41
Tak, bo lepszy niemiecki POrządek co nie? ;)
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.