• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od środy drożeją bilety. Będzie bilet na 75 minut

Maciej Korolczuk
30 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
aktualizacja: godz. 10:32 (1 czerwca 2022)
Tak od środy, 1 czerwca, będą wyglądać ceny najpopularniejszych biletów na komunikację miejską w Trójmieście. Tak od środy, 1 czerwca, będą wyglądać ceny najpopularniejszych biletów na komunikację miejską w Trójmieście.

W środę, 1 czerwca, podrożeją bilety na komunikację miejską we wszystkich gminach zrzeszonych w Metropolitalnym Związku Komunikacyjnym Zatoki Gdańskiej. Podwyżki zostały przegłosowane już kilka miesięcy temu na sesjach rad miast. Zniknie bilet jednoprzejazdowy za 3,80 zł i godzinny za 4,40 zł. Zastąpi je jeden 75-minutowy bilet w cenie 4,80 zł. Podrożeją też bilety okresowe.



Aktualizacja, 1 czerwca, godz. 10:30



Od rana docierają do nas sygnały, że aplikacje biletowe prezentują inne, wyższe ceny niektórych biletów, niż w oficjalnych cennikach. Inne ceny są również na stronie ZTM Gdańsk i MZKZG.

11:31 1 CZERWCA 22

Aplikacja jakdojade (47 opinii)

Wg nowej taryfy na komunikacje miejska bilet 75 minutowy kupiony u kierowcy kosztuje 4,80pln, a na Skycash'u 5pln! Dotychczas bilety kupowane w aplikacji były tańsze 20 groszy niż kupowane w kiosku/ u kierowcy.
Wg nowej taryfy na komunikacje miejska bilet 75 minutowy kupiony u kierowcy kosztuje 4,80pln, a na Skycash'u 5pln! Dotychczas bilety kupowane w aplikacji były tańsze 20 groszy niż kupowane w kiosku/ u kierowcy.


  • Ceny biletów na stronie MZKZG.
  • Ceny biletu 75-minutowego na stronie MZKZG.
  • Ceny biletów na stronie ZTM Gdańsk.

Wyjaśnienie tej sprawy zamieściliśmy w osobnym artykule




Czy ktokolwiek będzie korzystał z biletu 75-minutowego:

Od 1 czerwca zmienią się ceny biletów:

  • 4,8 zł - tyle będzie kosztował 75-minutowy bilet jednorazowy. Zastąpi on dotychczasowy bilet godzinny, który kosztował 4,40 zł.
  • 18 zł - tyle będzie kosztował bilet dobowy. Dotychczas było to 14 zł.
  • 109 zł - tyle będzie kosztował miesięczny bilet okresowy imienny ważny we wszystkie dni tygodnia. Do tej pory pasażerowie płacili za niego 99 zł.
  • 140 zł - tyle będzie kosztował bilet miesięczny na okaziciela ważny we wszystkie dni tygodnia. Do tej pory kosztował 125 zł.


Zmienią się także rodzaje biletów:

  • nie będzie można kupić już biletów jednoprzejazdowych (dziś taki bilet kosztuje 3,8 zł);
  • nie będzie można kupić już biletów okresowych ważnych pięć dni w tygodniu (bez weekendów), dziś taki miesięczny bilet kosztuje 90 zł.


Na podwyżkę cen biletów miał wpływ m.in. wzrost cen paliw. Na podwyżkę cen biletów miał wpływ m.in. wzrost cen paliw.
Urzędnicy konieczność podniesienia opłat za przejazdy komunikacją miejską tłumaczą kilkoma przyczynami, min. wzrostem cen paliw (+33 proc.), energii elektrycznej (+37 proc.) oraz rekordową inflacją.

- Przypomnę, że w latach 2016-17 dochody ze sprzedaży biletów komunikacji miejskiej pokrywały 50 proc. kosztów pracy przewozowej gdańskiej komunikacji, a w roku 2020 r. było to już tylko 21 proc. - mówi Sebastian Zomkowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
Jak dodaje, ogólna sytuacja ekonomiczna nie jest dobra, ale nie może zmusić magistratu do ograniczania oferty przewozowej, cięcia kursów lub likwidacji linii.

Pełna tabela opłat za bilety obowiązująca od 1 czerwca 2022 roku. Pełna tabela opłat za bilety obowiązująca od 1 czerwca 2022 roku.
- Wręcz przeciwnie, mamy w planach kolejne inwestycje w tabor i w naszą sieć połączeń. Będą nowe autobusy, niebawem oddamy do użytku kolejny fragment sieci tramwajowej, którą zamierzamy wciąż rozwijać. Wszystkie dotychczasowe badania preferencji i zachowań komunikacyjnych pasażerów wskazują, że w rankingu ważności postulatów to nie cena plasuje się na pierwszym miejscu, tylko jakość komunikacji, np. częstotliwość, nowe połączenia, wysoki poziom jakości taboru. Przypomnę, że w marcu 2020 r. rozszerzyliśmy naszą ofertę o możliwość podróżowania pociągami SKM i POLREGIO na obszarze miasta Gdańska na podstawie ważnego imiennego biletu okresowego ZTM zakodowanego na Karcie Mieszkańca. Nie chcemy rezygnować z tej oferty - dodaje Zomkowski.

Nowa szata graficzna biletów



W związku ze zmianą cen biletów zmieni się też wygląd samych biletów. Nowe bloczki są czerwone (75-minutowe bilety normalne za 4,80 zł i ulgowe za 2,40 zł) lub złote (całodobowe za 18 zł i ulgowe 9 zł). Na biletach znajdzie się też graficzna panorama charakterystycznych zbytków Gdańska oraz informacja, jak długo dany bilet jest ważny od chwili skasowania.

  • Tak będą wyglądać bilety na autobusy i tramwaje od środy 1 czerwca.
  • Tak będą wyglądać bilety na autobusy i tramwaje od środy, 1 czerwca.

Opinie (1156) ponad 20 zablokowanych

  • Komunikacja w Gdańsku zostawia duuuuuzo do życzenia, Struktura biletów tez! Niech się uczą od Warszawy jak to robić!

    • 11 0

  • Komunikacja miejska (4)

    Niestety bardziej opłaca się korzystać z auta niż komunikacji miejskiej. Bye bye autobusiki ;)..

    • 17 0

    • (1)

      było tak od zawsze i tak będzie dalej

      • 5 0

      • nie bylo tak gdy chodzilem do szkol w latach 90-tych

        • 0 0

    • (1)

      Dziwna stosujesz matematyke skoro miesieczny za 109 wychodzi drozej niz auto

      • 0 1

      • Ale nie każdy kupuje auto do jeżdżenia do pracy czy po mieście, tylko na dłuższe trasy

        • 1 0

  • biletomaty

    Fajnie że w biletomatach nie można jeszcze kupić nowych biletów. Znając życie 1-szego czerwca w każdym autobusie i tramwaju będą kontrole, coby zarobić na nieświadomych i nieprzygotowanych pasażerach)

    • 11 1

  • (2)

    Proponuje w Gdańsku wprowadzić modę i przekazywać sobie bilety i miasto się nie nachapie jak takie mądre

    • 23 0

    • genau / dokladnie

      • 9 0

    • Caly czas tak sie robi

      • 7 0

  • Koszty nieudolnosci i bizantyzmu wladzy przerzuca sie na pasazera.

    • 9 0

  • jedną z przyczyn podniesienia cen biletów komunikacji miejskiej (1)

    jest nadmierna liczba osób mających prawo do darmowych przejazdów. Młodzież szkolna powinna mieć bilety semestralne kupowane za niewielką kwotę, emeryci powinni mieć prawo do darmowych przejazdów (również SKM i POLregio) jedynie po zrzeczeniu się prawa do prowadzenia samochodu (prawa jazdy i własnego samochodu).

    • 14 3

    • nie tylko to

      kiepskie zarzadzanie miastem i tworzenie niekorzystnych siatek polaczen. Kto pamieta jak 115 jezdzil jak autobus miejski, a nie turystyczny.

      Zamiast rozwijac nowe linie zniszczono sens istnienia starych.

      Ale oczywiscie urzednik miasta nie mysli jak wydaje zgody na zabudowe, ze te nowe bloki wymagac beda nowych lini autobusowych.

      • 2 0

  • Za taka polityke czeka pieknie umajona taczka.

    • 10 0

  • Dlaczego komunikacja musi być aż tak dotowana? (3)

    Bilet na jeden przejazd to 4.80zł co jak czytam pokrywa około 1/3 ceny przejazdu, czyli samorząd dopłaca do tego około 10zł, w sumie więc jeden przejazd autobusem to koszt około 15zł.

    Wychodzi na to że taniej jechać z domu prosto do celu Uberem, niż z przystanku na przystanek autobusem razem z setką ludzi.

    • 11 3

    • Kreatywna matematyka urzędnicza.

      • 5 0

    • i to stojace miejsce

      • 3 0

    • koszty obciazenia miasta nowymi zabudowami deweloperskimi

      zyski prywatyzowano, koszty sie uspolecznia. A te sa coraz wieksze.

      • 4 0

  • (1)

    Jest tylko na to jedna rada , wybory

    • 15 0

    • obawiam sie, ze juz za pozno

      wyprzedano grunty i bez pomyslunku to zrobili, razem z zastepczynia.

      • 5 1

  • (3)

    Pewnie najwięcej mają do powiedzenia ludzie którzy jeżdżą samochodami, ja nie widzę problemu pomimo, że jestem emerytem, dla narzekaczy: sprawdżcie n ajpierw ile podrożało paliwo i energia elektryczna a potem zacznijcie narzekać

    • 4 24

    • (1)

      bo nie płacisz za przejazdy Panie emerycie

      • 9 0

      • nic. zero zl

        • 2 0

    • No mają, bo to ich chce się zmusić do przesiadki na komunikację miejską. Zmusić, nie zachęcić. I to oni codziennie zasuwają do pracy płacąc na dotacje dla emerytów, młodzieży itd.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane