• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od środy drożeją bilety. Będzie bilet na 75 minut

Maciej Korolczuk
30 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
aktualizacja: godz. 10:32 (1 czerwca 2022)
Tak od środy, 1 czerwca, będą wyglądać ceny najpopularniejszych biletów na komunikację miejską w Trójmieście. Tak od środy, 1 czerwca, będą wyglądać ceny najpopularniejszych biletów na komunikację miejską w Trójmieście.

W środę, 1 czerwca, podrożeją bilety na komunikację miejską we wszystkich gminach zrzeszonych w Metropolitalnym Związku Komunikacyjnym Zatoki Gdańskiej. Podwyżki zostały przegłosowane już kilka miesięcy temu na sesjach rad miast. Zniknie bilet jednoprzejazdowy za 3,80 zł i godzinny za 4,40 zł. Zastąpi je jeden 75-minutowy bilet w cenie 4,80 zł. Podrożeją też bilety okresowe.



Aktualizacja, 1 czerwca, godz. 10:30



Od rana docierają do nas sygnały, że aplikacje biletowe prezentują inne, wyższe ceny niektórych biletów, niż w oficjalnych cennikach. Inne ceny są również na stronie ZTM Gdańsk i MZKZG.

11:31 1 CZERWCA 22

Aplikacja jakdojade (47 opinii)

Wg nowej taryfy na komunikacje miejska bilet 75 minutowy kupiony u kierowcy kosztuje 4,80pln, a na Skycash'u 5pln! Dotychczas bilety kupowane w aplikacji były tańsze 20 groszy niż kupowane w kiosku/ u kierowcy.
Wg nowej taryfy na komunikacje miejska bilet 75 minutowy kupiony u kierowcy kosztuje 4,80pln, a na Skycash'u 5pln! Dotychczas bilety kupowane w aplikacji były tańsze 20 groszy niż kupowane w kiosku/ u kierowcy.


  • Ceny biletów na stronie MZKZG.
  • Ceny biletu 75-minutowego na stronie MZKZG.
  • Ceny biletów na stronie ZTM Gdańsk.

Wyjaśnienie tej sprawy zamieściliśmy w osobnym artykule




Czy ktokolwiek będzie korzystał z biletu 75-minutowego:

Od 1 czerwca zmienią się ceny biletów:

  • 4,8 zł - tyle będzie kosztował 75-minutowy bilet jednorazowy. Zastąpi on dotychczasowy bilet godzinny, który kosztował 4,40 zł.
  • 18 zł - tyle będzie kosztował bilet dobowy. Dotychczas było to 14 zł.
  • 109 zł - tyle będzie kosztował miesięczny bilet okresowy imienny ważny we wszystkie dni tygodnia. Do tej pory pasażerowie płacili za niego 99 zł.
  • 140 zł - tyle będzie kosztował bilet miesięczny na okaziciela ważny we wszystkie dni tygodnia. Do tej pory kosztował 125 zł.


Zmienią się także rodzaje biletów:

  • nie będzie można kupić już biletów jednoprzejazdowych (dziś taki bilet kosztuje 3,8 zł);
  • nie będzie można kupić już biletów okresowych ważnych pięć dni w tygodniu (bez weekendów), dziś taki miesięczny bilet kosztuje 90 zł.


Na podwyżkę cen biletów miał wpływ m.in. wzrost cen paliw. Na podwyżkę cen biletów miał wpływ m.in. wzrost cen paliw.
Urzędnicy konieczność podniesienia opłat za przejazdy komunikacją miejską tłumaczą kilkoma przyczynami, min. wzrostem cen paliw (+33 proc.), energii elektrycznej (+37 proc.) oraz rekordową inflacją.

- Przypomnę, że w latach 2016-17 dochody ze sprzedaży biletów komunikacji miejskiej pokrywały 50 proc. kosztów pracy przewozowej gdańskiej komunikacji, a w roku 2020 r. było to już tylko 21 proc. - mówi Sebastian Zomkowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
Jak dodaje, ogólna sytuacja ekonomiczna nie jest dobra, ale nie może zmusić magistratu do ograniczania oferty przewozowej, cięcia kursów lub likwidacji linii.

Pełna tabela opłat za bilety obowiązująca od 1 czerwca 2022 roku. Pełna tabela opłat za bilety obowiązująca od 1 czerwca 2022 roku.
- Wręcz przeciwnie, mamy w planach kolejne inwestycje w tabor i w naszą sieć połączeń. Będą nowe autobusy, niebawem oddamy do użytku kolejny fragment sieci tramwajowej, którą zamierzamy wciąż rozwijać. Wszystkie dotychczasowe badania preferencji i zachowań komunikacyjnych pasażerów wskazują, że w rankingu ważności postulatów to nie cena plasuje się na pierwszym miejscu, tylko jakość komunikacji, np. częstotliwość, nowe połączenia, wysoki poziom jakości taboru. Przypomnę, że w marcu 2020 r. rozszerzyliśmy naszą ofertę o możliwość podróżowania pociągami SKM i POLREGIO na obszarze miasta Gdańska na podstawie ważnego imiennego biletu okresowego ZTM zakodowanego na Karcie Mieszkańca. Nie chcemy rezygnować z tej oferty - dodaje Zomkowski.

Nowa szata graficzna biletów



W związku ze zmianą cen biletów zmieni się też wygląd samych biletów. Nowe bloczki są czerwone (75-minutowe bilety normalne za 4,80 zł i ulgowe za 2,40 zł) lub złote (całodobowe za 18 zł i ulgowe 9 zł). Na biletach znajdzie się też graficzna panorama charakterystycznych zbytków Gdańska oraz informacja, jak długo dany bilet jest ważny od chwili skasowania.

  • Tak będą wyglądać bilety na autobusy i tramwaje od środy 1 czerwca.
  • Tak będą wyglądać bilety na autobusy i tramwaje od środy, 1 czerwca.

Opinie (1156) ponad 20 zablokowanych

  • Zajmijcie się lepiej parkingiem przy UCK i dojazdem,jakieś busy do 15h.

    Kupcie w końcu teren od Lechii bo chce sprzedać i zrobić parking jak jest na całym świecie przed szpitalami a nie znowu chcecie budować na 10m2.

    • 46 3

  • Bardziej mi się oplaca odpalić swojego diesla (1)

    i za 4,80 zł przejadę 10 km na zimnym silniku. Przestaje mi się opłacać jeździć do centrum komunikacją miejską.

    • 37 5

    • Dowalą ceny za parking w centrum żeby się nie opłacało

      Wszystko dla naszego dobra. Cóż za wspaniałomyślna i serdeczna władza.

      • 8 0

  • Renoma co dwa lata 20 mln zł !!! Zakup autobusów mercedesów 25 mln zł drożej

    Zkm jest okradana przez lata a miasto nie robi nic żeby rozliczyć Lisickiego nie mówiąc o cba . Co się stało z pętlą autobusową ? Ano została sprzedana deweloperowi a zkm wynajmuje za ciężkie pieniądze pętle w nowym porcie . Gdzie CBA? Chyba śpi

    • 44 0

  • Składamy się na renomę (3)

    I jej powiązania . Kierowcy za grosze tyrają a bokiem wały na miliony idą

    • 59 2

    • (2)

      Gdyby wszyscy pasażerowie byli uczciwi i płacili za przejazd nie potrzebna byłaby Renoma

      • 1 8

      • Ci niepłacący pasażerowie to elektorat platformy. Platforma klamie i oszukuje to jej elektorat tez oszukuje.

        • 3 3

      • Mowisz o ukraincach? No nie przestan, przeciez im sie wszystko za darmo nalezy.

        • 4 0

  • A Dulkiewicz krajanie za Buga i tak ją wybiorą. (2)

    • 53 9

    • raczej pożyteczni ...

      • 8 0

    • racja

      • 0 0

  • Czyli tak. (6)

    Do tej pory jeździłem na krótkich odcinkach, dając im zarobić te 3,80 za każdy kurs. Teraz sobie podaruję. Będę chodził piechotą. Złamanego grosza nie zapłacę.

    • 99 3

    • Więcej zaoszczędzisz

      Czyli do tej pory chodząc, a nie korzystając z komunikacji miejskiej, oszczędzałeś 3,80 . Teraz będziesz mógł zaoszczędzić 4,80. Czyli "czysty zysk". A jeśli pójdziesz pieszo zamiast jechać taxi, to zaoszczędzisz jeszcze więcej :-))

      • 6 4

    • (3)

      Naprawde jezdziles tylko po to by dac im zarobic?

      • 0 5

      • NIe. Nie tylko po to. (2)

        Ale teraz będę jak ten pies ogrodnika. Sam nie przejadę i innym nie dam, zarobić.

        • 2 0

        • no to pewnie budżet się zawali (1)

          • 0 1

          • Nie on jeden tak zrobi.

            • 3 0

    • zdrowiej i lepiej

      • 1 0

  • Nie dziwie się że przejazd tyle kosztuje

    Jak Lisicki kupuje autobusy elektryczne na cmentarz za 45 mln zł. Nikt nie kontroluje tego człowieka a ma dużo za uszami zobaczcie sobie przetargi wszystko dwa razy droższe niż cena pierwotna straty w milionach zł !

    • 66 1

  • 9,60 za 2 osoby, Niedźwiednik - Wrzeszcz (8)

    9 zł za ubera, z kolesiem co nie wie, że w Polsce są skrzyżowania równorzędne. Ale przynajmniej spod domu. Pamiętajcie, że od niemiaszków kupiliśmy elektryczne autobusy za 170 mln zł. Na yt można obejrzeć recenzje i jak płoną w zajezdniach

    • 135 4

    • a czemu one płoną w zajezdniach? (2)

      • 3 6

      • a czemu

        Palą się do roboty...np

        • 14 2

      • Baterie litowo-jonowe

        • 1 0

    • Przy okazji, komunikacja miejska na Niedzwiednik, to jakiś smutny żart. Dzielnica, z której ani nie można się wydostać, ani wrócić wieczorem do domu.

      • 18 1

    • (1)

      Te 9 zł za ubera do dobrze czy źle?? Bo piszesz że taniej ale że niebezpieczenie. Jak niebezpieczenie do za 0,60 zł więcej jedziesz autobusem.

      • 6 6

      • Niedługo w autobusach też będą prowadzić Ukraińcy ! I co wybierzesz wtedy ?

        • 4 1

    • żeby one jeszcze niemieckie były te mercedesy

      a to turecka podróbka, niemieckie to jest w nich tylko logo i nazwa

      • 3 0

    • Zdecydowanie, większość krótszych przejazdów w dwie osoby bardziej opłaca się Uberem lub Freenowem.

      Nawet jeśli wyjdzie kilka złotych więcej to wygodniej i szybciej.

      • 17 0

  • Nikt nie kontroluje przetargów lisickiego (1)

    Oto efekty miliony lecą tu milionu tu a teraz płacz

    • 30 1

    • Przydziałów mieszkań też nie kontrolowali.

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Bardziej opłaca się odpalić na krótką trasę nawet starego diesla (36)

    Za 4,80 na zimnym silniku przy obecnych cenach paliw przejadę 10km (stary jeep, dużo pali). W dwie strony 9,60. Jadąc w dwie osoby komunikacją miejską domowy budżet uszczupli się o 20 zł. Do tej pory trasę Grabówek - Centrum - Grabówek robiłem trolejbusem, ale teraz wyjdzie to drożej niż wyciągnięcie z garażu złomka.

    Trójmiasto tak bardzo EKO.

    • 851 17

    • O ile jedziesz coś załatwić lub po zakupy to tak. Ale nie na dłuższy postój, bo cie opłata za parkowanie zje. (12)

      • 41 26

      • mam parking w pracy

        • 71 3

      • Płacąc godzinny parking dalej jestem do przodu względem komunikacji miejskiej (10)

        Alternatywnie wezmę Ubera albo Traficara. Na regularną trasę 2x dziennie do pracy wyszłoby 192 zł w biletach jednorazowych, więc 94 zł za miesięczny jeszcze ujdzie. Zakładając trasę 4,5 km w jedną stronę między dwoma punktami moich potencjalnych zainteresowań wychodziłoby w paliwie 5 zł dziennie. Razy 20 dni roboczych - 200 zł. Bilet miesięczny tańszy względem paliwa o połowę - tu bym się nie zastanawiał.

        Podsumowując - jadąc na zakupy wezmę starego paliwożernego diesla i będzie mi się to bardziej opłacać. Przy okazji zwiększę natężenie ruchu w centrum i zajmę miejsce parkingowe.

        • 56 5

        • Heh, jak zwykle. (9)

          Koszt samochodu to tylko paliwo, bo jak padnie DPF, dwumasa czy wtryski to się podrutuje i będzie cacy, prawda?
          A że ktoś za tobą się dusi, to już jego problem.

          • 13 30

          • DPFu fabrycznie brak, wtryski wciąż OK (5)

            ale regularnie zmieniam olej, jak ściągaliśmy pokrywę zaworów to się dziwili, że tak czysto :) skutek tego taki, że diesel choć stary, to pali od strzała i nie dymi jak zajechane passaty.

            • 26 4

            • zdziwisz sie za chwile (3)

              jak do centrum miasta niebedzie mozna wjechanic niczym ponizej euro5 normy emisji spalin, a za 2 chwile do calego miasta.... przepisy sa, tylko trzeba je jakos wdrozyc w zycie....

              • 3 9

              • określ na przykładzie Gdańska do miasta.

                nie przejadę drogą krajową koło dworca? W inne miejsca nie muszę wjeżdżać bo tam tylko spacerniak nie miasto.

                • 6 0

              • Jak spróbują je wdrożyć to będzie pewnie blokada miasta przez kierowców.

                • 0 0

              • Zabawne że zabronią Tobie wjazdu autem do miasta.

                Potem zrobią bilety na komunikacje po 30zł za 10 min. a ty stoisz w rogu i im przyklaskujesz.

                • 5 0

            • Mój passeratti

              nie jest zajechany, też regularnie wszystkie wymiany, nic nie dymi. Też taniej wychodzi mi jazda nim niż komunikacją miejską, mimo że w mieście pali jak czołg.

              • 3 0

          • Niby masz rację, ale nawet wliczając amortyzację (hyhy) i ubezpieczenia auta to wyjdzie taniej.

            • 4 0

          • kosz samochodu miesiecznie u mnie był 500- 600 zł (z urlopami)

            całkowity od 2000 roku. Bilet miesięczny realnie 500 zł - gdzie ta zbiorowość i jeden autobus do 50 samochodów...?

            • 2 1

          • Nie placz tak nad dpf . Mam golfa vii z 2.0 tdi bez adblue2016rok

            Czyli 6 latka jeżdżę nim na taryfie ma obecnie 420 tys km przebiegu. Ori wtryski, sprzeglo, dpf wypala sie po mieście sam co 240-250 km jak jade w trasę to co 450 km. Na badaniu spalin wyszło że jest sprawny ( wjeżdżałem do centrum berlina) olej wymiana co 15 tys czyli nie raz co 2-3 mc :) średnie z miasta 6.5 trasy 4.6

            • 3 2

    • Szczurek doprowadził do tego, że autobusy będą jeździć puste (3)

      • 51 5

      • Moze o to chodzi? Wtedy bedzie mial powod by zmniejszyc czestotliwosc kursow i zlikwidowac niektore linie. Stworz problem -> wprowadz rozwiazanie.

        • 50 1

      • Większość pasażerów to i tak za darmo, uczniowie i emeryci ,1/3 to ci z biletami miesięcznymi a jednorazowe to już margines, kupują głównie turyści i osoby przyjezdne w sezonie

        • 12 1

      • Doprowadzi do tego , ze ich nie bedzie... za te pieniądze wszystkie firmy maja problem z kierowcami

        Miasto chce wykazać ze autobusy jezdza puste by ciąć kolejne linie !!! Zamknąć wjazd do stref parkowania dla aut poniżej euro 5 . Zrobić komunikację dla zameldowanych i rozliczających sie w Gdyni (dzieci wg rozliczeń rodziców) za free a te ceny zostawić dla reszty podróżnych...

        • 1 0

    • Masz 100% racji bo władze miasta są największymi szkodnikami miasta a na stanowisko kierownicze zatrudnili syna Donalda (2)

      specjalnie dla niego stanowisko stworzyli.

      • 30 12

      • (1)

        Nie kłam trollu pisowski, nie pracuje na kierowniczym stanowisku.Sio z Gdańska

        • 15 12

        • Nie jest kierownikiem ? Tzn nawet ci z Miasta polapali się ze syn Tuska jako fachowiec nie jest nic warty.

          • 10 12

    • dokładnie (1)

      trzeba wprowadzić opłatę za wjazd do centrum

      • 5 14

      • Szczególnie dla słoikolandii!

        • 5 10

    • Przecież takim zielonym czy platformie o to chodzi . Tworzymy problem a później dzielnie go zwalczania. Przecież ludzie będą jeździć swoim samochodem zwiększy się emisja co2 i innych tam

      • 5 7

    • Slabo liczysz troliku.

      • 1 5

    • No chyba nie. Zakup, polisa, parking, serwis, lada chwila zakazy dla starych aut

      • 2 2

    • Ale tego diesla trzeba prowadzić... (3)

      ...a to jest nudne. Nie można w necie posiedzieć, ewentualnie tylko głupawe radio pozostaje.

      A od auta z szoferem komunikacja ciągle tańsza.

      • 0 8

      • akurat lubię jeździc i prowadzenie samochodu jest ciekawsze (1)

        od ekranu smartfona. Ten sobie leży w dziurze na kubek, apple music i heja do przodu :)

        • 7 2

        • Co to za czasy że nos w smartfonie, ciekawszy jest dla ludzi od prowadzenia samochodu. Zabawne, ale w sumie przerażające.

          • 6 0

      • Już bo w zatłoczonym tramwaju

        stojąc w ścisku posiedzisz w necie albo poczytasz książkę... na pewno

        • 6 0

    • a dolicz jeszcze że te 4.80 to 1/3 kosztów, do tego biletu jednoprzejazdowego samorząd dorzuca jeszcze około 10zł.

      • 1 0

    • Nie wiem jak to obliczyłeś (1)

      Stary jeep na zimnym do delikatnie licząc 15l/100km Czyli 7zł x 15 = 105zł za 100km.
      10km będzie cię kosztować 10.50 PLN, w dwie strony 21 PLN.
      Też mi się nie podoba nowy cennik biletów, ale nie naginajmy faktów.

      • 9 0

      • diesel nie benzyna

        dodatkowo po zmianie mapy w sterowniku - poprawiła się ekonomia trochę kosztem ekologii, aczkolwiek nie dymi.

        • 0 0

    • Nie nie oplaca sie ... moj stary diesel na odcinku

      Pierwszych 10 km palił 10l /100 potem mniej. Nowoczesne silniki diesla schodzą po 3 km już że spalaniem ostro w dół i tu się opłaca.... zrobią jeszcze centrum dla aut z euro 5 i wyżej to będziesz musiał kupić bilet lub zmienić auto ...

      • 0 0

    • Najważniejsze, że (1)

      #gdańskpomagaukrainie

      • 4 0

      • I dojdzie do tego że Polaków nie bedzie stac jeździć a autobusy beda pełne Ukraińców na darmowych przejazdach. Bo jak nie rząd to ue doplaci "biednym" ukraincom

        • 2 2

    • Zdzierstwo...

      Za przejechanie trzech przystanków (moja stała trasa) trzeba będzie zapłacić 4,80. W Szczecinie za to samo 2 złote... Zaczynam się wstydzić za trójmiejskich dysydentów.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane