- 1 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (187 opinii)
- 2 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (53 opinie)
- 3 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (66 opinii)
- 4 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (126 opinii)
- 5 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (408 opinii)
- 6 Trójmiejskie mola, których już nie ma (108 opinii)
Od środy drożeją bilety. Będzie bilet na 75 minut
W środę, 1 czerwca, podrożeją bilety na komunikację miejską we wszystkich gminach zrzeszonych w Metropolitalnym Związku Komunikacyjnym Zatoki Gdańskiej. Podwyżki zostały przegłosowane już kilka miesięcy temu na sesjach rad miast. Zniknie bilet jednoprzejazdowy za 3,80 zł i godzinny za 4,40 zł. Zastąpi je jeden 75-minutowy bilet w cenie 4,80 zł. Podrożeją też bilety okresowe.
Aktualizacja, 1 czerwca, godz. 10:30
Od rana docierają do nas sygnały, że aplikacje biletowe prezentują inne, wyższe ceny niektórych biletów, niż w oficjalnych cennikach. Inne ceny są również na stronie ZTM Gdańsk i MZKZG.
Aplikacja jakdojade (47 opinii)
Wyjaśnienie tej sprawy zamieściliśmy w osobnym artykule
Od 1 czerwca zmienią się ceny biletów:
- 4,8 zł - tyle będzie kosztował 75-minutowy bilet jednorazowy. Zastąpi on dotychczasowy bilet godzinny, który kosztował 4,40 zł.
- 18 zł - tyle będzie kosztował bilet dobowy. Dotychczas było to 14 zł.
- 109 zł - tyle będzie kosztował miesięczny bilet okresowy imienny ważny we wszystkie dni tygodnia. Do tej pory pasażerowie płacili za niego 99 zł.
- 140 zł - tyle będzie kosztował bilet miesięczny na okaziciela ważny we wszystkie dni tygodnia. Do tej pory kosztował 125 zł.
Zmienią się także rodzaje biletów:
- nie będzie można kupić już biletów jednoprzejazdowych (dziś taki bilet kosztuje 3,8 zł);
- nie będzie można kupić już biletów okresowych ważnych pięć dni w tygodniu (bez weekendów), dziś taki miesięczny bilet kosztuje 90 zł.
Urzędnicy konieczność podniesienia opłat za przejazdy komunikacją miejską tłumaczą kilkoma przyczynami, min. wzrostem cen paliw (+33 proc.), energii elektrycznej (+37 proc.) oraz rekordową inflacją.
- Przypomnę, że w latach 2016-17 dochody ze sprzedaży biletów komunikacji miejskiej pokrywały 50 proc. kosztów pracy przewozowej gdańskiej komunikacji, a w roku 2020 r. było to już tylko 21 proc. - mówi Sebastian Zomkowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
Jak dodaje, ogólna sytuacja ekonomiczna nie jest dobra, ale nie może zmusić magistratu do ograniczania oferty przewozowej, cięcia kursów lub likwidacji linii.
- Wręcz przeciwnie, mamy w planach kolejne inwestycje w tabor i w naszą sieć połączeń. Będą nowe autobusy, niebawem oddamy do użytku kolejny fragment sieci tramwajowej, którą zamierzamy wciąż rozwijać. Wszystkie dotychczasowe badania preferencji i zachowań komunikacyjnych pasażerów wskazują, że w rankingu ważności postulatów to nie cena plasuje się na pierwszym miejscu, tylko jakość komunikacji, np. częstotliwość, nowe połączenia, wysoki poziom jakości taboru. Przypomnę, że w marcu 2020 r. rozszerzyliśmy naszą ofertę o możliwość podróżowania pociągami SKM i POLREGIO na obszarze miasta Gdańska na podstawie ważnego imiennego biletu okresowego ZTM zakodowanego na Karcie Mieszkańca. Nie chcemy rezygnować z tej oferty - dodaje Zomkowski.
Nowa szata graficzna biletów
W związku ze zmianą cen biletów zmieni się też wygląd samych biletów. Nowe bloczki są czerwone (75-minutowe bilety normalne za 4,80 zł i ulgowe za 2,40 zł) lub złote (całodobowe za 18 zł i ulgowe 9 zł). Na biletach znajdzie się też graficzna panorama charakterystycznych zbytków Gdańska oraz informacja, jak długo dany bilet jest ważny od chwili skasowania.
Opinie (1156) ponad 20 zablokowanych
-
2022-05-31 08:42
bilety
czy będzie można dokupić bilet za 0,60 gr i 0,40 gr do biletów już wcześniej zakupionych
- 0 0
-
2022-05-31 08:46
Brawo (2)
Zachęciliście mnie do kupna samochodu. Zlikwidowanie jednorazowego biletu to decyzja skrajnie głupia
- 18 0
-
2022-05-31 14:20
(1)
Głupia to mało powiedziane. Tylko co wymagac od naszego słońca Gdańska
- 1 0
-
2022-06-01 10:23
Czyli jak chce migiem podjechac 2-3 przystanki to place jak za 75 Min?
- 0 0
-
2022-05-31 09:27
Nalezaloby wszystkim z magistratu zabrać samochody służbowe i wywiezc ich na taczkach.
- 8 0
-
2022-05-31 09:55
Chytry dwa razy traci
Jeżdżę komunikacją miejską od czasu do czasu, ale teraz już nie będę. Brak sensownych biletów jednorazowych czy okresowych jasno sugeruje, że lepiej jechać autem. Nie wiem czy o to chodziło, ale taki będzie efekt.
- 10 0
-
2022-05-31 10:06
Czy beda bilety dokladkowe
Bo parę za 3,8 mi zostało i za 4,4?
- 3 0
-
2022-05-31 10:11
to jest oszukiwanie mieszkańców (1)
stworzenie biletów 75minutowych gdzie większość osób korzysta z krótkich tras do 15minut (reszta kupuje bilety miesięczne) to jest zwykłe naciąganie. Płacisz za usługę, o której z góry wiadomo, że wykorzystasz w 15-30%. Czyli to tak jakby w kawiarni sprzedawali kawę tylko po 10litrów.
- 17 0
-
2022-05-31 14:20
Dokładnie.
- 1 0
-
2022-05-31 10:25
prosze mi wytlumaczyc co to za sprawiedliwosc jak chce jechac 2 przystanki a bilet musze kupic za 4 80 na 75 min
- 9 0
-
2022-05-31 10:42
Najtańszy bilet na np 2 przystanki 5zł. Serio? Pogięło do reszty. i te 75 bo będzie pewnie jeszcze wolniej jeździć.
- 8 0
-
2022-05-31 10:52
To jest chyba jakiś żart
Od wielu lat kupuję bilet miesięczny i to co teraz proponuje nam nasze ukochane miasto coraz bardziej uświadamia mnie w przekonaniu, że Gdynia przestała być miastem mieszkańca, a stała się miastem żerującym na nim. Jakim prawem mam płacić 8 zł więcej, kiedy autobusy jeżdżą jak chcą, a co więcej - na północną stronę Gdyni jeździ się w korkach zdecydowanie dłużej, niż te szlachetne 70 minut, które dajecie. Weźcie ludzie się za prawdziwą robotę słuchając mieszkańców, a nie swoich portfeli....I jeszcze usunięcie biletu od poniedziałku do piątku. Ktoś spytał mieszkańców czy takie rozwiązanie im pasuje? Oczywiście, że nie, bo przecież teraz każdy dopłaci kilkanaście złotych, żeby i tak nie jeździć w weekend. Co się dzieje z tym miastem.....
- 12 0
-
2022-05-31 11:05
Ale św......two. Wszędzie na świecie są bilety jedno przejazdowe. Jak można coś takiego wymyśleć.
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.