• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiasto promuje się w Skandynawii

mb
18 listopada 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Plakat promujący Trójmiasto. Plakat promujący Trójmiasto.

Metropolia chce zachęcić mieszkańców Finlandii i Szwecji, by odwiedzali nasz region poza sezonem, nawet jesienią czy zimą. Jest to kontynuacja akcji pod hasłem "Gdańsk, Gdynia, Sopot - three cities - one destination".



Trójmiasto już promuje się poprzez billboardy, banery wielkoformatowe, internet oraz reklamy zamieszczane w środkach komunikacji miejskiej. Hasła napisane są w rodzimych językach. Akcja będąca wspólną inicjatywą władz wszystkich trzech miast oraz samorządu województwa pomorskiego potrwa do końca roku. Jej koszt to 280 tyś zł.

Kampania skupi się głównie na dwóch miastach - Turku (Finlandia), gdzie na dworcu wisi 130 metrowy baner i Goeteborgu (Szwecja), czyli tych, z którymi Pomorze jest bezpośrednio skomunikowane przez cały rok dzięki tanim liniom lotniczym. Możliwość szybkiego dotarcia do Trójmiasta ma przekonać Skandynawów do weekendowych wypadów tzw "city breaków".

Wtedy to ceny usług hotelowych są znacznie niższe, kusi oferta turystyki medycznej oraz spa i wellness. Czas świątecznych promocji jest również okazją do robienia zakupów w licznych centrach handlowych rozmieszczonych w całym Trójmieście.

Czemu akurat Skandynawia? - Już jedną kampanię tam przeprowadzaliśmy, a to spowodowało, że staliśmy się, jako Trójmiasto, znaną marką. Kojarzy nas 85 procent mieszkańców - wyjaśnia Wojciech Kreft, dyrektor biura zarządu Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. - Poza tym Skandynawia jest kluczowym rynkiem ze względu na swój potencjał ekonomiczny.
mb

Opinie (63) 5 zablokowanych

  • plakat bez sensu - to jezioro to ma być Sopot?

    :))))

    • 0 0

  • NO

    Pewnie wikingi przyjada przed swientami po tania wodeczke:D

    • 0 0

  • refleksje z Goteborga.... (2)

    ...Jako gdańszczanka mieszkająca obecnie w Goteborgu. Nikt tu nigdy nie słyszał o Gdańsku ani 3mieście. Znają Warszawę, Szczecin (niezła wymowa po szw.), czasem Kraków. Dziwne, zważywszy, że wizzair pomiędzy Gda-Got lata za 50zł. Samolot jest zawsze pełny. Pełny Polaków. Tylko 5% stanowią Szwedzi. Ale tutaj oprócz plakatów potrzeba conajmniej znajomości angielskiego. W autobusie, sklepie, na ulicy. A z tym klops. Ale fakt, goteborg do 3miasta się nie umywa. Dlatego niebawem wracam :)

    • 0 0

    • hmmm... (1)

      Jako Gdynianka mieszkajaca blisko Gävle i odbywajaca praktyke w placowce pewnej sieci biur podrozy (to z fioletowa kropka) moge sie podzielic zupelnie innymi, bardziej optymistycznymi refleksjami. Oczywiscie, na pierwszym miejscu jest Krakow z Oswiecimiem, potem Warszawa, ale na trzecim (nie na 50tym) miejscu Gdansk. Codziennie sprzedajemy bilety lotnicze z Arlandy do Gdanska, (raczej chetniej wybieraja SAS, moze dlatego tak malo ich w wizz) duzo ludzi robi u nas interesy ale tez duzo jezdzi w celu turystycznym. Coraz bardziej popularne staja sie wycieczki do SPA. Mamy tez w ofercie golf w Postolowie czy objazdowki zachaczajace o Jastrzebia Gore i Slowinski Park Narodowy. W ten weekend jedna z naszych dziewczyn byla w Trojmiescie i jedyna rzecz, ktora jej sie nie podobala, to niemili ludzie. Byla calkiem zaskoczona "Czemu Polacy sie tak malo usmiechaja?". Proponuje wejsc na strony internetowe szwedzkich touroperatorow i obejrzec polska oferte, nie jest wcale tak zle. Np tu: http://www.sembo.se/Accommodation/Country.aspx?countryCode=PL&Type=0

      • 0 0

      • bo stoją w smrodzie, hałasie i w korkach

        • 0 0

  • i tam powinniśmy się reklamować

    i u niemców, byle nie w anglii

    • 0 0

  • Plakat piękny jak każda widokówka....

    Już mi skóra cierpnie na plecach na myśl o wycieczkach Skandynawów, Niemców, Anglików etc... w tunelu koło dworca, u góry hotel, a jakże gwiazdkowy ileś tam, europejski w każdym razie a tu w podziemiu "modna odzież", sprzedacy palący paierosy, przeklinający, znudzeni i nie znający żadnego języka obcego w wersji podstawowej. O autobusach nie wspomnę, jak słusznie ktoś już o tym napisał, informacja o biletach zawiła tak, że lepiej nie próbować czytać Latem wiadomo złodzieje wszędzie, naiwni ludzie ze Szwecji, Danii nie wiedzą nawet że zaraz ich okradną., itd, itd. Aha, wysypujące się śmieci z koszy to juz normalka.Całe prace na temat braku estetyki w krajach postkomunistycznych powstały, nawet jak mieszkamy kilka kilometrów od granicy niemieckiej i pieszo możemy pójść ze Świnoujścia do Alecku np.to i tak po powrocie nie mamy ochoty posprzątać u siebie i umyć okien, koszmar.

    • 0 0

  • Plakat to jakaś kpina!

    Forma plakatu i kompozycja to jakaś porażka. Zrobione w paincie :) Część przeznaczona na sopot, też woła o pomstę do nieba.
    No i najważniejsze - wygląda jak przeróbka wizzarowych reklam, które niegdyś gościły na naszych przystankach.

    Bez skitu, ale mogli się bardziej postarać.

    • 0 0

  • Czy jest coś wartego do zobaczenia w Gdyni ???

    • 0 0

  • zapomnieli przy okazji

    napisac o drodze laczacej Gdynie z Gdanskiem, o kulturze jazdy polskich kierowcow tz, na "chama", o braku mozliowsci porozmawiania na poczcie, w sklepie, restauracji po angielsku. To sa wlasnie te rzeczy co szokuje Skandynawow. W Szwecji musisz zachowac odleglosc iedzy autami jak jedziesz, porozmawiasz po angielsku na poczcie, z pielegniarka, policjantem, w sklepie czy z kazdym przechodniem. W Polsce nie. Zapomnieli tez napisac, ze taksowkarze w Gdansku sami ustalaja ceny i jak uslysza obcokrajowac to cena od razu idzie w gore.
    Juz cena benzyny, jedzenia jest taka sama w Szwecji jak i w Polsce czyli na zakupy juz sie nie oplaca jezdzic. Latem tlumy na plazach Trojmiasta a tego Skandynaw nie lubi, bo u nich jest spokojnie, luzno. Jedno co powinno byc bardziej reklamowane to wlasnie ZOO w Gdansku, ale chyba o nim zapomnieli. To wlasnie ZOO dla rodzin szwedzkich z dziecmi jest duza atrakcja, bo jest naprawde swietnie polozone i zadbane. Bylismy kilka razy z rodzinami szwedzkimi w ZOO i wrocimy tam jeszcze raz. Jedyne co szokuje Szwedow to parking , spora ludzi pracujaca na parkingu.

    • 0 0

  • A ja chciałem się zapytać, dlaczego autor nie napisał, że to akcja nie tylko PROT-u, ale i Wizz-a. Do tego nie pokazano całego plakatu - w wiszących w skandynawi na dole jest jeszcze pasek z logami właśnie Wizza. Nie ma nic złego, że region promuje się razem z tanią linią. Pytanie tylko czemu autor wprowadza w błąd czytelników?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane