• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiasto w Budowie. Św. Piotra - nowa część Śródmieścia Gdyni

Ewa Budnik
5 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 

Kompleks mieszkaniowy Św. Piotra powstaje w sąsiedztwie gdyńskich basenów portowych. Widoków z najwyższych pięter nie przesłoni żadna inna zabudowa.

Trójmiasto w Budowie to cykl, w którym zwracamy uwagę mieszkańców Trójmiasta na zmiany jakie dzięki nowej zabudowie zachodzą w krajobrazie Gdańska, Sopotu i Gdyni. Poprzednio byliśmy na budowie osiedla przy ul. Mickiewicza w Gdańsku. Tym razem odwiedzamy budowę w Śródmieściu Gdyni - przy ulicy św. Piotra 6,Mapka gdzie właśnie wyłaniać się zaczyna wyokrąglona wieża nowego apartamentowca.



Śródmieście Gdyni rozwija się:

Śródmieście Morskie to nazwa rozwijającej się części Śródmieścia Gdyni, która w znakomitej większości pełniła do niedawna funkcje przemysłowe. W najbliższych latach przybywać tu będzie jednak nowej zabudowy mieszkaniowej, usługowej i biurowej. W ten sposób, według planów, centrum Gdyni znacznie się powiększy.

Na Śródmieście Morskie składają się:


Pomiędzy tymi - głównymi - obszarami przyszłego Śródmieścia Morskiego także powstają nowe inwestycje. Wraz z terenami odzyskanymi z funkcji produkcyjnych i przemysłowych stworzą one nową tkankę miejską. W ubiegłym roku u zbiegu ulic Żeromskiego i św. WojciechaMapka oddany do użytkowania został apartamentowiec Awanport, a nieco dalej - u zbiegu ul. Węglowej i WendyMapka - eksponowany, widoczny z wielu stron apartamentowiec Portova.

Czytaj także:

Krajobraz Trójmiasta zmienia się na naszych oczach



Takiego projektu jak Śródmieście Morskie nie da się zrealizować w ciągu kilku lat. To zadanie co najmniej na lat kilkanaście, ale już teraz takie projekty jak Yacht Park, Portova czy powstający właśnie apartamentowiec Św. Piotra są krokami milowymi w kierunku powstania tego planowanego przez wiele lat "miasta przyszłości".

Usługi w parterze, zielony taras



  • Kompleks mieszkaniowo-usługowy św. Piotra widziany od strony ul. Wendy.
  • Wizualizacja kompleksu Św. Piotra widziana od strony wiaduktu na ul. Węglowej.
  • Niższa część zabudowy przy ulicy św. Piotra. Na całym parterze dostępne będą lokale usługowe.
  • Najwyższe piętra będą miały przeszklenia od podłogi do sufitu. Tu powstaną największe apartamenty.
  • Lobby wejściowe będzie doświetlone z góry przez otwór w zielonym tarasie utworzonym nad halą garażową.
O ile do obecności wysokiego na osiemnaście kondygnacji apartamentowca Portova już się przyzwyczailiśmy, to bryła sąsiedniego kompleksu Św. Piotra dopiero zaczyna się wyłaniać.

Deweloperem jest firma PB Górski. Projekt tej zabudowy powstał w gdyńskiej pracowni Tandem Studio. Charakterystycznym elementem będzie w tym przypadku wyokrąglona, nawiązująca do gdyńskich tradycji architektonicznych, wieża z "wycofanymi" fragmentami białej elewacji. Budowa najwyższej części właśnie się rozpoczyna na pięciokondygnacyjnej podstawie. Obok powstanie niższy, sześciopiętrowy budynek.

Ciekawie zapowiada się część, którą ze swojej pozycji zobaczyć będzie mógł pieszy. Na części dachu (nad holem wejściowym) powstanie zielony taras. W lobby wejściowym, tuż pod zapewniającym naturalne doświetlenie otworem w suficie, powstanie ściana naturalnej zieleni. Wyeksponowany tu zostanie element konstrukcyjny w kształcie litery V.

Czytaj także:

Hotel w dawnym szpitalu na Dolnym Mieście



W kompleksie zaprojektowano w sumie 227 mieszkań i apartamentów o łącznej powierzchni użytkowej około 13,5 tys. metrów kwadratowych, a także lokale usługowe i garaże podziemne aż na dwóch poziomach.

Oczywiście największe apartamenty znajdą się na najwyższych piętrach, skąd rozciągał się będzie widok na port i zatokę. Nie przesłonią go żadne inne budynki podobnej wysokości. Dodatkową zaletą tych lokali będą przeszklenia od podłogi do sufitu, co pozwoli obcować z widokami za oknem o każdej porze dnia i roku.

Te apartamenty znalazły już swoich nabywców. Lokale, które zostały w sprzedaży kosztują od 14,5 do 23 tys. zł za m kw. Do odbioru gotowe będą na początku 2023 roku.

W tej chwili budowa znajduje się na wysokości siódmej kondygnacji - z tej wysokości zaskakuje wrażenie, jak blisko jest do portowych basenów.

Z lobby, tarasu i innych części wspólnych korzystać będą gównie mieszkańcy i goście kompleksu. Dla gdynian i turystów, którzy w najbliższych latach coraz chętniej będą odwiedzać tą część miasta na pewno nie bez znaczenia pozostaną lokale usługowe, które powstały w parterach. W projekcie umieszczono ich 11. Nie ma jeszcze informacji jaka działalność będzie tu realizowana, ale w takiej lokalizacji na pewno można się spodziewać lokali gastronomicznych, które ożywią to miejsce.

Jeszcze jedna inwestycja przy św. Piotra



Ośmiokondygnacyjny apartamentowiec powstanie tuż obok powstającego właśnie wieżowca. Ośmiokondygnacyjny apartamentowiec powstanie tuż obok powstającego właśnie wieżowca.
Po sąsiedzku, przy ul. Św. Piotra 4Mapka, od dawna przygotowywana jest budowa innego apartamentowca: Piotra 4.

Budynek będzie miał osiem kondygnacji nadziemnych i dwie podziemne z miejscami parkingowymi i pomieszczeniami piwnicznymi. Parter wypełnią lokale usługowe i handlowe. Architektura budynku w pełni nawiązywała będzie do gdyńskich tradycji i do sąsiedniej, powstającej właśnie zabudowy, chociaż realizowana będzie przez inną firmę deweloperską.

Projekt Piotra 4 powstał w pracowni Design Atelier, a elewacja zostanie wzbogacona przez reliefy zaprojektowane przez artystów z Traffic Design. Deweloper wspólnie ze studiem projektowym pracuje nad wdrożeniem w inwestycji innowacyjnych rozwiązań ekologicznych pozwalających na oszczędzanie wody i energii.

Inwestycje

Św. Piotra

Św. Piotra

PB Górski

Gdynia Śródmieście, ul. św. Piotra Mapa

24 do 107 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja

Opinie (188) 4 zablokowane

  • Wziełem tam 6 apartamencikow na 10tym i 12tym (2)

    Liczę ze letnicy spłacą mi to w 3-4 lata. 16k za m2 to nie jest jeszcze tak drogo dla warszawiaka od 2 pokoleń

    • 26 23

    • Ze stolicy, jak już.

      • 1 0

    • Brwi

      Dotlenisz krawaciarzy pyłem węglowym

      • 3 0

  • Cóż bowiem za korzyść odniesie człowiek, (3)

    choćby cały świat zyskał, a na swej duszy szkodę poniósł?
    To przy okazji nazwy - św.Piotra ...

    • 50 8

    • daruj sobie (2)

      te kościelnie pierdolety

      • 9 22

      • z pozdrowieniem

        Niech Pan ci to uczyni i tamto dorzuci.

        • 5 7

      • Skąd wiesz czy nic nie osiągnąłem ?

        Nie znasz mnie a siejesz ferment.
        Można osiągać w życiu, uczciwą pracą, różne cele, ja napisałem o tych najważniejszych, które każdy może osiągnąć i są mu przeznaczone od zarania dziejów.
        Jeśli ktoś przywołuje św.Piotra to, to zobowiązuje i to mocno.

        • 15 5

  • niezły projekt

    • 13 18

  • Developerka rzadzi

    Cudowne sprzedajne trójmiasto

    • 47 12

  • Kiedyś strach było wieczorem chodzić w te okolice jak nie miałeś tam ziomków, była tez knajpa mordownia dla stoczniowców z Nauty, teraz jakieś dziwne hipsterstwo zasiedla pustostany, artyści i dekadencka młodzież, a pośród starych ruder powstają apartamentowce dla japiszonów i chatki kopulatki, chociaż tych ostatnich tam nigdy nie brakowało. Ta dzielnica portowa zatraca swój dawny charakter, przynajmniej dla mnie, mieszkańca Śródmieścia, znak czasów

    • 53 10

  • Koszmar

    Grupa trzymająca władzę wykończyła Gdynię.

    • 56 10

  • Super, teraz będzie trzeba zlikwidować port bo będzie przeszkadzał (2)

    .... smród, hałas, pył węglowy z przeładunków masowych. Sam luksus

    • 62 9

    • po co w Gdyni port, mamy przecież Rotterdam

      • 6 0

    • Koniecznie trzeba zamknąć miejsca postojowe w porcie

      a poruszać się będzie można wyłącznie rowerami

      • 0 0

  • (3)

    Invest Komfort sto razy lepsze, ale jeszcze lepsze byłoby utrzymanie proporcji w wysokości zabudowy Śródmieścia zamiast na siłę wciskać takie wysokie budynki, które pasują co najwyżej przy Sea Towers, gdzie z kolei na pirsie zbudowano niskie bloczki jak w Kosakowie.

    • 43 13

    • Invest komfort to mega guano

      Słychać sąsiadów za ściany,zniszczona posadzka w hali garażowej po roku uzytkowania,słabe materiały,zalania w skutek zle połozonych instalacji i chamy w biurze

      • 15 5

    • budują potem myślą o drogach, bo ich korki zaskoczyły, przecież nowych dróg to śmiechu warte, wszystko prawie jak za czasów wojny, wtedy to się budowało

      • 9 3

    • Bo w mieście nie ma planu zagospodarowania przestrzennego, ani etatów dla architektów krajobrazu

      Żadnych rozsądnych brył kompatybilnych z sąsiadującą zabudową. W rezultacie w obręb osiedla już istniejącego wciska się w najbliższej możliwej odległości budynki wielokondygnacyjne, dwuatrialne, zabierające resztki słońca sąsiadom. Byle sprzedać piędź ziemi, byle zapełnić dziurę w budżecie po kaprysach typu "lotnisko, które nie powstało", "infobox ,na który puściliśmy trochę forsy, ale już jest niepotrzebny", więc de facto wyrzuciliśmy w błoto przynajmniej 5 milionów złotych". "Sadzimy tulipany dla zakrycia dziur na dwa tygodnie ich kwitnienia, a potem wyrywamy cebulki i wkladamy inne kwiaty". I tak dalej.

      • 9 1

  • Srudmiescie (2)

    Pamięta ktoś dzielnice cudów?

    • 18 2

    • No jak nie jak tak. Na ten rejon się dzielnia mówiło zanim jeszce te słówko weszło szerzej do kanonu slownictwa potocznego, jescze przed erą polskich pierwszych hiphopowców

      • 7 1

    • i wczesniej jeszcze

      Chinska...

      • 6 1

  • za rok już nie będzie plazy na Stogach (1)

    bo port ją wchłonie, mimo zapewnień Adamowicza, że tak nie będzie. O tym napiszcie....

    • 21 5

    • plaza zostanie...

      Bo nabrzeza powstana w morzu i nie zajma brzegu. Wiec nie sklamal.

      Ale prawdy tez nie powiedzial...;)

      • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane