• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiasto w Londynie i Karlskronie

Maciej Goniszewski
29 listopada 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Uroczystości związane z jubileuszem "Solidarności" stały się okazją do intensywnego promowania Trójmiasta na świecie. Na szczęście akcje promocyjne nie skończyły się wraz z obchodami. W miniony weekend w Karlskronie zorganizowano Pomorski Jarmark Bożonarodzeniowy, a w Londynie ukazał się Visit3city Magazine.

Obydwie akcje zorganizowały lokalne samorządy we współpracy z globalnymi firmami funkcjonującymi także na naszym rynku. W Szwecji Departament Współpracy Międzynarodowej i Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego współdziałał z Stena Line, której promy zawijają do Gdańska i Gdyni. Natomiast Anglicy mieli okazję lepiej poznać nasz region dzięki współpracy urzędów miast Gdańska i Sopotu, Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy, Polskiej Organizacji Turystycznej w Londynie oraz tanim liniom lotniczym WizzAir.

Londyn

Visit3city Magazine dołączono do The Sunday Times, niedzielnego wydania Timesa. Część nakładu znalazła się na polskim stoisku podczas największych na świecie targów turystycznych World Travel Market w Londynie, trafiła do biur Polskiej Organizacji Turystycznej oraz na londyńskie lotnisko Luton. Łączny nakład wydawnictwa to 40 tys. egzemplarzy.

Główny tekst dodatku, zatytułowany "Pretty Tricity", przedstawia atrakcje turystyczne Trójmiasta oraz województwa pomorskiego. Obok informacji o historii, zabytkach, możliwościach wypoczynku i rekreacji zaprezentowano typowo zimowe rozrywki - kulig na Kaszubach i narciarstwo biegowe. Ponadto Brytyjczycy mieszkający w Trójmieście, a nawet ci, którzy byli u nas w charakterze turystów dzielą się swoimi wrażeniami z pobytu w Polsce.

Dwie strony dodatku poświęcono na podsumowanie obchodów rocznicy Solidarności i podkreślenie wpływu tego wydarzenia na zmianę oblicza dzisiejszej Europy. Opublikowano także towarzyszący uroczystościom plakat "Zaczęło się w Gdańsku".

Karlskrona
Dzięki imprezie przygotowanej przez Urząd Marszałkowski główny ciąg handlowy Karlskrony oraz kameralne place miasta zapełniły się artystami ludowymi z Pomorza. W ramach Jarmarku Świątecznego wystawcy prezentowali rękodzieło ludowe z Kaszub, Kociewia i Żuław. Mieszkańcy Południowej Szwecji mogli zobaczyć i kupić tradycyjne wyroby świąteczne, takie jak haftowane obrusy, wyroby ceramiczne, rzeźby, szopki bożonarodzeniowe oraz ozdoby choinkowe.

W dwóch centrach handlowych Wachtmeister Galleria i Kronen oraz w Muzeum Blekinge odbyła się degustacja polskich potraw i słodyczy. Na stoisku regionu pomorskiego prezentowane były materiały promocyjne oraz informacje na temat atrakcji turystycznych w naszym regionie.

- Jarmark stanowi kontynuację imprez promujących Pomorze rozpoczętych w ramach Roku Polskiego w Szwecji 2003 - Polen.nu - informuje Izabela Mirotta - Murawska na stronie UMWP. - Wówczas organizowany w ostatnim tygodniu listopada Jarmark w Karlskronie spotkał się z olbrzymim zainteresowaniem mieszkańców Karlskrony, dlatego też zdecydowaliśmy się kontynuować tą imprezę. Urząd marszałkowski planuje kolejne edycje tego wydarzenia, tak by na stałe wpisać się w świąteczny klimat ostatniego weekendu listopada, kiedy to w Szwecji rozpoczynają się intensywne przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia.
Maciej Goniszewski

Opinie (15) 1 zablokowana

  • Błąd w artykule

    Stena Line pływa tylko do Gdyni. do Gdańska pływa Polferries...

    • 0 0

  • a jakie firmy promuje Urząd ???

    ... ??? i na jakiej zasadzie odbywa się ich dobór ???

    • 0 0

  • Tylem do przodu....

    No i dobrze ze robia takie promocje!W ten sposob likwiduja uprzedzenia innych narodow do polakow i Polski.Moze wiecej szwedzlich rodzin wybierajac sie na urlop zacznie brac pod uwage Polske?Moze wiecej ludzi wybierze sie na tak zwane szybkie zakupy do Trojmiasta?
    Ja ostatnio odkrylem www.wizzair.pl gdzie za dosc male pieniadze juz po godzinie lotu moge chodzic po centrum Warszawy.Pojsc do drogiego fryzjera ,do dentysty ,a odjezdzajac wywiezc kabanosow i Zywca oraz swieza prase:)
    Europa skurczyla sie dzieki polaczeniom lotniczym i mediom ,wiec trzeba sie dobrze sprzedac i swoj region bo to moze byc niezly biznes!Impuls do rozwoju wymiany handlowej czy turystycznej,napedzenie rynku pracy(w uslugach i handlu).Mysle ze wzyscy o tym dobrze wiecie a piszecie tak przez przekore,bo lubicie sobie ponarzekac:)

    • 0 0

  • Proponuje wybudowanie platformy na przeciwko falowca. Turyści z zachodu i krajów jeszcze dalszych mogli by oglądac życie mieszkańców tego molocha. Taki Big Brader dla turystów

    • 0 0

  • Jeszcze jeden blad

    To drugie centrum w Karlskronie nazywa sie KronAn :D:D A degustacja byla droga! (5-10 SEK za mala porcje jakiejs potrawy) :P:) No ale cale szczescie mieli dobry barszcz z uszkami :) Fajnie, ze zaprosili tez grupe Ikanga Drummers. Polish carols in african styyyle :D:D Fajnie grali.
    Pozdro z Karlskrony! ;)

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane