• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiejskie lotnisko bije rekordy

mak
29 lipca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Lotnisko w Rębiechowie rozwija się coraz szybciej. Lotnisko w Rębiechowie rozwija się coraz szybciej.

Pierwsze półrocze 2011r. to sukces trójmiejskiego Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy - od początku roku obsłużyło bowiem o ponad 10 proc. więcej pasażerów w stosunku do rekordowego pierwszego półrocza 2010r. I jest to najlepszy wynik w historii tego lotniska.



Mapa połączeń lotniczych z Gdańska. Mapa połączeń lotniczych z Gdańska.
Ruch pasażerski w latach 1991-2011. Ruch pasażerski w latach 1991-2011.
W pierwszym półroczu bieżącego roku Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy obsłużył 1113 329 pasażerów. W stosunku do analogicznego okresu w u br. Jest to wzrost o 10,4 proc.

Z czego wynika tak wysoka liczba pasażerów? Wpływ na to miało przede wszystkim pojawienie się na pomorskim rynku nowych linii lotniczych Finncom/Finnair z lotami do Helsinek i Air Baltic z lotami do Rygi oraz wzrost natężenia ruchu na większości kierunków.

Wszyscy regularni przewoźnicy operujący z Gdańska odprawili większe ilości pasażerów w porównaniu z pierwszym półroczem roku 2010, i tak: Lufthansa obsłużyła o 53 proc. więcej pasażerów, Norwegian o 15 proc., Wizzair o 12 proc., LOT o 9 proc., Ryanair o 3 proc. i SAS o 2proc.

Wśród 10 najpopularniejszych miast do których można latać bezpośrednio z Gdańska są: Londyn (Luton, Stansted), Warszawa, Frankfurt/Hahn, Oslo, Monachium, Kopenhaga, Dortmund, Sztokholm, Dublin, Hamburg/Lubeka.

Natomiast średni współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich w samolotach rejsowych odlatujących z Gdańska w I półroczu 2011r. roku wyniósł aż 75,3 proc. Tradycyjnie już najbardziej oblegane były kierunki związane z Wielką Brytanią i Irlandią.

Wzrosła także o 2 proc. liczba startów i lądowań, która dotychczas wynosiła 15,5 tys. Systematycznie też wzrasta ilość przewozów cargo. I tak W pierwszej połowie 2011 r. Port Lotniczy obsłużył o 18 proc. więcej ładunków niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Obecna siatka połączeń pozwala na bezpośrednie loty z Gdańska do 14 krajów Europy na 44 trasach, na których operuje 10 przewoźników.

Rosnące obroty pozwoliły na wypracowanie w pierwszym półroczu tego roku większego o 17 proc. (w porównaniu do pierwszego półrocza 2010) zysku netto, który wyniósł 6,7 mln zł.

- Fantastyczny rozwój Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy to nie mrzonka tylko rzeczywistość - mówi Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego.- Dynamicznie rosną wyniki przewozowe, linie lotnicze otwierają nowe połączenia i zwiększają częstotliwość na już obsługiwanych, zyski Spółki rosną, a nowe inwestycje powstają, jak grzyby po deszczu. Czego można chcieć więcej?

Pierwsze półrocze 2011 roku to także konsekwentne realizowanie długoletniego programu inwestycyjnego o wartości 400 mln zł. Na realizację budowy: terminalu pasażerskiego, płyty postojowej przed terminalowej, drogi kołowania, systemu odprowadzania wód opadowych, stanowiska do odladzania, bazy technicznej, drogi patrolowo-technicznej, budynku biurowego i innych wydano w I połowie br. kwotę 60 mln zł.

Obecnie w Porcie Lotniczym prowadzonych jest równolegle 13 inwestycji, a teren lotniska jest jednym wielkim placem budowy.
mak

Miejsca

Opinie (165) ponad 20 zablokowanych

  • lotnisko zaczyna zarabiać ? (1)

    no to czs na prywatyzację...

    • 4 0

    • Oczywiście

      sprywatyzować jak najszybciej albo oddać Niemcom , u nas to normalka !!

      • 2 0

  • Może by zmienic patrona???

    • 12 5

  • (1)

    Ani Spacerowa ani Slowaciego nic nie dadza bo to jest na wczoraj obie ulice za waskie i ciasne bez pobocza i chodnikow a slowackiego jak zwykle nasze drogi z wysokim kraweznikiem , zle wyprofiliwana a olowianin nic nie widzi do chodzi na chaju .Nalezalo od poczatki Slowaka robic 3 pasy wiec bylaby na jutro. Albo nie bedziemy wpuszczc nia tirow i kaszobow.

    • 4 1

    • i gdzie wpuścisz te trzy pasy?

      grunwaldzka więcej ruchu nie przyjmie, na Zaspę też dużego ruchu nie będzie. Gdzie je wciśniesz? już teraz zbiornk retencyjny na Strzyży został zmniejszony. Dodatkowe dwa pasy sprawiłyby, że przestałby spełniać swoją rolę.

      • 0 1

  • nie trójmiejskie lotnisko a GDAŃSKIE lotnisko (2)

    przecież sam Szczurek przekreślił idee Trójmiasta, a na dodatek buduje własne lotnisko dla awionetek zwanym Gdynia-Kosakowo (co prawda poza Gdynią), ale sami gdynianie beda dopłacać do megalomańskich pomysłów swojego idola.

    • 8 10

    • Obiektywizm?

      Ktoś kto gada głupoty jest obiektywny? Radzę najpierw zapoznać się z tematem i dopiero potem wydawać opinie. Dzielnica Matarnia należy do Gdańska od 1973 r. I ciekawe czemu mówi się na to lotnisko Gdańsk-Rębiechowo? Co do awionetek - pojęcie nie używane w lotnictwie od lat 50 ubiegłego wieku. A myślisz, że mieszkańcy Gdańska nie dopłacają do lotniska w Gdańsku? Oczywiście, że tak! Na tym polega rola lotniska. Tak samo jak dopłaca się do kolei, transportu miejskiego itp. Lotnisko zapewnia rozwój miasta i regionu. Im będzie więcej lotnisk takich jak Gdynia i Gdańsk tym lepiej dla wszystkich. Polska jest dziurą w światowym lotnictwie i proszę zacząć się edukować, a nie wypowiadać, bo tutaj wchodzą dzieci i czytają, a może sam jesteś dzieckiem...

      • 5 1

    • jako gdynianie nie postrzegają Szczurka jako megalomana - ale to kwestia rozumienia słowa "obiektywizm". Widać jesteś

      obiektywny inaczej.

      • 1 0

  • (3)

    skoro połączenia do Londynu są takie strategiczne dla gdańskiego lotniska to dlaczego nie ma połączeń do londyńskich lotnisk: Heathrow i Gatwick ?choć dla mnie najbardziej brakuje połączeń na paryskie lotniska: Orly i Charlesa de GaullaPorównując do poznańskiego, wrocławskiego i katowickiego lotniska brakuje też połączenia do Brukseli, Madrytu, Pragi i Boloni.

    • 8 2

    • typowa wpisa tego co albo lata na koszt podatnika albo zle oplaconego pracownika a sam lata po europie i korzysta puki go cba nie zamknie.

      • 1 1

    • Nie rozumiem, po co te gorzkie żale? To nie wina lotniska, że British Airways nie wykonuje lotów do Gdańska (1)

      Będzie zapotrzebowanie - będą loty. Póki co nawet oferta tanich przewoźników bywa zbyt kosztowna dla wielu osób...

      • 2 0

      • ZBYT KOSZTOWNA

        Większość lotów jest tańsza od przejazdu autokarem na tej samej trasie. Z drugiej strony tanie linie lądują na tanich (czytaj mocno oddalonych od miasta) lotniskach i czasem dojazd do / z lotniska jest droższy od samego lotu.

        • 2 0

  • HORROR PRZY ODPRAWACH

    Nie ma się czym szczycić

    • 13 2

  • moze obsluzylo, ale jak... :/ (1)

    kolejki do odprawy kilometrowe, bo oczywiscie odprawiaja tylko dwie panie wolne jak slimaki. Lotnisko jest tak male ze nawet nie mozna bylo normalnie w kolejce stanac. Security dramatyczne! Tace trzeba bylo brac samemu, samemu ja przesuwac po stole az do samej maszyny. HAHAHA. Witaj Polsko w XXI wieku. No i ten wybor knajp po security, uhuhu! Kanapke z serem czy z tunczykiem? WOW! Gdansk Airport - DNO DNO DNO!

    • 13 4

    • Obsługa

      pasażerów to dno , ale o tym głośno się nie mówi , plebs wytrzyma wszystko !!!

      • 4 0

  • czekam od dawna na połączenie z Madrytem ,i nic

    • 5 0

  • Bezdomnych koczujacych przed terminalem też ostatnio przybyło, czy nie ma juz sposobu usunięcia takiej wizytówki Trójmiasta ? (2)

    • 8 1

    • To gorale , ktorzy nie zdazyli na samolot do ameryki a na statek zabraklo glajcarow i tak jedni zostali kaszubami a inni tzw. bezdomnymi a kierpcow juz nie ma a botow szkoda

      • 3 0

    • Znam sposób : bilet w jedna stronę do Alicante, na piechotę szybko nie wrócą...

      • 0 0

  • Wstyd!!

    Toaleta na piętrze "aromatyczna"!!! kolejki i ciasnota!! oby po rozbudowie było lepiej:)

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane