• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trolejbus bez szelek pojechał na północ Gdyni

Michał Sielski
24 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Od 1 września trasą linii 32 na północ Gdyni pojadą pierwsi pasażerowie, którzy będą mieli do dyspozycji najnowocześniejsze trolejbusy wyposażone w pojemne akumulatory. Dzięki temu połączenie Pogórza z centrum miasta będzie możliwe ekologicznymi pojazdami bez budowy trakcji trolejbusowej. W poniedziałek miał miejsce testowy przejazd pojazdu Solaris Trollino 12.



Jak często podróżujesz komunikacją publiczną?

Właśnie takie trolejbusy będą obsługiwać nową linię. Mają pojemne baterie, dzięki którym bez podpięcia do trakcji mogą pokonać nawet 70 proc. trasy.

- To przede wszystkim ogromna wygoda dla mieszkańców Pogórza i Obłuża. To również kolejny krok w stronę ekologicznego transportu - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni. - Ta linia będzie realizowana za pomocą tzw. supertrolejbusów, czyli tych pojazdów, które mają podwójną homologację i mogą się na dwa sposoby ładować - zarówno w sieci trakcyjnej, jak i w czasie postoju. Operacja jest możliwa dzięki temu, że dokonaliśmy przebudowy w okolicach Węzła Ofiar Grudnia '70 i ul. Janka Wiśniewskiego. Dzięki temu powstało trochę nowej trakcji. A to umożliwia jeszcze dalsze kursowanie trolejbusów zasilanych bateryjnie.
Dzięki pojemnym bateriom trolejbusy wjadą na północ Gdyni nawet bez trakcji. Dzięki pojemnym bateriom trolejbusy wjadą na północ Gdyni nawet bez trakcji.
Trasa linii 32 będzie wiodła z Pogórza zobacz na mapie Gdyni do Placu Kaszubskiego zobacz na mapie Gdyni i zostanie wydłużona do Węzła Franciszki Cegielskiej zobacz na mapie Gdyni przez ul. Świętojańską zobacz na mapie Gdyni. Zakupione pojazdy na nowym odcinku oraz wcześniejszym na ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni będą poruszały się podłączone do trolejbusowej sieci trakcyjnej. Pozostały odcinek będą pokonywały tylko z wykorzystaniem baterii.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia



- Zdecydowanie poprawi się dostęp do Śródmieścia Gdyni, bowiem trolejbus linii 32 nie będzie kończył kursu na placu Kaszubskim, tylko będzie jechał dalej ul. Świętojańską do Węzła Franciszki Cegielskiej. W związku z tym łatwiej będzie bezpośrednio dotrzeć do tego rejonu miasta, bądź z tego rejonu miasta wrócić do domu - mówi Hubert Kołodziejski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - Trolejbus jadący w kierunku Śródmieścia podjedzie pod dworzec główny. Dzięki temu zmniejszy się dystans dla osób, które chciałyby przesiąść się z tego trolejbusu na pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej. Myślę, że to dla tych osób będzie duże ułatwienie.
W dni powszednie linia 32 kursować będzie w godzinach od 5:30 do 22:30, w soboty od 6 do 22:30, a w niedziele i dni świąteczne - od 10 do 22:30. Z Pogórza Dolnego uruchomione zostaną także kursy zjazdowe do bazy trolejbusowej Grabówek SKM, realizowane w ramach linii 710.

Miejsca

Opinie (172) ponad 10 zablokowanych

  • Co to za pseudonowa oferta (4)

    Kasują linie 170, 198 obcinają i inne linie na Unruga. Jednocześnie 32 będzie jeździła rzadziej,bo wydłużyli ja do Węzła Cegielskiej i liczba km musi się zgadzać. Po co takie zabawy??? Przepraszam, zapomniałem, po to by pokazać jakie to cuda robimy dla mieszkańców, tylko jakoś mieszkańcy tej poprawy komunikacji, większej częstotliwości nie zauważają.

    • 38 5

    • Ciekawe czy minusują ludzie z UM czy ZKM, bo raczej nie mieszkańcy (1)

      • 5 0

      • My mamy to ...

        gdzieś

        • 2 0

    • (1)

      A gdzie napisali, że obcinają 198? Korygują godziny odjazdu. 173 bedzie częściej jeździć. Wiec nie pisz bzdur, bo ludzie czytający tylko komentarze uwierzą w te brednie

      • 1 2

      • @Smoczek polecam strone ZKM Gdynia , już przedstawili naniej rozkłady od 1 wrzesśnia . Narazie bez nr 32 , na lini 198 niema ostatniego kursu , jest jako linia 710 czyli zjazdówka . Pewnie jutro opiszą cała sprawe komunikatem.

        • 4 0

  • Ciekawe jaką to ma żywotność... (5)

    Bo możliwości niezłe, ale jak padną baterie to co dalej?

    • 19 3

    • Pasazerowie

      ...beda pchac .

      • 6 0

    • (3)

      Jak mnie pamięć nie myli, można tym przejechać 30km bez zasilania z sieci trakcyjnej, natomiast sam pojazd żyje 8 lat (jest to standardowa wartość dla autobusów, czy to elektrycznych czy spalinowych).

      • 1 2

      • Ty te standardy (2)

        to z którego palucha wysysasz? Może w Niemczech po 8 latach sprzedają autobus, ale on potem jeszcze jeździ kolejne 12 u nowego nabywcy. Elektryki mają 15 lat gwarancji na baterie więc też będą służyły minimum 2 razy tyle co w Twoich standardach

        • 2 2

        • (1)

          Papier wszystko przyjmie

          • 4 0

          • Gwarancja

            Wiesz na czym polega gwarancja? Producent zapewnia, że przez ilość lat określonych w umowie dana rzecz będzie działać, a jak nie to naprawi ją club wymieni na nową. Więc to już problem producenta by baterie wytrzymały 15 lat

            • 0 0

  • Bye bye 170 (1)

    • 23 0

    • Wolę jeździć z kierowcami z Platynowej

      wielu z nich to mieszkańcy Pogórza, nasi kierowcy znani od lat :)

      • 1 1

  • Co sie martwisz na przyszlosc wazne ze dzis jezdzi i dziala

    Kupiłem czarny ciągnik pojemność dwa czterysta

    • 14 1

  • Najważniejsze w artykule pisanym przez laika jest użyć specjalistycznych lub branżowych nazw

    żeby przykuć uwagę gawiedzi. Tu akurat spore uproszczenie, kolokwializm.

    • 10 0

  • Czemu znów do Cegielskiej???

    Czemu nie pojedzie do końca Górskiego i Łużycka ??? Są i mprezy w Arenie czy mecze to nie ma jak wrócić no i ludzie tu pracują w weekendy też ! Ciekawe czy jak skończą nowe apartamenta na Górskiego to też będzie taka biała plama tutaj w komunikacji

    • 15 3

  • Co za różnica skoro utknie w korkach z szelkami czy bez :D

    • 27 1

  • (1)

    W godzinach szczytu padną na Kwiatkowskiego hehe

    • 26 3

    • a założymy się?

      pamiętaj co napisałeś i jeżeli w przyszłości to się nie sprawdzi napiszesz posta prostującego. Ja mogę też, jeżeli będziesz mieć rację

      • 0 1

  • A kiedy kolej?

    Nam potrzeba alternatywy dla autobusów, czyli kolej, a nie jakieś zabawy w ekologiczne trolejbusy!

    • 35 4

  • Pojemna bateria to podstawa,ale na pierwszym miejscu stawiał bym na mocne zawieszenie.

    • 17 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane