• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trudniej o karnet w tramwajach i autobusach w Gdańsku?

ms
10 marca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 07:50 (10 marca 2008)
Urzędnicy odpowiedzialni za komunikację miejską chcą ograniczyć sprzedaż biletów w tramwajach i autobusach, aby kierujący skupili się na jeździe, a nie na wydawaniu reszty pasażerom. Urzędnicy odpowiedzialni za komunikację miejską chcą ograniczyć sprzedaż biletów w tramwajach i autobusach, aby kierujący skupili się na jeździe, a nie na wydawaniu reszty pasażerom.

Koniec karnetów sprzedawanych przez motorniczych i kierowców w gdańskiej komunikacji? To możliwe. Bilety sprzedawane w pojazdach albo będą droższe niż dziś, albo dostępne tylko w pewnych godzinach - pisze Polska Dziennik Bałtycki.



Co sądzisz o ograniczeniu sprzedaży biletów w tramwajach i autobusach?

Już niedługo pasażerowie gdańskiej komunikacji miejskiej wsiadając do tramwaju bądź autobusu będą musieli upewnić się, czy na pewno mają przy sobie ważny bilet. Powód? Z jego kupnem w pojeździe mogą mieć kłopot. Bilety u kierowcy będą albo droższe, albo - co bardziej prawdopodobne - w pewnych godzinach w ogóle znikną ze sprzedaży.

Zmiany, jakie chcą wprowadzić gdańscy urzędnicy spowodowane są kłopotami, jakie ze sprzedażą mają kierowcy.

- Procedura kupna biletu jest czasochłonna i powoduje dodatkowe opóźnienia na trasie przejazdu - twierdzi Włodzimierz Popiołek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Urzędnicy przekonują, że za ten problem częściowo odpowiadają sami pasażerowie, którzy ignorują przepis, że karnety sprzedaje się tylko za odliczoną kwotę. Kierowcy i motorniczowie tracą sporo czasu na przyjmowanie gotówki i wydawanie reszty.

Tymczasem kierowcy, z którymi rozmawiał reporter Polski Dziennika Bałtyckiego uważają, że problem jest przejaskrawiony. - Fakt, często trzeba liczyć drobne albo wydawać resztę, ale opóźnienia powodują też starsze osoby, na które trzeba czekać na przystankach - mówi Mariusz Górnowicz, kierowca gdańskiego autobusu.

Urzędnicy proponują różne rozwiązania tego problemu. Jedną z nich jest wprowadzenie opłaty dodatkowej za sprzedaż biletu w autobusie lub tramwaju. To wymagałoby jednak czasochłonnej procedury i skomplikowałoby i tak już rozbudowaną gdańską taryfę biletową.

- Bardziej prawdopodobny od dodatkowej opłaty jest wycofanie biletów ze sprzedaży w pojazdach w pewnych godzinach - zapowiada Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska do spraw gospodarki komunalnej. - Rozważamy ograniczenie sprzedaży karnetów do godzin porannych i wieczornych, kiedy dostęp do kiosków jest utrudniony.

Warto przypomnieć, że dziś Zarząd Transportu Miejskiego płaci Zakładowi Komunikacji Miejskiej za to, że kierowcy sprzedają pasażerom karnety. Ograniczenie sprzedaży w pojazdach pozwoliłoby ZTM-owi zredukować wydatki za tę usługę.

Gdańsk
W pojazdach Zakładu Komunikacji Miejskiej sprzedawane są trzy rodzaje karnetów

karnet z trzema biletami po 1 zł
karnet z trzema biletami po 1,4 zł
karnet z trzema biletami po 2,1 zł

Gdynia
W pojazdach komunikacji miejskiej sprzedawane są dwa rodzaje biletów
- karnet z czterema biletami po 1 zł
- karnet z czterema biletami po 1,5 zł
- karnet z czterema biletami po 1,75 zł
- karnet 24-godzinny, w którym są dwa bilety po 4,5 zł
ms

Opinie (340) 7 zablokowanych

  • P. Lisicki- socjaluszek/komuszek,czyli kapitalista wychowany w PRL u wladzy

    to bohater ;). Nie boi sie mowic na glos o swoich glupich pomyslach...

    ostatnia seria:

    -jak ulatwic zycie pasazerom, czyli nie kupisz biletu w autobusie... (czy aby nie jedyna przyczyna jest to, ze Zarząd Transportu Miejskiego płaci Zakładowi Komunikacji Miejskiej za to, że kierowcy sprzedają pasażerom karnety??)
    jesli to jedyna przyczyna to nie chce sluchac klamstw o tym, ze chodzi o to ze autobusy sie opzoniaja przez sprzedaz biletow.

    -ograniczenie konkurencji w przetargach- firmy komunalne biora zlecenia bez przetargow - akcja: wspieramy nasze "mordy",

    -brak konkurencji w komunikacji miejskiej- akcja pod kryptonimem maskujemy swoej interesy: latwiej ukryc niegospodarnosc i cokolwiek pod to podchodzi....

    • 0 0

  • Wroclaw - automaty

    Czy nie warto by było wprowadzić automatów sprzedających bilety?
    We Wrocławiu takie stoją na wielu przystankach, można kupic nie karnet, ale nawet pojedynczy bilet.
    To by rozwiązało problem braku kiosków nieopodal przystanków i w godzinach porannych i wieczornych. Inną sprawą są wandale, których można też nazywać: kretynami, debilami (oba przypadki to osoby cierpiące na choroby psychiczne), dresiarzami, przychlastami (wariacja słowa niedorozwój)

    • 0 0

  • sprzedaż biletów

    to totalna głupota, wczoraj w wróciłem z Anglii i tam takiego problemu jak wydawanie reszty w autobusach nie ma, po prostu jest metalowa skrzynka z okienkiem dla kierowcy wrzucasz monety i nie ważne czy odliczone czy z dużo nikt reszty nie oddaje i idzie to sprawnie... i bez problemów

    • 0 0

  • Bilety kupowane u kierowcy już były droższe. Urzędnicy jednak musieli wycofać się z dodatkowej opłaty bo była niezgodna z prawem. Widać urzędnicy maja bardzo krótka pamięć. Poza tym jak wprowadzenie dodatkowej opłaty za bilet ma wpłynąć korzystnie na opóźnienia spowodowane wydawaniem reszty? Nie zauważyłam, żeby w jakimkolwiek innym mieście w Polsce ktoś miał takie problemy z karnetami jak tu w Gdańsku. Urzędnicy chyba naprawdę starają się obrzydzić ludziom używanie komunikacji miejskiej.

    • 0 0

  • idiotyzm godny tego kraju...

    przeciez jest napisane, ze sprzedaje bilety TYLKO za odliczona kwota, jak ktos nie ma takiej, to kierowca nie musi bilety sprzedawac. prosta zasada, ale nie dla wszystkich, heh. prosciej zlikwidowac. ZTM/ZKM sie powinno zlikwidowac dla dobra ogolu

    • 0 0

  • Kiedyś za karnety było trzeba placić dodatkowo 30 gr

    Tą opłatę manipulacyjną znieśli bo ktoś stwierdził że to narusza przepisy itd. A teraz chcą zrobić znowu to samo. paranoja!

    • 0 0

  • bzdety karnety ;]

    a moze wzorem innych panstw wprowadzic OGOLNODOSTEPNY bilet CALODZIENNY (tygodniowy, miesieczny) na WSZYSTKIE rodzaje transportu miejskiego (autobus,tramwaj,skm) ???
    kolejki u kierowcow napewno by sie zmniejszyly drastycznie.

    • 0 0

  • XXI wiek w Gdańsku

    Mieszkam przy pętli autobusowej na Niedźwiedniku gdzie jedyna możliwość to kupienie biletu u kierowcy bo jedyny kiosk na osiedlu ich nie prowadzi. Jeżeli chcą wprowadzić tego typu utrudnienia to powinni umożliwić zakup biletu pasażerom w każdej sytuacji (przynajmniej na pętlach). Mamy XXI wiek a w Gdańsku nie zauważyłem żadnego automatu w którym można by było takowy bilet kupić.

    • 0 0

  • coż jeszcze wymyślą aby z niechęcić do komunikacji miejskiej?

    np.linia 106 - kiosku nie ma na dł ok 6 km linii, czy mam iść piechotą ?
    Nie zawsze można przewidzieć kiedy bedzie sie jechało autobusem i jak długo.
    Jeżdze juz samochodem (po "reformach" przesiadkowych) ale czasem mam tą NIEprzyjemność korzystać z ZTM, teraz jak nie kupię biletu juz prawie nigdzie (niektóre kioski nie prowadzą biletów, bo nieopłaca im sie mrozić gotówkę w mizerny interes - niska prowizja)

    • 0 0

  • automaty bletowe (1)

    a nie mogą być zamontowane automaty do sprzedaży biletów?
    automat stałby w przedniej części autobusu - zajmował by jedno miejsce siedzące i jeszcze mogła by być zamontowana kamera która monitorowała by kto i jak kupuje...

    taki sam problem mają w SKM, i też tracą na tym....

    • 0 0

    • Zgadzam się w 100%!

      Mam podobną sytuację na osiedlu. Musiałbym iść dodatkowe 10 minut do następnego przystanku - jakaś paranoja. Najlepiej - jak masz złamany palec, odetnij całą rękę. Widać że panie i panowie z ZTM-u dawno tramwajem/autobusem nie jeździli.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane